Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   26 / 507
(#) Atis57 válasza oldman hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Szia!
teljesen egyetértek !
a napelemem soha nem térül meg --a szélkerék is necces...a naphőböl áramot termelni is csak szakmai kihivás --de gazdasági csőd. mindez . kicsiben.
eddig vizimalmot csak szögligeten + jósvafőn láttam lakhatóan... de a vizjogi dijak?? mert vannak...
(#) SZIA válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Jolvan, én is így gondoltam! XD

Jaj és mégegy, ha töltöm az aksit 14,4V-al, és az aksi feltöltődik, akkor ő is 14,4V-on lessz, tehát nem fog folyni áram (?!)
Tehát így rajta maradhat a töltő akár napokig is?


Ha így van, akkor úgy oldanám meg a le/át kapcsolást, hogy az áramot figyelve, ha az 0 átkapcsol egy másik aksira, vagy vmilyen terhelésre (kerti lámpa, fűtőszál, mind1 lényeg, hogy ne vegye le a terhelést a generátorrol, hogy nehogy túlpörögjön)!
De persze, mindezt csak akkor, ha forog a rotor, de ez csak egy ÉS kapu!

vélemény?
(#) tomy02349 hozzászólása Ápr 7, 2008 /
 
hello
én első generátoromat egy autó személygépkocsi generátorból szeretném csinállni! Azt szeretném megkérdezni h a testszabályzott generátoron van egy +B és egy +D jelü kimenet melyikre mit kell kötni? lécci aki tudja segitsen!
előre is köszi !
(#) Atis57 válasza SZIA hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Szia !
igen - hónapokig / vasút-- matáv/t-com /csak akkor lejjebb veszik a végfeszt 13,9--14,1 V .
a feltöltöött akku-esetén a nagyobb gépeken "fékellenállás" van -- házilag villanyboyler-elegendő fútőszállall.ez nem igényel szabályzást sem.
talán kapcsolgtni érdemes --a szélsebességhez tartozó rotorfodulat--szerint több lépcsós szabályzó --GYULA 20 irásai---nem véletlen!
(#) SZIA válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Mármint a terhelést?
Ha kisebb a fordulat kevésbé legyen terhelve a generátor?
Ezt csak a fűtőszálas megoldásnál tudnám megcsinálni, de amíg aksit tölt, addig nem (szerintem)
Amúgy minél hoszabb a fűtőszál annál kevésbé terheli a gépet?
Mert gondolom akkor nagyobb az ellenállása, így kisebb az áram is!
(#) szoda válasza tomy02349 hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Szia én most próbálgatom a generátoros megoldást. még csak kísérletezgetek de egy samara generátort szereztem be és bedrótozták. meghajtattam villanymotorral. 1450-et fordul percenként 1:1 az áttét.
ilyen fordulatnál is mértem 14.8 V-ot és 4.5- 5 A áramerősséget felteszek egy fotót a generátor bekötésről ha ez segít

IM000159.JPG
    
(#) Atis57 válasza SZIA hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Szia!
igen - a futőszállal jól látod..
kapcs uzemű átalakitóval is működik PL: 34063 IC állitható 2-3-5 --Nx lépcsőben az Rsc --ill. a feszültségosztó --tranzisztorral módositva,,,2---4 lépcső --
mindez a fordulat fügvényében ...
persze PIC-el szakmailag jobb. szebb ,,,STB csak megbizhatatlan --egy kis hiba -az egész bedöglött --Ic-s kivitelben meg kihagy 1 lépcsőt...
(#) szoda válasza tomy02349 hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
A felső vastag vezeték a test, összekötve az aksi negatív saroval. A bal oldali vastag vezeték a + összekötve az aksi pozitív sarujával. A két vékony vezeték egy kis égőhöz megy, ez a gerjesztése a generátornak. Remélem ez segít!! Már csak a meghajtását kell megoldani a széllel de ez is folyamatban van. Ja és eddig 0 ft-ba volt. Az aksit a kocsimból kellett kidobni mert már gyenge volt.
(#) Atis57 válasza szoda hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
szia !
igen a deszkamodellek igy mennek ...ez jó-
az áttétel nem kellene 1:20 fölé vinni kb 1:16 az átlag
akkor a szélkerék 90---78 1/min a terhelt fordulata....
az átmérőt 100W-hoz majd a tőlem okosabbak.....mondják
(#) tomy02349 hozzászólása Ápr 7, 2008 /
 
kösz a segitséget szoda!
meg elvileg a gerjesztés állandóan be van kapcsolva és ez lemeriti az aksit ha nem fuj a szél... nincs vkinek vmi ötlete h hogyan lehetne megcsinállni h autómatikussan kapcsolja ki-amikor nem fuja szél?
(#) Atis57 válasza tomy02349 hozzászólására (») Ápr 7, 2008 /
 
Szia4
ilyen 1X ű mwgoldásnál fordulatzámláló --mágnes+reed vezérel 1 tranzisztort az adja rá a gerjesztést/ esetleg relével -- állandóan behuz X ford felett.
a másik : állsndó mágnest ragasztani a forgorézre -- és öngerjesztés.
(#) SZIA válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
Ezt megtudnám oldani aksi töltőnél is?:S

tehát hogy ha nem annyira fúj a szél, nem terheli le annyira, és így könnyebben felpörög!
(#) Forrotea válasza tomy02349 hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
Szia!
A gerjesztést egy különálló állandómágnesű generátorral old meg, egyszerűbb,kivitelezhetőbb olcsóbb. Gerjesztésnek akármilyen kismotort felhasználhatsz generátor vagy dinamó célra.
(#) kockacukor hozzászólása Ápr 8, 2008 /
 
sziasztok!

Nagyjábol átolvastam a topicot és nagyon érdekesnek találom a témát. Apám is csinált még kb 25 éve két szélgépet, amik a szőlőshegyünkön biztositják az áramot. És most szeretnék egy nagyobbat építeni amivel a villanyszámlámat csökkenthetném. A lapátok megtervezésével kapcsolatban vannak konkrét problámáim, gyakorlatilag nem tudom hogy áljak neki (milyen anyagból, méretben szögben álljanak a lapátok) és ebben szeretnék egy kis segítséget kérni. Az elektronika meg az áram elvezetése már nem jelent problémát. Válaszotokat elöre is köszönöm!!
(#) Atis57 válasza SZIA hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
Szia!
igen -ha az akkutöltög áramkorlátját össze hozod a fordulatszám mérővel. elég 4 fokozat is.
(#) Atis57 válasza kockacukor hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
Szia!
ezekről pár képet be tudnál rakni? mindenki okulására....ill az idó vasfoga mit művelt?
köszi
(#) SZIA válasza sjbenedek hozzászólására (») Ápr 8, 2008 /
 
Üdv, írtad, hogy foglalkozol szélturbina lapátok forgalmazásával! Esetleg tudnál erről több infót adni, méretek, formák, anyag, ÁR!

köszi
(#) Forrotea hozzászólása Ápr 10, 2008 /
 
A széllapátoknak szerkezetileg meg kell egyeznie a repülőgép szárnyakkal, csak akkor lesz jó hatásfokú
az épitményünk. A repülőszárnyak is ugyan annak vannak kitéve mint a szélgenerátorok lapátjai.

Sokat foglalkoztam azzal is hány lapát a legcélszerűbb és mekkora felületűek legyenek.
A nagyobb felület több lapátnál a szelet könnyen eltereli a szélcsatornából, nem lesz jó hatásfokú.
A lapátszöget pedig a generátor teljesitményéhez érdemes állítani. Az enyhe lejtésű befogja a kisebb szeleket is viszont erősebb szélben könnyebben deformálódik. Könnyebb meghajtású generátorokra célszerű.

A meredekebb pedig a nagyobb szelek befogására jó nagyobb teljesitményű nehezebben hajtható generátorokhoz ill áttételekhez.

Nekem is több áttételt kellett csinálnom, hogy eltaláljam az ideális forgató nyomatékot.
(#) SZIA válasza Forrotea hozzászólására (») Ápr 10, 2008 /
 
Esetleg tudnál számokat is mondani!
Mégis milyen széles, mekkora szögekre gondolsz,...?

Én idejglenesen egy 12 lapátosat csinálok, mert így nem kell törődjek a lapát geometriával, csak felrakok 12 deszkát, kicsit elforgatva a forgási síkhoz képest!
És kissebb a kezdő szélsebessége is, és vmivel nagyobb a nyomatéka! Hátránya az, hogy nagy szélben rossz a hatásfoka!
Áttételnek pedig, csak 1:2-es fogasszíjas megoldást tudtam keríteni!
De lehet, hogy ez sem rossz, mivel a servot hajtom vele, és az már kis fordulaton is elég jól termelt!

Szerintetek a lapátoknak 1 cm vastag fenyő elég lessz?!?!?!

köszi
(#) oldman válasza SZIA hozzászólására (») Ápr 10, 2008 /
 
A töltőáram soha nem lesz 0
( Önkisülés! De kis értékre áll be jó akkunál, és jól beállított töltésszabályzónál)
A töltési végfeszültség puffer üzemben 13,8-14,4 V közötti érték savas ólom akkunál. (Pontos érték gyártó függő.)
Ezt elvileg, akármeddíg elviseli károsodás nélkül. Kisebb feszültésg elvileg jobb élettartam, de kissebb kapacitás.
A könnyen hozzáférhető Gk indító akkuk nem ciklikus (tölt-kisüt) üzemre vannak tervezve, élettartamuk ilyen igénybevételnél elég rövid.

Nem tudom manapság hozzá lehet - e jutni nyitott üvegedényes akkukhoz, ezeket régen telefonközpontok, tűzjelzők és hasonló kritikus üzemekben használták. Személyes tapasztalatom hogy 20! év után sem csökkent jelentősen a kapacitásuk (cca -10%) megfelelő karbantartás és üzemeltetés mellet.
Problémás viszont az elhelyezésük, méret, robbanásveszély, sav veszély, környezetvédelem, és az üzemeltetésük rendszeres felügyeletet karbantartást és képzett kezelőt igényel.
(#) Forrotea válasza SZIA hozzászólására (») Ápr 10, 2008 /
 
Jó lesz kezdetnek, de pácold be. A bordásszíjjas meghajtás a legjobb. 20-30 fokot ajánlok, ha bika a generátor akkor 30 fokot.
(#) SZIA hozzászólása Ápr 11, 2008 /
 
köszi^^ ^^
(#) Atis57 válasza oldman hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Szia!
igen lehet venni a régi L3....L5 helyett az L8 járja /200Ah / de az ára !? 24V esetén kb 180+áfa.
ha sima gk akkut veszel és beteartod a 20---80 % közötti terhelést ---az is működik 10--15 évig..
a karbantartás : legyen meg a savszint , - ne legyen mélykisütés,-túltöltés . Sztem házilag is 1Xű megvalósitani
az elhelyezés minden akkunál probléma: még a zselés is veszélyes. mikor van robb. veszély?
(#) lehar válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Az akkukat jól szellöztetett helyiségben kell tartani,tárolni.Robbanás veszély csak rövidzárlat esetén léphet fel,nagyon vastag rézdrottal.Akkor viszont jó nagyot durran.
(#) Atis57 válasza lehar hozzászólására (») Ápr 13, 2008 /
 
Szia4
ma már nem kell külön akkuhelység -- csak a szellőzésre vannak megkötések.
a rövidzár kivédhető 2 C áramú biztivel ...
az elmult 40 évben nem volt akku robbanásból halálos baleset.
(#) Forrotea válasza Atis57 hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Halálos az nem, de emiatt van egy széparcú munkatársunk. A szellőzés nagyon fontos és az akkusapkák pici "1"-es furatait érdemes átnyomni 2-esre. - A kolega járó motornál húzott utána az akksisarunak mert kontakthibás volt és bumm.
A saru által keletkezett szikra begyujtotta az elegyet.
Tessék óvatosnak lenni, főleg szélerőműveknél ahol gyakran több akksi van sorbakötve. :felkialtas:
(#) Atis57 válasza Forrotea hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
sziA4
az autóvillamosságisok közt sok ilyen van --DE a Posta -MATÁV -T-COM / vasútnál nem láttam. illetve a trafóállomásokon sem...pedig ott 110/ 220V Dc a szokásos
Persze nem árt az óvatosság ! ! !
(#) tomy02349 hozzászólása Ápr 15, 2008 /
 
Hello
a generátor gerjesztéséhez pontossan mekkora izzó kell?
(#) vasporos válasza tomy02349 hozzászólására (») Ápr 15, 2008 /
 
5w
(#) szunyi válasza SD hozzászólására (») Ápr 16, 2008 /
 
Heló!
Én már rengeteg kisebb teljesítményű szélgenerátort építettem, de ott mivel maga a generátor öngerjesztésű állandó mágneses volt ez nem okozott problémát.(mármint a gerjesztés kapcsolása)!

Amikor egy nagyobb teljesítményű "erőmű" építését határoztam el akkor magam is szembesültem a problémával, mivel a 100-1000W-os tartományban nemigen lehet beszerezni állandómágneses generátort(vagy méregdrágán).Így tehát én is az autógenerátort választottam.
A megoldások:1, szélnyomáskapcsoló(ha a szél elkezd fújni akkor egy kapcsoló (a rotor mögött) amelyre egy megfelelő méretű szárnyat szerkesztünk, a széltől bekapcsol!
2, centrifogális kapcsoló(ez még jobb, mert a rotornak már forognia kell amikor a gerjesztés bekapcsol)ez bonyolultabb, de z írásod szerint egy komoly szakembergárda van mögötted.
3, egy kisebb szélpropeller amely a gerjesztés
bekapcsolására szolgál (pl:egy relét húz be)

Következő: »»   26 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem