Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
teljesen egyetértek ! a napelemem soha nem térül meg --a szélkerék is necces...a naphőböl áramot termelni is csak szakmai kihivás --de gazdasági csőd. mindez . kicsiben. eddig vizimalmot csak szögligeten + jósvafőn láttam lakhatóan... de a vizjogi dijak?? mert vannak...
Jolvan, én is így gondoltam! XD
Jaj és mégegy, ha töltöm az aksit 14,4V-al, és az aksi feltöltődik, akkor ő is 14,4V-on lessz, tehát nem fog folyni áram (?!) Tehát így rajta maradhat a töltő akár napokig is? Ha így van, akkor úgy oldanám meg a le/át kapcsolást, hogy az áramot figyelve, ha az 0 átkapcsol egy másik aksira, vagy vmilyen terhelésre (kerti lámpa, fűtőszál, mind1 lényeg, hogy ne vegye le a terhelést a generátorrol, hogy nehogy túlpörögjön)! De persze, mindezt csak akkor, ha forog a rotor, de ez csak egy ÉS kapu! vélemény?
hello
én első generátoromat egy autó személygépkocsi generátorból szeretném csinállni! Azt szeretném megkérdezni h a testszabályzott generátoron van egy +B és egy +D jelü kimenet melyikre mit kell kötni? lécci aki tudja segitsen! előre is köszi !
Szia !
igen - hónapokig / vasút-- matáv/t-com /csak akkor lejjebb veszik a végfeszt 13,9--14,1 V . a feltöltöött akku-esetén a nagyobb gépeken "fékellenállás" van -- házilag villanyboyler-elegendő fútőszállall.ez nem igényel szabályzást sem. talán kapcsolgtni érdemes --a szélsebességhez tartozó rotorfodulat--szerint több lépcsós szabályzó --GYULA 20 irásai---nem véletlen!
Mármint a terhelést?
Ha kisebb a fordulat kevésbé legyen terhelve a generátor? Ezt csak a fűtőszálas megoldásnál tudnám megcsinálni, de amíg aksit tölt, addig nem (szerintem) Amúgy minél hoszabb a fűtőszál annál kevésbé terheli a gépet? Mert gondolom akkor nagyobb az ellenállása, így kisebb az áram is!
Szia én most próbálgatom a generátoros megoldást. még csak kísérletezgetek de egy samara generátort szereztem be és bedrótozták. meghajtattam villanymotorral. 1450-et fordul percenként 1:1 az áttét.
ilyen fordulatnál is mértem 14.8 V-ot és 4.5- 5 A áramerősséget felteszek egy fotót a generátor bekötésről ha ez segít
Szia!
igen - a futőszállal jól látod.. kapcs uzemű átalakitóval is működik PL: 34063 IC állitható 2-3-5 --Nx lépcsőben az Rsc --ill. a feszültségosztó --tranzisztorral módositva,,,2---4 lépcső -- mindez a fordulat fügvényében ... persze PIC-el szakmailag jobb. szebb ,,,STB csak megbizhatatlan --egy kis hiba -az egész bedöglött --Ic-s kivitelben meg kihagy 1 lépcsőt...
A felső vastag vezeték a test, összekötve az aksi negatív saroval. A bal oldali vastag vezeték a + összekötve az aksi pozitív sarujával. A két vékony vezeték egy kis égőhöz megy, ez a gerjesztése a generátornak. Remélem ez segít!! Már csak a meghajtását kell megoldani a széllel de ez is folyamatban van. Ja és eddig 0 ft-ba volt. Az aksit a kocsimból kellett kidobni mert már gyenge volt.
szia !
igen a deszkamodellek igy mennek ...ez jó- az áttétel nem kellene 1:20 fölé vinni kb 1:16 az átlag akkor a szélkerék 90---78 1/min a terhelt fordulata.... az átmérőt 100W-hoz majd a tőlem okosabbak.....mondják
kösz a segitséget szoda!
meg elvileg a gerjesztés állandóan be van kapcsolva és ez lemeriti az aksit ha nem fuj a szél... nincs vkinek vmi ötlete h hogyan lehetne megcsinállni h autómatikussan kapcsolja ki-amikor nem fuja szél?
Szia4
ilyen 1X ű mwgoldásnál fordulatzámláló --mágnes+reed vezérel 1 tranzisztort az adja rá a gerjesztést/ esetleg relével -- állandóan behuz X ford felett. a másik : állsndó mágnest ragasztani a forgorézre -- és öngerjesztés.
Ezt megtudnám oldani aksi töltőnél is?:S
tehát hogy ha nem annyira fúj a szél, nem terheli le annyira, és így könnyebben felpörög!
Szia!
A gerjesztést egy különálló állandómágnesű generátorral old meg, egyszerűbb,kivitelezhetőbb olcsóbb. Gerjesztésnek akármilyen kismotort felhasználhatsz generátor vagy dinamó célra.
sziasztok!
Nagyjábol átolvastam a topicot és nagyon érdekesnek találom a témát. Apám is csinált még kb 25 éve két szélgépet, amik a szőlőshegyünkön biztositják az áramot. És most szeretnék egy nagyobbat építeni amivel a villanyszámlámat csökkenthetném. A lapátok megtervezésével kapcsolatban vannak konkrét problámáim, gyakorlatilag nem tudom hogy áljak neki (milyen anyagból, méretben szögben álljanak a lapátok) és ebben szeretnék egy kis segítséget kérni. Az elektronika meg az áram elvezetése már nem jelent problémát. Válaszotokat elöre is köszönöm!!
Szia!
igen -ha az akkutöltög áramkorlátját össze hozod a fordulatszám mérővel. elég 4 fokozat is.
Szia!
ezekről pár képet be tudnál rakni? mindenki okulására....ill az idó vasfoga mit művelt? köszi
Üdv, írtad, hogy foglalkozol szélturbina lapátok forgalmazásával! Esetleg tudnál erről több infót adni, méretek, formák, anyag, ÁR!
köszi
A széllapátoknak szerkezetileg meg kell egyeznie a repülőgép szárnyakkal, csak akkor lesz jó hatásfokú
az épitményünk. A repülőszárnyak is ugyan annak vannak kitéve mint a szélgenerátorok lapátjai. Sokat foglalkoztam azzal is hány lapát a legcélszerűbb és mekkora felületűek legyenek. A nagyobb felület több lapátnál a szelet könnyen eltereli a szélcsatornából, nem lesz jó hatásfokú. A lapátszöget pedig a generátor teljesitményéhez érdemes állítani. Az enyhe lejtésű befogja a kisebb szeleket is viszont erősebb szélben könnyebben deformálódik. Könnyebb meghajtású generátorokra célszerű. A meredekebb pedig a nagyobb szelek befogására jó nagyobb teljesitményű nehezebben hajtható generátorokhoz ill áttételekhez. Nekem is több áttételt kellett csinálnom, hogy eltaláljam az ideális forgató nyomatékot.
Esetleg tudnál számokat is mondani!
Mégis milyen széles, mekkora szögekre gondolsz,...? Én idejglenesen egy 12 lapátosat csinálok, mert így nem kell törődjek a lapát geometriával, csak felrakok 12 deszkát, kicsit elforgatva a forgási síkhoz képest! És kissebb a kezdő szélsebessége is, és vmivel nagyobb a nyomatéka! Hátránya az, hogy nagy szélben rossz a hatásfoka! Áttételnek pedig, csak 1:2-es fogasszíjas megoldást tudtam keríteni! De lehet, hogy ez sem rossz, mivel a servot hajtom vele, és az már kis fordulaton is elég jól termelt! Szerintetek a lapátoknak 1 cm vastag fenyő elég lessz?!?!?! köszi
A töltőáram soha nem lesz 0
( Önkisülés! De kis értékre áll be jó akkunál, és jól beállított töltésszabályzónál) A töltési végfeszültség puffer üzemben 13,8-14,4 V közötti érték savas ólom akkunál. (Pontos érték gyártó függő.) Ezt elvileg, akármeddíg elviseli károsodás nélkül. Kisebb feszültésg elvileg jobb élettartam, de kissebb kapacitás. A könnyen hozzáférhető Gk indító akkuk nem ciklikus (tölt-kisüt) üzemre vannak tervezve, élettartamuk ilyen igénybevételnél elég rövid. Nem tudom manapság hozzá lehet - e jutni nyitott üvegedényes akkukhoz, ezeket régen telefonközpontok, tűzjelzők és hasonló kritikus üzemekben használták. Személyes tapasztalatom hogy 20! év után sem csökkent jelentősen a kapacitásuk (cca -10%) megfelelő karbantartás és üzemeltetés mellet. Problémás viszont az elhelyezésük, méret, robbanásveszély, sav veszély, környezetvédelem, és az üzemeltetésük rendszeres felügyeletet karbantartást és képzett kezelőt igényel.
Jó lesz kezdetnek, de pácold be. A bordásszíjjas meghajtás a legjobb. 20-30 fokot ajánlok, ha bika a generátor akkor 30 fokot.
Szia!
igen lehet venni a régi L3....L5 helyett az L8 járja /200Ah / de az ára !? 24V esetén kb 180+áfa. ha sima gk akkut veszel és beteartod a 20---80 % közötti terhelést ---az is működik 10--15 évig.. a karbantartás : legyen meg a savszint , - ne legyen mélykisütés,-túltöltés . Sztem házilag is 1Xű megvalósitani az elhelyezés minden akkunál probléma: még a zselés is veszélyes. mikor van robb. veszély?
Az akkukat jól szellöztetett helyiségben kell tartani,tárolni.Robbanás veszély csak rövidzárlat esetén léphet fel,nagyon vastag rézdrottal.Akkor viszont jó nagyot durran.
Szia4
ma már nem kell külön akkuhelység -- csak a szellőzésre vannak megkötések. a rövidzár kivédhető 2 C áramú biztivel ... az elmult 40 évben nem volt akku robbanásból halálos baleset.
Halálos az nem, de emiatt van egy széparcú munkatársunk. A szellőzés nagyon fontos és az akkusapkák pici "1"-es furatait érdemes átnyomni 2-esre. - A kolega járó motornál húzott utána az akksisarunak mert kontakthibás volt és bumm.
A saru által keletkezett szikra begyujtotta az elegyet. Tessék óvatosnak lenni, főleg szélerőműveknél ahol gyakran több akksi van sorbakötve. :felkialtas:
sziA4
az autóvillamosságisok közt sok ilyen van --DE a Posta -MATÁV -T-COM / vasútnál nem láttam. illetve a trafóállomásokon sem...pedig ott 110/ 220V Dc a szokásos Persze nem árt az óvatosság ! ! !
Hello
a generátor gerjesztéséhez pontossan mekkora izzó kell?
Heló!
Én már rengeteg kisebb teljesítményű szélgenerátort építettem, de ott mivel maga a generátor öngerjesztésű állandó mágneses volt ez nem okozott problémát.(mármint a gerjesztés kapcsolása)! Amikor egy nagyobb teljesítményű "erőmű" építését határoztam el akkor magam is szembesültem a problémával, mivel a 100-1000W-os tartományban nemigen lehet beszerezni állandómágneses generátort(vagy méregdrágán).Így tehát én is az autógenerátort választottam. A megoldások:1, szélnyomáskapcsoló(ha a szél elkezd fújni akkor egy kapcsoló (a rotor mögött) amelyre egy megfelelő méretű szárnyat szerkesztünk, a széltől bekapcsol! 2, centrifogális kapcsoló(ez még jobb, mert a rotornak már forognia kell amikor a gerjesztés bekapcsol)ez bonyolultabb, de z írásod szerint egy komoly szakembergárda van mögötted. 3, egy kisebb szélpropeller amely a gerjesztés bekapcsolására szolgál (pl:egy relét húz be) |
Bejelentkezés
Hirdetés |