Fórum témák
» Több friss téma |
Az egész kasztni testen van. Lennie kell ott egy csavarnak,amiről tudtok csatlakozni.
István
Valóban kissé furmànyos szerkentyű..,az sem piskóta hogy felszereés elött még csuklógyakoratnak 10-szer nyomgodd össze a CIM-t...,
Az egész autó egy test, de a barna kábel a test benne, ott van jópár belőle
Igen arra rájöttünk, hogy valamelyik barna lehet, de hátul egyszínű barna van, elől meg valamilyen szín van mindegyik mellett.
sziasztok tudna e valaki segiteni van egy 96-os opel astrám echotech motoros ment egy darabig le fullat nagyon sokszor rá inditottam egy darabig pörgettet egyszer csak nem pörgetet hanem ilyen kávé darálo hangot de nem pörget a motor nem hiszem hogy öninditos lenne vagy nem tudom ha valaki jártas az ilyesmi dologba kérem irja már meg elore is köszönöm
Írásjeleket használva kicsit könyebb lenne a szöveg megfejtése, illetve a Mondatot is illik nagybetüvel kezdeni.
A lefulladás nem feltétlen elektromos hiba. A kávédaráló hang az is sok helyről jöhet de valószinü hogy az öninditó adta meg magát. Javallom vidd el egy szerelőhöz aki ért is hozzá és inkább bízd arra a megfejtést.
Bocsi a béna kérdésemért : Az olommentes forrasztóonnak "ez esetben műszaki előnye van a hagyományosnak szemben, vagy egyéb oka van? Köszi!
Hello! Környezetvédelmi oka van az ólommentesnek, műszakilag csak hátránya van. Talán nem véletlen, hogy atomerőművi és katonai alkalmazásnál engedélyezik az ólmos forraszanyagot..
Gyárilag ólommentessel van forrasztva.
Elvileg ólmos és az ólommentes forrasztóanyag nem szeretik egymást. Ezért ajánlott ólommentessel megforrasztani.
Műszakilag csak hátránya van, ridegebb mint az ólmos, így sokkal kevésbé bírja a mechanikai igénybevételt, illetve a hőmérséklet változásból adódó tágulást-zsugorodást. Emiatt elég gyakran lehet találkozni repedt forrszemekkel, amik szemmel nem láthatók, erős fény és nagyító mellett is alig, viszont műszerrel mérhetők.
Vettem egyszer olcsón egy hibás autós erősítőt, annak ennyi baja volt, egyetlen elrepedt forrasztás miatt nem volt rajta se kép se hang.
Sziasztok.
Segitséget szeretnék kérni, Opel astra f 1.6 16v automnál alapjárati bajok vannak ha bemelegszik a motor. Láttam egy képet hogy az eggyik csöbe inyekciós tűt szurnak és megoldodott a baj, csak nem tudom pontossan mejik az a cső esetleg valaki tudja? Előre is köszi. Tamás
Szia!
Nekem is ez a motorom van, milyen bajok vannak? Csak meleg állapotban? Motor hűtővíz (két vezetékes) jeladó hiba. OP com-al nézve működik a jeladó?
Szia.
Igen ha bemelegszik a motor vagy pici vagy 3-4ezer alapjárat. Hol van az a op com??
Ekkor ez alapjárati motor hiba is lehet, koszos lehet az alajárati levegő furata, vagy a motor kúpja.
Az Op-COm egy interfész amivel lehet monitorozni élő adatokat is.
Alapjárati motrot cseréltem, csak nem tudom hogy kell beálítani, motor vezérlő tápot cseréltem.
Sziasztok! Adott Opel astra G 1.4 Z14XE motorral. A probléma a következő:
- Hibakódok: P1120, 1122, 1550 A hibakódokat kiolvasni nem lehet pedig világít a szervíz piktogram. Párszor már sikerült kivillogtatni innen tudom a kódokat. A hibakódok szerint gázpedál állás érzékelővel van a gond. Szeretem egy másik gázpedál azzal sem jó. A hiba hol van, hol nincs. A napi első indításnál sosincs, majd 10-15 km megtétele után kivillan és a motor vészüzemmódba ugrik. Hideg időben ritkán jön elő. Második-harmadik indításra szinte mindig előjön. Fórumokon olvasgattam ezzel kapcsolatban... Sok helyen ECU hibát írnak. Mielőtt ezzel foglalkozó specialistákhoz fordulnék szeretnék megbizonyosodni, hogy nem-e más a gond. Valami tippetek lenne? Hol lehet még hiba? Köszönöm a fáradtságot!
Először is jó volt-e a gázpedál amire cseréltél? Mert ha nem új alkatrész akkor ez mindig bizonytalan. Ha igen kimérném a vezetékeket csatlakozókat az ECU-ig.
A gázpedált bontottan szereztem... Lehet, hogy lutri... A kérdésem az lenne, hogy a gázpedálból hova megy a kábel? Addig látom,h a műszerfal közepe felé... Mind a két végén vagy csatlakozó? Hol tudok ilyen kábelt szerezni, ha lehetséges? Neten nem találok sehol...
Én vagyok a b corsás. Most vettem egy 2007-es 1.3-as CDTI d-s corsát. Tudja esetleg valaki,hogy a dízeleknél kb. mi az a fordulatszám,amikor még nem eszik sokat? Ha 90-nel megyek,akkor már egy picit átlépi a 2000-es fordulatot. Állítólag 2000 felett már többet eszik,ha folyamatosan úgy megyek vele. De akkor pl autópályán ha 130-al mennék,akkor megenné a 7 l-tis? Most 5 körül fogyaszt. Köszi
Nem fog tragikus mértékben nőni a fogyasztása 3000 környékén sem. Szerintem bátran próbáld ki. Észre sem fogod venni azt a kis különbséget.
Az ECU-ba mennek a pedál jelek, de hogy merrefelé azt nem tudom, mert nem ismerem a típust ilyen részletességgel. Mindkét végén van csatlakozó az biztos, de hogy közvetlenül megy-e az ECU-ra vagy közben még van valami egység azt csak a rajzából lehet megtudni. Vagy a vezetékek visszakövetéséből. Komplett kábelköteget csak bontóból vehetsz, de vezetéket minden villanyszerelő anyagokkal foglalkozó boltban. Mindenek előtt mérni kell. Szerezz egy kapcsolási rajzot. Derüljön ki hol a hiba, mert sok alkatrész felesleges cseréjével járhat anélkül a javítás.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2016
Sziasztok,
Egy X16XE (vagy X16XEL? - most nincs itt az autó) motorkódú F Astra-val kapcsolatban kérdeznék. Egy fél éve van nálunk az autó, és az első hosszabb országutazáskor jött elő, hogy motorféknél felgyulladt a check engine, következő indításig úgy is maradt. A fiam kivillogtatta a hibakódokat, két, EGR szeleppel kapcsolatos kódot talált csak. Az autót leginkább városban használjuk, néha megyünk messzebbre is, ilyenkor rendszeresen előjöttek ezek az EGR-es hibakódok, együtt éltünk vele. Egy pár hete egyszer viszont már nem aludt el a check engine újraindításkor sem, a hibakódok továbbra is EGR-esek voltak. Ekkor kiszedtük a szelepet, kipucoltuk, visszatettük. A hiba elmúlt, olyan értelemben, hogy indításkor elalszik a check engine, de országúton, motorféknél ismét felgyullad. Sok helyen fórumokban ezeknél az autóknál az EGR ledugózását javasolják, ehhez előkészültem, megvan a(z eredeti szelep talpával megegyező vastagságú) zárólemez. Viszont ehhez kellene egy cheater is, ami az ECU-t megnyugtatja, hogy minden rendben. Azt is olvastam viszont, hogy az ECU pont ezeknél az országúti motorfékezéseknél teszteli az EGR működését, méghozzá úgy, hogy amikor megmozgatja, akkor hozzánézi a MAP szenzor által mutatott nyomásváltozást is. Magyarul észreveszi, ha maga a szelep jónak mutatkozik, de a nyomásértékek nem ezt mutatják neki. Emiatt olyan cheater kellene, ami a MAP szenzor jelét is meghamisítja ilyenkor. Van valakinek tapasztalata ilyen motorral és lefalazott EGR-rel, hogy milyen cheatert kell beépíteni, hogy ne jöjjön elő EGR-es check engine soha? Tudtok nekem olyan kapcsolási rajzot mutatni, ami megvalósítja a MAP jelének a módosítását is? Szeretnék olyan megoldást, ami "teljeskörű", azaz az EGR-rel kapcsolatos problémákat teljesen kiikjtatja. Nem akarok rászokni arra, hogy a check engine az csak az EGR miatt van, és esetleg nem veszek észre valami más problémát. Előre is köszönettel!
Biztos hogy EGR hibád van? Csak azért kérdem mert a hibakód egy dolog, de amikor a szeleppel gond van akkor dadognia is kell valamennyit a motornak, majdnem olyan jelleggel mintha csak 3 henger menne. Cheater rajzot szerintem tettem fel régebben, bár az F-hez az nem biztos hogy jó. Illetve azt sem tudom hogy az F figyeli-e a nyomást, mert szerintem nem. A G az biztos, ahhoz a mezei EGR helyettesítő cheater nem is jó.
Valami szervizdokuban (talán autodatában is benne van) meg kell nézni hogy milyen jeleket ad ki ilyenkor a szenzor ha van benne, és ha lehet ahhoz megépíteni az áramkört. Én a G esetében is így csináltam, plusz lekötöttem a kábelt az EGR-ről és mértem ellenállást a lábak között a két állásban. Tovább aztán nem szórakoztam vele, mert közben kaptam egy gyári új EGR-t a bolti ár harmadáért, így inkább ki lett cserélve.
X16XEL motorod van, X16XE a Tigrában van.
Nekem is ilyen motorom van, ezeken már mind túl vagyok ami neked a problémád. Én is tettem zárólemezt, és vásároltam ebay-en egy cheatert. A cheater beleavatkozik a MAP szenzorba is, így teljesen azt mutatja az ECU felé hogy működik minden. Mikor nekem rosszalkodott az EGR szelep, 4.-ben 60 nál leugrottam a gázról és az autó előre hátra ugrott 2-3-at mindég mivel a szelep vagy nem nyitott ki vagy nyitva maradt kicsit, mióta lefalaztam ez megszűnt.
Szerintem a szelep visszajelzése lehet kontaktos, bár tudományosan még nem mértem végig mindent, elég macerás a tömbház előtti parkolóban a barkácsolás, hát még a menet közben méricskélés. Az autó hidegen néha kicsit nehezen indul, ezen kívül nem éreztem különösebb bajt a használata során.
Amikor már nem akart elaludni a check engine és leszedtük az EGR szelepet , akkor nem volt teljesen visszazárva, megakadt a koksztól, miután ki lett tisztítva és át lett mozgatva, már rendesen visszament a helyére, és visszaszerelés után el is múlt a check engine, viszont országúton, 90 feletti tempónál motorfékezve megint felgyulladt. Opel fórumon pont erre a jelenségre írják azt, hogy ilyenkor teszteli az ECU a szelep működését, megmozgatja, és hozzánézi a szívó oldali nyomásváltozást. Ha nem stimmel a kettő neki (lefalazott EGR szelep), akkor gyújtja ki a check engine-t. Hogy egy kis "szakma" is legyen az érdeklődésemben: azt lehet tudni, hogy az ECU milyen frekvenciájú jellel vezérli a szelepet? Mert azt olvastam ezekről, hogy PWM-mel idézi elő a megfelelő nyitottságú állapotot, amit a beépített visszajelző potival ellenőriz. Ezért gondolom, hogy az egyszerű ellenállásos-diódás (esetleg plusz relés - tényleg, a relé hogy követi a PWM frekit?) megoldások itt nem lesznek célravezetők.
Akkor azt mondod, hogy a lefalazás után érdemes rákölteni azt a ~30EUR-t, amiért az ebay-en láttam ilyen cheatereket? Ha egy ilyet beszerelek, akkor teljesen eltűnnek az EGR-es hibák?
Én kotortam a neten (lehet, nem jól), de nem találtam olyan cheater rajzot ezekhez a motorokhoz, ami megvalósítja a MAP szenzor jelhamisítást is. Te láttál már ilyen rajzot?
Rajzot én sem találtam, így vásároltam egy emulátort.
Igen, olyan is van hogy elkopik elektromosan és csak normális visszajelzés nincs, de mechanikusan ugyanúgy működik, ilyenkor nyilván nem rángat.
Nem értek hozzá, de szerintem az opel fórumon marhaságot írtak. Nem gondolnám hogy bármit is tesztelne menet közben, hanem pont olyankor amikor van egy állandósult tempó, olyankor folyamatosan nyitva van a szelep, majd amikor arról leveszed a lábad akkor zár le a szelep, és már dobja is a hibakódot, nekem is mindig olyankor szokta amikor a lakott terület előtt elemeltem a lábam a gázról. Az ECU nem frekivel vezérel, hanem a szelep nem más elektromos szempontból mint egy 12V-os relé. Tehát vagy el van engedve, vagy meg van húzva 12V-al. Én úgy készítettem a cheatert az enyémhez, hogy megnéztem doksiban az 5 láb bekötését (2 a behúzótekercs és 3 a jel), majd megmértem a 3 láb ellenállását alaphelyzetben, meg meghúzva kívülről egy 12V-os lion akkuról. A végeredmény 4 vagy 5db ellenállás meg egy pici 12V-os relé lett, ami a 3 lábon pontosan úgy működött mint az EGR, tehát alaphelyzetben adott a 12V-ból egy feszültségszintet az ECU-nak, meghúzva pedig egy másikat. Hogy melyik a magas és melyik az alacsony szint és mekkorák a feszek azt meg ne kérdezd mert nincs előttem a rajz. Gondolom a nyomást is hasonlóképpen figyelheti, mert nincs szüksége pontos értékre, csak egy alacsony meg egy magas szintre attól függően hogy nyitva vagy zárva van a szelep, tehát annak a jelnek a becsapása is történhet hasonló módon ha csak egy szimpla nyomáskapcsoló a jeladó, de ennek utána kell nézni a doksiban, mert fogalmam sincs hogy milyen jelet adhat ki.
Szia! Ezt a megoldást már próbáltad ..... ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |