Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Lapozás: OK   3 / 7
(#) Heeh89 válasza dobo hozzászólására (») Aug 2, 2016 /
 
Helló
Igen volt más fogyasztó is, de próbáltam úgy is hogy mindent ki húztam. A megszakító b-s. A motor egy Brikettaló csigát hajtana, és üresjáratban indul, és váltana. Csillagban indul és mikor vált deltába akkor nyomja le nyomja a megszakítót.
(#) erbe válasza Heeh89 hozzászólására (») Aug 2, 2016 /
 
Már írtam. Két lehetőség van.
1. Túl korán vált, még nem pörgött fel eléggé a motor.
2. Túl rövid a hosszabbító. Sok mindent meg lehet oldani egy "lágyindítónak" kinevezett hosszabbítóval.
Egyébként egy hidraulika szivattyú valóban terhelés nélkül indul, de a váltási fordulatszámon már olyan mennyiségű olajat kerget át a szelep elkerülő útvonalán, ami komoly terhelést jelent.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2016
(#) Heeh89 válasza erbe hozzászólására (») Aug 3, 2016 /
 
Próbáltam hosszabb hosszabítórol is és hogy több időt vártam vele de akkor is le vágja.
(#) erbe válasza Heeh89 hozzászólására (») Aug 3, 2016 /
 
Nem volna szabad. A terhelés nem lehet annyi, hogy levágja átkapcsoláskor. Ha sehogy sem sikerül, a szolgáltatótól kell kérni C típusú kismegszakítókat.
(#) Heeh89 válasza erbe hozzászólására (») Aug 4, 2016 /
 
Tudom ma kértem meg.
(#) martin96 hozzászólása Ápr 22, 2017 /
 
Sziasztok!
Munkahelyen ment tönkre az egyik gépnél a kapcsolószekrény. Egy ventilátort és a munkagépet kapcsolja. A lényeg, hogy a gépet csak akkor lehet bekapcsolni, ha megy a ventilátor, a gép pedig csillag-deltában induljon.
Jelenleg maga a kapcsolószekrény átláthatatlan bonyolultságú, ezért is szeretném leegyszerűsíteni, de mégis működjön a lágyindítás benne.
Csináltam hozzá egy kapcsolási rajzot amiben nem vagyok biztos, hogy működhet ezért is kérdezem meg, mit kéne rajta változtatni, ha kell. Ne ott tegyek valamit tönkre.
Valamiért el van forgatva a kép.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
(#) rolie válasza martin96 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia!
Az erősáramú kapcsolástechnikához nem értek, reméljük egy nagyobb tudású kolléga is válaszol. Ami hibát észrevettem: a motor felülre rajzolt tekercsének mindkét vége L3-ra kapcsolódik "deltában", az biztos javítanod kell.
(#) martin96 válasza rolie hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Ez igaz. Egyébként a kapcsolószekrényben jól van bekötve.
(#) kadarist válasza martin96 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia!
Lerajzoltak egy gyári megoldást, szerintem jól utánépíthető. Bővebben: Link
(#) martin96 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia!
Köszönöm. Az viszont tényleg jobb lenne, ha minél egyszerűbb lenne majd később javítani, mert aki majd azt fogja csinálni az gépész, nem villanyszerelő. Így elnézve az én kapcsolásom is jó lenne.
(#) kadarist válasza martin96 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Csak azért mutattam ezt a rajzot, mert itt a rajzjelek, számozások szabványosak, követhetőek és egyértelműek. Persze az időkapcsolót már elektronikusan oldják meg, de attól még működik így is.
(#) molnarf válasza martin96 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Ez így nem egészen jó, az a gond vele, hogy az időrelé gyors kapcsolása miatt összeakad a két mágneskapcsoló, a 2 mk. meg nem engedett el teljesen mikor a 3 mk. rázárt!A 2 mk. egy szabad NC kapcsolóján át kell vezetni az időzítő delta vezérlését, hogy csak akkor kapcsolja a 3 mk mikor a 2 mk. teljesen elengedett.
(#) kadarist válasza molnarf hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Úgy van, kell egy keresztreteszelést bevinni.
(#) martin96 válasza molnarf hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Értem. A biztonság kedvéért tettem a 3.-as mk-hoz is egy ilyet. Elég régiek ezek már, nehogy beragadva maradjon a 2.-es.
(#) kivancsi4 válasza martin96 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Szia!
Szerintem, az utolsó általad közölt rajz teljesen megfelelő. Csak a könnyebb áttekinthetőség miatt változtattam rajta.
(#) martin96 válasza kivancsi4 hozzászólására (») Ápr 22, 2017 /
 
Ez jó lett, köszönöm!
(#) VIM válasza martin96 hozzászólására (») Ápr 23, 2017 /
 
Szia! Ha jót akarsz építeni akkor tanácsos a kadarist javaslata szerinti gyári kapcsolást után építeni. Ebben benne vannak azok a reteszelések amik kizárják a fáziszárlatot még akaratlagos kapcsoló nyomkodás esetén is. A hiba ott van a tervezett kapcsolásokban, hogy nem a csillagpont elkötéssel kezd a kapcsolás. Tehát a csillagpont elkötést kell indítani a "be" szállal és ha elkötődött a csillagpont a mk. (mágneskapcsoló) húzva zárója az időzítő még zárt érintkezőjén keresztül ad "be" parancsot a főkapcsolónak. A csillagpont elkötő behúzása kireteszeli a delta meghúzási lehetőségét viszont a csillag elkötő a kiesett delta kapcsolón keresztül kap közös táplálást az időrelével együtt. Ha a késleltetési idő letelt, a relé bontja a csillagpont elkötő öntartását, az kiesik és akkor zárja a delta "be" parancsát, az pedig öntartását saját húzva záróján keresztül oldja meg.
Annak idején építeni kellett egy jó párat és üzembiztonságilag csak ezekkel a reteszelésekkel működik megfelelően. Próbálkozni azért lehet "gyors" kapcsolókkal és egyebekkel de felesleges időpocsékolás. Villamos mérnökök már jó régen kitalálták ezt a megoldást.
(#) warez hozzászólása Jún 9, 2018 /
 
Üdv!

Az alábbi kapcsolást, hogyan tudnám megvalósítani DIL 052-D mágneskapcsolókkal? Ilyen mágneskapcsolóm van itthon 220-as behúzótekerccsel.
(#) feri949 hozzászólása Okt 5, 2022 /
 
Üdvözlet Valaki tudna segíteni MCO 42 YD kapcsoló bekötésében?
(#) erbe válasza feri949 hozzászólására (») Okt 5, 2022 /
 
Milyen múzeumból mentetted? Nem magyar, az biztos. Nem orosz vagy bolgár. Nyugati meg pláne.
(#) uniman válasza feri949 hozzászólására (») Okt 6, 2022 /
 
Már kaptál választ !? ...vagy még nem?
(#) feri949 válasza erbe hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
De magyar Ganz kapcsoló. Padlás lelet.
(#) feri949 válasza uniman hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Arra igen, hogy nulla vezető nem kell neki. Megnéztem 380 Voltos tekercsei vannak. A bekötést nem tudom. Középre kell a RST aztán majd megnézem bekapcsoláskor hol jelenik meg a három fázis, az lesz a csillag része, a maradék pedig a delta. Jól gondolom?
(#) feri949 válasza erbe hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Itt egy kép a gyártóról.
(#) erbe válasza feri949 hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
Na így már ismerős. Legalábbis a testvérei alapján.
(#) feri949 válasza erbe hozzászólására (») Okt 8, 2022 /
 
A bekötésben tudnál segíteni?
(#) nagyg282 válasza feri949 hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Szia !
A goggle a barátod,Bővebben: Link
Javaslom először motor nélkül próbáld ki (védővezetőt ne hagyd ki !!!) !
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2022

MCO42.jpg
    
(#) feri949 válasza nagyg282 hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Nagyon köszönöm!
(#) feri949 válasza nagyg282 hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
Még ha lehet kérdésem. A két sárga vezeték szükséges bele. Vagy vegyem ki mert a rajzon nem szerepel. Viszont a két fekete akkor miért van ott?
(#) nagyg282 válasza feri949 hozzászólására (») Okt 9, 2022 /
 
A két sárga vezetékkel lett átalakítva 400V-os müködtetésre ,berajzoltam a képre, minden marad a hogy van !!!!
MK1 sorkapocs a müködtető fesz. betáplálás 24v,230v,400V attól függ milyen feszültségű a mágneskapcsoló tekercse !!!
Remélem igy érthető ,csak ótvatósan a 3 Fázis nem játék(ÁVK és 3F kismegszakitó is kötelező elé !!!)
Nem vagyik biztos hogy ,neked kellene ezt csinálni (nem akarlak megsérteni ) !!!!

MCO42.jpg
    
Következő: »»   3 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem