Fórum témák
» Több friss téma |
Baja nem lesz, ha kevesebbet kap. Ha a kimenetére kap egy schottky diódát, akkor az akku nem fog visszabeszélni. Ez egyébként is ajánlott szerintem.
A napelem lehet, hogy jóval alacsonyabb feszültségre esik, ha terheled. Ki kellene mérned. Korábban már javasoltam, nem csak az üresjárati mérést, hanem különböző terhelések és rövidzár alatt, és akkor egy szép görbéd lenne a feszültség - áram - teljesítmény [Watt] - terhelés [Ohm] -ról amiből már láthatod (meg mi is) mire képes, hogyan lehet a legjobban kihasználni.
Sziasztok! Nekiálltam laptop akksikból 18650-eket bányászni és szerettem volna valami megoldást a kapacitás mérésére. Találtam egy viszonylag egyszerű arduinos kisütőt : https://www.youtube.com/watch?v=QF4zdmhvTu0
Megépítettem, szépen működött is. Gondoltam van még pár szabad láb, ezért megcsináltam 3 akksisra ugyanezt. A0-A1, A1-A2 éa A3-A4 között mértem az esést, D10-11-12 kapcsolgatta (vagy nem) a FET-eket. Egy 2004LCD-re íratom ki az értékeket. Kb 800mA folyik merítés közben, ahogy eléri a 2.9V-tot, a FET-et kikapcsolja. Ez látszik is, mert az akksi feszültsége terhelés nélkül szépen visszaáll 3.7-re. Annyit csináltam az eredetihez képest, hogy a gate-ek le vannak húzva egy 10k-s ellenállással a földre. Amíg mindenki merül szépen, addig nincs gond. Ahogy az egyik lemerül, van hogy lekapcsolja a másikat is, iletve van amelyik nem kapcsol le, hanem merül tovább.. Kb. idáig jutottam. Az a kérdésem, hogy milyen körülményeket kell még kialakítsak, hogy ez egy arduinoval izoláltan szépen menjen?
A programot kellene jól megírnod. Ha rossz akksit kapcsol le, akkor az programhiba. Az is kérdéses, hogy a kisütő áram milyen pontosan van mérve, van-e egyáltalán kalibrálva, és hogy miért nem a cella kivezetésin van a feszültség mérve? Mire eljut az Arduinohoz, 800mA mellett jelentős feszültségeséssel kell számolni a kábeleken.
Nem a legszebb a kód, csak lemásolgattam 3x gyakorlatilag, tudom, tömbbe is lehetne, stb..Van kalibráció benne (voltRef). Jókat kapcsol, azokat is méri, de van amelyik nem kapcsol le, illetve üresen is megjelenik valamennyi fesz. Analóg lábakat is huzzam le gnd-re, vagy nem kell, ha bent vannak az akksik? Rövidzár nincs sehol, a nano foglalatban van ugyan de azt is végignéztem. Ez a kód : https://goo.gl/9O6p4u
Tranzisztorral szeretnék Li-ion akku töltő áramkört készíteni. Tudna valaki kapcs rajzot ajánlani Akku:2Wh,800mAh.
A tranzisztorok hőmérsékletfüggése elég nagy, ezért ha a maximális feszültséget is velük akarod figyelni, akkor nagyon kell figyelned arra, hogy a legszélsőségesebb esetbe se lépje túl a cella max feszültségét. Más esetben meg alatta legyen. Biztos lehet kompenzálni, de megéri vele bajlódni? Egy pár hőmérséklet kompenzált aktívabb elemet azért én beraknék a helyeben. pl TL431, vagy valamilyen alacsony feszültségről is működő műveleti erősítő, pl. lm324. Mondjuk semmit nem mondtál arról, hogy mekkora tápról kellene mennie (-tól - ig), így pedig nehéz bármit is ajánlani.
5V ról.
Ez nem lenne jobb? Bővebben: Link A kész panelen egy ellenállás cseréjével beállíthatod a szükséges áramot. És még olcsó is. Én nemrég elkezdtem tervezni egy töltőt diszkrét elemekből (és ebbe már stabkockát és logikai ic-ket is beleértek), valameddig még próbapanelon is megépítettem, de ilyen IC és ár mellett inkább félreraktam. Magát a töltőlogikát összehozni uC nélkül nagyon nem kifizetődő, ha a szabadidődet rabolod vele. Ha nem fogadásból akarod tranzisztorral megcsinálni, akkor lebeszéllek róla.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2016
Arra gondolok, szivároghatnak e egymásba a gate jelek, valami miatt lehet e elégtelenül magas vagy alacsony a kapcsoláshoz.
Felrakhatnád a kapcsolást, esetleg egy-két képet a készülékről. Valami kemény fémtüskével, vagy pengével végigkaparászhatod a forrszemek környékét és a vezetősávok közötti részt, hátha valami szennyeződés okoz áthallást. Már olvastam olyat, hogy a forrasztóónból kiolvadt gyanta okozott később problémát.
https://www.youtube.com/watch?v=qtws6VSIoYk
Ez az, legelőször dugdosós próbapanelen csináltam meg, most forrasztóson. A bedugóson sem ment tökéletesen, csati csati hátán... 100, hogy kell neki valami rendes panel, amit meg kellene tervezni hozzá. Egymás mellett van sok láb közel... igaz sniccerrel megkaparásztam, de nem 100%. Tegnap még annyit csináltam, hogy az analóg bemeneteket is lehúztam egy 10k-val a földre, picit stabilabban ment, de a 3-ból csak kettőt kapcsolt le 2.9V-nál. Délután lefotózom hogy csináltam.
Még mindig lehet szoftverhiba, ezért jó lenne, ha valahogy tudnád debuggolni. Arduinot lehetőségeit nem ismerem, én csak közvetlenül programoztam AVR-t és soros porton PC felé küldözgettem adatokat, hogy lássam mit művel. Illetve szimulátorban nyúztam a programot mérés helyett fixen beírt értékekkel.
Én nem mérném külön az áramot, ha a merítő ellenállás fix értékű. A kapcsoló fet ellenállása ahhoz képest elenyésző, ezért a rajtuk levő feszültség és az ellenállás hányadosa már az áramot is megadja. Azt figyelembe veszi a program, hogy amikor a fet kikapcsol, akkor az A/D az akku terheletlen feszültségét fogja mérni, ami 2.9V fölé emelkedik? Ekkor nem fogja újból bekapcsolni és így tiki-takizni? A fet egyébként csak ki/be kapcsol, vagy valami pwm-mel vezérelve próbálta az áramot fix értéken tartani? Analóg részhez én nem tennék fel, vagy lehúzó ellenállást. Inkább az analóg bemenet és a mérendő pont közé tennék egy ellenállást, pl 4.7K (10K-ig el lehet menni). A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2016
Kicsivel följebb belinkeltem a kódot, nagyon egyszerű. Ha egyszer elérte a 2.9-et egy "finished" boolean is 1re ugrik és akkor többet nem számolgat onnan. Csak sima low/high állással kapcsolja a fet-et. PWM-es kapcsolásnak utána nézek. 2 jól megy a 3ból, biztos valami a fetnél van eltolva..
Szerintem megvan egy hiba: a battvolt 2-nél is a gatepin1-et állítod alacsonyra.
Uppszala Köszönöm! Na kipróbálom így is!
Sziasztok,
Lehet nem is a legmegfelelőbb topicba írok, de hátha. Van Prestigio ebook olvasóm és az akkuja döglődik. Lehet ilyen akksit szerezni valahol? 3mm vastag egyébként.
Itt esetleg érdeklődhetsz:Bővebben: Link
Sziasztok!
Powerbankot szeretnék venni. Néztem ilyen 10.000mAh verziókat is. 1 és 2.1 A-es kimenettel. Az egyiknél hozzászólásban olvastam, hogy az a típus a 2.1A-es kimenetek is 1A jön ki ha mind a két csatlakozó van használva. Akkor nincs értelme a két csatlakozósnak az én esetemben. A kérdésem: Hogy lehet ezt könnyen ellenőrizni, mert lehet ez nem mindegyikre igaz?... Illetve mennyivel kell számolni általában egy ilyen banknál, mert úgy mondják, hogy sosem lehet az írt teljesítményt kiszedni. Neme most 2200mAh-ás van. De ott majdnem percere pontosan a ledekkel annyit szedtem ki, mint ami rá van írva. Nekem 1.5-2A kimenet kell biztos minél kisebb helyen, és lehet 8-10000mAh-ás kell, hogy a rákötött eszköz 4-5 órán keresztül tuti menjen. Nem baj ha egy csatlakozó van. Előre is köszi a segítséget. Zoli
A legtöbb esetben a megadott amperóra kapacitás az akkumulátor(ok) kapacitását jelenti, 20 órás kisütés esetén. Ez ugye jelentősen elmarad az 5V feszültségen mérhető kapacitástól. Ha nem fontos a kompakt kivitel, elképzelhető, hogy jobban jársz ha külön DC-DC konverterből, töltőáramkörből, és akkumulátorokból magad állítod össze az áramforrásodat. Ha fontos a kis súly és térfogat, megfontolnám a lítium-polimer akkumulátorok használatát.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2016
Li-ion akku töltéséhez tudtok valamilyen kapcsolást?
Na még valamibe beleszaladtam Jó, mert sokat tanulok most hálisten ezekből. Azt olvastam arduinos fórumban, hogy az IRF3205 nem logic level, vagyis kevés neki az 5v..
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irf3205.pdf Jól olvasom benne, hogy 10V-nál lesz 8 miliohm az ellenállása? Tudsz valami FET-et ajánlani ami pont ide való lenne?
Az Ugs=10V csak egy mérési pont, a fig 1-4 mond neked többet, hogy mekkora feszültségnél mekkora áramot lehet rajta átengedni, és így visszaszámolhatod az ellenállását is.
Így fejből nem tudok típust ajánlani, én is csak az adatlapok átbogarászásával tudnék mondani olyat, ami pont ezt tudja, ha van ilyen. A logikai fetek nevében úgy láttam többnyire benne van az "L", ezért ezek között keresgélj: IRL Fetek, vagy ha bolt tudja úgy szűrni, akkor úgy is kereshetsz: szűrve
Sziasztok! Megépítettem a képeken látható kapcsolást.Csak az a gondom vele,hogy a ballrol a második led nem világít de az összes többi az igen.Megnéztem és jól kötöttem be.A kapcsolást a power bankomnál szeretném használni töltötség visszajelzésre.A zénereket hány voltosra kell kicserélnem ,hogy az utolsó led 4,1 v nál világítson? (Balról az utosó)Köszi a válaszokat.
Hello! Ez az egyszerű kapcsolás, meglehet 12V esetén működőképes, de 4,1V-nál nem igazán. A Led-ek nyitófeszültsége igen befolyásolja a működést és a feszültség lépcsők is sokkal kisebbek. Úgyhogy itt gyakorlatilag használhatatlan lesz.
Szia! Valami hasonlot nem tudnál nekem linkelni vagy képet ide betenni? Köszi
Szép napot!
Elmondaná valaki, a TP4056 adatlap szerinti tipikus alkalmazásában a pozitív tápágban a 0.4Ω ellenállásnak mi szerepe van? (Mert azon agyalok, hogy talán az áram mérése, de akkor ez hogy valósul meg, ha csak az ellenállás egyik pontján ismerjük a feszültséget? Ehhez mind a két pontján ismerni kellene, hogy tudjuk a feszültségesést, nemde? Vagy tév úton vagyok...) Sőt olyan kapcsolásban is láttam már ezt, ahol az említett ellenállás csak egy átkötés, úgy meg nem lehetséges feszültségesést (és ez által pedig áramot) mérni rajta... A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2016
Szia! Ha találok ilyen kapcsolást,hogy kössem be ?Mármint a powerbankot ha töltöm a töltést ne számolja hozzá az aksi töltöttségéhez .( csak az aksi töltöttségét szeretném ,hogy jelezze.)
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |