Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fűtés vezérlés
Egy ilyesmi szilárdtest már bőven elegendő. Ázsiából olcsóbb, de itt az apróban is szokott szerepelni. Azért is tartom jobb ötletnek a digitális vezérlőt, mert jól beállíthatók rajta a távolabbi kapcsolási pontok. A csőtermosztátok általában +/-5 fok hiszterézissel kapcsolnak.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
1: Csőtermosztátot felejtsd el! Pontatlan, bizonytalan. 2016 van, tessék normális termosztátot venni. AKO digitális termosztátokon meg lehet adni 20 °C hiszterézist is, ami neked éppen megfelelő.
2: Semmi másra nincs szükséged, mert a termosztát reléje bőven bírja a szivattyú áramát. A mellékletben egy kép. Több típus létezik. Két, három illetve négy gombos kivitelű is van. Mindegy melyiket veszed. Évek óta használunk ilyeneket, szinte atombiztos. Hűtési üzemmód, 30 °C-ra állítva a hőmérséklet, 20 °C-ra állítva a hiszterézis. Ha a termosztátban van leolvasztó funkció (Defrost, a kijelzőn dEf jelenik meg), akkor azt ki kell kapcsolni.
Köszönöm a tanácsot! Utána fogok nézni mindenképp!
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
Valószínűleg ez lesz a megoldás, mivel kicsit keresgettem és van két termosztátom , tehát a bekerülési költség csak egy darab relé ára, ami jóval kedvezőbb, mint a digitális termosztát beszerzése. A hiszterézis bőven belefér, a tartomány egyik végpontja sem kritikus a rendszer működésének szempontjából.
Nem kell relé, elég a két csőtermosztát, azok is bírják bőven a szivattyú áramát. Sőt, ha egy termosztátnak van annyi hiszterézise (ezt majd ki kell tapasztalni, mert a pontosság ezekben a termosztátokban a bányászbéka nemesebbik fele alatt van), akkor elég egy is. Sőt, találkoztam olyan csőtermosztáttal, aminek még nagyobb is volt a hiszterézise.
Ugyan a te dolgod, de nem nagyon értem, miért jó az, ha eleve hibásan építesz meg valamit.
Sajnos nem gondolkodhatom most költségesebb megoldásban, és mint említettem a hibahatár megfelel. Amikor lehetőségem lesz invesztálnom a rendszerbe a digitális termosztát lesz a megoldás mindenképp. Köszönöm a segítségedet!
Ha megfelel a hibahatár, használj csak egy termosztátot, meg fogod látni, bőven elég az is, nem kell semmi más.
Jelenleg egyet használok ez kb. 5°C hiszterézissel rendelkezik. Igazából ezt szeretném kiterjeszteni kb 20 °C -ra költséghatékonyan. Ezért indítottam a témát.
http://heilmann.hu/spd/3057-e1/Csotermosztat-MMG-tokozott-0-90-gazo...-101-0 Többet nem vennék ilyet, rossz bekötni és a skála dísznek van rajta, annak ellenére hogy ennyiért lehet kapni néha siemenset. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
Idézet: „Egy ilyesmi szilárdtest már bőven elegendő” Már hogy úgy érted az ilyen alakú ugye ? És az SSR két termosztátos megoldáshoz nem jó A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2016
Most néztem meg a rajzod. Úgy nem lesz jó, mert ha az 50 °C-os termosztát kikapcsol, megáll a szivattyú. A melléklet szerint kösd be és valóban, kelleni fog egy 230 V-os relé is.
Mint tapasztalhatod, a csőtermosztátok ilyenek. Ha jól emlékszem, éppen Proli007 ostorozta a Siemens csőtermosztátokat. Éppen az ilyenek miatt nem ajánlom (sőt!) senkinek ezeket a szerkezeteket.
Köszi! Igen ez egy szofisztikáltabb rajz, mint amit én produkáltam. Valószínűleg a mellékelt ábrám ami félrevezet, mert ott is az lett volna a terv, hogy amikor az 50 °C os kapcsol utána már a 30°C os tartja behúzva a relét nem foglalkozva azzal hogy az 50 °C os le fog kapcsolni. Azonban ez a bekötés jobb.
Hello! Ha már lúd..
Csatolás javítva. -moderátor- A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2016
Nem jó, mindkettőnél az alaphelyzetben nyitott érintkezőket kell használni. 30 °C alatt mindkettő, 50 °C alatt csak az egyik van nyitva.
Szia! Kérlek ne vedd kötözködésnek de nekem úgy tűnik, hogy "cartmen" jól rajzolta a maga módján az elképzelését, mert a 2. csőtermosztátot az öntartó szálba kötötte és nem sorba a tápáramkörbe. Az 1. termosztátnak csak indítania kell a relét, azután már átbillenhet az alsó értékére, mert az öntartást a 2. termosztát tartja fenn, annak alsó hiszterézis értékének eléréséig és a relé akkor visszaáll (elenged) a kiindulási helyzetbe, várja, hogy ismét működésbe hozza az 1. termosztát. A digitális termosztátot mindenki szeretné, jól néz ki és pontos is meg minden de az ára és amit elvárnak tőle az valahogy nem tetszik a felhasználók többségének. Már előzőleg én is mondtam, hogy a bimetálos kivitelűek majdnem használhatatlanok de a gőztenziós ezen darabja nálam már tíz évet bizonyított és a skálája sem csal de ez a gyártmány nem is 3EFt körüli áron kapható.
Valóban, csak a rajz mondhatni eléggé kusza. A két termosztátnak a be- illetve kikapcsoló gomb szerepét szántam, mint ahogy általában szokták csinálni.
Mit várnak el egy digitális termosztáttól, ami nem tetszik a felhasználóknak? Szokták mondani, olcsó húsnak híg a leve... Nekem mindegy, ki mivel bosszantja magát.
Ha tudná az ember, hogy ezek a darabok jól használhatók, akkor hozatnék is velük de azért az egyért amire nekem szükségem volna
Sziasztok,
Szeretnék egy szivattyút be-ki kapcsolgatni. pl: 1-perc be és 1 perc ki kapcsolt állapot. Lenne egy vezérlőjelem, ami aktív, az menne tovább egy ilyen kapcsolóba, ami a motort 1 percig be, majd kikapcsolná és így váltakozna. Jó lenne, ha tudnám állítani a be és kikapcsolás időintervallumát és ez váltakozna. Amolyan astabil multi vibrátor szerűen. Pontosan arra kellene, hogyha a kazánban hűl le víz, akkor már a szivattyú ne menjen megállás nélkül, hanem szaggatva. Tudom nem a legjobb ötlet egy szivattyút be-ki kapcsolgatni, de majd lehet, hogy az 1-1 perc helyett 3-3 perc lesz... Tudtok valamit javasolni? Köszi: Krisztián
Üdv! Van erre gyári időrelé itt, bár elég drágák. Ennél az ki ill. bekapcsolási idő csak ugyanannyi lehet. Ha eltérő idő kell, akkor a Finder 8091-el kezdődő sorszámú kell.
Nem vedd sértésnek, de butaság, amit szeretnél. A kazánban lévő víz hőmérséklete (már ha a kazánba nem raksz fűtőanyagot) folyamatosan és monoton csökken, szinkronban van az égéstér hőmérsékletével. Teháti hiába állítod meg a vizet, nem, vagy csak alig fog melegedni.
Ugyanakkor, mint írtad, nem a legjobb kapcsolgatni a szivattyút ilyen sűrűn, sőt, kifejezetten káros.
Szia,
Akkor mit javasolsz arra, mikor a kazánban ég le a tűz és az előremenő vízhőmérséklet csökken? Van egy hőmérő, ami a szivattyút kapcsolja, mikor 70C-os a víz, melegíti a puffer. Na most mikor a kazán nem éri el a 70C-ot, akkor azért gondoltam, hogy néha rákeverek a vízre, hogy ne az legyen, hogy az öntvény kazánba nagyon hideg vizet lőjek be.. Itt szaggatnám a vizet. Viszont a parázs, nagyon a kazán alját melegíti. Köszi: K
Miért csak 70 °C felett megy a pufferbe a víz? Ha nem éri el a 70 °C-t a víz, akkor mi történik?
Kazán + puffer + szobatermosztát kombináció: Ha a lakás kér meleget, akkor a kazánból a víz a lakás felé megy (már ha be van gyújtva), egyébként a puffer felé. Ha a kazánban hideg a víz de a pufferben meleg és a lakás kér meleget, akkor a puffeből a lakás felé megy a víz. Ha nincs melegvíz sem a kazánban sem a pufferben, akkor állnak a szivattyúk. A kazán után kell egy keverőszelep ami nem engedi, hogy nagyon hideg víz menjen a kazánba.
Van egy 45C-os kazánvédő szelep(ha jól emlékszem a hőfokára). Ami elméletileg 45C-os vizet kever be visszatérőnek. De tranziensek ott is lehetnek. A kazánnal a puffert fűtöm. A puffiból pedig a meleget akkor veszem ki, mikor a szobatermosztát kéri. Tüzelés alatt külön nem figyelem a szoba termosztátot. Ha kéri a ház a meleget úgyis megy a lakásköri keringtető. Mondjuk a tüzelés vége fele be-be szoktuk kapcsolni 23,8C-ra. Puffi 5m3-es Kazán 50-60kw. Így 4-6 naponta gyújtunk be.
Ha nem éri el a 70 °C-t a víz, akkor mi történik?=> Pont erre szeretném a keringtető szivattyú be-ki kapcsolgatást. 50C alatt pedig lekapcsoltatni.. Gondoltam arra is, hogy a szivattyún a 3 állású kapcsolót bontom meg és arra forrasztok rá. De túl rizikósnak, veszélyesnek látom, tartom. Üdv.: K
Hello! Ha ragaszkodsz hozzá.. itt találsz rajzot. Mindössze a C1-et kell 2,2µF-ra cserélni és mind a ki és bekapcsolást kb. 0..5 percig változtathatod.
THX. Olcsóbb mint megvenni egy komplett készet.. Csak hát itt nagyon fontos lenne a megbízhatóság is..
Digitális termosztát, hűtés üzemmód. 50 °C-ra beállítva, hiszterézis 20 °C-ra beállítva: 70 °C-nál bekapcsol, 50 °C-nál kikapcsol.
Szia! A jól bevált és egyszerű megoldásra mint a "csőtermosztátra", digitális termosztátra nem gondoltál? Ha megfelelő helyre teszed a kontroll érzékelőt, akkor azt fogja csinálni amit szeretnél, mindig akkor kapcsolja a szivattyút amikor azt elvárod tőle. Vannak nagy hiszterézis beállítási lehetőségűek is közöttük. "Bakman" szokta is ajánlani:Bővebben: Link
Ok átgondolom.
Sziasztok,
Mégse fogom a motort be-ki kapcsolgatni. (Groundfos UPS 25-60-as, 3-as fokozatú állító tárcsával) A következőekre jöttem rá: A csatolt kép alapján van a szivattyú működése. Ha a kapcsoló: 1-es fokozatban van, akkor a 2-es és 4-es láb van összekötve. 2-es fokozatban van, akkor a 2-es láb az 5-6-os lábbal van összekötve. 3-as fokozatban van, akkor a 2-es láb az 7-es lábbal van összekötve Az a kérdésem, hogy 1-es fokozatból mehetek-e 2-es fokozatba, úgy, hogy nem bontom a 2-es 4-es kontaktust? A szabályzó tárcsa bontja. Úgy szeretném megcsinálni, hogy: 1-es fokozat indul, ha a kazán védőszelep utáni vízhőmérséklettől a kazántest melegebb pl: 8C-nál. (Ewelly EW-801) Indul a 2-es fokozat 75C-nál. 3-as fokozat 80C-nál. Viszont + reléket nem szeretnék berakni az előző fokozatok bontásához. Az eszköz rá egy willhi WH7016J-lesz (Nem REX vagy seatos). + lenne egy riasztós-rész ami 90C-nál a motor 2-es lábára kapcsolja a fázist. (stc-2000-es) Csinálhatom azt, hogy a fázist rakom a 4-es lábra, 5-6, és 2-es lábra (úgy hogy nem bontom a lentebbi fokozatot? Ebben az estben a gyári csatlakozó helyre nem is kell beraknom a fázist? Sajnos a motorokhoz nem értek. Köszi:K
BOntanod kell, van ott egy kondenzátor is, anélkül nem forog a motor.
Ok, akkor az előző, előtte lévő fokozatokat bontom.
Viszont a neten találtam egy ilyet. Viszont azt meg tudom csinálni, hogy válság esetén az 1-es és 2-es lábat bontom és a 2-esbe direktbe fázist kötök? (ekkor igaz a szabályzó tárcsát felülbírálja.) A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |