Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Üdv!
Egy TDA7497-es erősítőhöz ,,terveztem" tápot. Valaki le tudná nekem ellenőrizni, hogy működne-e. Fejlesztési, bővítési tanácsokat/ötleteket szivesen elfogadok! Az ic: ba41w12st Kapcsolási rajz MOBILLAL lett készítve, fotón mellékelem! A válaszokat előre is köszönöm!
Az 5V-os részen túl nagy az elko, bekapcsoláskor megrántja a fesz szabályzót.
Oda elég lenne 200uF. És kellene még 100nF kerámiák az elkok mellé, a gerjedés kiküszöböléséhez. Nem tudom minek a tápja lesz ez? De nem egészséges megoldás a nagyáramú tápról leszedni a segéd feszültséget!
Végfoké.
Tulajdonképpen nem tudom miért pont erre a típusra esett a választásod, de lelked rajta.
Gondolom a 30V-ból 5V miatt... Ami a rajzon nekem nem tetszik: - 3-as láb a GND! - 5-ös láb az lehet GND-re kötve, gondolom úgyis állandóan kell működnie, ha kap bemenő feszültséget. - 8V-os kimenet meg lóghat akár szabadon is, pontosabban nem: Idézet: „To stop output oscillation, make sure to connect a capacitor between GND and each output pin (capacitance of at least 10μF over the whole operating temperature is recommended).” vagy tehetsz rá egy villogó LED-et, mint design elem ![]() Egyébként pedig ahogyan kapu48 is írta... ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2017
Sziasztok! Van egy felfújhatós gyerek Jet ski. Ennek van egy motorja ami 12 V rol működik ( 8 db góliát elem) ezt pótoltam egy 12V 4A akkuval, tovább is tart. A kérdésem az lenne hogy lehetne e egy kicsit turbózni a sebesságén,mert mehetne egy picit gyorsabban is.
Csináltam képet a motorról,nem találtam leirást róla. Másik motor kéne aminek gyorsabb a pörgási sebessége? Köszönöm a válaszokat!
Helló!
Három lehetőséged van, kicseréled az áttételt kissebbre, vagy kicseréled a motort nagyobb fordulatúra ahogy említed vagy csak nagyobb feszültségről táplálod az adott motort. Ebben az esetben viszont mindenképp győződj meg róla, hogy nem kezd a kommutátor szikrázni, mert akkor már túl sok a feszültség, valamint a másik amire figyelj, hogy nem melegszik -e nagyon terhelés alatt. Szereld össze, húzd ki belőle a két tápvezetéket, tedd a motort a vízbe ahogy üzemi körülmények közt mennie kell, és hajtsd meg nagyobb fesszel. 1-2 perc folyamatos járatás után ellenőrizd a melegedést, ha nem vészes, növelld a járatási időt, akár egy órára is fokozatosan. Elképzelhető, hogy 24V ról is üzemel tulmelegedés nélkül. Ha mégis nagyon melegedne, ajánlott visszavenni a feszültséget. Jó megoldás lehet az akksit kicserélni Li-Ion cellákra, abból összeállítható többféle 12-24V közötti köztes feszültség is. Ha ez mégsem megoldható, még mindig tehetsz az eredeti akkura egy szabályozható stepup DCDC konvertert, amivel 12V -ból csinálhatsz annyit, amennyi szükséges...
A sebesség növelésével a közegellenállás négyzetesen nő, így a nyomaték igény is. 25 %-kal növelni a sebességet kb. kétszeres teljesítménnyel lehet. Tehát nem csak gyorsabb hanem jóval nagyobb nyomatékú és kicsit gyorsabb motor kell, meg a remény hogy az áttétel kibírja. Megéri?
Helló!
Köszönöm a választ! (ebből tudok csemegézni). Elsőre én is arra gondoltam, ha jó árban kapnék olyan motort, aminek a fordulata mondjuk kétszer ekkora, (és persze még bele is férne a dobozába) akkor megvenném. Csak mivel még nem találtam erről a motorról infókat így nem tudom, hogy melyik az a motor, amelyik kétszer ennyit tud. ![]() Én is gondoltam, hogy jó lenne ilyenből Li-Ion összeállítani agy pakkot. Én úgy gondoltam ha bírja akkor 4 db-ot kötnék sorba az 14,8 V, hány darabot lenne érdemes párhuzamosan kötni? Még olyat is szeretnék csinálni, hogy a gázkarja (egy fokozatos-viszont rugós) hogy oda berakni valami potméteres megoldást, hogy ahogy húzod, úgy gyorsuljon. Oda elég egy potméter? A stepup DCDC konverternél ha pl 12V-ból csinálsz x Voltot (ugye gyorsabban fog majd pörögni-de az idő az is csökken gondolom) vagyis most kb 1-2 órát bírt az akku olyan 2-3 Km/ órával.
Sziasztok!
Kellene nekem egy vízerőmű kicsiben. Egy folyadék átfolyó keresztmetszetben a folyadék által meghajtott valamilyen mechanika, ami mágnesekkel kerületi tekercsekben áramot indukál. A csőben jelen esetben csak tiszta víz folyna. Nem gondoltam nagy energiára, maximum ilyen 10 mW energiát kellene tudni kinyerni, amíg folyik a víz (akár napelem harvester chipekkel, ha máshogy nem). Ha látott már bárki bármi hasonlót akárhol akármilyen formában, vagy akár csak címszavakban tud tippet adni, merre kotorásszak ilyesmiért, bármi segítségnek örülnék.
A 14,8V nem sokkal nagyobb feszültség, szóval az áttétel miatt is, nem hinném, hogy sokkal gyorsabb lenne de egy próbát megér. A keleti oldalakról rendelt cellákkal pedig vigyázz, mert sok a hamisítvány közte. Egyébként párhuzamosan annyit köthetsz amennyit akarsz, minél több van, annál több lesz az üzemidő. Csak potméter nem elég a sebességszabályozáshoz, ahoz valami ilyesmi kell.:
DC speed controller... Az utolsó megállapításod az igaz. A mostani kapacitású akkunak megfelelően válogatod össze, akkor kb ugyanannyi lesz az üzemidő, ha hosszabb üzemidőt akarsz, tegyél több cellát párhuzamosan...
Kezdem érteni de azért még nekifutnék egy pár kérdéssel.
Tehát ha találnék is bele olyan motort aminek nagyobb a fordulatszáma (persze az enyémének még nem tudom mekkora ![]() Hogy keressem? 12V négyteljesítményű motor ? A meglévő motornál,feszültség növelés esetén értem,amit írtál ott max kísérletezek. Értem amit írtál a keleti oldallal kapcsolatosan. Rendeltem vagy 3 db-ot elemlámpába. Azok beváltak, lehet hogy nem mindenik jó amit rendeltem az pont jó volt. Na ez a DC speed controller. ez jó is lenne.
A lehetőségek egyénileg választhatóak, az hittem egyértelmű, hogy vagy motort cserélsz, vagy áttételt, vagy feszt növellsz. a három közül egy is elég. arra is felhívom a figyelmed, ha kicseréled az akkukat Li-Ionra, ahoz akkor BMS áramkör is kell, és olyan töltő, ami az adott akkupakkhoz szükséges, mert valószínű, hogy amit most használsz az ólmos akkuhoz, az nem lesz jó.
Amit rendelsz cellákat azzal pedig csak az a baj, hogy néha szeretnek túlozni a ráírt kapacitás terén. Szóval lehet, hogy még gyengébb de attól menni fog, csak épp az üzemidőd csökken...
Egyébként csak halkan jegyzem meg a 4500mAh /1.6$ -ért az nekem máris gyanús.
Egy normális cella kb 2000Ft/cella kezdődik. Arról nem is beszélve, ebben a méretben (18650) szerintem már a 4500mAh is kamu szagú, mivel ebbe a fizikai méretbe szerintem nem fér bele ekkora kapacitás. nem veszek mérget rá, de kb olyan 3200-3400 mAh a normális maximális érték ebben a méretben... A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Hello! Azt azért vedd figyelembe, hogy a hajócsavar készítés külön tudomány. Egyáltalán nem biztos, hogy egy ilyen csigát kétszeres fordulattal is lehet használni, mert esetleg kavitál és már is oda a teljesítmény többlet. Hajócsavar..
Ha veszel dupla fordulatszámú motort, legyen a nyomatéka is dupla, mert különben nem fogja gyorsabban hajtani a hajócsavart! Nem tudom mekkora a motorod, de valószínűleg valami szagvány méretű 380, 540, vagy hasonló, akkor tudsz venni brushless motort, azoknak sokkal jobb a hatásfoka. Ha csak a feszültséget emeled, akkor gondoskoj a megfelelő hűtésről is! A legnagyobb baj, hogy a motor fizikai mérete bekorlátozza az egész rendszered, így a csere egy másik, ugyanekkore méretű motorra szerintem nem fog változást hozni. Egy jó kis brushless motor, arra is megfelelő hűtés, és már lehet is száguldozni. ESC kell hozzá, de cserébe máris meg van a fordulatszám szabályzásod.
Sziasztok!
Mellékeltem egy kapcsolási rajzot, kellene egy kis segítség. Azt szeretném elérni, hogy az 1-es kapcsolóval függetlenül a 2-es kapcsoló állapotától a ledet fel és le tudjam kapcsolni, de a 2-es kapcsolóval is szeretném függetlenül le és felkapcsolni ugyanazt a ledet. Nem tudom mennyire érthető, valaki ötlet?
Ez kicsit zavaros, kapcsolót említesz, de a rajzodon az egyik az nyomógomb a kettőből, ezenkívűl miért akarsz ehez plusz tranzisztort és relét is használni?
Ha belegondolok, lehet hogy neked csak két alternatív kapcsoló kellene... A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Két db. váltó (alternatív) kapcsoló a megoldás, villanyszerelésben elterjedt dolog. Lásd melléklet. Értelemszerűen a feszültségviszonyokat a LED-hez kell igazítani.
Nem alternatív kapcsolót szeretnék. Azt szeretném , ha az 1 -es kapcsolóval mindig fel tudnám kapcsolni és mindig le, függetlenül attól hogy a 2-es milyen állapotban áll.
Hasonlóképpen kellene a 2-es kapcsoló is. Az alternatív kapcsoló figyelné a 2-es állapotát is, nekem az nem jó. Ide relé kellene szerintem. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Nem alternatív kell. A nyomógombbal mindig tudni kellene felkapcsolni és lekapcsolni a ledet, függetlenül a 2-es kapcsolótól.
Ugyanígy kellene mindig kapcsolnia a ledet fel és le, függetlenül az 1- es nyomógombtól a 2-es kapcsolónak fel és le. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Az, amit mutattam, éppen azt csinálja, amit szeretnél. Mindegy, hogy az egyik kapcsoló hogy áll, a másikkal mindig fel és le tudod kapcsolni a világítást. Az is mindegy, hogy melyik kapcsolót nevezed egyiknek illetve melyiket másiknak.
Amit te mutattál az alternatív kapcsoló. Nem jó. Ha én az 1-es nyomógombbal bekapcsolom a ledet, akkor az csak akkor kapcsol be, ha a 2-es a megfelelő állapotban van billentve.
Nem így kellene.
Nem. Ha a kettes nincs megfelelő állapotban (jelentsen ez bármit is), akkor eleve világít a lámpa, az egyessel ki tudod kapcsolni.
Koncentrálj a két kapcsolót összekötő két vezetékre. A bal oldali állásától függően hol az egyikben, hol a másikban van áram. A jobb oldali vagy egy jó, vagy egy nem jó vezeték felé zár. Tehát, a jobb oldali kapcsolóval tudod kapcsolgatni a világítást. Ha a bal oldalit átbillented, akkor a két összekötő vezeték szerepe felcserélődik. A jobb oldali kapcsoló most ellentétes állással, de tudja ki- és bekapcsolni a lámpát.
Igen, pont ez a baj, hogy ellentétes állással tudja csak kikapcsolni. Az 1 -es az nyomógomb vagy vezet vagy nem. Vagy van rajta áram vagy nincs.
Ha az 1-es be van nyomva, akkor menjen ki villany a ledre, ha nincs benyomva, akkor ne menjen ki. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
Ezek nem nyomógombok hanem kapcsolók, három bekötési pontjuk van.
Nekem 1 nyomógombom van és egy kapcsolóm. Ezek nem változhatnak. Tudom mik azok, amiket mutattál, nem jók.
Ha be van nyomva a nyomógomb, akkor kell kimennie a villanynak. Ha nincs benyomva, akkor ne menjen ki villany rajta.
Ez így alternatív kapcsolóval nem működik, mivel megváltoztatja a benyomott és a nem benyomott gomb villany vezetését . A kapcsoló oldalon nem baj, ha felkapcsolom és akkor szakítja meg a villanyt a ledről, de a nyomógombnál igen. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |