Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Tudomásom szerint nem létezett. Időm pedig nem sok de még van
Azért köszönöm
Szia! Az autó klíma működése nem ilyen egyszerű ahogyan azt elgondoltad, automatikussá tétele pedig házilag szinte lehetetlen. Ez nem egy központi fűtés felépítésű megoldás. Ha tisztában vagy a manuális klíma felépítésével és működésével, talán nem is ötletelsz annak automatizálásával. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2017
Szia. Köszönöm a rajzott. Én nem klímát akarok építeni hanem egy meglévőt vezérelni. Elméleti szinten szükségem van egy hőmérő részre, (ez az utas tér hőmérsékletét merné) és egy vezérlő részre. (Ami eldönti a hőfokból hogy menjen a klíma vagy ne, és ha igen akkor mekkora fordulatszámon fújja be a ventilátor a levegőt.)
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2017
Ilyenkor felmerül pár kérdés.Az autó milyen felépítésű(fűtésbox)? A csappantyúkat motorok mozgatják,vagy bowden? Esetleg van benne fűtéscsap is(bár ez ritka manapság...),szóval sok dolog van,amit át kellene alakítani.De ha belekezdesz,tegyél fel infókat róla,hasznos lehet.
Szia.
Elektromos vezérlésű teljes egészében. Gyakorlatilag nyomógombbal kapcsolom be a klímát, és egy több állású kapcsolóval szabályozom a ventilátor fordulatszámát. A nyomógomb egyik vége +12v másik vége vagy 0 vagy +12 ( állásától függően.) a ventilátor fordulatszám szabályzóján van egy fix +12 a többi kivezetésen állásától függően vagy 0 vagy +12. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2017
Szia!
Én nem akarok okoskodni, még okosnak tűnni sem, csak szakmámba vág (autóipar). Ahogy előttem írták is, ha bowden mozgatja az összes zsalut, felejtsd is el gyorsan az automatizálást. Vagy miután megoldott lesz azok motorikus működtetése, csak utána lépjél tovább a fejlesztésed ügyében.
Szia. mondjátok már meg milyen zsalut kell működtetni? Tényleg nem értem.
Nekem már be épített manuális klímám van, ez már elektromos rendszerrel van vezérelve. Ezt a rendszert kellene vezérelni. Ami már megszületett a fejemben hogy egy lm324 el és egy mérőszondával fogja mérni a hőt. Ez már elegendő hogy behúzzon egy relét. (Ez "benyomja a klíma kapcsoló gombját") A ventilátor fordulatszám szabályozását nem tudtam megoldani még
Renault twingo indexe nem működik, kapcsolási rajzot keresek, és ha valaki tudja, hogy helyileg hol van az elektronikája a kocsin belül, az is sokat segítene (2004-es)
Az automata (és a manuálisak is) a kifújt levegő hőmérsékletét hideg és meleg levegőből keverik ki. Ezeket csappantyúval szabályozzák. A Fordom már elektromos motorokkal mozgatja,de az Opel Astrám még bowdenes. De úgy látom te egy on-off vezérlésű dolgot akarsz csinálni. Legutóbb kaptam kölcsön egy automata klímával szerelt kocsit. Az addig,míg mem érte el a beállított hőmérsékletet,fullgázon nyomta be a hideget. Nem vót kellemes,három hétig Charlie hangom volt... .
István
Ezzel szemben az enyém úgy működik hogy, bekapcsolom a klíma kompresszort egy on-off gombbal és a befújt levegő menyiségét egy másik kapcsolóval szabályozom. Mind a két kapcsoló elektromos rendszerű és nincs mechanikus bovden meg hasonlok.
A befújt levegő mennyiségét a ventilátor forgás sebességével lehet szabályozni. A hőmérsékletét nem tudom szabályozni.(nem is akarom) A feladat hogy, ha magasabb az utastér hőmérséklete mind a beállított, kapcsolja be a klímát és a ventilátort. 15 c fok eltérésnél , leggyorsabbon menjen a ventilátor. 10c fok eltérésnél közepes fordulaton forogjon a ventilátor, és 5 c fok eltérésnél leglassabbon. 0 vagy ez alatti hőmérséklet különbség esetén kapcsolja ki a klíma kompresszort.
Szia!
Én erre mindenképpen mikrokontrolleres megoldást javasolnék, mert mérni a hőfokot, kijelezni a mért (és esetleg a beállított ) értéket, a logika szerint működtetni az eszközöket, ezt más módon csak sok alkatrész felhasználásával tudod megoldani !
Érdekes kihívás... Első körben szedd szét a panelt, hogy a gombok mifélék, mit merre kapcsolnak! Csak impulzust adnak egy vezérlőnek, vagy öntartóak (benyomod és úgy marad)?
A két eset között annyi különbség van, hogy kell-e relét alkalmaznod ahhoz, hogy megnyomva maradjon, vagy sem. Amit eddig leírtál, az alapján egy tetszés szerinti mikrovezérlővel megoldható a dolog. Nem tudom abban mennyire vagy jártas (illetve bármiféle programozásban, áramkör tervezésben), így a legrosszabbat tételezem fel és "majdnem semmi elektronikai tudásra" alapozva merem ajánlani az arduino megismerését (ehhez bőven lehet kapni mindenféle kiegészítőt is példaprogramokkal akár, így gyorsan össze tudod dobni amit szeretnél). A programod viszonylag egyszerű lesz benne (vagy akármelyik másik mikrovezérlőben): - lábak beállítása (gomboknak kimenet, hőmérőnek bemenet, beállító gombnak bemenet, ha kijelző is kell, az keményebb falat lesz) - bemenet alapján eldöntöd melyik lábat kell magas szintre emelni Gyakorlatilag kb. így néz majd ki:
Persze lehet cizellálni, meg szépíteni (megszakításokkal lekezelni a gombokat, gombok helyett rotary-t berakni, ...), de alapvetően a logikája az ez. A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2017
Szia. Igen, az on-off gomb öntartó. A ventillátor egy öt állású kapcsoló és ezen. Is folyamatosan áram folyik. Analóg áramköröket már után építettem úgy hogy a panelt át terveztem. Aurdinot még nem használtam. Kijelző alap szintű de nem ártana (mért és beállított hőmérséklet)
Köszönöm szépen a segítségedet. A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2017
Az öntartónál esetleg arra kell majd figyelned, hogy ha kézzel "belerondítasz" a vezérlésbe, akkor a kézi beállítás írja felül az automatát. Ehhez mondjuk az lehetne egy járható út, ha a meglévő gombokat átvezetnéd a vezérlőn és az erre is figyelne.
Magáról a komplett egységről nem szeretnél pár fotót felrakni, hogy el tudjuk képzelni ki kivel van? Egyszerre be lehet nyomni több gombot is?
Közben az analóg kapcsolás kezd összeállni a fejemben. Hogy másoknak segítsek: Egy műveleti erősítővel építek egy hőmérőt ami meg hajt egy led vezérlő ic-t. Annak kimenete pedig vezérel fokozatonként egy fetet.A kijelzőt pedig egy hét szegmenses vezérlő hajtaná meg. Délután természetesen teszek fel fotókat. Nem lehet mert a ventilátor vezérlője egy forgó kapcsoló.
Hello! A szöveges leírásodhoz képest még hiányzik egy különbségképző, ami a hőfokérték és az alapjel különbségét képzi. A hétszegmenses vezérlő aligha fogja kijelezni a hőfokot és a beállított értéket, talán egy kis DVM ésszerűbb választás lenen rá.
Sziasztok. Tegnap későn értem haza és korán kelek igy majd ma lesz fotó.
Sziasztok! vVan nékem egy 406 Peugeot-om. aA klímája automata, de hol megy és meg_lehet fagyni, hol alig hűt>, és van amikkor egyáltalában nem működigk. Sszerintetek mi lehet az oka? Eelőre is köszönöm a válaszokat.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2017
Szervusztok! Kérdezném egy hozzáértőtől, hogy Renault Tháliámban menet közben is ég a SERV és a légzsáknak az ábrája de már jó ideje. Eddig semmi gond nem volt és mi lehet a problem? Házilag orvosolható vagy szakász kell hozzá. Köszi a választ. János.
Baj nem lehet belőle ha a légzsák visszajelző világít csak annyi, hogy ha ne adj isten baj van akkor nem fog kinyílni, de a check engine lámpát azt megnézetném mert az motor hibára utal.
Lehet akár lambda szonda, gyújtás kimaradás... vagy még elég sok minden. Kell hozzá egy hibakód olvasó amit az OBD csatlakozóra dugnak rá.
Szia. Megmondod hogy milyen progival rajzolsz kapcsolási rajzot?Arra gondoltam le rajzolom az agy szüleményem és meg mutatom.
Az másik topik, találsz itt rengeteget, ha használod a keresőt, ne offoljuk vele szét az autós témát! (De, hogy egy párat említsek: eagle, designspark, circuits.io, ...)
nem szerettem volna offolni csak értelmes rajzot akartam készíteni és nem Móriczka rajzot.
Helló!
Ez volna a kérdés : Audi 2.0.T Quatró eredetileg xenonos.., hogy volna lehetséges komlett Fényszórótestel átszerelni LED-es kivitelre az első világitásokat .., arra a tényre .,hogy ez mennyire nem szabályos.., autópapirban sincs ez fölvezetve stb-stb..,most talán nem kellene echte németes módra kitérni.. ,sokkal nkább a kivitelezhetőségre., pl a világitásellenör lámpa funkcióra stb. köszönök minden segitőkész választ! üdv Lezli
Szia!
Idézet: „Helló! Adott egy Audi 2.0T Quattro, ami eredetileg xenonos. Hogyan lehetne a komplett első fényszórótestet átszerelni LED-es kivitelűre? Az, hogy ez nem szabályos, nem érdekel.(?) Most inkább a kivitelezhetőségre, például a "világításellenőr" lámpára, és más funkciókra gondolok. Köszönök minden segitőkész választ! Üdv.: Lezli” A fentieket tudtam kihámozni a szövegből. Ha szerelték ezt a kocsit LED-es fényszórótesttel, akkor azt megveszed, a hozzá tartozó kábelkorbáccsal, nagy eséllyel az ECU tudja kezelni (de maximum egy frissítés), és készen is vagy. Ha nem, akkor pedig ki kellene mérni, hogy a Xenon trafóhoz futó kábelkorbács melyik szálán van feszültség, és ez mennyire terhelhető, ha tompítottat, távolságit kapcsolsz, így meg lehet tudni, hogy a LED-et ide kell majd kötni, vagy pl. kivett (kiégett) izzónál melyik lábon jelez vissza, és építeni egy kis áramkört, ami a LED-ek kiégésekor ugyanígy visszajelez. Ugyanígy végigmenni indexszel, helyzetjelzővel, stb. Szépen kisakkozható minden, az meg, hogy nem fogsz látni, elvileg nem gond neked. Ezt csak nagy vonalakban írtam, vannak tőlem hozzáértőbbek a témában.
Helló!
Bocsi de Ez volna a HELYES kérdés : Audi 2.0.T Quatró eredetileg Xenonos.., hogy volna lehetséges komlett Fényszórótestel átszerelni hagyományos HALOGÉN égős kivitelre .., arra a tényre .,hogy ez mennyire nem szabályos.., autópapirban sincs ez fölvezetve stb-stb..,most talán nem kellene echte németes módra kitérni.. ,sokkal nkább a kivitelezhetőségre., pl a világitásellenör lámpa funkcióra stb. köszönök minden segitőkész választ! üdv Lezli
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy vw golf6osba vagy általában hol találhato az index relé? Menyi van belőlük ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |