Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Nem akar sikerülni, egy kis magyarázatot ha kérhetnék. Idézet: „Nyomja meg a vevő P1-es gombját, mire a LED kigyullad” Ez oké. Idézet: „A gomb elengedésével a LED elalszik, majd 5 másodpercen keresztül a következő táblázatnak megfelelő sorozatot küldi, jelezve ezzel a kiválasztott csatornát.” Ezt nem akarom érteni. Megkérnélek, konyhanyelven röviden leírni.
Nem ismerem személyesen ugyan....
Ha az első nyomás után tovább nyomsz egyet-egyet...akkor lép át a következő csatornákra. Neked talán elég csupán még plusz egyet nyomni, az lesz az egyes csatorna, amely indítja a kaput. A Wally leírásába is nézz bele, talán abban jobban van leírva (Ezt ismerem). A WALLY-ban külön LED-ek vannak a csatornákhoz, ebben meg egy és a villogás száma jelzi, hogy melyik csatornán vagy éppen... A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2016
De csatolom a más nyelvű leírását is...
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2016
Idézet: „Neked talán elég csupán még plusz egyet nyomni]” Igen, - erre gondoltam, ha jól értelmezem, hogy a LED elalvása után, annyiszor kell megnyomnom a P1-et, ahányas csatornát szeretném. Valóban, nekem valószínű egyszer kell, mivel csak az első csatornát kell használni. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2016
Hali!
Sikerült! Eléggé oda kell figyelni a villogásokra, hogy kifigyelje az ember, hogy melyiknél stoppolja le, de összejött. Az indításnál, a gomb első lelyomása/elegedése után, rögtön adja a villogásokat, de nagyon kicsi szünet van az egy villanás-kétvillanás-háromvillanás-négy villanás között. Ezek közül kell gombnyomással elcsípni, hogy melyik csatornát szeretném. Eután 5mp. en keresztül villan fel a LED sűrűn egymás után annyiszor, amelyik csatornát kiválasztottam, és várja az adót. Köszönöm a segítséget!
Üdv,
Sajnos a random megállás rárakott fedővel is jelentkezik. Az biztos, hogy nen a fotocella állítja mge, mert deaktivált cellákkal is megáll. Lehet át kellene forrasztani az egész panelt?
Szia
Sajnos már nem emlékszek milyen vezérlésről van szó. De az átforrasztás mindig jó. Üdv
Hello!
Augusztus óta már eltelt már egy kis idő: Bővebben: Link
Hali!
Van egy, a mellékletben látható (saját) kapuelektronikám. 10 éve használom. Az egyik szárny megbolondult. Kivettem a kondit, nem tudtam feltölteni/kisütni, kuka. Raktam bele egy másikat, két nyitás után felpúposodott, meleg lett, kuka. Hol induljak a hiba keresésbe? Vezérlés, relék, vagy esetleg motor adta meg magát.? Mikor a kondit kivettem megörültem, hogy csak ennyi a baj, de most nem merek másikat rakni bele. A gyári kondi 8u 400V, amit raktam bele, 8u 450V. Ez szerintem nem gond.?
Ugyan nem értek hozzá, de hibáztasd a macskát (motort ).
Mondanám hogy Pesten hol van a szerviz, de ettől szerintem nem leszel boldogabb...
Nem kell szerviz, műszaki ember vagyok, bátran szét merem szedni, csak feleslegesen nem akarnám. Azt mondod ott keressem a bajt?
Ránézésre "három fázisú" motor (nem véletlen van idézőjelben ).
Erre/arra, meg kondenzátor a közepe. Nálam a kondenzátor "vékonyodott" meg. Majd túlzott "vízbevitel miatt" mechanikailag megrohadtak egyes részei. Ugyan nem értek hozzá, de szerintem szedd szét. Ha elektromosan nem égett le a motor (ami borítékolható), akkor takarítani és zsírozni lehet, ami sohasem árt
Hangsúlyozgatod, hogy nem értel hozzá, akkor várok olyan hozzászólót, aki ért hozzá. Minden féle képpen szétszedem, szerintem 10-12 év után megérdemli.
Javaslat: a két motort kellene összehasonlítani méréssel. Ha egyforma értéket mérsz akkor elektromosan jó a motor (testzárlatra is mérj).
Utána mechanikusan próbád húzni-visszatolni (szorulás ellenőrzés). Ha ezekből nem derül ki hiba akkor továbblépünk.
Hali!
Köszi, holnap méregetés. Elöljárójában annyit, hogyha ki kulcsolom/reteszelem kézi nyitásra, rendkívül könnyen mozognak. Amikor elindítom, a motor vezetékekhez odamegy az áram, (sorkapocs) próbalámpával ell. de a motoron semmi búgó hangot nem hallok. Megrángatom a kapuszárnyat, elindul, de ekkor sem mindég. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2016
Oké, mechanikai szorulás kilőve. Akkor a többit holnap.
Most néztem a motor adattábláját, 350 Wattos. Ez az Országház nagykapuját nyitja?
Ez a fotó akkor készült, mikor felszereltem.
Szép munka, csak meglepett a nagy teljesítményű motor.
Mérd meg a motoron a tekercs ellenállását. A közöshöz képest először a nyitó, utána a záró vezetéket. Két egyforma ellenállás értéket kell kapnod. Utána mérd meg a nyitó és záró vezetéket, azon a két ellenállás összegét kellene mérned. Ha ez jó, akkor a motor elvileg jó. Esetleg a vezeték lehet még eltörva a motor nyakánál, a tömszelencénél.
Akkor, 10 évvel ezelőtt, ahová most is járok dolgozgatni, és most ilyen dolgokkal foglalkozunk, ez már ott állt 3 éve, senkinek nem kellett, el kértem, nagyon kevés pénzért ideadta, úgy, hogy ledolgoztam az árát.
Persze hogy nagy teljesítmény ehhez a kapuhoz.
Hali!
Igen, - a mérés menetét tudom ezt fogom tenni, ahogy leírtad. Köszönöm!
Hello!
Ha a motor (ehhez hasonló) tekercsével lenne a gond, akkor már nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni. A gyári 4 eres gumikábel a kivezetésnél is problémás lehet (el van törve benne 1-2 vezeték ). Az a fehér valami (a gumikábelt védendő) a motor kábelein is akadályozta a kábel szabad mozgását... De akár be is ázhatott...úgy tűnik, mintha a vezérlődoboz bádogtetejéről, meg a pillér tetejéről is pont a motorra folyhatott az eső...ráadásul az oszlop oldalán lefolyó esőt is rávezethette a motorra. A motor alján van 1-2 kis lyuk, ha az eltömődik, akkor a páralecsapódás miatti nedvesség is a motorházban maradhat. A motorkarnak sem szabadna a motorház felé lejtenie, hogy odavezesse a csapadékot. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2016
Idézet: „Hangsúlyozgatod, hogy nem értel hozzá, akkor várok olyan hozzászólót, aki ért hozzá.” Mert fordítva jobb lenne, ugye Idézet: „Amikor elindítom, a motor vezetékekhez odamegy az áram, (sorkapocs) próbalámpával ell. de a motoron semmi búgó hangot nem hallok. Megrángatom a kapuszárnyat, elindul, de ekkor sem mindég.” Akkor jön az a része, amit Remci írt, meg az, hogy az enyémben van például végállás kapcsoló is. De nem értek hozzá. Várjuk a szétszedést.
Ne komolytalankodjuk ezzel az értek/nem értek dologgal. Persze hogy aki itt kifejti a véleményét, ki többé, ki kevésbé, de ért hozzá. Nekem is van végállás kapcsoló, igaz azon a képen még nem látszik, mert később építettem ki.
Hali!
Elfogadom az érveléseidet, de pont a másik oldali motorról van szó. Vezeték törésre gyanakszom egyébként én is. Tudom a lejtési dolgot is, ha megfigyeled képen, igyekeztem úgy felszerelni, hogy ne a motor felé lejtsen.
Hali!
Tisztelt fórum társak! Megoldódni látszik a probléma, valószínű véletlen egybeesés történhetett, ugyanis ez a kondi nem új volt amit levettem a polcról. Próbálgattam már többször más motorokkal is, nem volt vele gond, valószínű most jött el az ideje. (made in china) A méréseket egyébként elvégeztem az új kondi berakása előtt. Minkét motornál tök egyformák, jobbra/balra 32-33ohm, a két széle 65ohm. Rájuk fér a motorokra egyébként tíz után egy nagyobb karbantartás. Lötyögnek már a csapok is, stb. Egyébként ebbe mi a gyakorlat? (karbantartás) |
Bejelentkezés
Hirdetés |