Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik!
Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Elég sok csomagot küldök illetve kapok. Többször előfordult már hogy összetörték a tartalmát. Azt mondták hogy a futár előtt kell kinyitni és jegyzőkönyvet felvetetni. Erre volt megint ilyen eset akkor a futár azt mondta ő nála nincs jegyzőkönyv mindenki csak mossa ki magát... (eleve a futár rosszul lesz ha meg kell várnia míg kibontod) Tehát a kérdésem az lenne mi a helyes protokoll ilyenkor?
Ha nincs nála jegyzőkönyv nyomtatvány, akkor peche van, mert többet kell írni, így tovább tart. Nem hiszem, hogy egy ilyen jegyzőkönyv kötelező formai eleme lenne egy nyomtatvány. Le kell írni szépen, minden részletet, és kész. (Azt nem tudom, hogy tanúk jelenléte szükséges-e, ezt majd mondja meg egy jogász.)
Én is jártam többször így. Az eljárás tényleg az, hogy előtte kellene felbontani. Kiegészíteném egy-két fotóval ami később jól jöhet. A többit nedudgi leírta.
Egyébként nekünk volt hogy térítették is a kárt. (Erre különben van biztosításuk a cégeknek...)
Amikor leadja a szomszédnek az oszcillószkópot, akkor hogy bontod ki a csomagot a futár előtt? Mikor hazaértem, ott volt a cetli, hogy a csomagom keressen ennél és ennél.
Vagy meg kell szivatni a futárt valahogy, összebeszélni a szomszéddal? Vagy hívjam el a futárt, hogynjöjjön el ismét, mert csak előtte bontom ki a csomagot? Ki garantálja, hogy előtte nem bontottam már ki? Patthelyzet. A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
Akkor ez is szolgálatfüggő, mert múlt havi eset, hogy egy mosdókagyló törötten volt a dobozban. Azt hittük, hogy persze a futár előtt kellett volna felbontani (DPD), másnap a futár mondta, hogy nem. Mi azt írjuk alá, hogy bontatlan csomagot veszünk át, tehát addig nem bonthatod amíg alá nem írtad, ha meg átvetted, Ő nem fog várni. Viszont legalábbis náluk, ha otthon kibontod, lefényképezed, elfogadják, de csak a feladási ár 10 szereséig van biztosítva, azt kifizetik.
A 10x-es feladási árral nem sok mit tudtam volna kezdeni egy oszcilloszkópnál. Szerencsére nem történt baj.
A csomagoláson is sok múlik. Én minimum 10cm rugalmas anyaggal rakom körbe a tartalmát úgy, hogy ne tudjon elmozdulni. Sokat küldtem már, nem tudok sérülésről.
Nem jók a csomag kitöltésre elterjedt műhab galacsinok, szállítás alatt elmennek egy oldalra, másik oldalon doboz szélére kerül a tartalom, ütés egyből éri.
A postában, futárban, mindig van némi kockázat. Van ahol lehet választani a különböző feladási módok közül. Ha én spórolni akarok és a 100 000-es cuccot simán rendelem, akkor azért én is felelős vagyok egy kicsit. Ami olyan, azért el kell menni, Mo. legtávolabbi pontjához sem kerül többe 15 000-nél az út. Ettől függetlenül, nem tudom, hogy miért kell akármit is dobálni, a szállítás során. Egyszer egy nagy sporttáska közepén, törölközőkbe csomagolt, kemény üveges piát törtek szét a reptéri "dolgozók", ehhez kb. baseball ütővel kellett percekig verniük...
Nálunk nemrég érkezett csomag az emag-tól, posta hozta. Az emag oldalán megtalálható, hogy bontsuk ki a csomagot, mielőtt átvennénk, s amennyiben annak tartalma sérült, ne vegyük át. Ehhez képest a postakocsi sofőrje azt mondta, hogy amíg nincs kifizetve, nem bonthatjuk fel... Tányérokat rendeltünk, volt is benne egy törött.
Legutóbb a futár közölte, hogy amíg alá nem írtam, hogy átvettem, addig oda se adja, nem bonthatom ki. Ha meg már aláírtam, az enyém, ő nem várja meg, hogy mi van benne a csomagban. Szóval ez amolyan róka fogta csuka helyzet, ami szerintem egész egyszerűen arra irányul, hogy kimossák magukat a szállításkor keletkező sérülések alól.
Minden esetre ha videózod a felbontást, abba nem köthetnének bele...
Én is ezt írtam:
Idézet: „tehát addig nem bonthatod amíg alá nem írtad, ha meg átvetted, Ő nem fog várni.” Abban viszont a futárnak van igaza, hogy Ők nem látták, mit/hogyan tettek a csomagba, tehát az eleve törött cuccokat nem fogják üzemszerűen teljes áron kifizetni. Lehet olcsón kapni kisebb-nagyobb mértékben sérült cuccokat, így akkor lehetne futószalagon rájuk verni. Azért a feladónak is felelőssége, hogy ismerve a szállítás viszontagságait, hogyan csomagol, egyáltalán feladható-e a cucc. Tulajdonképpen ez is egy bizalmi dolog, amíg az esetleges veszteség belefér valakinek addig működik...
Attól is függ, mekkora értékről, milyen holmiról van szó. Ha nem sürgős, akkor egy próbát meg lehet tenni, hogy jó, ha nem várja meg, akkor vigye vissza, és jelezni a cége, iletve a feladó felé.
Valószínűleg a szűkre szabott munkabeosztás mondatja ezt a futárral, egy percnek bele kellene férni... Idézet: „Egyszer egy nagy sporttáska közepén, törölközőkbe csomagolt, kemény üveges piát törtek szét a reptéri "dolgozók", ehhez kb. baseball ütővel kellett percekig verniük...” Nekem tört már el kemény italos üveg a hőtágulástól ! A hűtőből bevittem a munkahelyi bulira, hogy majd vacsora előtt iszunk (bent volt a meleg szobában)...mire érte mentem már csak a kocsmai illat fogadott ! Nem hiszem, hogy eltörték volna az üveget a reptéren! A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
Barátom gépi-rakodó reptéren, mesélt érdekes eseteket a rakodásról. Az az üveg bizony ott törhetett el.
Én csak videót láttam, hogy a repülőről dobják a táskákat több méter magasságból. Gondolom a lehető legkevesebbet kapják ezek a rakodók, és szét vannak hajtva, őket nem érdekli a táska. A csomagszolgálatosok is olyanok. hogy beterveznek nekik dupla mennyiségű csomagot, este 8ig ki is tudják vinni. Ha minden 10. embernél állni kell plusz 1 percet, az simán lehet 1 óra plusz naponta. Persze ingyen. És 1 perc alatt nem bontasz ki egy csomagot, és ellenőrzöd le a tartalmát. Külföldön az ilyen futárok rendszerint még az ország nyelvét is alig beszélik. Ha beszélnék, máshol, jobb helyen dolgoznának.
Mostanság be vannak raklapozva, nem?
Jól is nézne ki, ha a drága repülőgép ott állna, ameddig darabonként ki meg be pakolják a motyót, mint régen...
Bizony a kézipoggyász nincs raklapozva, és bizony hajigálják!
Nekem konkrétan betört a kerék a sarokkal együtt a ruhákhoz. Gondolhatjáktok, mekkorát kellett zuhannia. Aztán meg keresned kell egy embert, aki beszél olyan nyelven ahogy te tudsz, írtok egy papírt, hogy kár történt, de annyira bonyoldalmas a procedúra, azt se tudod kihez kell fordulni. Az én esetemben majdnem üres voot a reptér... Plusz a "csapatodtól" sem akarsz lemaradni, hiszen a repülőtértől még mentek tovább a szállásra. Majdnem esélytelen a kártérítés... Aztán mikor derül ki, hogy pl. a laptop is sérült? Már a szálláson. Ruhán kívül mást nem érdemes vinni repülős utakra, max. kézipoggyászként.
Valoszinü, hogy igaza van a postásnak, mert te nála csak akkor reklamálhatsz ( a repülötéren is) ha a külsö csomagoláson láthato a durva szállitás nyoma. Ha a külsö doboz rendben van (vagy a koffer a reptéren) akkor nem lehet náluk reklamálni, azt már a feladonak kell állnia.
Karácsony elött Azsiában repkedtem, ott szinte mindenütt elvették a kézipoggyászbol a nagyobb méretü dolgokat, és nagy meglepetésünkre a leszálláskor nagy kartondobozokba csomagolva jelentek meg a kofferek között (sértetlenül).
Ezért viszek mindent fel a kezemben, ha már repülni kell
Nem esélytelen, söt rendszerint inkább fizetnek mint zaklatnak.
Söt van egy honlap is ahol ingyenes jogi támogatást kaphatsz ilyen esetekben pl az elkésett csomagért visszakaptam az egész repülöjegy árát.
Már, ha belefér 1 db. ~20×35×50 cm-es nagyságba. Amúgy fel kell adni csomagként!
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
Ha megnézed jobban, azt írtam: kellene, tehát egy általános eljárásról beszéltem, (nem egy minden körülmények között igaz egyetemes igazságról) a kérdező a helyes protokoll iránt érdeklődött, ráadásul egyes szám első személyt használt, amiből arra lehet következtetni Ő maga adja fel illetve kapja meg a csomagokat...
(Arról már nem is beszélve, hogy alap helyzetben a szomszédnak le sem adhatja ha nem szerepel a címzettek között...) Egyébként amit írtam a DHL-es futár gyerek mondta el egy hasonló eset kapcsán. Ebből következik, hogy szolgálatonként ez sem vonatkozik mindenkire, de talán nem olyan nagy a különbség e tekintetben.
Egyszer amikor szkópot küldtem futárral, amellett hogy ráírtam nagybetűkkel hogy törékeny, még a sofőr figyelmét is felhívtam rá hogy óvatosan bánjanak vele. Erre az volt a válasz, hogy erre ő nem tud garanciát vállalni, mert hogy a szabályzatukban le van írva hogy a tartalmat úgy kell becsomagolni, hogy ha leesik a 80 centi magas szállítószalagról akkor se essen baja. És ők még viszonylag korrektek. A posta esetében többször mentem el a kocsijuk mellett reggel, amikor éppen pakolták ki. A csávó konkrétan úgy hajigálta ki minden esetben a csomagokat a földre, a kocsi mellé.
Igen! Én is arra jutottam hogy kimossák maguk! Akármit csináltam a legtöbb az volt hogy mivel nincs biztosítva így a feladás árát kifizetik(Én meg a másik 30ezret annak aki várta a csomagot) Az a baj egész Magyarországon hogy minden pozícióba valakinek a rokona illetve abszolút inkompetens ember van
Üdv mindenkinek! A buszbalesetről van valakinek esetleg konkrét információja hogy mi okozhatta a balesetet?
Sziasztok!
Inkább olvasni szoktam, mint kommentelni, főként azért, mert nem szakmám az elektronika, csak hobbi. Nem akarok megsérteni senkit és semmit, csak van pár dolog, amit meg szeretnék érteni a fórummal kapcsolatban. Az egyik benne van a szabályzatban is világosan, csak nem pontosan értem. Használjuk a szaknyelvet, pontos megnevezést, lehetőleg magyarul. Ez szerintem is helyes, hogy mindenki számára érthető legyen. De például egy "THX" (thanks, azaz köszönöm, ismert angol szó rövidítése), mennyivel rosszabb, mint a "tranyó", "tápfesz", "szkóp", vagy a "kimenetre beakasztani egy impedanciát" képzavar? Megér-e ez 10-15 OFF hozzászólást? (egyébként az OFF is angol eredetű, és a fórum esetében az off topic (témán kívüli) kifejezésre utaló rövidítés) Nyilván ez egy nem fekete-fehér kérdés, mert "ha ezt megengedjük, akkor mást is meg kell", így a szabályzat egyértelműen tiltja, nincs kérdés. De komolyan, 10-15 OFF emiatt? A másik ilyen a hangfal. Egyszer, véletlenül ezt írtam egy kommentemben, amiben előtte viszont helyesen a hangdoboz kifejezést használtam. Mert doboz volt, viszont a hozzászólásom lényegi mondanivalója alapján lehetett volna fal is, nem volt fontos. Természetesen át lett szerkesztve, egy hangfal képe lett belinkelve. Amit értek, de egyszerű figyelmetlenség volt, és nem következetesen rontottam el. Mivel nekem a link nem segít, mert ismerem a különbséget, ha pedig valaki más nem, nem fogja tudni, hogy ez "figyelmeztetésként" lett belinkelve, hanem azt hiszi, hogy én szúrtam be, így itt nem értem a célközönséget. Az utolsó dolog pedig összefügg azzal, hogy remélem jó témába írtam ezt a posztot. Rengeteg téma van, és nincs vezérelv. Például erősítős témákból van "Erősítő probléma", "SAL autós erősítő hiba", "Erősítő mindig és mindig", "REFLEX RX 500 végfok potméter", "Végfokozat TDA2030-40-50-el", stb. stb. Tehát egy topikban található hozzászólások már a nevéből adódóan is lehetnek nagyon szűk, vagy széles spektrumúak, és alapvetően nem lehet tudni, hogy egy kérdést melyikben a legjobb feltenni. Ez szerintem ez a fórum áttekinthetőségét nagyban rontja. Nyilván nem a moderátorok ellen irányul ez az írásom, nekik is korlátozott az idejük, és úgy tudom, kb. 17000 téma van, ami rengeteg. Ez csak az én véleményem, a fórum nagyon hasznos, viszont szerintem ezek a dolgok nem tesznek jót neki. Az is igaz, hogy diplomamunkát kellene írnom, valószínűleg ezért írom inkább ezt.
Csak a "THX" kérdésre reagálok. Ez nem rövidítés, hanem szleng. A TNX, TKS a rádiómatőr rövidítés.
A hobbielektronika fórum a nyelvészet utolsó mohikánja ,és spártai küzdelmet folytat a magyar nyelv csökevényei ellen,de amúgy tényleg, a hangfal kifejezést a köztudatban -MÁR- nem fogják tudni átírni,még ezer link sem lesz elég hozzá itt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |