Fórum témák
» Több friss téma |
Az az akku valószínűleg jó. Jól csináltad a merítést.
A robbanással szerencséd volt!
Alapszabály, akkutöltésnél mindíg ki kell csavarni a kupakokat. Már ha vannak. Ha nincsenek, akkor a töltéssel kell óvatosan bánni, mert az akku púposodik. (egy darabig)
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2016
Kicsavartam az összeset, csak vissza beleejtegettem a helyére, hogy ne menjen bele por. A legelső töltésnél volt olyan, hogy levettem a töltőről, vissza csavargattam egyből a kupakokat, és az akku oldalán lévő lyukból csepegett az elektrolit. Töltés után már várok egy fél napot, utána tekerem csak be rendesen a kupakokat.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2016
Nekem is régi orosz akkutöltőm van, és bizony hogy 16V felett gyullad csak ki a "kész" LED. Ekkor már szépen lecsökkent 0,8-1A körülire a töltőáram is. Probléma még nem volt ebből. Pezsgett szép óvatosan. Fülelni kellett hogy hallja az ember, nem veszélyes mértékben.
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2016
Sziasztok!
Próbálom az automata szulfát oldót beállítani a cikkben leírtak alapján. A hőfok figyelés működik, a fordított polaritás jelzés is. De a feszültség figyelést nem tudom beállítani. Bekapcsoláskor világít a led ( megjegyzem a beültetési rajzon az LD3-LD4 fel van cserélve ) és ha megnyomom az On gombot akkor el is alszik. Viszont hiába emelem a feszültséget, nem akar kigyulladni újra, pedig 24v-ig is tekertem. Ilyenkor mi lehet a hiba?
Szia
Ezt szerettem volna már a szerzőknek is írni, hogy írják bele a cikkbe, hogy a beállításhoz a bemenő fesznek is meg kell lennie. Tehát a betápot rá kell kötni, és a kimenetet szabályzod labortáppal. Ezért kell összezárni a lábakat, hogy a kimenet tiltva legyen, nehogy kárt tegyen a labortápban. Én a potit úgy állítottam, hogy 14,4V-nál lekapcsolja. Felette minden akkunál pezseg a sav, gondozás mentesnél is gondolom, mert nyomja kifelé. Le szoktam meríteni, és a legkisebb fokozaton kb 1,5 nap, mire eléri a 14,4V-ot. Én így használom, elég jó eredményekkel. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2016
Szia!
Nagyon köszi a segítséget, így már sikerült beállítani
Üdv!
Ismét lenne egy kérdésem. Próbálom a szulfát oldót, vagyis csak próbálnám. Ráteszem egy 80 Ah-ás akkura, amin 10,2v-ot mérek. De amint megnyomom az On gombot, a bemeneten lévő 5A-os bizti mindig elszáll. Ilyenkor mi van? Valamit rosszul csinálok?
Előtét ellenállás hány ohmos? Ellenőrizd akku nélkül, hogy a kimeneten a villogás ütemében kapcsolgatja-e a feszültséget. Esetleges zárlat esetén elképzelhető, hogy folyamatosan kint van a kimeneten a kb 30V.
Nincs benne előtét, mert azt olvastam hogy ekkora akkunál nem kell. Átkötés van helyette. A 30v megvan, de a kimeneten nincs kint folyamatosan. Viszont ha nincs rajta az aksi, akkor el sem tudom indítani, a zöld led nem villog.
Nem tudom, nekem van benne egy kis értékű, elképzelhetőnek tartom, hogy nagyobb biztosító kellene, ellenállás nélkül az ajánlott trafó is kevés. Elég nagy áramok képesek folyni. Működése így rendben van.
Akkor megpróbálom ellenállással. A tiédben mekkora van?
A biztosíték lomha, vagy gyors? Az enyémet ellenállás nélkül használom 80 Ah-s akkunál, semmi gond nincs a lomha biztivel.
0,22Ohm. Nem tudom mekkora áramok vannak ellenállás nélkül, nem próbáltam.
Gyorssal próbáltam. De találtam lomhát, azt betéve ellenállás nélkül kb 3mp-ig működött és az is kiment.
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2016
Nos betettem egy 0,22 ohm 5W-os ellenállást, olyat találtam, de úgy melegszik hogy odasült az újjam. Lomha biztit is tettem bele, most úgy néz ki hogy működik. Ellenállást viszont kerítek nagyobbat.
Nekem lassú ütemnél nem melegszik vészesen, hűtés nélkül kéz meleg. Egy 12V-os izzót tegyél próbára az akkura, és ellenőrizd, hogy villog-e a töltés ütemében. (csak arról szeretnék megbizonyosodni, hogy valóban csak annyi időre kapcsolja-e rá a feszt) Az is elképzelhető, hogy a Te akkud eléggé le van merülve, és nagyon veszi a töltést.
Az öröm nem tartott sokáig, kb 10 percet ment és a bizti ledobta az ékszíjat. Az egyenirányító híd is elég meleg volt. Most azt csináltam, hogy betettem egy 0,56 ohm / 5W-os ellenállást az egyenirányító és a trafó közé, az R12 helyett meg egy átkötést, vagyis kivettem a 0,22 ohm -ot. Most a híd nem melegszik, viszont az ellenállás az igen. Az aksin mérve a feszültséget, megy felfelé. A Fet bordája is langyoskás. Kipróbáltam az égős tippet, sorba kötöttem az aksival és szépen villog, de amúgy is hallani a halk kattogó hangot. Most járatom, aztán kiderül hogy mi lesz.
Zárlatos az akku.. Azt nem kéne gyentelni.. Az egyik cella zárlatos.. 12,6-2,1= 10 egész és valamennyi.. Én pont most voltam tesómnál és el akartam hozni az akksijukat ami nagyon gyengén indít.. Rámérek, hát 10,48V.. Mondom csoda hogy indít! Ezt ki kell cserélni vagy földhöz kocogtatni, hátha odébb megy a cucc az aljában.. vagy nem tudom. Leginkább a MÉH-be való a zárlatos akksi.. :/
Én ennek ellenére el akartam volna hozni. De nem hogy több napjuk nincs erre, de már holnap menni szeretnének az autóval. Mondtam hogy a kis kütyüvel több napi kísérletezés és nincs biztos végeredmény a cellazárlat tekintetében.
Nem hiszem hogy zárlatos lenne, mert ha töltővel feltöltöm, akkor egy idő után a feszültsége leesik 12,4v-ra és tartja. Most is azért lehetett 10,2v benne mert elég sokáig a garázsban volt és nem foglalkoztam vele. Amúgy nem autóban van, hanem csónak motorhoz használom, munkaaksi, csak ritkán használom.
Van, hogy a cellazárlat nem egyértelmű és néha még meg van a 12V, de aztán 10,xV lesz, ha próbálgatod...
Üdv.
Megépítettem a cikkben szereplő automata akku szulfátoldót, sok köszönet és hála az alkotóknak. Minden szabályozható, védelmek is működnek. Egy picike érdekesség amire nem tudtam még rájönni , hogy a beállított végfesz elérése, kikapcsolás off gombal, differenciál hővédelem a LED4 jelez. Nekem ez nem probléma tökéletesen megfelel így is, csak kíváncsiságból érdeklődök mi lehet a hiba ? Alkatrészeket megmértem, átvezetés forrasztás hibát nem láttam, persze azért átmostam stb szokásos dolgok. Ez nem a végleges csak élesztett kinézet. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2016
Ugyan szerkesztettem a hozzászólásom, de mégse jelent meg így még azt hozzátenném , hogy cserélgettem az 555,556 is és cmos 555 nem működött nekem a kapcsolás(nem indult el az impulzus).
Szia!
Írtam privátot neked
Szia!
Az hogy a Led 4 jelez kikapcsoláskor, azért van mert valójában az a Led3 lenne, csak a beültetési rajzon a két Led számozása fel van cserélve. Ha hozzá nézed a kapcsolási rajzot, akkor meglátod.
Hello! Sajnos én követtem el azt a hibát, hogy a beültetési rajzon felcseréltem LD3 és LD4 pozíciószámát. És mivel mind két Led piros, így megtévesztő lehet.
Vagy is amit Te LD4-nek nézel, az a valóságban az LD3. Ez jelzi ha a nyomógombbal kikapcsoljuk a töltést, vagy ha a töltési végfeszültség kapcsolja ki a regenerálást. Az LD3 (vagy is az LD4) jelzi, ha a differenciál hőmérséklet állította le a töltést. De ha nálad a hőmérséklet leállítja a töltést, és a Led nem jelez, akkor csak az 556 9-es lába, az R16 és Led útvonalon lehet szakadás. Esetleg fordítva ültetted be a Led-et.
Nem voltam elég figyelmes a kapcsolási rajzra ezek szerint nem tűnt fel a csere.
Ha diffi hőmérséklet állítja le akkor is a LD3(nálam még LD4) jelez. Megnézem a LED4 útját. Köszönöm a segítséget. Nemsokára bevetem az 5 éve zsigulimba szolgáló Corás akkunál, ráfér.
Azért az elég érdekes. Mert a két dolognak nem sok köze van egymáshoz. Mindössze mind két fokozat az R4 ellenállásra dolgozik. Vagy is lehúzza az IC2 Reset jelét leállítva az impulzus keltést. Tehát azért valami probléma azért van ott abban, amit készítettél.
Helyre jött, amint hozzáértem a mérőcsúccsal az ellenáláshoz elkezdett pislákolni, azt hittem kontakthiba, de nem lehet előidézni sehogy sem, azóta jó a hő diff leáll jelzés. Viszont tápfesz rákapcsolássakkor mindkét led világít led3,4 ez normális ? Újra átolvasom a leírást hátha elkalandozott a figyelmem megint valamiről.
Köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |