Fórum témák
» Több friss téma |
A fehér szálat max 100mA-el terhelheted. Ezt figyelembe vetted? Az ajtó nyitáshoz, záráshoz ennek a kimenetnek semmi köze, hacsak nem erről vezérled az ablak fel/reteszzár funkciót.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
Jó lenne a teljes rajz, de túlnyomó részt 1 vezetéken nincs nyitás/zárás, kivéve a levegős és az ahhoz hasonló kivételes vezérlésekben.
Pont ezt írtam én is, csak kiegészítettem a komfortzárral, ha netán az lenne benne...
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2016
Jaj bocs, nem neked akartam írni, hanem belepes-nek.
Sziasztok! Van egy 97-es passat, aminek tönkrement az egyik távirányítója. Mivel tudnám legegyszerűbben pótolni? Előre is köszönöm a válaszokat.
Köszi a kreatív és segítőkész választ. Sok hasznos információval lettem gazdagabb.
Félre érted.
![]()
Komfortzárról beszéltem, amikor a riasztó atív kimenetére utaltam. Komfortzár esetében erről az egy kimenetről egy szálon megoldható az ablak felhúzása és az ajtó lezárása is egyidőben, akár a szimpla, akár a reteszelt zár. A riasztó egyéb kimenetét nem firtattam.
Egyébként a fehér szál az egy negatív kimenet, amin akkor van test, ha a riasztó aktív. Ha erre visszafelé tápot raksz tönkre megy a riasztó. A riasztó kiegészítőinek, autómata ablakemelőnek, megszakító relének van kitalálva.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2016
Itt úgy van, hogy a zárat egy másik kábelpáros vezérli (gyakorlatilag egy relé pár no és nc kimenetekkel). Az ablak felhúzása ezen a csatlakozón van külön. Elvben az lenne a lényege, hogy a komfortzár esetén ne húzza fel az ablakot, csak az ajtót zárja le - gondolom én - ezért is nem a zár reléjére kell kötni az ablakot.
A fehér szál valóban negatív kimenet. Elvben ahogy én látom úgy kellene működnie, hogy a gyújtás esetén tápot kap a relé egyik lába, esemény esetén pedig a riasztó negatívot ad a fehér kábelra és ezen keresztül a relé másik lábára, így a relé behúz.
Pontosítanék, mert a képen fel van cserélve a fehér és a sárga helye. A valósága kábel lesz most a sárga, és a valóságban fehér lesz a fehér (amúgy a rajzon sárgának mondott kábel a fehér és fordítva). Tehát a fehér szálon a relé van, azt kötöttem be a gyújtáshoz, azzal párhuzamosan és egyben azt szakítom meg a relével - természetesen még a relé előtt kötöttem be a fehéret,
A sárga a vezérlő (?) szál, azt kötöttem a gyújtáskapcsoló első majd a második lábára. A gyújtáskapcsoló lábai: 1: ha kivettem a kulcsot erre a lábra áram kerül 2: ha betettem a kulcsot és kettőt fordítok erre áram kerül, 1-esről elmegy az áram (ezen van pl a rádió is és még nem tudom mi), valamint ha indítózok (3-at fordítok) ezen megmarad az áram. 3: ha kettőt fordítok rajta akkor gyújtáson van, ezen van a világítástól kezdve minden 4: ha hármat fordítok akkor indítózik, ezen gondolom csak az önindító van, és a 2-esen is marad a táp 5: ez az aksitól jövő pozitív ág Kiméregettem melyik mit csinál. Ezután csináltam egy tesztsorozatot. A jelölései: "A:" "B:" A féklámpa jumper állásai "1","2", "3" A fenti számozás szerint a gyújtáskapcsoló lábai "s" sárga drót "f" fehér drót "Z" központi zár lezárt "NZ" központi zár nem zárt "A" ablakok felhúzódtak "NA" ablakok nem húzódtak fel "1:s" jelentése 1-es lábra sárga kábel kötve "3:f" jelentése 3-as lábra fehér kábel kötve "3:-" jelentése 3-as lábra nincs kötve semmi "Z,NA;NZ,A" jelentése távirányítóval csukott ajtókkal, kulcs kivéve: ajtók bezártak(Z), ablak nem húzódott fel(NA); csukott ajtónál kulcsot gyújtásra fordítva majd féket megnyomva ajtók nem zártak le(NZ), ablak felhúzódott(A) Az eredmények: "A" jumper állás esetén: 1:s 3:f Z,NA;NZ,NA 1:f 3:s Z,NA;NZ,NA 1:s 3:- Z,A;NZ,NA 1:f 3:- Z,NA;NZ,NA 1:- 3:s Z,A;NZ,NA 1:- 3:f Z,NA;NZ;NA 2:s 3:f Z,NA;Z,NA (itt indító módban nem mindig zárt az ajtó!) 2:f 3:s Z,A;NZ,NA 2:s 3:- Z,A;NZ,NA 2:f 3:- Z,A;NZ,NA "B" jumper állás esetén: 1:s 3:f Z,NA;NZ,NA 1:f 3:s Z,NA;NZ,NA 1:s 3:- Z,A;NZ,NA 1:f 3:- Z,NA;NZ,NA 1:- 3:s Z,A;NZ,NA 1:- 3:f Z,NA;NZ,NA 2:s 3:f Z,NA;NZ,NA 2:f 3:s Z,A;NZ,NA 2:s 3:- Z,A;NZ,NA 2:f 3:- Z,A;NZ,NA A kulcs kivételére egyszer sem nyitotta ki az ajtót. Gyakorlatilag 10 olyan variáció van aminél távirányítóra felhúzza az ablakot és lezárja az ajtókat. Ezek egyikében sem zárja viszont az ajtókat ha gyújtáson rálépek a fékre. Egy esetben zárta le az ajtókat amikor gyújtáson a fékre léptem, de ott sem minden esetben és az ablakokat sem távirányítós zárásra sem a fékre lépéskor nem húzta fel. A távirányítóra akkor húzta fel az ablakot, amikor a fehér nem kapott tápot. Ugyan akkor az egyetlen esetben mikor gyújtáson időnként felhúzta a fehér kapott tápot. 1-es állásban eleve csak akkor kap tápot, mikor nincs benne a kulcs. Míg a kettes állásban csak akkor kapott tápot, mikor gyújtáson állt a kulcs - magyarul olyan mintha ott a 2-es lábon lévő kábelt is a 3-as lábra kötöttem volna. Itt tartok most és kezdem azt érezni hogy ez a riasztó használhatatlan. ![]()
Mivel nem tudom mit hova kötöttél és minek mi a jelszinje az autódban, így a rajzból tudok kiindulni. Először is tisztázzuk mi micsoda a rajz szerint.
1. A fehér egy negatív kimenet, amin mindig test van ha a riasztó élesítve van. (Nem csak eseménykor). Vagy ha a rablásgátlót aktíválod. (Nyilván ilyenkor is élesíted csak menet közben) 2. A kék egy trigger bemenet, ami az ajtó nyitását érzékeli(ajtó kapcsoló, belső világítás). Ezt jumper-el tudod negatív, vagy pozitív érzékelésre állítani. [Felfutó, vagy lefutó élvezérlés] (S5) 3. A narancs, féklámpa kapcsoló pozitív bemenet. [Felfutó élre érzékel] 4. Piros. Jellemzően negatív kimenet az aplakmodul vezérléséhez. (Szerintem azonos a fehérrel) 5. A sárga egy pozitív bemenet mely érzékeli a kulcs pozíciót. [Csak szintvezérlés] (Akár gyujtás, akár kulcs a helyén. Bármelyikre kötheted. A kulcs a helyén-t javaslom.) A jelszintek fontosak. A lefutó és felfutó élvezérlések is (miből mire vált, pl ajtó kapcsoló, féklámpakapcsoló. Az izzók hibája galibát okozhat élvezérlésnél.) A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2016
Minden szint amit írtam a rajz színezésének megfelelően írtam. Mivel a gyújtáskapcsolón csak lábak vannak, ezért számoztam be hogy legyen mivel beazonosítani.
1) nincs mindig test rajta, csak riasztott állapotban. Mint mondtam a többi riasztótól eltérően itt a relé normál állapota a zárt állapot. Azaz akkor is megy a kocsi ha pl a riasztó modult lehúzod a csatlakozóról vagy ha a biztosítékát kiveszed. 2) Ez így van, a teszten azért próbáltam végig mindkét állásban, mert nincs jelölve melyik lábak zárása a negatív és melyik a pozitív. Pl az elektromos zár és pneumatikus közötti váltás (a rajzon ez már nem látszik) pont fordítva van mint a valóságban (hosszabb és rövidebb záridő). 3) Igen, ezt rákötöttem a féklámpa pozitív kábelére. 4) Igen, negatív kimenet, 30mp-ig adja rá. Egy relét kötöttem rá és a relé húzza fel az ablakokat, mivel ebben gyárilag nincs ablakfelhúzás kényelmi opció. Ez megy is minden ajtózáráskor. 5) Én is erre tippeltem, oda is kötöttem. Az 1-es pont az eltérés ahhoz képest amit írtál. Valamiért ez úgy van megcsinálva, hogy csak riasztásra bont a relé. Ahogy elnéztem más normális riasztó esetén alapból nyitott állapotban van a relé. És az a logikus, hiszen úgy a modul eltávolításával nem indul a kocsi, akár csak riasztás esetén, hiszen simán elveszi a tápot a reléről (pontosabban a negatívot). A féklámpák jók és feszt meg is kapja ezt is teszteltem. Szerintem a fehér kábelt - az indításgátló relét - akár az aksira is köthetném, hiszen ott elvben nem figyel semmit, csak riasztás esetén zárja a relét. A sárgának kellene figyelnie, hogy ha kiriasztás nélkül tápot kap, vagy kiriasztás után kap tápot (első esetben megszakítani a relével a gyújtást ill rablásgátló funkció aktiválásakor megszakítani, második esetben pedig ajtót lezárni táplevételre pedig kinyitni). De ezek a funkciók nem működnek valamiért. Minden más megy a jelek szerint ami ezektől független funkció. Ami ezekkel összefüggő az meg nem.
Figyi... Nem piros, hanem piros...
Te írtad: Idézet: „1) nincs mindig test rajta, csak riasztott állapotban.” Én írtam: Idézet: „1. A fehér egy negatív kimenet, amin mindig test van ha a riasztó élesítve van. (Nem csak eseménykor)” Mi a különbség a két mondat között? A relének akkor kell meghúznia, amikor a riasztó aktív [-] és megkapja a gyújtást közben [+]. Mivel ellen ütemben kell bekötni így ebben az esetben bontja, amit rákötöttél. Nem lehet mindig behúzva, hisz lemerítené az aksit pár nap alatt. A riasztó modult el kell rejteni, hogy ne lehessen széthúzni. Vannak riasztók (a jobban átgondoltak), amikbe ez a relé be van építve. Ha annak a csatiját széthúzzák nyilván bontásba kerül a megszakító szál is. A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2016
Lehet, hogy azért nem működik az a kimenet (fehér szál), mert a próbálgatásoknál (a leírásodból is kiderül) tápra is volt kötve, ami túlterheli és hazavágja.
Elnézést, nem voltam elég érthető. Akkor van a fehéren test amikor megszólal a riasztó, tehát esemény van. Ha csak be van élesítve vagy ki van kapcsolva akkor nincs rajta test (negatív) - "nc" típusú relé.
Más riasztóknál én azt látom, hogy a relé nyugalmi állapotban (tehát ha a kocsi nincs élesítve) zár, tehát lehet indítani. Minden más állapotban viszont nyitott - ez a relé alap állapota, tehát "no" típusú. Te ezt a fajtát írod, de az enyémben a fenti van.
Oda is kell kötni a fehéret az tuti. Mivel a fehér szálat kimértem és az negatívot ad riasztáskor. Ez addig működik is amíg más nincs rákötve, mert akkor nem ad negatívot. Olyan mintha pl. az ablakvezérlőn keresztül fals jelet kapna (tápot pl) és ezért nem indítaná el a vezérlést.
Mi az a más, ami nincs rákötve és hova?
Meg hova "is" kell kötni még a fehéret? A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2016
Van ugye 2x2 szál a központi zárnak, 1 a hátsó ajtó nyitására (ezt nem használom), az ablakzáráshoz 1, fékhez 1, ajtónyitáshoz 1, kürthöz 1, indexhez 2, reléhez 1, vezérléshez 1, betáp - és + 1-1.
A riasztó csatlakozóján van egy fehér kábel és a relén is fehér kábel van. A kettőt kell összekötni szerintem, a relé másik kábelét pedig egy pozitív ágra (aksi vagy gyújtáskapcsoló). Szerintem. De a teljes rajzot becsatolom.
Ez idáig is ezt írtam. A rajz szerint. Azt hogy milyen színű vezeték van neked a reléden, azt én nem látom és teljesen irreleváns is.
A relé másik szálját... Melyiket? Vannak rajta számok, amiket már leírtam, mit hova köss. A központi zár vezérlés 6 szál, amiből általában 4et kell bekötni. Ez lenne a 2x2 szál? A rajzot én is megtaláltam azért tudtam hogy melyik jumpert kell állítani. Azt írtad, hogy a fehéret oda is kell kötni.. Mert még hova kéne kötni? A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2016
"A relé másik szálját... Melyiket? Vannak rajta számok, amiket már leírtam, mit hova köss. "
86-ra van a fehér kábelra kötve, 85 a gyújtásra (3). " A központi zár vezérlés 6 szál, amiből általában 4et kell bekötni. Ez lenne a 2x2 szál?" Igen, de mint írtam azzal nincs is baj. "Azt írtad, hogy a fehéret oda is kell kötni.. Mert még hova kéne kötni? " Ahová kötöttem. A relé 86-os lábára. Így kellene neki a relét adott esetben behúznia. így zár a relén keresztül az áramkör.
A relé 86-os lába az ok. És még hova kötöd? Mert azt írtad "oda is". A megszakítandót pedig a 30-as és a 87a- ra kell kötni. Az lehet gyujtás, vagy akár AC, stb.
Írtam azt is.
""A relé másik szálját... Melyiket? Vannak rajta számok, amiket már leírtam, mit hova köss. " 86-ra van a fehér kábelra kötve, 85 a gyújtásra (3)." Itt a fehér kábel értelem szerűen a riasztó fehér kábele.
Közben azt is megnéztem, ha lekötöm az ablakot, akkor bezárni bezárja gyújtás+fékre az ajtót, de gyújtás levételére nem nyitja ki (a központi zár nem nyit).
Adj már végre egy rajzot, hogy lehessen látni, hogy mit hova kötöttél és miért is kellene nyitnia!
Van benne ablakemelö modul? Közvetlen nem tudja az ablakot felhúzni (max 250mA)
Mellékeltem már korábban a rajzot. Mint már többször leírtam mindent oda kötöttem ahogy a rajzon van.
Azért kellene nyitnia mert a leírás szerint "Automata központi zár lezárás" funkciója is van és ez a kulcs kivételére kinyitja a lezárt ajtót.
Van, nem is a kilincsre kötöttem.
![]()
Egy gyári rajzot (előtte meg csak egy részletet), de nem azt, hogy mit hova kötöttél, a több oldalon elszórt szövegből elég nehéz kibogozni, Zoszka is belebonyolódott.
Idézet: Pl. elektromos ablakot sem szoktak leengedni, csak felhúzni, ettől függetlenül a kp zár nyithat is. A leírást pl. biztosan nem láttam, hogy feltöltötted volna. Ebben akár félrefordítás is szerepelhet, manapság nagyon gyakori. Lehet, hogy olyan funkciót keresel, ami nem is úgy működik benne. „Azért kellene nyitnia mert a leírás szerint "Automata központi zár lezárás" funkciója is van és ez a kulcs kivételére kinyitja a lezárt ajtót.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |