Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Egy kicsit homályos amit írtál. A motorhoz a vezérlő jónak tűnik és a 48V is jó irány. Nem tudom mire gondolsz, hogy a TB vezérlők olcsók, amikor az általad írt típus is 4500.-/db áron kapható. Nincsen feszültség méretező kalkulátor, de ökölszabályként elfogadható ha a motor feszültségének max 10-szeresét közelíted. Alacsonyabb feszültséggel is elmegy, mert az erőt az áram adja igazából, de ha kell a fordulatszám akkor kell a feszültséget növelni.
Köszönöm, de ezt linkeltem én is. Ezt megtaláltam. A gondot inkább az okozta, hogy pc-vel szerettem volna egy nem egyedi szoftverrel működtetni. Arduinó és Propeller volt kéznél, amivel tesztelni tudtam, de mindkettő szabványos step-dir rendszerre lett kialakítva. A benne lévő elektronika azonban nem ilyen, azaz gyakorlatilag maradt a váz. Az 1$-os motorok nem voltak elég erősek és gyorsak - bár már jól működtek a vezérléssel. Most Nema17-es motorokat tettem rá, ehhez már csak a kuplungokat kell megcsinálnom, mert direkt hajtású lesz. Kipróbáltam - no ezzel hasít rendesen.
![]()
Amit te linkeltél az csak egy szinkronmotor volt, 2 tekerccsel, 4 kimenettel. Ez ugyanugy néz ki, de ebben 4 tekercs van és 6 vezeték.
Nem kell ehhez egyedi SW ( legalábbis ha azt az elektronikát használod ami benne van, csak meg kell találni a kivezetéseket.) Ha nem megy, akkor bármelyik unipolaris motor meghajto megoldja a gondot: Unipolaris motor De át is alakithatod bipolarissá: Bipolaris Vagy igy Polulu
A TB6600-val nincs gond, ha csak nem olyan meghajtót veszel, amire azt írják, TB6600 IC van benne, de nem az(olcsó fekete dobozos). A zöld paneles, nem dobozolt változat bevált nekem, de át kell nézni a forrasztásokat és az IC-borda kapcsolatát (pasztázás).
Feszültség meg minél több, annál később kezd esni a nyomaték a sebesség növelésével. De a jobban is melegszik, ezért nekem már 40V-nál kell a bordára egy venti.
Szia! A TB vezérlőknél főleg nagyobb amperes típusainál jön ki a különbség látványosan olcsóbb! Köszi a tanácsot így nyugodtabban vágok bele!
-Találtam másik léptetőmotort is kicsit másabb paraméterekkel nem tudom melyik a jobb. A feszültség paramétere alacsonyabb. 1, Part No.: WT57STH115-0304B (57BYGH115-003B) Dual shaft Frame Size: NEMA23 Step Angle: 1.8 degree Voltage: 6.3VDC Current: 3 A/phase Resistance: 2.1Ohm/phase Inductance: 9mH/phase Holding torque: 30Kg-cm 425oz-in Rotor inertia: 810 g-cm2 Detent torque: 0.89 kg-cm Number of wire leads: 4 Weight: 1.55KG Length: 115mm Vagy 2, Part No.: 23HS9430 Frame Size: NEMA23 Phase: 2 Phase Step Angle: 1.8 degree Current: 3 A Rated Voltage: 4.8V Resistance: 1.6Ohm/phase Inductance: 6.8 mH/phase Holding torque: 425 oz-in (2.8N.m) Detent torque: 12N.cm Rotor inertia: 800 g.cm² Number of wire leads: 4 Weight: 1.7 kg Length: 112 mm Matched drive ![]() Shaft:Single Shaft Front shaft length 21mm The diameter for motor shaft is 8mm
Köszönöm a segítséget! Akkor érdemes átnézni a driverek forrasztásait, esetleg pasztázás minőségét?
Nincs nagy különbség a kettő között, szerintem tök mindegy.
Sziasztok!
Van egy Proxxon IBS/E kis fúróm. Ehhez szeretnék minél olcsóbban összehozni egy kis 3 tengelyes mechanikát, amivel fát, plexit tudnék kapargatni. Ez csak tanulógépnek kellene, lényeg, hogy valamennyire működjön, és minél olcsóbb legyen. Még a megmunkálható méret is kb. mindegy. Később szeretnék venni egy vertikális marógépet alumíniumhoz (Sieg X2/SX2), és talán építeni egy nagyobb gravírozó-marógépet. Addig is mit ajánlatok, amivel tudok kicsit tanulgatni? Fontos tehát, hogy olcsó legyen, és minél kevesebb eszközt igényeljen az összeállítása. Pl. nem vennék hozzá oszlopos fúrót, körfűrészt, flexet. Ilyen feltételekkel mit ajánlanátok, egyelőre elektronika nélkül? Van itthon egy csomó arduinom, meg pár easydriverem, meg szerzek valahonnan motorokat, stb. A mechanikával nem tudok előbbre jutni még ötlet szinten sem... 1. Medve-féle váz elektronika nélkül mennyibe kerülhet kb., milyen szerszámok kellenek hozzá? 2. Esetleg ilyesmi alumíniumból? Ehhez honnan szereznétek alapanyagot, mennyibe kerülne, milyen eszközigénye lenne a megépítésnek? 3. Vagy az nagyon őrült, hogy veszek egy ilyen keresztasztalt, cnc-sítem, és csinálok valahogy hozzá egy z-tengelyt? Vagy a felapplikálom egy ilyen fúróállványra valahogy? Végülis, a Proxxon MF70 is ilyesmi keresztasztallal működik, és egész sokan használják. Köszönöm előre is! ![]()
Szia, A "Medve féle" váz
![]() Elektronika? Én gyakran használom anélkül, csak tekerem a kurblit, egy fordulat egy milliméter. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
Reméltem, hogy Te is hozzászólsz, köszönöm!
![]() Ez elég jól hangzik! Nem baj, ha nem könnyű, csak működjön valamennyire, és legyen olcsó. Kérdeznék még. - Kérhetnék esetleg még pár képet? Vagy ha van, méreteket, alkatrész listát? - Tegyük fel, sikerült kézi fúróval megfelelő lyukakat fúrnom. A zártszelvények és a lemezek méretre vágását hogyan oldom meg? Ezt meg lehet csinálni felx-szel ilyen szépre? Nincs benne gyakorlatom, nem tudom elképzelni, hogy ilyen pontosan fel tudjam darabolni vele. Vagy az összekötéseket végül is meg lehetne oldani ilyen összekötő lemezzel, láttam ilyet OBI-ban is talán. Vagy van olyan cég pl. Pesten, ahol ezt meg tudom rendelni, és feldarabolják nekem? - Sínek, szánok: itt mindhárom irányban 2-2 sín kell, sínenként 2-2 kocsi? Az úgy tényleg megdrágítja a dolgot, ha jól sejtem. Ebben a legolcsóbb talán az SBR12 lehet, vagy mit keressek, ami még használható? - Nem bánom, ha egyelőre én is csak kézzel tekergetem majd. A tervezett vertikális marógépnél is ez lesz a helyzet, ha meglesz egyszer. Köszönöm! ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
Ha merevséget akarsz U I idomokat ajánlom helyesen alkalmazva, pontos nem lesz de legalább erős.
Azt az "alu" keresztasztalt felejtsd el. "Alumínium", nos félek tőle de fára való gépemnél majd alkalmazom, nálam így sem kevés a súlya a mozgó "granty" kivitelű XZ tengelynek. Alapvetően a "vas" és az "alumínium" hőtágulása más. Plexihez alapvetően tervezd be azt hogy tudd hűteni. 12 es talpas tengelyek lézerhez éppen jók. Sima tengely is de másra igazából nem, jó még esetleg a 3d nyomtatóhoz... Leírom a mostani tervem: Most tervezek gépet, ahhoz betonoznom kell hogy a fűrészgépet amivep levagom az anyagokat be tudjam hozni és ne süllyedjen el... (850 kg) 200 as I gerenda lesz az Y zengely alatt, dupla orsós hajtással, két motorral vezérlővel az Y tengelyen. Hogy merev legyen U profil köti össze az I gerendákat, lazán mert nem lesz lemunkalva. Esetleg az összeállított vázat szintezés lefogatas utan esztergat átalakítva végigmarom, vésem a sín résznél. Na ekkor is esélyes hogy "elmegy" a megszaggatott anyagszerkezet miatt. Kap egy 60 kg os XZ tengelyt. Azt még tudd az esztergat is meg a fűrészt is ráncba kell szednem, még ez mindig csak "B" terves kivitelezés, igazi hegesztve , feszmentesítve, marasra előkészített talpakkal lehetne jobbra csinálni. Bízok benne hogy a sínek helyeinek gyalulasa, csapozás rettenetes mennyiségű csavar csavarozasa elég lesz az U keret összeállításához.
Ha írsz címet küldök képeket. Úgy lehet olcsósítani, ha a síneket is te készíted. Esetleg fióksínből, az valóban olcsó, de nem tartós. Állítólag. Érdeklődj attól, aki ezzel készített. Én is készítettem ugyan, de nem fejeztem be azt a gépet. Az első gépemnél például köszörült köracélon fut egy (négy) szűkre fúrt bakelit lemez. Működőképes az is.
A gép méreteit nálam a vezetékek hosszai határozták meg, a képen ez sejthető is, a gyári furataira illeszkedik a keret. Ha van Solid Edge, tudok küldeni tervet, műhelyrajz nem készült róla. Ha odafigyelsz lehet szépen flexelni, pár tizeden belül is, de itt nem működő a vágási felület, nem illeszkedik rá semmi, a furatok helye a fontosabb. Ha céget bízol meg az alkatrészek legyártásában, bármit megoldanak! Az Obiban lehet kapni ezt-azt, de ezek vékony, gyenge dolgok... Sínek tekintetében széles a skála, úgy érzem most az ár lesz a meghatározó. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
7Szia!
Meg leszek kövezve, de ha csak fa meg plexi akkor akár az alu "T" idom is jo a sineknek! nutos csapágy kerekeknek! Meg jobban feszíthető mint a fioksin! Én most ilyennel építek! Nekem ez az ötletadó gép A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2018
Köszi az tipeket, és sok sikert a projektedhez! Én ehhez képest elenyésző méretekben gondolkodom.
![]()
Köszi, írok privátban címet!
![]() Igen, most az ár lesz meghatározó. Legalábbis terv szerint most nem költenék sokat rá, mert egy fél éven belül szeretnék venni egy Sieg X2/SX2-t, és azt CNC-síteni, meg mellé vennék amúgy egy kisebb esztergát is, úgyhogy azokra kell majd a pénz. Addig ezzel tanulgatnám a dolgokat.
Köszi, meglesem ezt a megoldást is!
![]() ![]()
Lehet hogy Bonyolultabbnak tünik, De a zártszelvény szerkezetnél ha nem pontozod le jol a luka és a furószár egy picit féltrecsúszik már ferde lesz valamelyik tengelyed!
Itt bemész az obiba, vagy valamelyik lapszabászatba, leadod a lapok méretét (ott garantáltan derékszög párhuzam minden!) És ha másod nincsen akkor max egy kalapács meg 100 darab szög meg 2 szál menetrsorsó kell! Na jo... persze jobb a csavar plussz a ragasztás de most nagyon sarkítva írtam!
Én fióksínnel kezdtem. Attól bármi jobb! Nem az, hogy nem tartós, de akár 1-2 mm lógása is van ami használhatatlanná teszi az egészet. Sokszor lehet kapni jófogáson, vaterán, sárga fórumon bontott vagy éppen megmaradt lineárokat, ha nem tudod kimunkálni akkor még ez a legolcsóbb megoldás. Vagy ha van esztergályos ismeretség akkor egy laposacél a két oldalára csapágy és arra esztergáltatni egy-egy U alakú kivágással ellátott köpenyt. De még azt is el tudom képzelni, hogy készen is lehet kapni. Mint a mellékelt képen.
Pali79
Ez a Te géped? vagy memtett kép? Tetszik ![]()
Nem az enyém azt hiszem abból kölcsönöztem amit te linkletél...
![]() Az én gépemen ami szintén fa vázas, talpas köszörült tengelyek vannak. Az sem tökély de megfelelő. Ennek a megoldásnak az a baja, hogy ha egy részen kikopik az alu, márpedig hamar kikopik az acél keréktől akkor az egész síncs cserélni kell. Én mindenképp valami acél megoldásban gondolkodnék. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2018
Jogos, köszi! Persze, gondolom, a zártszelvényt vázat is méretre lehet vágatni, meg fúratni, de az is emeli nyilván a költségeket.
Köszi!
Amúgy pont azon gondolkodtam, hogy csak van valami köztes megoldás a fióksín és a lineáris vezeték + kocsi között. A talpas tengely, egyel rosszabb, mint az előbbi, a sima lineáris tengely meg egyel rosszabb, mint a talpas? Árban is így csökken, gondolom. Ez a váz is sima lineáris tengelyeket használ?
Igen sima köszörült köracélok vannak benne. Ennek a megoldásnak az a hátulütője, hogy a hosszal nagyon durván növelni kell az átmérőt, különben meghajlik. Ahová ilyenből kell 25-30mm-es átmérő, oda a talpasból elég a 16-os is.
Azt hittem hogy egy az egybe koppintottad a technikát!
![]() Amugy az biztos hogy szamolni kell a kopással... azt még nem tudom mennyi idő alatt! De remélem tavaszra készen lesz az enyém és utanna tudok nyilatkozni! Addig is fotozok sokat, meg dokumentálom az építést, hatha valakinek tudok majd vele segíteni!
No, ház ez az: itt van egy váz, amiben az orsó 12-es, ahhoz képest ránézésre a lineáris tengely sem lehet nagyobb, mint 16-os; sehol egy lineáris vezeték, vagy talpas tengely, és 110.000 Ft-ba kerül. Most már eléggé el vagyok veszve, hogy mi lenne a megoldás számomra.
![]() A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2018
Ez nagyjából az a kategória amit te szeretnél "csak működjön valamennyire". Sokan azt gondolják, hogy pl nyák gravírozásra akámilyen vacak megfelel. Pedig egy nyáknak kb 0,01mm-en belül kéne lennie a pontosságnak. Ezt már nem olyan könnyű egy 20×20 cm-es méretben kivitelezni. Egy ilyen mechanikával lehet rajzolgatni, gravírozgatni, meg kisebb reliefet készíteni. Ha már alut kell marni akkor nem úszod meg a normális lineárokat.
Én még hiszek a fióksínben! Csak nem a 150Ft-os OBI-sat kell használni és egy tengelyen nem kettőt, hanem... Mondjuk nyolcat!
Értem, köszi!
![]() Találtam ilyet is: CauCau korábbi gépe, szintén lineáris tengely megoldással. Ha ebbe, meg az előbbibe elég volt, szerintem nekem is elég lehet. Amúgy ez milyen vastag lehet az Y tengelyen? Azt írja: "Trapéz orsó: 12*3mm" Akkor a köszörült tengely talán 16-os lehet? Egyelőre továbbra sincs fogalmam se, hogy hogyan csináljam, milyen alkatrészekből. Szerintem összeírok egy pár különböző verziót, és úgy talán jobban átlátom.
Hasznalt aktuátorok lehetnek erre megoldasok, jó alap. Ha a ZX tengelyt ebből csinalod nem kerül annyiba és profi is. Van eladó a sárgán , lineár motoros XY egység. Sajnos sw nincs hozzá
![]() ![]() Én kis fa vázas gép+zöldgombból váltottam ipari egyedi gyártásra. Első körbe sokat fogsz szívni az első sajat gépeddel. Neéz amúgy nem kuka aktuatort venni, sajnos ehhez illik személyesen elmenni. Ha gondolod adok tippeket mit nézz ezeken. |
Bejelentkezés
Hirdetés |