Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2632 / 3576
(#) pjg válasza CHZ hozzászólására (») Szept 4, 2016 / 1
 
Nem gond. A környékbeli macskák imádnak engem.
(#) CHZ válasza pjg hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Az is valami...
(#) zenetom hozzászólása Szept 5, 2016 /
 
Sziasztok!
Tud valaki Budapesten (vagy közelében) olyan helyet, ahol autón horzsolást megbízhatóan javítanak, és számlát is tudnak adni (nyilván a jó ár sem utolsó) ?
A csatolt képen lévő horzsolásokat kellene javítani (a kilincsnél illetve a kerék fölött).
Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
(#) Gafly válasza zenetom hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Ha jól látom, horpadás is van ott...
(#) granpa válasza zenetom hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Nem tudok helyet, de jó polírral, sk nem javítható? Láttam így szörnyű(nek tűnő) sérüléseket eltüntetni, az a kis horpadás kézzel kinyomható.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
(#) Robin2 válasza granpa hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Horpadásnál a lemez megnyúlik, ezt simán kinyomni nem lehet észrevétlenül.

zenetom: keress rá a vákumos horpadásjavításra.
(#) Sam Seed válasza Robin2 hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Egyik barátom készitett olyan készüléket ami az anyag sajátfrekijével megpingeli a lemezt, és kiugrik a horpadás. Azóta több műhelynek készitett belőle. Főleg az éles, tömör hajlatoknál jelent problémát. Üveg széleknél is bevált, amit a vákum nemszedne ki.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
(#) granpa válasza Robin2 hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Néhányszor azé' sikerült (vákuum nélkül) a Skodáimon, mert akadt 1-2 barom, aki álló helyzetemben nekiment. Régen a vastagabb lemezű autóknál még könnyebb volt, ezek a mai vékony sz.... megnyúlnak, elszakadnak. A vákuumost is mi használtuk az elsők közt, de nem a mai módon; előbb tanultam meg lemezt javítani, megmunkálni, minthogy autóm lett volna.
(#) minicooper hozzászólása Szept 5, 2016 /
 
Üdv.! Nemtudja valaki miért üzemelnek a nagy dizelmotorok olyan alacsony 50-500-as fordulatszámon?
Például egy ilyen .
Értem én hogy a nagy löktérfogat miatt leadja a kivánt teljesitményt de nagyobb fordulatszámmal kissebb lehetne a motor mérete.Vagy túl hangos lenne? Esetleg nem lenne gazdaságos az üzemeltetése?
(#) Ge Lee válasza minicooper hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Nagyon strapabírónak kell lennie hosszú élettartam mellett, az meg csak úgy megy ha van benne anyag, meg lehetőleg keveset kopik. Ha kisebb lenne a mérete meg pörögne nem sokra és nem sokáig mennének vele.
Nézz meg egy 50 lóerős MTZ traktort hogy mekkora motor van benne az 50 lóerőhöz, meg nézz meg egy 50 lóerős dízel személyautót...
Vannak régi könyvek mint pl. gépjárműmotorok méretezése (szerzőre nem emlékszem), abban elég sok minden le van írva ezzel kapcsolatban.
(#) minicooper válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Igen tisztában vagyok vele csak nemtudtam mi lehet az oka a nagy méretnek.Faluról vagyok ám nekünk is van traktor 3500ccm 57LE amit ha jóltudom 1800-2000 körül ad le.
(#) nagym6 válasza minicooper hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
És egy traktor mindig közel maximumon dolgozik. Egy személyautó állandó maximumon hamar kifeküdne.
(#) minicooper válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Hát igen.Ha jól gondolom akkor a maximális teljesitményt csak gyorsulásnál adja le (hétköznapi körülmények közt nem a sztrádán csapatva)
(#) pucuka válasza minicooper hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Nézz meg egy hajómotort. 200 rpm
Bővebben: Link
(#) gernerakos hozzászólása Szept 5, 2016 /
 
Kell a sok lóerő, ezt egyszerűbb nagyobb löktérfogattal elérni, amivel viszont nő a dugattyúk súlya is. Nehezebb tömeg meg a tehetetlensége miatt sem tud olyan gyorsan mozogni, ebből következik az alacsony fordulatszám. Gondolom én...
(#) Buvarruha válasza gernerakos hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Eennyire azért nem, szerintem ezek szándékosan ilyen alacsony fordulatra tervezett motorok jó nagy nyomatékkal.
(#) Sam Seed válasza Buvarruha hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Két különböző működésű motor. Egyikben a tüzelőanyagot gyújtják, a másikban öngyullad.
Ebből következik minden.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
(#) Buvarruha válasza Sam Seed hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Az utcai dízel autók is öngyulladnak, mégsem kétszázat forognak.
(#) Sam Seed válasza Buvarruha hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Erről beszélek. Ha te a hajómotorra akarsz kilyukadni, ott a magas lenditőtőmeg miatt alacsony lehet a fordulatszám - akkor is akkora pozitivnyomás alakul ki az égéstérbe, ami meggyújtja a tüzelőanyagot.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
(#) Buvarruha válasza Sam Seed hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
A hajók is dízelek tudtommal, tehát nem értem miről beszélsz...
(#) Sam Seed válasza Buvarruha hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Ha jól tudom, nagyon sok itt a dizelmozdony szerető ember. Ők elmagyarázzák neked miért fontos az üzemanyagfogyasztás ezen a téren.
(#) Buvarruha válasza Sam Seed hozzászólására (») Szept 5, 2016 1 /
 
Minden hozzászólásod másról szól. Most az öngyulladással függ össze a fordulat, a tömeggel, vagy a fogyasztással?
(#) Ricsi89 válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Akkora teljesítményhez kell a nagy motor. A nagy motorban pedig nagy tömegűek a mozgó alkatrészek. Ezeknek pedig hatalmas tehetetlenségük van, nem tudnak akkora sebességgel mozogni, ezért az alacsony fordulat. Nézz meg egy pár ccm-es modellmotort, az forog 30-40 ezres fordulaton is. És ahogy nő a motor, úgy csökken a fordulatuk is. Egyszerűen a tehetetlenség, ami megakadályozza, hogy nagy méretű nagy fordulatú motor létezzen.
(#) gernerakos válasza Sam Seed hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Annyira nem fontos, legalább is ahogy én tapasztalom. Többször vezettem dízelgépet, volt olyan, hogy megkaptuk a mozdonyt, beindítjuk. Ráálunk a szerelvényre, fékpróba kész, vonatfűtés nem kell, nincs bekötve. Indulásig volt 2 óránk, de nem állítottuk le a mozdonyt, pedig nem keveset fogyaszt. Ne kérdezd miért, nincs értelmes magyarázat szerintem.
(#) Sam Seed válasza Buvarruha hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Ricsi nagyon egyszerüen leirta ezt neked. Ebben az értelemben amit vizsg.lni szertnél ezis egy viszonyszámnak minősülhet - mint a lóerő.
A konstrucióból adódik az alacsony fordulatszám. A tömeg a konstrukció mivolta. A használhatósága a "hajókban" összefügg az üzemanyag, konstrukció egészének ( minden olyan szükséges anyag, ami a motor működéséhez szükséges ) használatával.
Ennyi erővel stabil benzinmotor is lehetne egy katonai tankban.
(#) Sam Seed válasza gernerakos hozzászólására (») Szept 5, 2016 / 1
 
HOgy ne lenne. Egy motor 99%os kopása beinditásnál illetve leállitásnál keletkezik. Nemáll fel az olajnyomás. Ha jár - nem kopik.Ezért nemállitanak le semmilyen motort a kikötőkben. HAgyd a BKV-t. Az nem környyezettakarékosság. HA leállitod, kopik. Minél többször - annál kopottabb a motor. Annál több a károsanyagkibocsátás.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2016
(#) Buvarruha válasza Sam Seed hozzászólására (») Szept 5, 2016 1 /
 
Egy szavadat sem értem, összefüggéstelenül írkálsz!
(#) zolika60 válasza Sam Seed hozzászólására (») Szept 5, 2016 /
 
Idézet:
„Ennyi erővel stabil benzinmotor is lehetne egy katonai tankban.”
Van is. A tankokba mindenevő Diesel elvű motorokat szerelnek. Mindennel megy, ami folyik és ég.
(#) Sam Seed válasza Buvarruha hozzászólására (») Szept 5, 2016 / 1
 
Azért mert nemérted, még nem összefüggéstelen.
(#) Moderátor hozzászólása Szept 5, 2016
 
Befejeznétek már végre!
Következő: »»   2632 / 3576
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem