Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos távirányítós kapunyitó
 
Témaindító: wital, idő: Ápr 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   30 / 136
(#) mraulajos válasza uniman hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
Köszönöm szépen!
(#) mraulajos válasza uniman hozzászólására (») Dec 5, 2016 /
 
Hali!
Nem akar sikerülni, egy kis magyarázatot ha kérhetnék.
Idézet:
„Nyomja meg a vevő P1-es gombját, mire a LED kigyullad”

Ez oké.
Idézet:
„A gomb elengedésével a LED elalszik, majd 5 másodpercen keresztül a következő táblázatnak megfelelő sorozatot küldi, jelezve ezzel a kiválasztott csatornát.”

Ezt nem akarom érteni.
Megkérnélek, konyhanyelven röviden leírni.
(#) uniman válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 5, 2016 /
 
Nem ismerem személyesen ugyan....
Ha az első nyomás után tovább nyomsz egyet-egyet...akkor lép át a következő csatornákra.
Neked talán elég csupán még plusz egyet nyomni, az lesz az egyes csatorna, amely indítja a kaput.
A Wally leírásába is nézz bele, talán abban jobban van leírva (Ezt ismerem).
A WALLY-ban külön LED-ek vannak a csatornákhoz, ebben meg egy és a villogás száma jelzi, hogy melyik csatornán vagy éppen...
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2016
(#) uniman válasza uniman hozzászólására (») Dec 5, 2016 /
 
De csatolom a más nyelvű leírását is...
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2016

MR_1.pdf
    
(#) mraulajos válasza uniman hozzászólására (») Dec 5, 2016 /
 
Idézet:
„Neked talán elég csupán még plusz egyet nyomni]”

Igen, - erre gondoltam, ha jól értelmezem, hogy a LED elalvása után, annyiszor kell megnyomnom a P1-et, ahányas csatornát szeretném. Valóban, nekem valószínű egyszer kell, mivel csak az első csatornát kell használni.
Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2016
(#) mraulajos válasza uniman hozzászólására (») Dec 7, 2016 /
 
Hali!
Sikerült!
Eléggé oda kell figyelni a villogásokra, hogy kifigyelje az ember, hogy melyiknél stoppolja le, de összejött. Az indításnál, a gomb első lelyomása/elegedése után, rögtön adja a villogásokat, de nagyon kicsi szünet van az egy villanás-kétvillanás-háromvillanás-négy villanás között. Ezek közül kell gombnyomással elcsípni, hogy melyik csatornát szeretném. Eután 5mp. en keresztül villan fel a LED sűrűn egymás után annyiszor, amelyik csatornát kiválasztottam, és várja az adót.
Köszönöm a segítséget!
(#) GreaT válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 12, 2016 /
 
Üdv,

Sajnos a random megállás rárakott fedővel is jelentkezik. Az biztos, hogy nen a fotocella állítja mge, mert deaktivált cellákkal is megáll.
Lehet át kellene forrasztani az egész panelt?
(#) zsoltee0001 válasza GreaT hozzászólására (») Dec 12, 2016 /
 
Szia
Sajnos már nem emlékszek milyen vezérlésről van szó.
De az átforrasztás mindig jó.
Üdv
(#) uniman válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 12, 2016 /
 
Hello!
Augusztus óta már eltelt már egy kis idő: Bővebben: Link
(#) mraulajos hozzászólása Dec 30, 2016 /
 
Hali!
Van egy, a mellékletben látható (saját) kapuelektronikám. 10 éve használom. Az egyik szárny megbolondult. Kivettem a kondit, nem tudtam feltölteni/kisütni, kuka. Raktam bele egy másikat, két nyitás után felpúposodott, meleg lett, kuka. Hol induljak a hiba keresésbe? Vezérlés, relék, vagy esetleg motor adta meg magát.? Mikor a kondit kivettem megörültem, hogy csak ennyi a baj, de most nem merek másikat rakni bele. A gyári kondi 8u 400V, amit raktam bele, 8u 450V. Ez szerintem nem gond.?

CTR17.pdf
    
(#) Gafly válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Milyen motor van rajta?
(#) mraulajos válasza Gafly hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Ilyen.

100_4414.JPG
    
(#) Gafly válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Ugyan nem értek hozzá, de hibáztasd a macskát (motort ).
Mondanám hogy Pesten hol van a szerviz, de ettől szerintem nem leszel boldogabb...
(#) mraulajos válasza Gafly hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Nem kell szerviz, műszaki ember vagyok, bátran szét merem szedni, csak feleslegesen nem akarnám. Azt mondod ott keressem a bajt?
(#) Gafly válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Ránézésre "három fázisú" motor (nem véletlen van idézőjelben ).
Erre/arra, meg kondenzátor a közepe.

Nálam a kondenzátor "vékonyodott" meg.
Majd túlzott "vízbevitel miatt" mechanikailag megrohadtak egyes részei.

