Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Kb. 2 kW-os lehet, de pontos kéne. Megmérem még egyszer, de mi a képlet ami alapján ki lehet számolni?
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2017
Üdvözlet, Broly94! Az nem túl jó, ha tekercsek közt 40 ohm-ot mér. Szét van szedve, áthidalások kikötve? Egy fénykép azért sokat segítene a bekötésről.
Ha lenne 3 fázis akkor hogyan mérnél? Megmérnéd hogy az üresen forgó motor mekkora áramot vesz fel a hálózatból? Vagy hogy mekkora áramot vesz fel miközben hajtja a kompresszort? És azokból az értékekből vajon mire következtetnél?
Terheléssel indítva a 3 fázisú motornak 1 fázison nem lesz valami nagy nyomatéka, nagy eséllyel indítókondi és nyomógomb is kelleni fog.
Szia! Az a kérdés, hogy ennek a motornak hat kivezetése van e és mind a hat ki van e hozva a kapocslécre. Ha igen akkor le kell róla venni az áthidalásokat, mert feltételezhetően így üzemelt eddig és ezután kellene megmérni a tekercsek közötti ellenállást. Ha csak három kivezetése van akkor felejtős az egyfázisú dolog, különben is csak kb. egyharmada lesz a motor teljesítménye ha ilyet követnek el vele, ami egy kompresszort már nem biztos, hogy elhajt. Szerintem a 21 ohm az kettő tekercs ellenállása volna ha csillagban van elkötve a tekercsek vége.
6 kivezetés van rajta. Csillagba volt kötve, két tekercs között 40ohm, egyenként 21.
És ebből mennyi a műszer önhibája és a mérővezeték ellenállása? Mert ezekkel ilyen alacsony ellenállások mérésénél már számolni kell. Ha igazán precízek akarunk lenni akkor még a kontakt ellenállásokat is figyelembe kéne venni, de ha teljesen pontosak akarnánk lenni akkor le kéne tenni a multimétert és teljesen más mérési módszert kéne alkalmazni.
Zárd össze a méréshez használt mérőkábel tapintócsúcsait és a mért ellenállásértéket (a mérőzsinór ellenállását) ki kell vonni a mért eredményből. De mint jeleztem ez sem lesz a legpontosabb. De ide elég, már csak ezért is: Viszont nem értem, hogy miért kell az ellenállásokkal küszködni. Ebből még csak megtippelni sem lehet, hogy mekkora a motor teljesítménye. Ez egy váltóáramú forgógép, te meg csak a tekercs egyenáramú ellenállását méred a multiddal. Inkább tegyél fel róla képet amin van mellette valami amin van cm beosztás, mond meg a fizikai méreteit. Ha tudod szereld szét és mérd meg a forgórész hosszát, átmérőjét. Jó volna tudni a motor fordulatszámát is, mert minél alacsonyabb a percenkénti fordulat annál nagyobb fizikai méretekkel (és súllyal) rendelkezik ugyan az a teljesítményű motor.
1.3 ohm a vezeték ellenállása. Lőttem pár képet, hátha egyszerűbb.
Ha 1440-es fordulatú akkor kb. 1kW-os. Nekem ugyan ekkora fizikai méretekkel rendelkező 1,1kW-os motor szolgál a körfűrészemen, de a régi kompresszorunkon is ilyen motor volt. Viszont három fázisról hajtva. Ha gyorsabb (2400 ford/perc) akkor lehet egy kicsit nagyobb teljesítményű (kb. 1,5-2kW) de ha lassú fordulatú akkor olyan 750-800W környékén lehet. Félős, hogy ha ezt átkötöd segédkondenzátoros üzemmódra akkor nem lesz elég a teljesítménye a kompresszorhoz.
Huhh de jó.. Már azt hittem, lesz itthon egy kompresszorom
Akkor kéne vennem kb 1-1,5kw-os motort?
Szerintem ezzel kapcsolatban kérdezd meg a saját témájában a tapasztalatokat. Ott vannak szakik akik ezzel foglalkoznak.
Pontos képlet nincs, de becsülni lehet. Mindhárom tekercs ellenállásán (ha csillagba van kötve) a fázisáram ejt feszültséget. Ez egyrészt disszipációs korlátot jelent, a motor hűtésétől függően, (és nagyjából a forgórész disszipációja is ilyesmi teljesítmény), másrészt a szokásos impedanciaviszonyok olyanok, hogy a fázisfesz 10-20 %-ánál több nem nagyon eshet rajta névleges üzemben. Szóval jó hatásfokkal olyan 1A körüli áram folyhat 20 ohmon, az viszont csupán 690 VA, kb 500 W. Legjobb esetben talán 1 kW, de ez már nagyon villanyrezsó üzemmód.
Köszönöm a válaszokat, valahonnan szerzek lakatfogó és elviszem ahol van 400v. Valahogy kétlem, hogy kilówatt alatti.
Méretre is elég kicsi a motorod. A fordulatszám ismerete nélkül úgy 270 W-osnak saccolnám.
És ha le is méred az áramot mit kezdesz vele? Kiszámíthatod a látszólagos felvett teljesítményt (S=U*I (VA)). Ha a hatásos felvett teljesítményre is kíváncsi vagy akkor tudnod kéne a cosFI értékét (P=U*I*cosFI), de mivel a motornak nincs meg az adattáblája... Persze le is lehet mérni. De ebből még mindig csak azt tudod, hogy üresen mennyit vesz fel a motor, de azt nem tudod belőle megállapítani, hogy mennyi a maximum teljesítménye amit le tud adni. A motor üresjáratban csak a saját működéséhez szükséges teljesítményt veszi fel, de még csak tippelni sem lehet belőle a teljesítményére.
Nézd meg a képet és vond le magad a következtetést!
Rendben, köszönöm a válaszokat. Akkor egy hasonló paraméterekkel rendelkező egyfázisú motort kéne beszereznem??
Egy jó régebbi fajta 750 W-os motor is megteszi. A szomszédnál évtizedek óta 750 W-os hajt kéthengeres kompresszort, persze megfelelő áttétellel. Ipari használatra, mert géplakatos, hegesztő, ... vállalkozó volt a gazdája.
Itthon csak kilówattos betonkeverő motor vam szétnézek, hátha van olcsón.
Betonkeverőre nem kell olyan nagy. Az enyémen a 370 W-os van. Egy fázison is elmegy, pedig akkor sokkal gyengébb. Igaz, néhány lapáttal kevesebbet bír. Tedd a nagyobbat a kompresszorra és ezzel a kicsivel talán elmegy a betonkeverő. A gyári keverőkön 250 W-os motorok vannak.
Hááát erre az van írva és gyári a keverő. Pontosabban csak ennyi van belőle nem kell a motor.
Ha meg tudod oldani az áttételezést és a burkolt elhelyezést, jó ez kompresszorra is.
Gyorsfordulatú motor, nincs rendes hűtése. Betonkeverés szakaszos üzem, van ideje két keverés között hűlni. Nem ártana rá egy kisebb ventillátorkerék. Jó esetben a kompresszor is szakaszos üzem. Gondolom, nem autófényező vagy.
Neem vagyok autófényező csak az itthoni dolgokra kell.Szeretnék homokfúvót is, de egyenlőre csak menjen.
A kondinál hogy van a bekötés? A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2017
Az első kép alapján azt hittem, még össze vannak kötve. Nem tudom. Mérni kell. Ha azonos ellenállású a két tekercs, akkor középre "nulla", két végpont közé a kondi és a végpontok cseréjével fordul a forgásirány.
Ha nem egyforma a két tekercs, akkor a kisebb a fő-, nagyobb a segédfázis. Közös pont "nulla", két vég közé a kondi és a kisebb ellenállású végre a fázis. A képek között találsz rajzot.
A kondi fixen benne van a motorban. A motorból jön a 3 vezeték, ott mérjek?
A kezeddel éppen eltakarod azt a pontot, amiből láttuk volna, hogy a kondenzátor fixen be van kötve. Ha pedig be van kötve, nincs semmi teendő. Csak akkor meg nehéz megérteni, mire kell 3 vezeték. Földelés nem volt, mert kettős szigeteléssel szerelték (műanyag tartóbak).
Egy mérés sokat segítene.
Szia! Ezzel a motorral csak annyi lesz a probléma, hogy a bordás szíj hajtású tengelyvéget nem lesz egyszerű átalakítani ékszíjasra, ráadásul ez a motor azon az átmérőn adja le a ráírt teljesítményt és nem egy nagyobb, ékszíjas megoldásnál, mert már ott nem fog annyit leadni. Jól ki van ez találva (hegyezve) , hogy nehogy máshová is be lehessen építeni, a felfogatásról már ne is beszéljünk.
Egy motor bármilyen tárcsán leadja a ráírt teljesítményt, legfeljebb - az átmérők miatt - nem biztos, hogy pontosan illeszkedik a meghajtott géphez. Az tény viszont, hogy az ékszíj-hajtásnak némiképpen nagyobb a vesztesége, de azért ez nem számottevő már 1000W-os motornál...
Igen, ez nekem is már feltűnt. Lehet inkább meghírdetem a lét motort és abból egy normálisat
Bocs, nincs itt némi bizonytalanság? Ő 400 V-on akart mérni. Bármit is mér, és bármire is nem használható a mérés, az S=U*I három fázison kicsit még kurta.
Mint ahogy Pafi is egy fázis teljesítményét becsülte meg, de a kérdés az volt, hogy eredetileg mit bír ez a motor, nem? |
Bejelentkezés
Hirdetés |