Fórum témák
» Több friss téma |
Igen értem. Akkor a korábban leírt megoldás marad.
Kösz, ezzel sokra megyek.
Nem tudnánk kifizetni a villanyszerelőt se senki mást. A sógorom villanyszerelőnek tanult, bár még gyakorlaton kívül nem dolgozott benne. Ő segít, de azért szerettem volna másod akár, harmad véleményt. Ha nem segít senki majd lesz ahogy lesz.
Itt vannak korábban leírások. 1,5-es vezetéken 13A-re biztosíthatsz szabvány szerint (valaki tesz rá 16A-t is). Én áthúznám a helyedben amíg lehet 2,5-essel a dugaljzatokhoz. Ezeket nyugodtan tudod 16A-re biztosítani. A bojlernek elég a 1,5, ha 1200W-os. ennek megfelelően biztosítva. Amit felsoroltál, igazi nehézséget az a 1,5kW-os hősugárzó jelenti, illetve a tűzhely, amit azért illene 2,5-essel kötni. Bojlernek, tűzhelynek külön kismegszakító dukál. 6x100m vezeték (1,5 és 2,5-es készlet) kb. 25-30E Ft, a kismegszakítók darabja 5-700Ft. Elosztó mondjuk 4-5000Ft. Fi relé (hogy kötelező luxust is mondjak) mondjuk 6500Ft. Én ezekkel számolnék. De ehhez még azért jön jó pár apróság, kivitelezéstől függően.
Aluval nincs gond világításnál, de rézzel kötni nehéz ügy (wago+paszta, ami kb. 800Ft egy tubus). 1,5-es alu dugaljhoz kevés lesz, illetve 6-10A-nél többre nem nagyon biztosíthatod. Abból amit leírtál, igazából nem derül ki semmi. Így érdemleges tanácsot sem lehet adni. Most vagyok túl a saját ház részleges átépítésén. Azt tudom mondani, hogy új 36 modulos elosztó lett beszerelve. 2,5-től 1,5-es vezetékek, rengeteg megszakító, földelés stb. Ez szerelvények nélkül olyan 70000Ft lehetett. és kb. a ház 1/3-án ténykedtem (80nm/3), de ebben benne voltak a fő részek is, nem csak egy szoba 2 dugaljjal meg lámpával. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
Köszi. Alut kicserélem, mert nem nagy szakasz, plusz kb sok helyen levegőben lóg amíg megy a lámpához... beteszem védőcsőbe, aztán majd utána megy úgy is gipszkarton álmennyezet, az majd takarja.
A Bojler legyen külön vezetéken? Nem mehet a fürdőbe közösen ami megy dugaljhoz, 2,5-es vezetékkel? Ha fürdő egy 16A -es megszakítón 2.5-es vezetékkel? Az elbírja hősugárzót, meg bojlert, plusz villanyt.. A villany ledes lesz szóval mintha nem is lenne. Meg a mosógép még. Vagy jobb ha a bojler teljesen külön? A villanytűzhely eléggé jövő még nem is tuti, de azt mindenkép külön gondoltam. A villanyt érdemes külön, vagy mehet az adott helyiséghez?
A villanybojlert megszakítás(toldás) nélküli külön vezetékkel (3×2.5), külön biztosítóval, kétsarkú megszakítóval (kapcsolóval) kell szerelni. A világítást, konnektor(oka)t mindig külön-külön vezetéken kell vinni (pl. hogy láss szerelni, ha hiba van; ne egyszerre menjen el minden).
Idézet: „. Befelé megy egy darabig 2.5-es. Bent van alu kábel is sajnos.A 2.5 ahol véget ér, ott lenne 3 megszakító. 3 helyiségre lenne lebontva” Engem az aggaszt, hogy aki olvasta a leírásodat erre nem figyelt fel. Tehát egy 2,5 mm2 keresztmetszetű "fővezetékre" szeretnél 3 db leágazást kismegszakítókkal és erre tennél ilyen nagyfogyasztókat. Nem érzed, hogy itt valami nem stimmel. Ezért írtam, hogy valami szakmabeli segítség nem ártana a szerelésben is. Nézd meg az előző kérdezőt akinél segítettem, ott 10 mm2 keresztmetszetű a kábel, amire megy a FI-relé, majd az lett szétosztva, nem 3 hanem 8 kismegszakítóra. Szerintem ennyi a minimum , amit leírtál. Azért nem árt, ha van valamennyi tudás is. Az áram nem játék, vagy hobbi. Minden ilyen nagy fogyasztónak külön védőcső, 2,5 mm2 vezeték és kismegszakító ( 13 A , 16 A ) kell. A villanytűzhelyhez 3 x 4 mm2 ( 20 A kismegszakító) legalább. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
A villanyóránál ( mérőhelynél ) mekkora értékű a kismegszakítód ?
Idézet: „Most vagyok túl a saját ház részleges átépítésén. Azt tudom mondani, hogy új 36 modulos elosztó lett beszerelve.” Igen, ebben azért már el lehet férni. Gondolom ilyen, vagy hasonló. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
Hasonló. Én tanécsok alapján és a zöld szín szeretete miatt végül is a Schneider Easy9süllyesztett elosztó mellett maradtam. Biztos van jobban szerelhető is ennél.
Hát a 36 modul szerintem nem baj. Szét lett kapva a teljes előszoba. Ebben elfér minden és kb 10 perccel több munka berakni egy kisebbnél. Mivel terveztem, hogy később némi automatizálás is lesz, jobb a nagyobb hely. Átláthatóbb. Ha a végösszeget nézem, itt aztán nem éri meg spórolni, ha van rá hely. A bojler és tűzhely 2P megszakítókat kap. A lőrinci börzén szereztem régebben egy Schenider Vigi C60 fi relét , amihez modulárisan pattintható a kismegszakító is, szóval ez lett berakva kezdésnek. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
24 db. 40W-os fénycsőnek mennyi az áramfelvétele?
Mind azonos fázisra van kötve?
igen.
A fojtókon szerepel az áram érték; 0.43 A×24.
Köszönöm!
Érdekes, mert 230Vx0.43A az 99W.
Én inkább úgy számolnék, hogy 40Wx24 az 960W, ez 230V-ról 960/230=4.17A-t fog felvenni folyamatosan. 24x0.43 az pedig 10.32A, vagyis 2373W.
Ez már kicsit durva (szerintem) egy fázisra, de még elmegy...
Nyilván mert abban benne van a meddő összetevő is...
Egyrészt az áramfelvételnél a meddő áram számít, mert az fog a vezetékben folyni.
Másrészt a fénycső igaz, hogy 40 W-ot vesz föl, de van előtte egy fojtó és jó esetben fojtónként egy-egy 4,2 µF-os kondi a fázis és nulla között. Ezeknek is van teljesítményigényük. Kiviteltől, minőségtől függő, de a fojtók elég szépen szoktak melegedni. Régebbi fojtókon rajta volt ennek az együttes teljesítményfelvétele. 63 W. Elég komoly. Emiatt a többlet fogyasztás miatt ma már majdnem kizárólag elektronikus előtéteket használnak, aminek sokkal jobb a hatásfoka. Kondikkal csökken a vezetékben folyó áram, mert a meddő rész helyben kering a fojtó és a kondi között. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2017
Üdv mindenkinek.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Adott egy mosógép ami be van dugva. Szeretném ,ha valamilyen formában kapnék egy jelet, (ami majd indít egy időrelét), ha a mosógépet bekapcsolom. Csak egyetlen rövid jelre lenne szükségem. Valami olyasmire gondoltam, hogy ugyebár, ha a konnektorba dugott mosógép ki van kapcsolva, akkor a nullán nem folyik áram. viszont, amint bekapcsolom, onnantól folyik rajta. Ezt szeretném, valahogyan észlelni és majd egy elektronikával opto-t, vagy relét kapcsolni.
Áramváltón vidd át a tápfeszt, és a róla lejövő feszt meg vidd egy komparátorra aminek a kimenete átbillen.
Egy egyszerű vázlatot kérhetnék tőled? Mert, így nem nagyon tudom elképzelni.
Ha nem akarsz barkácsolni, akkor egy készen megvehető Master - Slave elosztó megoldás lehet, de nagyon nem javaslom. Egyrészt nem túl jó dolog mosógépet elosztóba dugni, másrészt lehet, hogy bekapcsolva (de nem elindítva a mosást) nem fogyaszt annyit, hogy normálisan tudja érzékelni az elosztó.
Az utóbbi dolog miatt a primer oldalt figyelni nem túl szerencsés. Könnyen elképzelhető az is, hogy a mosógép vezérlőjének tápegysége folyamatosan megy és a bekapcsolás tulajdonképpen csak annyit jelent, hogy a kontroller felébred alvó állapotból esetleg elkezdi vezérelni a kijelző(ke)t. A tuti megoldás a vezérlőről levett jel lenne de ehhez meg kell bontani a mosógépet. Esetleg a vízbeeresztő szelepet figyelni, de ez később következik be, mint a bekapcsolás. Csak centrifugáláskor pedig még vízbeeresztés sincs. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
A legegyszerűbb szerintem az áramrelé használata, például:PRI-52.
Vagy egy parasztos megoldás ,valamely ledre, lámpára egy fotocella.
Elárulod, hogy miért van erre szükség, hátha mi is ötletet vehetünk belőle.
Egy elektromos vízfőcsapot nyit arra az időre, amíg megy a mosógép, vagyis a beállított időre.
Ez lehet 24 x 36 W ( 36 W -os fénycsövet figyelembe véve. ) = 864 W
Néhány éve az előtéteket A, B, C, D osztályokba sorolják ( EEI osztályozás ) a legkisebb veszteségű A osztályú előtéteket csak elektronikus elemekkel lehet elérni. Fojtótekercses rendszerrel B osztály valósítható meg. A C és D osztályú előtétek alkalmazását az Európai Unió országaiban megtiltották. Tehát egy 36 W-os fénycsőnél : A1 szabályozható , A2 legfeljebb 36 W, A3: legfeljebb 38 W B1 : legfeljebb 41 W, B2 : legfeljebb 43 W C: legfeljebb 45 W D : 45 W felett Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |