Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Digitális tolómérő is van most ugyanitt hasonló áron, nem tudom pontosan mennyi.
Pár éve én is vettem. Majdnem kidobtak az üzletből, mert egy csomót kibontottam, keresve egy elfogadható darabot. A legjobbat hoztam el, saccográfnak elmegy...
Én kb. 6-8 éve vettem ránézésre ugyanilyet a "Plus" élelmiszer áruházban akkor 1600Ft.-ért, az tökéletes.
Na igen, megvan a szépsége annak, mikor összezárod a tolómérőt, lenullázod, kinyitod kb 10 centire, összezárod újra, és nem nulla.
Oké, hogy csak 1-2 század, de akkor már ne írják rá, hogy pontosság: 0,01mm . A másik kedvencem, mikor mérsz valamit, elmegy standby-ba, visszakapcsolod és nullát mutat. Jó, itt még vissza lehet nyerni az infót, mert ha összecsukod, jó eséllyel a mért értéket mutatja negatív előjellel, de azért zavaró picikét.
Azért kár ilyen álhireket terjeszteni. Ha egy tolomérö 0,01 mm pontosságu, akkor ott már az is fontos milyen erövel nyomod össze. A mechanikuson ilyesmi fel sem merül, de pl a mikrométeren már a mechanikus kivitelen is meghatározzák milyen erövel kell összenyomni.
Ezért kell az elektronikus toloméröknél sokkal jobban odafigyelni s nem tévhiteket terjeszteni. ( mind ezt csinálja - az iskolába vettek vagy 30 darabot az olcso nonametöl a majdnem 10x annyiba kerülö márkás szerkezetig. Csak egyébb funkciokban különböznek a mérésekben semmiben.)
Az én szögmérőmre -ha jól emlékszem, mert lusta vagyok lemenni a műhelybe és pontosan megnézni-, rá van írva, hogy a kijelzés felbontása 0,1°, de szögmérési pontosság 0,3°.
A kijelzés felbontása nem azonos a pontossággal -akár lehetne, de nem törvényszerű-. A pontosság az útmérő rendszernek, és a tapintó pofáknak a sajátossága, aminek elvileg nincs szoros kapcsolata a kijelzés felbontásával. Én nem győzök örömködni, milyen príma mérőeszközt sikerült vásárolnom. Nem tudom még mit hoz a jövő, de egyenlőre elegendőnek látszik az elérhető pontosság. Tolómérőm nincs, de azt gondolom, ha már megbízhatóan lehet tizedre, vagy akár még fél tizedre is mérni vele (ez 0,05 mm-t jelent), akkor az már bőven lefedi az amatőr igényeket.
Az enyémnek nem párhuzamosak a pofái, s talán nem is teljesen síkak. Ebből kifolyólag a mechanikai pontatlanság miatt nem is lehetséges a pofa két különböző pontján azonos értékeket mérni. Ezt leszámítva nem volt vele bajom. Ezeknél több féle mérési elvet is alkalmaznak. Van rezisztív és kapacitív fajta is. Innentől, hogy nincs kényszer-kapcsolat, ilyen apróságon nem akadok fenn, hogy többszöri széthúzást és összetolást követően nem mutat hajszál pontosan nullát...
Ez em álhír, hanem saját tapasztalat.
Az összecsukott állapotot ütközésig összetolva és elengedve értem, tehát nyomóerő nélkül. Persze satuval összenyomva meg traktorkerék alá dobva mutatna mindenfélét de én a normál használatnál tapasztaltam ezeket. A mechanikusakat sem nyomás alatt kell leolvasni, hanem beállítani, rögzíteni és úgy. Érdekes módon az általam leírtakat eddig még csak noname 2000 forintos cuccoknál vettem észre, a saját MIB tolómérőmnél, illetve a barátom mitutoyo mérőénél nincs ilyen. A másik, amit SzervízMacska is írt, a párhuzam, illetve annak hiánya. De nyilván ez is csak álhír. Nekem nem ezzel van bajom, mert hobbi célra ezek is tökéletesek, sőt, ha mondjuk 0,02 mm pontosságot írnának rá, még igaz is lenne. Csak a valótlan gyári adatokat nem szeretem.
Te összekeversz egy lényeges dolgot, a display felbontását meg a mérés pontosságát. A kettö nem ugyanaz. A mechanikus tolomérce általában 0,1 mm felbontásu a jobbak 0,05 ettöl jobb nem igen van. Az elektronikus kivitele ugyanez, azaz a display amit mutat nem a mérés pontossága hanem az elektronika felbontása. ( ez érvényes minden tolomércére kb 100€-ig).
Azaz a 0,05 mm-n belül bármit mutathat, mert mechanikusan pontosabb nem igen lehet, az olcsobbak még a 0,1 mm pontosság környékén vannak ( a pofák párhuzamossága). De ugyanez volt a helyzet a sima mechanikus tolomércénél is. A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2016
Sziasztok!
Van olyan akkumulátoros csavarbehajtó gép, ami akkora mint a Bosch Ixo, viszont nem fullad le, ha jobban beterhelem? Pl. az Ixo-val az előrefúrt csavart se tudom rendesen behajtani teljesen. Egyszerűen nincs elég erő a motorban? Esetleg az akksi lenne gyenge? De ezt elvetem, mert akkor feltöltés után erősebb lenne, de nem így van. Köszi
Nem én keverem ezeket, hanem a gyártók/marketingesek. Mert a noname cuccokra ráírják hogy
Accuracy:0.01mm A márkásakra meg ahogy te is írod: felbontás:0.01, pontosság: DIN862 szerint, ami 150mm tolómérőnél 30 mikrométer. Engem az első zavar, de nagyon nem akarod megérteni, vagy csak szeretsz vitázni, én részemről befejeztem.
Nem tudom, de lehet, hogy a lítium akku védelme, ami jobbakban van, olcsókban nincs. Nekem Makita eléggé hamarabb letilt, mint a noname.
Ebben nincs védelem, de leesik a feszültség, mert a fehér LED fénye nagyon lecsökken, a motor pedig forgatna (ellen kell tartani neki). Jó lenne ha létezne ilyen gép.
Ekkora méretben nincs. Az IXO eleve a hobbi kategória alsó fele nálam (pár hetes játszadozás után), éppen nem az egyszerhasználatos valami.
Lásd melléklet. Kicsi, viszonylag erős, megbízható.
Ez már tetszik. Motorja is sokkal nagyobb, gondolom két cellás. Utána nézek mi a típusa pontosan. Köszi.
Bocs, de te kezdted, hogy ha összenyomod nem mutat 0-t.
Miböl következtettél arra, hogy 0-t kell mutatnia ha a pontosság 0,01?
Csak egy apró megjegyzés, ami igaz minden akkus csavarbehajtóra. A csavart egy menetben, lendületből kell behajtani, sokkal tovább bírja az akku, mintha szakaszosan használnád a gépet.
Összezárást írtam, nem összenyomást. Te jöttél a nyomással, ne fogd most rám.
De ha már ennyire bele akarsz mászni, akkor tudnod kéne, hogy a mérési pontosság és a visszaállási pontosság nem ugyanaz. A nullpont az utóbbiba tartozik, és egy asztalos colstoktól is elvárható, hogy a 0 mm az 0 mm legyen, még ha a méternél már 3 mm eltérése is van az etalonhoz képest. Üresen és tiszta mérőfelületekkel összeZÁRVA (figyelsz, ugye?) minden mérőeszköznek ugyanarra az értékre kell visszaállnia 1x, 5x, 12x. A mérési pontosság meg azt jelenti hogy pl egy 100mm es etalonnál 100,1 mm-t jelez ki, mert a szárán lévő skála, tökmindegy hogy rezisztív, kapacitív, vagy vésett, ennyivel eltér az etalon értéktől. De ez a mérőeszköz a 100mm-es hasábot 1x, 5x, 12x ugyanúgy 100,1mm nek fogja mérni. Kipróbálhatod ha van etalon hasábkészleted és jobbfajta tolómérőd, fel lehet rajzolni egy táblázatot, grafikont a teljes mérési tartományra. A szórás elhanyagolható lesz, míg egy olcsó sublernél a táblafilc sem fedi le a grafikon összes pontját.
Egy elektronikus tolomérce nem ugy müködik, mint a mechanikus, ahol bemarják a skálát és kész. Összetolod és azt hiszed össze is nyomtad - nem igen tudsz leolvasni 0,05 mm- nél kisebb értéket. Azaz ott elfogadod, hogy összenyomva 0,00 mm van a skálán, pedig lehet akár 0,04 mm is, az olcsobbakon akár 0,09 mm is. Ott ezt le sem tudod olvasni.
A digitális mércét ugyanilyen esetben nullázni kell, ha tetszik, ha nem, és ebböl az állásbol fog mérni. Az ismétlési pontosság (ugyanazt az etalont többször lemérve) ugyanolyan eredményt kapsz ha ugyanolyan erövel szoritod a pofák közé a mért etalont - ez lényeges a századmilliméter illetve ettöl nagyobb pontossághoz - amit a display mutat. A nyomást viszont nem tudod ellenörizni, azaz századmilliméter eltérések benne vannak a pakliban.
A vita szítását kerülve, egyszerűen nem jól tudod. Amit te visszaállásnak hívsz, az egyáltalán nem jelent 100%-os értékre visszaállást, hanem egy adott pontosságon belüli visszaállást várunk el.
Ha mondjuk a most emlegetett tolómérőnél az elvárt érték +-0,02 mm (nem tudom mennyi, csak kitaláltam egy értéket), akkor ha az útmérő rendszer semmit sem tévedne, akkor is elfogadható lenne az említett értéken belül bármi. Ifjú koromban, nekem volt egy fél év mérstechnika című tárgy, ahol már a legelején elmondták, hogy ha távolságot mérünk, akkor általában van valami ami elmozdul -ennek az elmozdulásnak a nagyságára vagyunk kíváncsiak, van egy mérési módszer ami ezt igyekszik meghatározni, és van egy kijelző, ami értelmezhető adattá alakítja az eredményt. Esetenként egy-egy rész kimarad, vagy beolvad egy másikba, de biztosan mindháromnak megvan a saját hibája, amik együtt adják a mérési hibát.
Én is tanultam méréstechnikát, de ennyit nem ér ez a vita, szóval kiszálltam.
Mérjen mindenki amivel akar. világbéke!
Nekem egy ilyenem van. Egyszer már cseréltem akkupackot benne, mondjuk azóta gyengébb lett, de az eredeti akkujával a fenyőbe, előfúrás nélkül behajtotta a 4x100-as Reisser csavart a kicsike.
Az akkumulátoros táplálás, és a tartósan jelentős terhelés nem barátok. Mérlegelni kell, melyik a fontosabb. Lehet találni egy-egy ígéretesebb darabot, de ha tényleg melóra kell, akkor ez zsákutca.
Magam is jártam hasonló cipőben, és több stáción keresztül végül a Makita HP1620-at találtam meg (olcsó alapgép, akciósan 15 ezer alatt is megkapod néha). Ebből nekem most több darab is van, és félelmetes eszköz. Hálózatot kell rángatni hozzá, de ezt általában meg lehet oldani, viszont ezért cserébe reggel nekifogsz, és csak azért hagyod abba délbe a melót, mert már a karod nem bírja tovább. Tapasztalatom szerint, 6x160-as csavart még remekül viszi fenyőben, de 100 db után gépet kell cserélni mert már kezd szagosodni. Hidd le nekem, tényleg a karod lesz a szűk keresztmetszet.
Azt azért nem mondanám, hogy az akkus gépek zsákutcák lennének, bizonyítja ezt sok tapasztalat, gondolom másoknál is. Sok az olyan helyzet, ahol a hosszabbítózás egyszerűen nem oldható meg vagy nagy kényelmetlenséget okoz.
Én inkább úgy fogalmaznám meg a dolgot, hogy a munka határozza meg a szerszámot. Azt a típusú csaparhúzógépet, amiről képet mutattam, távközlési tornyokra, háztetőkre szoktuk vinni. Nem ritka, hogy 100 db. M6-os csavart kell meghúzni a tetőn/toronyban (kábeltartó bilincsek), erre tökéletesen alkalmas. Egyéb csavarozási munkára, kissebb fúrásokhoz van egy robosztusabb gépünk is, szintén akkus, teljesen meg vagyunk vele elégedve. Természetesen van az a szint, ahol jobb a hosszabbítózás, de hogy csak az a tuti, messze nem állja meg a helyét.
Az M6-os menetes kötés meghúzási erőigénye minimális, ahhoz szinte bármi jó (még a kis marokgépem is simán viszi). Erő szempontjából a hosszabb facsavar a vízválasztó, főleg ha sok van belőle, és ha vastag.
Persze ezzel együtt is lehetnek egyedi körülmények, amiket szem előtt kell tartani, de továbbra is ajánlom az említett gépet.
Én 2 LiIon-s akkufuroval (4 akku) minden gond nélkül felépitettem a kerti házat (360x240cm). Ha jol emlékszem több mint 1500 facsavar (60 meg 35 mm-s volt a többség). A két gép szinte állandoan csavart. A régebbi egy 10 V-s Hitachi a nagyobbik egy 20V-s Einhell volt. Inkább a Hitachivel dolgoztam, jobban állt a kézhez és könnyebb is volt.
Tegnap lomiztam a piacon ezt a nagyon békebeli fúrógépet mely tökéletes állapotban van egy kis belső tisztogatás,mikázás után.A lassú fordulat miatt régóta kerestem már az elhalálozott ruszki gépem helyett egyet Maga a kábel megérte azt a 2000 Ft-ot mert valami nagyon spéci ,szerintem ezüstözött a sodrata nagyon könnyen forrasztottam le a végeit pedig gumi...
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |