Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Témaindító: gbr83, idő: Feb 27, 2009
Témakörök:
Helló
Igen volt más fogyasztó is, de próbáltam úgy is hogy mindent ki húztam. A megszakító b-s. A motor egy Brikettaló csigát hajtana, és üresjáratban indul, és váltana. Csillagban indul és mikor vált deltába akkor nyomja le nyomja a megszakítót.
Már írtam. Két lehetőség van.
1. Túl korán vált, még nem pörgött fel eléggé a motor. 2. Túl rövid a hosszabbító. Sok mindent meg lehet oldani egy "lágyindítónak" kinevezett hosszabbítóval. Egyébként egy hidraulika szivattyú valóban terhelés nélkül indul, de a váltási fordulatszámon már olyan mennyiségű olajat kerget át a szelep elkerülő útvonalán, ami komoly terhelést jelent. A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2016
Próbáltam hosszabb hosszabítórol is és hogy több időt vártam vele de akkor is le vágja.
Nem volna szabad. A terhelés nem lehet annyi, hogy levágja átkapcsoláskor. Ha sehogy sem sikerül, a szolgáltatótól kell kérni C típusú kismegszakítókat.
Sziasztok!
Munkahelyen ment tönkre az egyik gépnél a kapcsolószekrény. Egy ventilátort és a munkagépet kapcsolja. A lényeg, hogy a gépet csak akkor lehet bekapcsolni, ha megy a ventilátor, a gép pedig csillag-deltában induljon. Jelenleg maga a kapcsolószekrény átláthatatlan bonyolultságú, ezért is szeretném leegyszerűsíteni, de mégis működjön a lágyindítás benne. Csináltam hozzá egy kapcsolási rajzot amiben nem vagyok biztos, hogy működhet ezért is kérdezem meg, mit kéne rajta változtatni, ha kell. Ne ott tegyek valamit tönkre. Valamiért el van forgatva a kép. A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
Szia!
Az erősáramú kapcsolástechnikához nem értek, reméljük egy nagyobb tudású kolléga is válaszol. Ami hibát észrevettem: a motor felülre rajzolt tekercsének mindkét vége L3-ra kapcsolódik "deltában", az biztos javítanod kell.
Ez igaz. Egyébként a kapcsolószekrényben jól van bekötve.
Szia!
Lerajzoltak egy gyári megoldást, szerintem jól utánépíthető. Bővebben: Link
Szia!
Köszönöm. Az viszont tényleg jobb lenne, ha minél egyszerűbb lenne majd később javítani, mert aki majd azt fogja csinálni az gépész, nem villanyszerelő. Így elnézve az én kapcsolásom is jó lenne.
Csak azért mutattam ezt a rajzot, mert itt a rajzjelek, számozások szabványosak, követhetőek és egyértelműek. Persze az időkapcsolót már elektronikusan oldják meg, de attól még működik így is.
Ez így nem egészen jó, az a gond vele, hogy az időrelé gyors kapcsolása miatt összeakad a két mágneskapcsoló, a 2 mk. meg nem engedett el teljesen mikor a 3 mk. rázárt!A 2 mk. egy szabad NC kapcsolóján át kell vezetni az időzítő delta vezérlését, hogy csak akkor kapcsolja a 3 mk mikor a 2 mk. teljesen elengedett.
Úgy van, kell egy keresztreteszelést bevinni.
Értem. A biztonság kedvéért tettem a 3.-as mk-hoz is egy ilyet. Elég régiek ezek már, nehogy beragadva maradjon a 2.-es.
Szia!
Szerintem, az utolsó általad közölt rajz teljesen megfelelő. Csak a könnyebb áttekinthetőség miatt változtattam rajta.
Szia! Ha jót akarsz építeni akkor tanácsos a kadarist javaslata szerinti gyári kapcsolást után építeni. Ebben benne vannak azok a reteszelések amik kizárják a fáziszárlatot még akaratlagos kapcsoló nyomkodás esetén is. A hiba ott van a tervezett kapcsolásokban, hogy nem a csillagpont elkötéssel kezd a kapcsolás. Tehát a csillagpont elkötést kell indítani a "be" szállal és ha elkötődött a csillagpont a mk. (mágneskapcsoló) húzva zárója az időzítő még zárt érintkezőjén keresztül ad "be" parancsot a főkapcsolónak. A csillagpont elkötő behúzása kireteszeli a delta meghúzási lehetőségét viszont a csillag elkötő a kiesett delta kapcsolón keresztül kap közös táplálást az időrelével együtt. Ha a késleltetési idő letelt, a relé bontja a csillagpont elkötő öntartását, az kiesik és akkor zárja a delta "be" parancsát, az pedig öntartását saját húzva záróján keresztül oldja meg.
Annak idején építeni kellett egy jó párat és üzembiztonságilag csak ezekkel a reteszelésekkel működik megfelelően. Próbálkozni azért lehet "gyors" kapcsolókkal és egyebekkel de felesleges időpocsékolás. Villamos mérnökök már jó régen kitalálták ezt a megoldást.
Üdv!
Az alábbi kapcsolást, hogyan tudnám megvalósítani DIL 052-D mágneskapcsolókkal? Ilyen mágneskapcsolóm van itthon 220-as behúzótekerccsel.
Üdvözlet Valaki tudna segíteni MCO 42 YD kapcsoló bekötésében?
Milyen múzeumból mentetted? Nem magyar, az biztos. Nem orosz vagy bolgár. Nyugati meg pláne.
Arra igen, hogy nulla vezető nem kell neki. Megnéztem 380 Voltos tekercsei vannak. A bekötést nem tudom. Középre kell a RST aztán majd megnézem bekapcsoláskor hol jelenik meg a három fázis, az lesz a csillag része, a maradék pedig a delta. Jól gondolom?
Itt egy kép a gyártóról.
Na így már ismerős. Legalábbis a testvérei alapján.
Szia !
A goggle a barátod,Bővebben: Link Javaslom először motor nélkül próbáld ki (védővezetőt ne hagyd ki !!!) ! A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2022
Még ha lehet kérdésem. A két sárga vezeték szükséges bele. Vagy vegyem ki mert a rajzon nem szerepel. Viszont a két fekete akkor miért van ott?
A két sárga vezetékkel lett átalakítva 400V-os müködtetésre ,berajzoltam a képre, minden marad a hogy van !!!!
MK1 sorkapocs a müködtető fesz. betáplálás 24v,230v,400V attól függ milyen feszültségű a mágneskapcsoló tekercse !!! Remélem igy érthető ,csak ótvatósan a 3 Fázis nem játék(ÁVK és 3F kismegszakitó is kötelező elé !!!) Nem vagyik biztos hogy ,neked kellene ezt csinálni (nem akarlak megsérteni ) !!!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |