Fórum témák
» Több friss téma |
A próbával időt nyersz, és sok felesleges idegeskedéstől kíméled meg magad.
Későn olvastam a leveled, már nem tudok vételezi, csak jövőre! Sorry! A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
Megvan a megoldás! Ez a kazán tesztmódban (reset gomb megnyomása háromszor 5 másodpercen belül) képes a kimeneti teljesítmény korlátozásának beállítására. A hőfok gomb tekerésével 0 és 100 között állítható.
"A kombinált üzemű C24E, C30E, F24E, F30E tip. berendezéseken a fűtési teljesítmény a névleges érték 40%-ig visszavehető úgy, hogy a használati melegvíznél a teljes teljesítmény felhasználható." Az enyémen 40%-ra lehetett állítva... Beállítottam 100-ra, és már működik is a maximum láng. Hátha másnak is segíthetek ezzel. Szép estét!
Akkor csak felrakták, de nem volt beüzemelve, kalibrálva! Na, erre nem gondoltunk!
100százalékra ne rakd, mert hamarább kiég a kazán tesded, kb. 90-95%-ra rakd A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
Megvan, miért volt visszavéve a kazán teljesítménye: Egy idő után, ha 65 fokos az előremenő vezeték, 3-as hibával kiáll a kazán (túlmelegedés), amit a hőfokmérő termosztát oldása vált ki (ezt már kimértem).
A kérdés, hogy ezt az NTC, vagy esetleg más is okozhatja? Arra gondolok, hogy nem 65°C-os az előremenő vízhőfok, hanem több, és emiatt kapcsol a termosztát (90°C-nál kell lekapcsolnia), vagy a termosztát rossz, és nem a megfelelő hőmérsékletnél kapcsol le. Melyik a jellemzőbb meghibásodás a fentiek közül? Lehet más is, esetleg hőcserélő?
Lehet a hőkorlátozó alacsony hőfokon kikapcsol, lehet a szivatyú nem húzza le elég erősen, de mivel ferroli inkább a hőcserélő keresztmetszet szűkület lesz a megoldás.
A ferrolinak gyenge anyagból van a hőcserélője, és a ki szennyeződések is megakadnak benne! Ha jót akarsz magadnak, NE VEDD KI a hőcserélőt-NE SAVAZD KI, mert akkor fogod megölni! Kilukadhat! Mágneses iszapszűrőt a fűtési rendszerbe, és fernox tisztító-és inhibítor adalékot bele.
Egy Fluke hőmérséklet érzékelővel ellenőriztem a rendszert. A biztonsági termosztát biztosan rossz, mert immár 20°C-on is nyitott.
A Fluke mérési adatai szerint a fűtőköri NTC pontos, mintegy 2°C-os tűréssel, jellemzően kevesebbet mutat, mint a Fluke műszer. A moduláció megfelelően szabályoz, 70°C-os előremenő beállítása esetén tartja ezt a rendszer. Amit megfigyeltem: Amint 70°C-os előremenő mellett megnyitom a melegvíz csapot, a készülék azonnal leállítja a fűtést, és megállítja a keringető szivattyút is. Ekkor felszökött 96,8°C-ig a fűtőkör hőmérséklete a Fluke szerint, amely véleményem szerint akár már egy 100°C-os biztonsági termosztátot is működésbe hozhatna. A kérdésem a következő: Normális, hogy a keringető szivattyú azonnal leáll, amint HMV fűtési igény jelentkezik? Miért lehet az, hogy egy 70°C-os fűtőköri hőmétséklet a szivattyú leállásakor (és ekkor természetesen a láng sem ég) 96,8°C-ra emelkedik?
A folyó víznek le kell hogy húzza a meleget a hőcserélőről.
De hogy közben megnövekszik a fűtési kör hőmérséklete??? Ezen kicsit hadd elmélkedjek! Miért 70fokon üzemelteted a fűtést? 55-60 kell neki ilyen enyhe időben! A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2017
Most figyeltem meg, ha rendesen kinyitom a vizet, akkor nincs ilyen emelkedés, csak 80°C-ig. Ha éppen hogy csak kinyitom, akkor felszökik, és be sem gyújtja a lángot.
Csak a tesztelés miatt tettem fel 70°C-ra, hogy kizárhassam az NTC/termosztát okokat, mert eddig a minimum lánggal sosem voltam 50°C felett, és eddig nem is jelentkezett a túlmelegedéses hibakód..
Csak ki kellene takarítani a hőcserélőt, kezd eltömődni.szerintem.
A HMV rész teljesen el volt dugulva, az már ki lett tisztítva. Valószínűleg a fűtési oldalon is ez lehet? A rendszerben egyébként aluradiátorok vannak, két törölközőszárítóval, amik acélból vannak.
Érdemes használt jó állapotú hőcserélőt venni, vagy inkább tisztítani kellene? A HMV oldalon a kimenetnél néha-néha egy-egy csepp víz megjelenik, bár mostanában nem volt rá példa.
Izé...
Csak össze bogarásszuk az infókat! Azt a hőcserélőt ezen info tudatában ne bolygasd!!! Alu+vas+réz... szerinted? Kezdj el gyüjtögetni. Mi a te kazánod pontos típusa? A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2017
Ja, és most nézem újból a képeket. 2bar felett vagyunk?
Lehet benne anyag bőven ez alapján. Gondolkodtam kazáncserében is, de sajnos kéménnyel meg mindennel együtt vagy 6-7k lenne a vége a kondenzációsnak. Ugyanilyet meg sajnos nem lehet már kapni.
Hidegen 1.2-1.3 Bar, melegen, 70°C környékén 2.3-2.4 Bar.
Gyere pü.-be!
Tágulási tartályodban kicsit kevés a nyomás.
Sziasztok!
Szeretném megosztani kérdésem ebben a topic-ban is, hátha jártatok már úgy, ahogyan én is! Szóval jól jönne egy kis segítség! A hiba a következő:adott egy star master 240FI ami, ha meleg vizet kezd el készíteni, akkor 15 másodperc után a tűztéri hőcserélőben forralja a vizet.A meleg víz készítésénél az 1 bár üzemi nyomás felugrik 1,5 bárra. Amin túl vagyok:bitermikus hőcserélő tisztítása (írtózat koszos volt), keringtető szivattyú javítás (a 2.5µF-os segédfázis kondi, úgy 1,72µF volt). Ezek után egy paraszt hajszállal jobb lett. Azt vettem észre, hogy a keringtetőnek nincs ideje lehúzni a tűztér feletti hőcserélőben lévő vizet. A meleg víz készítés pedig 75-100%-os lánggal indul. A fent említett két lépés után egy picit talán jobb lett, de muszáj voltam a meleg víz készítés fűtőteljesítményét 70%-ra lemodulálni, mert így nem "rotyog". Volt esetleg valakinek tűztéri hőcserélő, vagy füstgáz hőcserélő teljes/részleges dugulása? Mennyire necc megbontani a csöveket összefogó klipszeket?Nehéz bontani/visszatenni? ....Tapasztalat? A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2018
Szia!
Nem egy általánosan ismert készülék, de rakj fel képet a csatlakozóiról, ha látom segítek!
BUÉK!!!
Van-e értelme hagyományos központi fűtéshez ( Baxi Fourtech 24f kombi turbós9 kazán, külső hőmérséklet érzékelőt bekötni?
Szia!
Nem spórolsz sokat vele, mert a kazánod nem az újabb intelligens modulációs fajta. Minimális lesz a különbség. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2018
Moderátor által szerkesztve
Tiszteletem !
Kérdésem lenna a lakásunkban müködö Protherm Links tipusu gázkazánnal kapcsolatban. Egy ideje arra lettem figyelmes,hogy amikor a kazán indul,és ez föleg reggel jelentkezik (ha huzamosabb ideig nem müködik ,vagyis ékjszaka nem kapcsol mert a termo alacsony höfokra van állitva)a kazán hangja megváltozik, sustorgó-forrás közeli hangokat ad, pattog, csattog, csörög. Majd kb 1 perc után ez a zaj megszünik. Ha a vizhömérsékletet megemelem 50 fok felett a jelenség még kifejezettebb. Ha visszaveszem a höfokot 45 c fok- ra akkor nem pattog. Mi lehet a hiba? Elöre is köszönöm a válaszokat.
Szia. Így első olvasatra vízköves lehet a hőcserélőd és esetleg még levegős is a rendszer. Ebben az irányban érdemes elindulni. Hőcserélő ki, kisavazni légtelenítőket ellenőrizni stb
Köszönöm a válaszr.
A másik amit észrevettem,hogy a kazán digitális nyomásméröje leragadtt,alig mutat 0.8 bárt,mig a rendszeremben van egy analog nyomásmérö amely jól müködik. hideg állapotba 1 bár,és amikor kezd melegedni a viz akkor felmeg 1,5 bár - ig.
Nos,a vizhömérsékletet levettem 40 c fokra,és ideiglenesen a pattogás megszünt.
Hamarosan a höcserélót kitisztitjuk. Szerencsére most ez a höfok is kielégítö,mert nincsenek fagyok.
Sziasztok,
Erdélyből vagok, Máris rátérnék a tárgyra: Protherm Leopard 24BTV v15 tipusú kazanról van szó.Magyarorszagon RENOVA F 24 E néven árusitották(Vaillant csoport Szlovakiai terméke).Azt csinálya ,hogy néha,van amikor sürübben,máskor ritkábban fütés,vagy akar meleviz előalitás indulásnál rövididőre leáll(kb 1sec) és megjelenik az indulási kod (L2 az alaplap verzioja).Van amikor ezt ismétli 10 akár 30-szor is,majd beindul és müködik több órán, ákar több napon keresztül.akkor van baj mikor kellene a használati melegviz és nem indul.Ha valaki még találkozott ilyen jelenseggel szivesen fogadnam a segitségét. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2018
Sziasztok!
Fűtéskorszerűsítés miatt új HGK Smart 24 típusú Hajdú kazánt raktunk fel, és persze a modulációs szabályzáshoz megfelelő OpenTherm okos termosztátra cseréltem a régi tik-takos digitális termosztátot. Mivel a termosztát helye relative messze van a kazántól, ki akartam használni a régi termosztáthoz tartozó vezetékpárt, tehát nem rádiós, hanem vezetékes OpenTherm termosztátot kerestem. Ez elég ritka, a Honeywell cég is csak egy ilyen típust tudott ajánlani, és kaptam is egy ilyet. (Mellékletben) A termosztát szuperul kommunikál és vezérli a kazánt, a mostani enyhe időben 35 fokos előremenő vízzel, szinte a legkisebb lángon folyamatosan fűt, csak néha kapcsol ki. De! Már a beszerelés utáni beüzemeléskor észrevettem, hogy amikor a kazánt kihúzták a konnektorból egy vezeték igazítás miatt, a termosztát elfelejtette a korábban beállított 22 fokot, és 17 fokra állt. 22 fokra állítva újra tökéletesen működött. Tehát ha esetleg télen elutazunk pár napra, és ekkor áramszünet lenne, akkor az áram visszatérése után 17 fokra szabályozza a lakást (ez a papírján is látható), hidegre érnénk haza. Ez az új termosztát nem tartalmaz elemet, nem programozható, a benne lévő elektronika és kijelző a tápot a vezetékpáron keresztül a kazán buszrendszeréről kapja. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e elemet rakni a termosztátba, ami megőrizné az áramszünet esetén a beállított 22 fokot, gyárilag nincs benne helye. Meg kellene benne keresni az elektronikát, kimérni a kijelzőhöz futó táp helyét és nagyságát, és oda kötni egy megfelelő elemet egy germánium diódával sorba kötve? Előre is köszi a segítségeket!
Hozzánemértőként kérdezem, a kazánod áramszünet után, magától (természetesen a termosztáttal vezérelve) elindul? Mert ha alapból nem indul, akkor felesleges a termosztát táplálása.
A termosztát leirásában nincs olyan beállítási lehetőség, ami ezt az induló 17 fokot megváltoztatná? Azzal is számolj, hogy ha ez nem tényleges táplálású, hanem "busz" rendszeren keresztűl megy, akkor az nem lesz egyszerű. |
Bejelentkezés
Hirdetés |