Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Üdv. mindenkinek!
Teljesen laikus vagyok ebben a témában és a problémám a következő: Édesanyám családi házában bojlert cseréltek, Aquastic 60 literes került fel és mióta üzemel időszakosan morgó hangot ad a komplett vízvezeték hálózat. Ez a probléma az egész környéken állandósult ahol ezt a típust szerelték fel. Egyrészt mi okozhatja ezt a hangot? Aztán van még egy kérdés, mégpedig: a két vízvezeték közül, ami a bojlerbe van bekötve az egyiken van egy szelep, viszont ennek a szelepnek a hideg víz vezetékén kell lennie? Tippeket, válaszokat előre is köszönöm.
Ez konstrukciós hiba. Ennyiért lehetett volna Hajdút is venni, ami még messze jobb az összes többi kaphatónál, s nem morog.A túlnyomás szelepnek a hideg vízen kell lenni, hogy az esetleges hálózati (vagy házi hidrofor) nyomásnövekedés ne vesse szét, ne menjen visszanyomás a hálózatba, valamint védje a bojlert a (túl)melegedési nyomástól.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2016
Fűtéskor a víz tágul. A táguláskor a szelep engedi le e túlnyomást, különben szétrepedne a bojler, vagy a vízvezeték valahol. A meleg oldalon a csapok el vannak zárva, a hideg oldal felöl pedig ott a hálózati víz, arra nem tudja nyomni.
Fűtéskor adja a hangot vagy akkor, amikor kinyitod valamelyik melegvizes csapot?
Üdv!