Ugyan nem értek hozzá, de szerintem szedd szét. Ha elektromosan nem égett le a motor (ami borítékolható), akkor takarítani és zsírozni lehet, ami sohasem árt
(#) mraulajos válasza Gafly hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Hangsúlyozgatod, hogy nem értel hozzá, akkor várok olyan hozzászólót, aki ért hozzá. Minden féle képpen szétszedem, szerintem 10-12 év után megérdemli.
(#) lelkes amatőr válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Javaslat: a két motort kellene összehasonlítani méréssel. Ha egyforma értéket mérsz akkor elektromosan jó a motor (testzárlatra is mérj).
Utána mechanikusan próbád húzni-visszatolni (szorulás ellenőrzés).
Ha ezekből nem derül ki hiba akkor továbblépünk.
(#) mraulajos válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Hali!
Köszi, holnap méregetés.
Elöljárójában annyit, hogyha ki kulcsolom/reteszelem kézi nyitásra, rendkívül könnyen mozognak.
Amikor elindítom, a motor vezetékekhez odamegy az áram, (sorkapocs) próbalámpával ell. de a motoron semmi búgó hangot nem hallok. Megrángatom a kapuszárnyat, elindul, de ekkor sem mindég.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2016
(#) lelkes amatőr válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Oké, mechanikai szorulás kilőve. Akkor a többit holnap.
(#) lelkes amatőr válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Most néztem a motor adattábláját, 350 Wattos. Ez az Országház nagykapuját nyitja?
(#) mraulajos válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Ez a fotó akkor készült, mikor felszereltem.

100_3572.JPG
    
(#) lelkes amatőr válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Szép munka, csak meglepett a nagy teljesítményű motor.
(#) Remci válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Mérd meg a motoron a tekercs ellenállását. A közöshöz képest először a nyitó, utána a záró vezetéket. Két egyforma ellenállás értéket kell kapnod. Utána mérd meg a nyitó és záró vezetéket, azon a két ellenállás összegét kellene mérned. Ha ez jó, akkor a motor elvileg jó. Esetleg a vezeték lehet még eltörva a motor nyakánál, a tömszelencénél.
(#) mraulajos válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Akkor, 10 évvel ezelőtt, ahová most is járok dolgozgatni, és most ilyen dolgokkal foglalkozunk, ez már ott állt 3 éve, senkinek nem kellett, el kértem, nagyon kevés pénzért ideadta, úgy, hogy ledolgoztam az árát.
Persze hogy nagy teljesítmény ehhez a kapuhoz.
(#) mraulajos válasza Remci hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Hali!
Igen, - a mérés menetét tudom ezt fogom tenni, ahogy leírtad. Köszönöm!
(#) uniman válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Hello!
Ha a motor (ehhez hasonló) tekercsével lenne a gond, akkor már nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni.
A gyári 4 eres gumikábel a kivezetésnél is problémás lehet (el van törve benne 1-2 vezeték ). Az a fehér valami (a gumikábelt védendő) a motor kábelein is akadályozta a kábel szabad mozgását...
De akár be is ázhatott...úgy tűnik, mintha a vezérlődoboz bádogtetejéről, meg a pillér tetejéről is pont a motorra folyhatott az eső...ráadásul az oszlop oldalán lefolyó esőt is rávezethette a motorra.
A motor alján van 1-2 kis lyuk, ha az eltömődik, akkor a páralecsapódás miatti nedvesség is a motorházban maradhat.
A motorkarnak sem szabadna a motorház felé lejtenie, hogy odavezesse a csapadékot.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2016

piller.jpg
    
(#) Gafly válasza mraulajos hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Idézet:
„Hangsúlyozgatod, hogy nem értel hozzá, akkor várok olyan hozzászólót, aki ért hozzá.”

Mert fordítva jobb lenne, ugye
Idézet:
„Amikor elindítom, a motor vezetékekhez odamegy az áram, (sorkapocs) próbalámpával ell. de a motoron semmi búgó hangot nem hallok. Megrángatom a kapuszárnyat, elindul, de ekkor sem mindég.”

Akkor jön az a része, amit Remci írt, meg az, hogy az enyémben van például végállás kapcsoló is.
De nem értek hozzá.
Várjuk a szétszedést.
(#) mraulajos válasza Gafly hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Ne komolytalankodjuk ezzel az értek/nem értek dologgal. Persze hogy aki itt kifejti a véleményét, ki többé, ki kevésbé, de ért hozzá. Nekem is van végállás kapcsoló, igaz azon a képen még nem látszik, mert később építettem ki.

100_4514.JPG
    
(#) mraulajos válasza uniman hozzászólására (») Dec 30, 2016 /
 
Hali!
Elfogadom az érveléseidet, de pont a másik oldali motorról van szó. Vezeték törésre gyanakszom egyébként én is. Tudom a lejtési dolgot is, ha megfigyeled képen, igyekeztem úgy felszerelni, hogy ne a motor felé lejtsen.
(#) mraulajos hozzászólása Dec 31, 2016 /
 
Hali!
Tisztelt fórum társak!
Megoldódni látszik a probléma, valószínű véletlen egybeesés történhetett, ugyanis ez a kondi nem új volt amit levettem a polcról. Próbálgattam már többször más motorokkal is, nem volt vele gond, valószínű most jött el az ideje. (made in china)
A méréseket egyébként elvégeztem az új kondi berakása előtt. Minkét motornál tök egyformák, jobbra/balra 32-33ohm, a két széle 65ohm. Rájuk fér a motorokra egyébként tíz után egy nagyobb karbantartás. Lötyögnek már a csapok is, stb. Egyébként ebbe mi a gyakorlat? (karbantartás)

100_4419.JPG
    
Következő: »»   30 / 136
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem