Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fejhallgató erősítő
Lapozás: OK   83 / 146
(#) steelbird válasza hapro hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Szia!
Idézet:
„Ha már közelítek a kezemmel a nyák felé már erősödik a búgás.”
Szerintem gerjed. A két visszacsatoló ellenállással tegyél párhuzamosan egy-egy 10...33pf körüli kerámia kondit.
10 kOhm, ha jól láttam a rajzon?
A bemenettel soros két ellenállás milyen értékű, a két kondi és az IC nem invertáló bemenetei között? Oda is tehetsz GND felé kondikat, de az értékük függ a soros ellenállás értékétől.
Vagy még ilyen esetben esetleg egy Zobel-tagot is ki lehet próbálni.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2016

ESP.png
    
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Az ellenállásra már gondoltam. Külön lemértem mindet, és hibátlan az is. A potit kicserélem a 10k-ra.És megnézem még azt, hogy hátha a tápkapcsoló lesz a ludas. Azt is kiemelem, és akkor már tényleg minden cserélve lrsz rajta.
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
A hangjával kapcsolatban milyen tapasztalatod van?
(#) hapro válasza steelbird hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
A visszacsatoló ellenállások 22k értékűek, 33pF kondit tettem vele párhuzamosan, de semmi javulás, vagy talán egy lehelletnyivel lett jobb. Aztán betettem zobel tagot is 100nF+10ohm, semmi javulást nem hozott. Kiszedtem a hálózati kapcsolót is, és próbaképp egy kapcsolóüzemű táp hálózati zavarszűrőjén keresztül kapcsoltam be, szintén semmi változás.
A bemeneti két soros ellenállás a nem invertáló bemeneten 1k.
Reloop: a potinál viszont rosszul emlékeztem, a másik erősítőbe építettem 10k potit, ebbe 2 féle 50k-s potit próbáltam és egy 100k értékűt, és sajnos nincs is már itthon több 10k-s potim hogy kipróbáljam. Két darab mono 2k-s potit találtam talán azokkal teszek egy próbát még.
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Hangra első körben nem vettem észre semmi eltérést, bár nagyon rövid ideig hallgattam őket.
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
Az 50k és 100k poti megmagyarázza a jelenséget. Azzal sem lenne rossz, csak árnyékolt dobozba kell helyezned a panelt, különben a magas impedancia miatt nem csillapítja eléggé a környezeti zavarokat. A 2k-s poti minden bizonnyal megszünteti a problémát.
(#) steelbird válasza reloop hozzászólására (») Márc 14, 2016 /
 
A 2k-s poti már elég alacsony bemenő impedancia lesz.
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 16, 2016 /
 
Beszereztem 10K sztereo potit. betettem, és ugyanúgy búg. A test és az IC 4-es lába valamint a test és az IC 8-as lába között mértem szkóppal, és a következő jelalakot kaptam. Teljesen feltekert potival, és nem volt semmi jelforrás rádugva az RCA-kra.
Jelalak
Ezen kívül egy elrendezés képet is feltöltöttem, hátha valamit nagyon elszúrtam, és észre veszitek. Valamint kipróbáltam, hogy a nyákra a jel csatlakozást egész közel helyezem el a potihoz, és a vezetőt ott megszakítom, arra gondolván, hogy így távolabb lesz a trafótól, de nem hozott eredményt...
Érdekessége, hogy a kimeneteken a testhez képest semmi feszültséget sem tudok mérni még csak millivoltos tartományban sem sem váltó, sem egyen feszültségben, mégis búgást hallok. Ha tippelnem kéne, akkor egy lehelletnyivel halkabb most a poti csere után, de ugyanúgy jelen van. Valakinek bármi ötlete van még mit lehetne kezdeni ezzel?
A tápra tettem terhelést mindkét oldalra 470-470ohmot, mert 2X12V-os trafóm volt háznál, és úgy méretezték, hogy névleges terhelésnél adja le a 2X12V-ot és mivel kevésbé terhelem, ezért magasabb a fesz a kelleténél. Így beterhelve a pufferolt feszültség 17,4V, terhelés nélkül 19 volt. A puffer kondik mellett lévő ellenállás tömb ez a terhelés. A Nyák alján meghagytam a CRC szűrést, viszont a zobel tagot és a 39pF-os kondit a visszacsatolásból kivettem. De a pF-os kondit próbáltam visszatenni, és nem használt semmit.
Elrendezés
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2016
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 16, 2016 /
 
A tápfeszültség beterheléses csökkentése nem járható út, oda a szűrésed - láthatod a szkópábrán. A puffer előtt szakítsd meg a vezetősávot és iktass be nyitóirányban 2-3 soros (1N4007) diódát mindkét tápoldalon!
(#) steelbird válasza hapro hozzászólására (») Márc 16, 2016 /
 
Tegyél be a tápra egy-egy 15V -os stabkockát.
(#) scooby_ válasza hapro hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Mondjuk azt írhattad volna, hogy nincs stabilizálva a tápod!
Ezeknél még érdemes stabilizálást alkalmazni, főként hogy -ha jól emlékszem még a rajzra- itt még csak nem is fordít fázist az előerősítő.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2016
(#) hapro válasza scooby_ hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Azt olvastam hogy ehhez nem szükséges. De ha figyelemmel kísérted az eszmecserét akkor zener stabilizált táppal próbálkoztam már csak az IC számára.
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Kiszedtem a terhelő ellenállást, és a soros ellenállást is a CRC szűrésből, csak pufferek, és egy-egy 33nF rajta, 5-5 soros diódát tettem be a tápágakba, és egész jó lett! Még mindig jelen van a búgás, de jóval kisebb szinten. Kis hangerőn már talán hallgatható , de kb negyed poti állástól már zavaró a búgás mértéke. Talán veszek hozzá 2X9V-os trafót, hogy ne kelljen játszani így a diódákkal. Viszont a fentebb mért test-4-8 láb közötti szkóp ábra fűrészfogra változott most! Ezzel lehet kezdeni valamit még?
köszi
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Gyökeres és olcsó megoldása a problémának egy-egy 7812 a pufferek után.
Ha letekert potival csendes az erősítő, akkor jelforrással is az lesz, mert elég alacsony kimenő impedanciájúak manapság a készülékek.
Ehhez az erősítőhöz magam is 2x9Vac trafót használok, bőven elég ekkora feszültség. Alacsonyabb tápnál fokozottan csökken az áramfelvétel, már ettől jelentősen csökken a táphullámosság.
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 17, 2016 /
 
Akkor ezt is kipróbálom. köszönöm
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 20, 2016 / 1
 
Elkészült...
Volt baj rendesen. A legutóbbi állapothoz képest vettem bele egy 2X9V-os trafót, de ennek is 13V környéki volt az üresjárati feszültsége, ezért betettem egy-egy soros diódát a + és - ágba.
Tettem egy-egy 7812-7912 stabilizátor IC-t a tápra, és mindig egy kicsit javult a dolog, de a búgás nem szűnt meg még ekkor...Kínomban a kábeleket is kicseréltem, és a lehető legrövidebb verziót építettem be belőlük, de semmi változás nem volt. Furcsa volt, hogy a becsatoló kondi ahogy közelítek felé a kezemmel egyre jobban búgott a rendszer... Gondoltam egyet, kicseréltem a becsatoló kondit, de nem változott semmi. Lekötöttem a LED kijelzést az előlapról, megint egy picivel jobb lett a helyzet, tehát már tudtam, hogy az a hangya..sznyi áram is ami abban a kábelben folyik zavarta a becsatoló kondikat, és abból is csak búgás generálódott, de még itt sem oldódott meg a helyzet. Kicseréltem ennek a kábelét is egy hosszabbra, és úgy vezettem el, hogy a lehető legtávolabb tudjon menni a feszültség a LED-hez. Megint javulás, de még mindig búgás. A becsatoló kondikat kivettem a nyákból, és lefelé a doboz felé fordítottam, ismét egy lehelletnyi javulást értem el, de még minidig búgott mintha muszáj lenne neki...Nézegetem, nézegetem azt a 3db kábelt, hogy mit tudtam esetleg rosszul bekötni, hát századszorra sem találtam hibát. A doboz kialakítása a következő. Rozsdamentes dobozba építettem be bemenetnek 2db izolált RCA aljzatot, ezzel párhuzamosan kötve egy 3,5-es sztereo JACK aljzat szintén bemenetnek (jó drága made in Japan volt 700Ft/db...). Előlapon ott a poti, egy ddarab 1,8mm-es LED, és egy 6,3-as JACK aljzat ami a nyákba van ültetve, és erre a csatira ráforrasztottam egy másik 3,5-es JACK alzatot, ugyanolyat mint a bemeneten...
Na ez a kis JACK aljzat volt a vesztem...(ugye az az igazán drága ami drága és szar cserébe..., na ez ilyen volt)
Az aljzat külseje amivel befogatom a rozsdamentes házba egy potenciálon volt a GND-vel, és mivel elől, hátul volt 1-1 ilyen aljzat, így a rozsdamentes házon keresztül egy jó nagy földhurkot hoztam létre. Erre azért nem jöttem rá eddig, mert próbáltam aljzatot is cserélni méghozzá úgy hogy kivettem a házból a nyákot, mert addig még sz..r volt a tápom is. És ezek a fentebb említett csip-csup egyebek is amiktől szépen lassan csökkent a búgás mennyisége. Itt aztán amit lehetett elkövettem....
Pár képet csatolok ahol látható az ominózus csati, és minden egyéb amiről beszéltem.
hátsó galibát okozó csati
LED és kábelezés
Hátulja
Eleje
Trafó
(#) proli007 válasza hapro hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Hello! "Hátha valaki hasznosítani tudja" jeligére..
Én anno a nyáktrafó dobozban történő rögzítéséhez egy "papucsot" készítettem 9..10mm-es PVC lemezből. A trafó lábaknak egy 6mm-es ujjmaróval egy T-alakú vájatot készítettem. Ezen keresztül hoztam ki a kivezetéseket is. A trafót négy 2,5mm-es csavarral fogattam a lemezhez, és a papucsot a készülékházhoz két M4..5-ös csavarral. (Ha a csavar alulról volt, akkor a a PVC-be menetet fúrtam.) Így a 230V-os kivezetések a PVC-n belül szigetelve voltak. De néha a két 110V-os tekercs közé, még egy biztit, (vagy ellenállást bizti gyanánt) is beforrasztottam.
Lerajzoltam kb. hogy nézett ki. Persze ez nem egy rajz, csak egy vázlat, hátha ez alapján érthető. De kb. 15 perc alatt elkészíthető a dolog és ez után a trafó normálisan néz ki. Volt, mikor a trafó másik oldalán egy konnektor dugó fele volt, és így lehetett a hálózatra csatlakoztatni. Kifelé, már a törpefeszültségű vezeték jött ki.

Papucs.png
    
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 20, 2016 / 1
 
Nem a jack aljzat a hibás, hanem elfelejtetted azt is izoláltan szerelni.
A hiba helye már korábban kiderült, Bővebben: Link
Egy darabka NYÁK-ra tehetnéd a bementi aljzatokat, vagy az egészről vagy a felcsavarozás helyéről egyszerűen lenyúzod a rezet és megoldott a szigetelés. A házra természetesen akkora furatot készíts ami nagyobb az aljzatoknál.
(#) hapro válasza reloop hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Igen, ha gondoltam volna rá, vagy mértem volna beépítés előtt a csatit, akkor úgy szereltem volna, de álmomban se gondoltam rá, hogy a csati külsején ott a GND. Azért köszönöm a kitartó ötleteket és tanácsokat mindenkinek.
(#) Alkotó válasza hapro hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
A másik, jól működő példánynál eltérő csatlakozót használtál?
(#) hapro válasza Alkotó hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
A másik példánynál is ugyanilyen volt a csatlakozó, csak a hátlapon nem alkalmaztam , annál csak RCA aljzat volt ugyanígy izolálva. Így ha jól gondolom, akkor a nyákon kívül a dobozon keresztül is össze van kötve a GND a becsatlakozáson, és a kimeneten is. A másik példánynál meg csak a kimeneti 3,5 JACK aljzat volt a házon, ami egyébként nincs rákötve a hálózati földelésre.

Viszont ott fentebb kissé elkiabáltam azt a tökéletes, meg hogy kész van dolgot ugyanis nyitott és potival lezárt bemenettel is bármilyen potméter állással teljesen zajmentes, de amint rákötök valami jelforrást ismét búgás jelenik meg rajta, és még nem jöttem rá az okára. Ez a másiknál szintén nem volt. Nem túl nagy búgás ez, de már zavaró számomra. Olyan negyed poti állásnál már zavaró mértékű, a tippem még mindig valami földelési probléma lehet.
(#) reloop válasza hapro hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Egyrészt tisztáztuk hol kell keresni a hibát, másrészt számba kell venni a két fejhallgató közötti különbséget, így például azonnal meg lett volna a jack aljzat is.
(#) belganarancs válasza hapro hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Szia!

A poti tengelye nem ér hozzá az előlaphoz?
(#) Justo hozzászólása Márc 21, 2016 /
 
Sziasztok! Megépítettem az ESP-113 fejhallgató erősítőt. Nagyon tetszik a hangja hangfallal is próbáltam. Telefonról, tabletről, laptopról adva rá a bemenő jelet semmi zaj nincs még hangfallal sem, de ha pc-ról kapja a jelet zúg, sípol, zajos. Gondolom a ventilátorok és hdd zaját összegyűjti. Mit lehet ezzel csinálni?
(#) reloop válasza Justo hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Szia! Miről táplálod?
(#) elektrorudi válasza hapro hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Idézet:
„Rozsdamentes dobozba építettem be”
Ez a alatt mit értesz? Hogy a fa rozsdamentes? Tényleg.
Viszont árnyékolásra, kizárólag a közönséges (rozsdásodó) acéldoboz a megfelelő. A felhasznált trafónak, rettenetesen nagy a szórása. Az a minimum, hogy árnyékolni kellene. (nem rozsdamentes anyaggal) Sokkal jobb lett volna egy toroid. (sajnos eszméletlen ára van)
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
(#) Justo válasza reloop hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Hello! Nyáktrafóról.
(#) reloop válasza Justo hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
A fejhallgató erősítőd kap védőföldet?
A PC kimeneted más erősítővel hallgatva nem zajos?
(#) Justo válasza reloop hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Igen, a doboz le van földelve. Másik erősítővel nem hallottam ezt a jelenséget.
(#) reloop válasza elektrorudi hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
A lemezelt trafó, legyen szó akár NYÁK-baültethetőről, irányonként változó és az is számít milyen a pozíciója az erősítőhöz képest. Dobozolás előtt érdemes próbálgatni.
Következő: »»   83 / 146
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem