Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok Nemtudom ide tartozik e a kérdés ami gond nékem, az a helyzet hogy az ősszel lecseréltem az aútom zselés aksiját féltem a téltöl. De úgy gondoltam hogy jó lesz benti riaszto rendszerek kamerák ruterek áram elátására áram szünet esetén. Vásároltam egy 12v 15A es kapcsolo üzemü töltöt a vaterárol mivel ez állando 12V ot ad le, de van egy kis poti amivel belehet állitani 11-13V ig. Mivel az aksit 13,7V ig lehetne tölteni, igy állandó üzemodba rávan kapcsolva az aksira és igy műkődik 13Voltal 5 hónapja, a töltö hideg az aksi is. A töltöt még nem akarom szétszeni mert 6honap garivan rá de ha eddig nincsen hibája de megondolom magam.
Ez a töltö amit ide feltettem csak 12V 2 A mperos de ugyan ilyen kinézetre. 1= Az a kérdésem meddig birja az aksi igy állandó 13V os töltést. 2= Ehhez a töltöhöz honnan lehetne kapcsolási rajzot letölteni Model AD 1215-180W http://www.zsirosgeza20.hu/vatera/Vatera/tapegyseg/12V_2A_ipari.jpg
A teljesen feltöltött savas akksi kapocsfeszültsége 13,6 - 13,8 V köröl van Ezt a feszültséget használjuk puffer üzemben is, ilyenkor az akku csepptöltés üzemben van, pont annyi áramot vesz fel, amennyi az önkisülése. Elvileg akármeddíg lehetne így használni, de azért nem árt néha kisütni, és újra feltölteni.
Az autódban szinte biztos, hogy nem zselés akksi van, egyrészt drága is lenne, másrészt alkalmatlan is. A zselés akksi állandó árammal terhelve lesz hosszú élettartamú, ún. munka akksi, nem arra való, hogy hirtelen nagy áramokkal terheljék. Az autóban indító akkukat használnak, amik bírják az indítózáskor fellépő igen nagy áramokat, egészen más konstrukció, mint egy zselés akkumlátor. Az, hogy gondozásmentes zárt akkumlátor, nem jelenti azt, hogy zselés. Az akkumlátor töltési végfeszültsége 14,1 - 14,4 V, ezen feszültség felett megindul a gázképződés, ami tönkreteszi az akkumlátort, tehát ezen feszültség elérésekor ki kell kapcsolni a töltést. Az akkumlátort célszerű állandó árammal tölteni, egészen a töltési végfeszültség eléréséig. Így érhető el a legrövidebb töltési idő, és elkerülhető a teljesen kisütött akkumlátor túlzottan nagy kezdeti töltőárama, ami szintén károsítja az akkumlátort. A fentiek miatt egy tápegység közvetlenül nem alkalmas akkumlátor töltésére, csak ha mellette ülsz, és a tápegységet kézzel úgy szabályzod, hogy a töltőáram sohase legyen túl sok, vagy túl kevés, és időben megszakítsd a töltési folyamatot. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2016
Elnézést az aksival akkor gondozás mentes, ha mindég rajta van a tápegység 13V on nem gond mert nem töltödik tul, csak áram szünet esetén veszi át az aksi a szerepet. De mivel 2 éve falun lakom itt minden megtörténhet. Köszi a jo tanácsot.
Elnézést az aksival akkor gondozás mentes, ha mindég rajta van a tápegység 13V on nem gond mert nem töltödik tul, csak áram szünet esetén veszi át az aksi a szerepet. De mivel 2 éve falun lakom itt minden megtörténhet. Köszi a jo tanácsot.
Tisztelt Úrak !
Elkészitettem a Vicsys általt publikált automata zselés akkumlátor töltőt, jajnos nem müködik jól.A zöldled (d4) már a bekapcsolás- kor is világit,csak 14,24v-nál szababna jeleznie.Az uc3906 adatlapja szerint a 10-es láb amire a zöldled van kötve a bc517 darliton tranzisztoron kersztül az akku mélykisülés 10,5v alatt és 14,24v felett (A és E pont) közöt "L" szinten van tehát elvileg nem világithatna.A piros bekacsolás jelzö jó. A formázás után ,(B pont) átkapcsol rendesen nagy áramú tőltésre.Nálam 5A-per ,45ah-rás használt olom akkulátorral tesztelem,a sönt 2x0,1omh paralel és 2xTIP 147.Az 1,8-as lábra kötött sárgaled(d2) nagyáramú töltékor világit, egy adott kis áramerösségig ,ez jó.A d3-as sárgaled nem világit 13,53v felet, 2-es szakasz. A panelt ellenöriztem töbször.Szerintem a müszer 9v-os táp-ját függetlenné kell tenni, nem lehet negativba közössiteni. A DVAM amit használok(PM-438) valószinü rossz , mert csak -1-gyet mutat akkor is ha a töltöböl kiveszem és 9v-os elemmel táplálom és a bemenetére 10-100mV feszültséget adokrá akkor is Kérnék véleményt,elöre is köszönöm. Ja az IC meg zavar érzékeny, van olyan kapcsolás ahol a 14-es lábra nem 1nf-ot hanem 100nf kondit kötnek,akkor melyik jó ?
Sziasztok. Van elektromos kerékpár bringám ami 24voltra megy. Zselés akku van benne, de már utólsókat rugja. Kéne cserélni . Milyet ajánlotok ami megbizható.
Lehet tölteni egyszerre mind a 2őt. köszi.
Üdv . Kinéztem ezeket. Meliket válasszam, melik jó. Megbizható.
Szerintetek. köszi.
Ha jól látom nincs köztük egy sem, amelyiket kifejezetten elektromos kerékpárhoz tervezték volna...persze gurulni fog bármelyikkel, de nem mindegy meddig és mennyi ideig!
Ráadásul ilyen célra "párba" válogatott akkukat illene használni, melyeknek teljesen azonosak a paramétereik, mert gyári töltőről sorba kötve töltődnek...meg merülnek is le. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2016
Kösz. Es amit ide tettél, elektromos kerékpárhoz ott melik, amelyik megbizható.
A lényeg az, hogy ha megfelenek a paraméterek:
feszültség, amperóra, méret Ezek mellett figyelj arra, h ciklikus azaz munkaakkumulátor legyen, mert azok vannak a folyamatos nagyobb áram (nem indítóáram) leadására tervezve.
Sziasztok. Volna egy kerdesem. Mi a jobb az olom aksinak. Ha allando toltessel allando feszultsegen tartom, vagy hagyom lemerulni aztan feltoltom teljesen?
Koszi.
Szerintem ha rákötsz egy akku aktivátort, ami folyamatosan fitten tartja, majd 3-4 havonta feltöltöd.
Ami kimaradt: 3 havonta ellenőrizni a savszintet, és után tölteni ha szükséges. A zárt akkuknak is idővel csökkenhet a savszintje, csak ezt nehéz észrevenni, után tölteni meg kicsit macerás.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2016
Zselés akkumulátor a riasztókban 4-6 évig is elhúzza, ha nincs túl sok, hosszú áramszünet. Ott állandó feszültségen tartják. Például PB137 segítségével megoldható.
Koszi a valaszokat, egyebkent egy 270 Ah-as aksi csomagrol van szo a napkollektor es a szelgeneratorom toltogeti, csak egyenlore keves a tolto aramom, ezert ra kell segitenem egy halozati toltovel. A hazam vilagitasat kellene ellatnia, de a szel generatorral nem tudom mi van, mert 1/3 teljesitmenyt ad le, pedig szelbol nincs hiany. A napelem csak disz a maga 0,5 amperevel csucsban.
Házilag készítetted a szélgenerátort? Világításból cserélj ki amit csak tudsz ledesre, vagy pedig energiatakarékosra. Sok próbák után arra jutottam hogy a GE márkájú 23w/1450 lumenes ami pl konyhába már tökéletes.
Hogyha nem veszel ki az akkuból többet, mint amit pl aznap megtermeltél akkor szerintem nem kellene mindig rátölteni. 30eft körül már több amperes napelemeket is lehet kapni 4-5, nézzél át oda ott segítenek majd
A hagyomanyos izzokat mar lecsereltem ledesre, igy a csucs fogyasztasom max 100 Wh, az 1 KW-os inverter 4Wh-t eszik a770W-os vizmelegitom pedig naponta 4X2 percet uzemel az az 102Wh terheles. Mas terheles nincs rajta, tehat a napi fogyasztasom max (18 ora vilagitassal) 2 KWh alatt van egy kicsivel. Azt tudni kell, hogy a csalad azt tudja hol kell felkapcsolni a lampat, de azt nem, hogy hol lehet leoltani. Egesz nap eg szinte az osszes.
A szelgenerator gyari, 300 wattos, de hibasat kaptam valoszinuleg, mert 7.5 amper a max amit kipresel magabol. 25 amper az adatlap szerint a csucs aram, de csak a harmadat tudja, pedig szelbol itt a tengerparton nincs hiany. Most fogok reklamalni. A napelem valoban nem draga, 100 fontert (40.000 forintert) 250 wattosat adnak, ebbol fogok venni kettot es forgathatora epitem a rendszert. Ezek a tervek. Torott nyakkal es torott alkarral most csak max agyalas lehet. A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2016
Ki kell írni a kapcsoló alá valamilyen feltűnő színnel hogy ha kimész kapcsold le a villanyt. Mindenképpen vidd vissza és cseréltesd ki esetleg más márkájúra is. Ha minden jól működik majd, és csak fele teljesítménnyel azt az akkut egy nap alatt szinte fel kellene tölteni szerintem. Jobbulást, és kitartást!
Az egeszet vissza fogom kuldeni, mert ez sosem tudott 25 ampert, mert a kivezetesei csak 1 mm-esek. Ilyen droton legfeljebb 8 ampert illik vezetni. rakerestem a hivatkozott adatlapra,, de 404 error jott csak be. A gyari kinai oldalt is eltavolitottak, tehat kamu az egesz 300 W. Megy vissza.
Egyebkent most ertem haza es 14 lampa egett feleslegesen, senki nem volt itthon.
Hello! Megoldás időzítő, vagy fényérzékelő..
Az otlet majdnem jo. Anyosom 65 eves es nem lat jol. Felolem egetheti a lampat csak oltsa le maga utan. A lanya se kulonb, mert ezt tanulta otthon. Amikor behazasodtam a csaladjukba 8 eve, mindenhol 60-as es 100-as egok vilagitottak. Kerdeztem a villanyszamlat, azt mondta csak 20.000 Ft. Ok, mondtam En es lecsereltem az osszes egot takarekosra. Kovetkezo evben is haza mentunk es anyosom azzal fogadott, hogy 4700 - 5000 lett a villainy. Itt angliaban csak 9 font max a vilagiatas koltsege. Amit eddig rakoltottem az par evi villanyszamlat kifutna.
Ha lusták lekapcsolni, szerintem tapsikolós lámpa / kapcsoló kellene oda.
Hello! Nem tudom jó helyre írok-e,de bocsi ha nem. Nekem van 36 Voltos kapcsolóüzemü zselés akkumlátor töltőm.Azt szeretném elérni,hogy a 36 Voltot lecsökkenteni 12 Voltra valami módon. Arra gondoltam,hogy pl. egy 24 Voltos zenerrel ez megoldható lenne -e amit sorba kötnék a 12 Voltal?Ez a töltő 36Volton 1.5 Ampert visz,és 3 akksit tölt. Én 1 akksit akarok tölteni csak a 36V-ból ki kellene vonni 24V-ot. Nem szeretném a szekunder menetszámát csökkenteni. Vagy ez is egy megoldás lenne(kapcsolóüzemű trafó van benne)? A töltési fesz finom beálítását és csepptöltést...megoldanám. Minden segítséget szivesen fogadok!
Hello! Ez, egy elég értelmetlen projekt lenne. A töltőből 18W-ot kivenni, miközben 36W-ot elfűtesz? Normálisan megoldani csak StepDown konverterrel lehetne. De egy kapcsolóüzemű táp kimenetére kapcsolóüzemű feszültségcsökkentőt készíteni, nem a legjobb ötlet. A töltő feszültség csökkentését nem lehet egyszerűen megoldani, csak a trafó áttekerésével. De ha valami, valamihez készült és még működik is, nem szabad hozzányúlni. Javaslom, hogy inkább cseréld el, ha más megoldás nincs egy 12V-os töltőre.
Üdv: Ez mennyire normális hogy a két akku között akkora külömbség legyen.
Long 12v 12ah. Felvannak töltve, de az egyik 13,6v. A másik pedig 14,9v -ra tölti. Tehát melik jó, vagy nem. Köszi.
Egyidős akksik, ugyanazzal a töltővel? Mindkettőn töltés után mérted. Külön-küön, vagy ezek sorba kötött akksik 24V-ra? Értékek alapján az egyik mintha kiegyenlítő feszültségig lenne töltve a másik pedig készenléti feszültségig.
Igen egyfornák pontossan. Ugyan az a töltő. Töltés után mérve az van.Egybe vannak kötve, mert 24v os a bringa. A töltő is gyári, mikor felvan töltve kikapcsol, és átvalt csepp töltésbe. Kösz.
Nem normális ekkora különbség. A töltő nagy valószínűséggel a két akkut egyként kezeli és nem külön-külön tölti a kettőt.
Vagy másik töltőt használsz, vagy így használod tovább...
Próbáld meg külön külön feltölteni. Ha sikerül, akkor jó, ha nem, akkor valószínűleg hiányzik a 13 V -osból egy cella. Ha cserélni kell, akkor sajnos mindkettőt egyszerre kellene.
Sajna 12v-os töltőm jelenleg nincs. Majd valamit összehozok.
Hogy tudnám lepróbálni hogy jó e. Kössz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |