Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szünetmentes táp akku
 
Témaindító: bozsokiandras, idő: Márc 23, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 12
(#) sirály12 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 15, 2016 /
 
Láttam már évek után is tökéletesen működő ilyen apc szünetmentest, amin 2 db autóakku volt. Szépen tette a dolgát és ellátta a keringetőszivattyút delejjel, jó hosszú ideig. Nincs ezekkel semmi baj. Itt nem naponta meríted le az akkukat, az pedig, hogy 2-3 havonta egyszer lemerítik negyedig/félig és utána lassan 1-2 nap alatt visszatöltődik, az nem teszi tönkre olyan hamar az ólom akkuikat.
(#) kameleon2 válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 15, 2016 / 1
 
Én is láttam valakit aki már majdnem evett hurkát. Ne haragudj de ezt nem lehet fokozni. Attól hogy egy megoldást sokan használnak - rosszul, az még nem jó megoldás és nem támogatom, sőt hangot adok ennek. Egy akkumulátornak nem véletlenül van egy töltési/ürítési görbéje. Egy töltő pedig attól, hogy van - még nem alkalmas mindenféle akkumulátorhoz. Különben minek bíbelődni görbékkel precíziós töltőkkel? Amit írtok az alapján tök mindegy lenne, hogy egy akksit 10mA-el 100-al, vagy 100A-el töltök! Pedig nagyon nem mindegy. Sőt az sem hány fokon, milyen tengerszint fölötti magasságnál és hogy van-e vibráció töltés közben? De valamiért van egy olyan érzésem, mintha csak én beszélnék egy üres szobában.
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2016
(#) sirály12 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 15, 2016 /
 
Bocsáss meg, nem akartam hogy ideges légy.

Csak egy utolsó gondolat. Melyik régi autóban láttál annó preciziós töltőt? Én egyben sem! És azok is éveken át mentek egy akkuval. Szóval biztosan tovább bírják mindenféle preciziós töltővel, de attól még nem csak azzal használható hosszú ideig. Szóval akkor működőképes! És itt ez a kérdés, hogy megy-e vele vagy nem. Én is tudok jobb megoldást sokkal drágábban, de minek, ha olcsón is majdnem olyan jó? Évekig elmegy így is.

Én az 1400-as apc szünetmentesemre 2db 100Ah-ás akkut tettem. Megy vele, semmi gondja. Akkor minek vegyek sokkal drágább szünetmentest, aminek akkora za akkuja, amekkora nekem kellett?
(#) erbe válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 15, 2016 /
 
Ha már itt tartunk.: Több szünetmentes dokumentációjában szerepelt: "Teljes lemerítés utáni feltöltési idő 20 h." Javítottam néhányat, töltőáram 7 Ah akkuhoz 0,4 A. Kisebb Back-UPS-ben 4 W-os trafócska 1 db 12V 7Ah akkuhoz.
(#) kameleon2 válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 15, 2016 / 1
 
Hohoóóó! A szünetmentesek töltője munkaakkumulátorokra van kitalálva, nem indítóakkumulátorra. De látom tényleg csak visszhangzom.
(#) Bakman válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 15, 2016 /
 
Azért visszhangzol, mert évek óta jól működő rendszereket kérdőjelezel meg. Az állításaid alapján nincs jól használt akku és mindegyik tönkremegy max. két hónap alatt. Lehet dobálózni töltési görbével, csak azt felejted el megemlíteni, hogy a töltési görbe a töltőáramtól is függ adott akku esetén, tehát nem csak egy görbe létezik.
(#) Ge Lee hozzászólása Aug 16, 2016 /
 
Anélkül hogy beleszólnék a vitába, egy akkunak egy adott szintig tökmindegy hogy mekkora árammal van töltve, érdekes is lenne ha nem így lenne (20 év tapasztalat). Hogy adott akkutípusok gyakrabban mennek tönkre mint a többi az nem a töltésük miatt van, hanem mert eleve máshogy készülnek, szóval nem sokat érnek. Sajnos a zselés vagy annak hívott akkuk általában ilyenek, ahol csak lehet kerülni kell a használatát, vagy ki kell váltani más típussal.
(#) erbe válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 16, 2016 / 1
 
Több alkalommal cseréltem szünetmentesben 8-8,5 éves akkugarnitúrákat. Általában 1 db múlt ki, de a többi se ért már sokat. Kizárólag zselés akkuk.
Amit viszont tudni kell, a szünetmentesben az alap üzemmód a hálózati és nem túl sűrűn fordul elő a teljes lemerítés-töltés. Nem kifejezetten munkaakkura jellemző felállás. Az üzemi targonca akkuja, na az munka...
(#) kameleon2 válasza erbe hozzászólására (») Aug 17, 2016 / 1
 
Almát hasonlítotok körtével. Az egyik autóakksit ír a másik zseléset, a harmadik munkaakkut, a negyedik targonca akkut. Alapvető különbségek vannak. Érdemes az adatlapokat is elolvasni néha. Egy autóakkumulátor élete során folyamatos töltés alatt van. Indításkor óriási áramot kell kiszolgálnia az önindítóhoz és igen ritka a teljes lemerítés állapota. EGy autóakksi nem ritka ha 5-600A-t is tud indításkor. Egy munkaakkumulátor ugyanúgy ólomsavas, de már sokkal gyakoribb, hogy felitatják és zselésítik a könnyebb kezelhetőség érdekében a savat: motorok akkujai is ilyenek, de még mindig nem munkaakkumulátorok - bár zselések. A klasszikus munkaaksik nem tudnak nagy indítóáramot - sok a puffer üzem, de előfordulhat simán a teljes lemerítés üzemszerűen. Ezeket 20 perces terheléses teszttel szokták próbálni. A jobbak simán bírják, a gagyibbak hamar letérdelnek. A solar akkumulátorok például vastagabb lemezből készülnek - bár ólomsavasak szintén és inkább a munkaakku kategóriába esnek, mert indítóáramra sokszor jó ha 30A-t tud akár egy 280Ah-s változat is. A vastagabb lemezre bizonyíték az adatlapban a súly. Emelgettem eleget. Szóval, ha már beszélünk róla. Beszéljünk már egyszer ugyanarról, mert itt ugyanahhoz a témához már minden akksit láttam felhozni. Az autó indítóakkumulátor - nem munkaakkumulátor. Ez tény - még mindig. Nem ugyanarra van tervezve és méretezve. Ahogyan a szünetmentesek elektronikája sem.Vitatkozhatunk rajta napestig kinek hosszabb - ez akkor sem lesz másképp. Én is láttam olyan trabantot ami 4,8l-t fogyasztott. Láttam, és mondhatnám, hogy megbízható konstrukció. De nem teszem.
(#) sirály12 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 17, 2016 /
 
Az akkutípusok leírásod jó, de miért is írtad le?
A lényeg az egészben, hogy megy az autó akkuval és munka akkuval is. Felesleges szócséplés minden további írogatás erről.
Például csak elég beírni a google-ba, hogy: ups car battery és megnézni a képtalálatokat, csillió találat van rá, tehát sokan használják, mert működik. Rengeteg a leírás is. Ezt szokták a legtöbben keringetőszivattyúhoz is társítani.
Az enyémen munka akku van, erősítőt, 2 gépet és a hozzávaló monitort, modemet, routert, apróságokat visz 4-5 órán át, tehát ezzel is működik.
Bocsáss meg, de attól, hogy nem gyári ajánlás valami még működhet nagyon is jól.
(#) kameleon2 válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 18, 2016 1 /
 
Igazad van. Lehet a kecskével is.
(#) sirály12 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 18, 2016 /
 
Ahogy gondolod, nem értek az ilyen dolgokhoz.
Én ezt inkább ahhoz hasonltanám, hogy lehet venni napkollektrolt gyárit, ami szép, és jó meg erre van kitalálva, viszont drága.
Vagy lehet tenni egy fekete csőspirált a tetőre, és az is müködik, igaz nem szép, de sokkal olcsóbb és megy.
(#) kameleon2 válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 18, 2016 / 1
 
Nem ezzel van a bajom. Persze - sok mindent lehet. De kérdés, hogy az jó-e ha egy szakmai fórumon olyan tanácsokat adunk egymásnak, ami mondjuk ki: kontárság? Tudod kicsit érzékeny vagyok erre, mert számos helyen láttam "működő"-nek titulált hasonló megoldást - autóakkuval. Leírtam szakvéleményként, hogy tűzveszélyes. Mindenki csak hümmögött, majd 3 hónapra rá - kigyulladt. Pedig milyen jól működött! Igen - lehet sok mindent. Kérdés, hogy helyes-e? Illetve szabad-e? Adja-e hozzá az ember a nevét utólag is? Én egy ilyen autóakku+ szünetmentes pároshoz - nem adnám a nevem. Ennyi Nem több. Ez nem sértődöttség, ez nem szakmai kivagyiság. Ez pusztán a józan ész.
(#) erbe válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 18, 2016 /
 
A Trakis (volt neve annak idején) külön dobozban "mellékelte" az Online szünetmentesei mellé a 2 vagy 4 db autó indítóakkut. 500 W-os mellett 4 db 55 Ah-s volt.
Reggel telefonáltak Vépről, "Valami sipákol a számítógépek mellett.". 1 óra után értem ki, még mindig ment a 3 gép (286 mono monitorral). Levágatott a takarítónő a porszívóval egy automatát. Az 500 W-os szünetmentes a 4 akkuról még vígan bírta.
Mondjuk a számla a kiszállással már nem igazán tetszett nekik.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Aug 18, 2016 / 1
 
Idézet:
„1 óra után értem ki,”

Mármint délután 1 óra után...
(#) ezermester1 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Kedves kameleon2! Nekem egy 24V-os UPS rendszerem van. 4db 12V/100Ah autó akkumulátor (külső) a megtápja. Ezt az akku parkot 4db 250Wattos napelem tölti ill. müködteti a rendszert. Ami rá van kötve: 2db fagyasztó, 1db kombi hűtő, 1db 300wattos kerti szivattyú, energia takarékos világítás. 2 éve működik általam tervezett Működtető/elosztó elektronikával és az akkuk jól működnek. Semmi baj velük.
Idézet:
„Leírtam szakvéleményként, hogy tűzveszélyes. Mindenki csak hümmögött, majd 3 hónapra rá - kigyulladt.”
Ezt az írásodat mire értetted? Ezt azért mondtam el mert lehet más alternatíva is mint amit te hangoztatol. Azért annyit had írjak még,hogy a rendszerem öszvér. Ha süt a napocska akkor az UPS rendszer működik ha nem süt akkor pedig a hálózatról üzemel.
(#) szsrobert válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 19, 2016 /
 
Fel ev garancia?
En nem veszek arany araert fel evente akkukat.Annal meg az aramfejleszto is olcsobb lehet...
(#) kameleon2 válasza ezermester1 hozzászólására (») Aug 22, 2016 / 1
 
Szia! Akkor tegyük tisztába a dolgokat. A szünetmentes áramforrások egy része - alkalmassá tehető más akkumulátorokkal való együttműködésre - de nem erre készültek. Olcsóbb beszerezni és átalakítani, de mindenképpen szükséges! Ha nem kerül átalakításra abból sok probléma adódhat. Elhiszem, hogy működik a rendszered, csak éppen azt felejted el, hogy napelemről egy panel tud azért 8A-t tolni és az feltételezem önálló töltésvezérlőt használ az akkuk töltésére. Én nem írok mást, csak annyit, hogy mindent a maga helyén és ne keverjük össze-vissza a tényeket, mert azt csúsztatásnak hívják. Nyilván érdekelne egy olyan megoldás, ahol egy átalakításmentes olcsó UPS-el tölt bárki egy kiszuperált autóakkut 0Ft energiából, hibamentesen. Csak ez illúzió. Ezzel együtt jó megoldások érdekeltek volna, de itt mindenki csak jó nagyokat szeret mondani és ködösíteni. Én terveztem szigetüzemű rendszert - sajátot. Építettem svájci és kínai inverteres , napelemes szigetüzemű rendszereket több mint 200-at az országban. építettem hálózatra visszatáplálóst is jobb rosszabb inverterekkel Fronius, SMA. Építettem és javítottam több száz olasz UPS és generátor rendszert. De ennyi sületlenséget, mint amit itt felhoztak páran - még nem láttam a valóságban. Létezik általam is épített hibrid rendszer. 20 akkuval és 40 napelemmel. Ellát egy teljes tanyát. Ennek ellenére a téli hónapokban hálózatról kénytelen tölteni pár napig az akkukat - szerencsére van hálózat. Ez solar akkus rendszer. Nem rentábilis - de ezt dotálta a kormány. Ez sem épeszű megoldás. A svájci 12V -os rendszerektől és a Blue Energy-től is feláll a szőr a hátamon - pedig gyári megoldások. Épp csak beleőszül az ember a kábelezésbe, mert 3cm vastag kábelekkel kell összehuzalozna a kis feszültség miatt. Hidd el - nem a levegőbe beszélek - van mögöttem helyszíni tapasztalat bőven. Persze én nem horgászlámpás rendszereket építettem.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2016
(#) sirály12 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 23, 2016 /
 
"Ezzel együtt jó megoldások érdekeltek volna, de itt mindenki csak jó nagyokat szeret mondani és ködösíteni."

Nem tudom mennyire gondoltál rám ebben a mondatban.
De akkor hogy tényeket is irjak.
Nekem több mint 10 éve van ilyen "szar" rendszerem. Több mint 8 évig egy APC Smart 1000-es volt, ami a mai napig megy új tulajdonosánál. Váltottam egy 1400-as Smart-ra, de csak azért mert rack-es szünetmentest akartam, hogy jobban illeszkedjen a többi cuccomhoz. A jelenlegi szünetmentesemen majdnem 1 éve vannak rajta az akkuk. 2db 100Ah munka akku. Eddig körülbelül 5-6 alkalommal volt pár perctől hosszabb ideig dolga, néha 2-3 órán át is vitt mindent. Ezek tények. Ha ilyen áthidalási időt szerettem volna, akkor nagyon mélyen a zsebembe kellett volna nyúlni. Arra nem lett volna keretem. Ez mindennel együtt került 45 ezer forintba. Ebben benne vannak az akkuk is! Ha ettől tudsz olcsóbb, megbizhatóbb szünetmentest, ami ennyi áthidalási időt tud, akkor meghajlok a tudásod előtt.
(#) kameleon2 válasza sirály12 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Érdekelne, honnan sikerült 100Ah-s munkaakkura szert tenned ennyiért? Mert 1db kb 25000 használtan. Arra is kíváncsi lennék, hogy egy teljes lemerítés után hogyan nézne ki az APC-d.... Mert te is azt írtad, hogy sokat nem kellett mennie a rendszernek - ergo nem merült le az akku annyira, hogy full töltőáram follyon a töltőkörön. 2-3 órán át mekkora teljesítményt látott el? Nekem is van egy 1500W-os APC-m gyári 12Ah-s akkumulátorokkal, de összesen egyetlen keringetőszivattyú megy róla. Ez nem tángálja meg a töltőkört. A tudást pedig nem abban mérik, hogy ki tud olcsóbb megoldást egy feladatra. Ha így gondolod - biztos, hogy nem egy hajóban evezünk és nem azért, mert én csak a drága megoldások híve vagyok, hanem mert minden feladat megoldásához szükséges egy egységnyi ár. Ha nem anyagban - akkor munkadíjban - de kifizeted.
(#) sirály12 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Kicsit elszámoltam magam. Ezért elnézést kérek, mert kapkodtam.
Ott hibáztam, hogy csak 1 akkut számoltam.
Tehát az akkuk darabja 30k volt a szünetmentest pedig 15k -ért vettem(akkuk nélkül, jó vétel volt, itt csaptam le rá az apróhirdetések között).

A beüzemeléskor természetesem teljesen feltöltettem az akkukat a szünetmentessel, ezután pedig 550-600W-os terhelésen járattam addig, ameddig ki nem kapcsolt a szünetmentes(izzókkal). Ez kb 3,5 - 4 óra volt.
A 2-3 órás áthidalások idején a rajta lévő dolgok a következőek: 2db PC(egy erősebb i7-es konfig, és egy atom procis kis szerver), 1 monitor, 1 erősítő, modem, router, switch, telefontöltő.
Fogyasztás kb.: 300-400W Terheléstől függően.
Birta volna tovább is, de ekkor jött vissza az áram.

Az árról pedig annyit, hogy ha gyári kiszerelésben akartam volna ilyen teljesítményt, és áthidalási időt, akkor minimum 8-10 szer ennyibe került volna, és nem lenne jobb ettől!
Hiába tudsz ettől profibbat, ha az megfizethetetlen a halandóknak. Mert senki sem fog magának több százezerért ups-t venni.

A töltőkört pedig nem tángálja, mert szerintem az a szoftverben be van állítva valamilyen töltőáramra, és azzal tölt. Mindegy hogy mekkora akku van rajta, annyival tölti és kész. Elég intelligens azért a smart széria. Miért is ártana az neki, ha annyival tölt, amire beállították? (Halkan jegyzem meg, hogy az ups firmware-jében ezt is mintha lehetne állítani, vagy az akkupakk nagyságát, a kettő közül valamelyik)

De vitázhatunk bármeddig ezen. Én mint mondtam 10 éve így használom a szünetmenteseimet, még egy sem ment tönkre(a kettőből), és teszik a dolgukat. Ez olcsó és jó megoldás, sokan használják. Szerintem 10 év után kimondhatom, hogy megbízható megoldás.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2016
(#) ezermester1 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Szia!Azt hiszem nem értetted meg amit írtam és nem válaszoltál a kérdésemre. megírom őszintén 1-2 sor írásod érthetetlen. Kezdjük:
Idézet:
„A szünetmentes áramforrások egy része - alkalmassá tehető más akkumulátorokkal való együttműködésre - de nem erre készültek.”
Bocsi de ez idáig is tiszta,nem lett cáfolva.
Idézet:
„Olcsóbb beszerezni és átalakítani, de mindenképpen szükséges! Ha nem kerül átalakításra abból sok probléma adódhat.”
Vallyon ez alatt mit értesz? Milyen átalakítást gondoltál?
Idézet:
„Elhiszem, hogy működik a rendszered, csak éppen azt felejted el, hogy napelemről egy panel tud azért 8A-t tolni és az feltételezem önálló töltésvezérlőt használ az akkuk töltésére.”
Igen csak az én paneljeim 4x8A adnak le (papíron) mert párhuzamosan vannak kötve és ez miatt simán működtetik a rendszert. Az UPS-en nincs átalakítva semmi fontos mindössze kapott egy hűtő ventilátort és köszöni szépen jól működik.
Idézet:
„Nyilván érdekelne egy olyan megoldás, ahol egy átalakításmentes olcsó UPS-el tölt bárki egy kiszuperált autóakkut 0Ft energiából, hibamentesen.”
Bocsi de ennél a mondatodnál kicsit vakartam a fejem,hogy vallyon mire gondoltál mert nem tudtam értelmezni. Ha arra gondoltál,hogy az UPS tölti az aksikat tévedtél.Elhanyagolható tézis. Egy töltés szabályzó tölti az aksikat a napelemekről. 24V/30A PWM rendszerű.
Idézet:
„Ezzel együtt jó megoldások érdekeltek volna, de itt mindenki csak jó nagyokat szeret mondani és ködösíteni.”
A mondat második felére reagálnék. Én nem mondok nagyokat és amit leírtam idáig az mind igaz, bizonyítható. Az a napelem park ami van nekem működteti a rendszert mert a készülékek nem egyszerre működnek. Ezért az akuk nem nagyon vannak igénybe véve. Ezt az általam tervezett/készített működtető/elosztó elektronika csinálja.
Nagyon fontos (amit sztem figyelmen kívül hagytál): CSAK AKKOR MŰKÖDIK A RENDSZEREM HA MEGFELELŐ ERŐSSÉGŰ, FÉNY/NAPSUGÁRZÁS VAN. Ha nincs megfelelő erősségű fény VISSZA KAPCSOL A HÁLÓZATRA.
Ha esetleg még valami nem érthető az írásomban szívesen megmagyarázom hiszen ez egy fórum olyan fórumozókkal akiket érdekelnek ilyen dolgok. A segítőszándék vezéreljen mindenkit és ne az,hogy én mondom a tutit. Hagyni kell az embereket az önmegvalósításra. Lesz aki jó irányba halad lesz aki elbukik,de mind a 2 tanulságos lesz.
(#) sirály12 válasza ezermester1 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Szia!
" Ezt az általam tervezett/készített működtető/elosztó elektronika csinálja."
Erről lehet valamit tudni? Ha publikus engem érdekelne róla infó, mert nekem is van itthon egy 250W-os napelem egy ideje, és szívesen hasznosítanám már végre.
(#) kameleon2 válasza ezermester1 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Idézet:
„Az a napelem park ami van nekem működteti a rendszert mert a készülékek nem egyszerre működnek. Ezért az akuk nem nagyon vannak igénybe véve. Ezt az általam tervezett/készített működtető/elosztó elektronika csinálja.”
Idézet:
„Ha arra gondoltál,hogy az UPS tölti az aksikat tévedtél.”
Nem tudom én tévedtem-e vagy nem volt egyértelmű:
Idézet:
„Amig nem érzékeli, hogy az akkukat feltöltötte, addig tölteni is fogja folyamatosan. Nem tudsz mit tenni, maximum teszel alá jó akupakkot. Nekem az 1400-as apc alatt 2db 100Ah-s akku van. Nem tölt egyfolytában.”
Ebben a mondatban egy fia napelem sem szerepelt, csak később. Ezért írtam a maszatolást és ezért voltam kíváncsi a teljes rendszerre, mert ugye az ördög a részletekben lapul. Nem akarok én kötözködni senkivel, csak félinformációk féligazságokat sugallnak.
(#) ezermester1 válasza kameleon2 hozzászólására (») Aug 24, 2016 /
 
Idézet:
„Amig nem érzékeli, hogy az akkukat feltöltötte, addig tölteni is fogja folyamatosan. Nem tudsz mit tenni, maximum teszel alá jó akupakkot. Nekem az 1400-as apc alatt 2db 100Ah-s akku van. Nem tölt egyfolytában.””

Ezt én nem írtam. Honnan idézted.?
(#) kameleon2 válasza ezermester1 hozzászólására (») Aug 25, 2016 /
 
Bocsánat - én kevertem el.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
(#) Helios hozzászólása Dec 17, 2016 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy ideiglenesen pótolhatom-e a szünetmentesem akkuját egy kissebb autóakkuval? Bedöglött, és a hétvégén nem tudok másikat szerezni.
(#) nedudgi válasza Helios hozzászólására (») Dec 17, 2016 /
 
Ha fel van töltve, igen.
(#) Helios válasza nedudgi hozzászólására (») Dec 17, 2016 /
 
Köszönöm. Elkezdett ingadozni az áram és a szivattyú sem mai darab... Félek hogy tönkre megy, amit nem akarok.
(#) antikzsolt válasza Helios hozzászólására (») Dec 17, 2016 /
 
nyugodtan ha odafigyelsz rá ha bekapcsol. Túlmelegedhet az autó aksi miatt megnövekedett üzemidő miatt. Aktív hűtés kell rá és nem lesz baja.
Következő: »»   10 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem