Fórum témák
» Több friss téma |
Nem egyedi tulajdonság, nem is mindennapi eset, amikor kell.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2018
Ebbe az árkategóriába azért nem sokat találsz.
Értem én, de olyan tulajdonságot kiemelni, ami az átlag felhasználónak kb. teljesen mindegy, felesleges. Olyan, mintha azt hangoztatnád, hogy szép fehér.
Amikor egy 18-as sorba cserélned kell egyet...
vVolt már rá példa, de - mint írtam - nem jellemző.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
Moderátor által szerkesztve
Nem vitázni jöttem, ha nálad nem jellemző szerencsés vagy. Nálam sokszor előfordul. Mit nem adnék ha ilyen lenne betéve
Köszönöm!
Közben beszéltem a helyi szakemberrel, mint kiderült semmi akadálya, de ahogy írtad igen zsebbenyúlós a dolog, nem tudom megéri e? De inkább nem....
Sziasztok!
oOlyan kérdessem lenne ,hHozzátok, hogy autóvillamosság a szakmám és abban is dolgozok. Van egy hátsó mellék épületem, és ott szeretném a villanyt át alakítani. Olvasgattam a vezeték össze kötéseket. Aaz egyik a wWagot , a másik a forrasztótforrasztott kötésre esküszik , én is jelenleg a forrasztótforrasztott kötést alkalmazom zsugorcsöővel. Szerintetek a 2két kötési módszernél melyik lenne a legjobb? V válaszokat előre is köszönöm. Én pedig előre is köszönöm, hogy odafigyelsz a jövőben a nyelvhelyességre és a helyesírásra! A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
Moderátor által szerkesztve
Ha a forrasztott kötésed minősége is olyan, mint a helyesírásod, addig használj inkább WAGO-t. A WAGO-s kötés minőségét a gyártó garantálja.
Én a tömör rézvezetéket/kábelt ajánlom Wago-val kötve (1,5-2,5-est). Ha sodrott kábellel akarod, akkor kell egy jó érvéghüvelyfogó és kötheted sorkapocsba, esetleg bontható Wago (én nem szeretem)
A forrasztást egyáltalán nem ajánlom.
A forrasztott kötést sajnos nem szabad és nem is ajánlatos alkalmazni. Ha esetlegesen ebből kár eseményed lesz (tűz) a biztosító nem fizet. A Wagók megbízhatóak. Talán még az Obó terméke is. Sokkal biztonságosabb kötést tudsz létrehozni, mint akármi mással. De semmi esetre se használj utánzatot, mint Stilo és egyebek. Csavart kötést szigetelő szalaggal sem ajánlom, a biztosító azt sem honorálja. Hajlékony, flexibilis vezetékhez bátran használj csatos, (oldható) Wagót, OBO t, Én szakma beli vagyok, kipróbáltam már sok mindent. Ezekre merek garanciát vállalni.
Szia az egyik ismerősömnèl immàr 10 ève a műhelybe forasztót forrasztott* kötèsek vannak ès tökèletesen bírja a mai napig.
*A "forrasztót" és a "forrasztott" szavak jelentése nem ugyan az! A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2018
Moderátor által szerkesztve
Bocsánat! Leírtam, hogy mi a gond vele, meg azt is, miért jobb a másik. Innentől a szíved jogod eldönteni mit csinálsz.
Mert egy idő után "elfáradnak", mert a karbantartás hiánya miatt összeégnek stb.
Azért a wagon kívül is van élet, pl. Kleihuis, ViD, Weidmüller stb. Inkább mondjuk azt, hogy wago rendszerű.
Sok mindent irtatok a forrasztott elektromos kötésről,de nincs magyarázat a miértekre. A forrasztott
kötéseknél az "ónpestis" okoz gondot a kötéseknél.
A forrasztó ón ellenállása okozza a legfőbb gondot ! Hétszer nagyobb, mint a réz ellenállása. Forrassz össze két 1,5-es vezetéket, terheld 10 amperrel és fél órával később forró lesz a kötés !
Akkor igen rosszul forrasztottál. Elektronikában nagyon sok helyen előfordul forrsztott kötés 10A terheléssel.
Számtalanszor le lett ez is írva. Semmi baj a forrasztott kötéssel, rendesen kivitelezve. Azonban iparszerűen nem alkalmazható, mert időigényes, erőforrásigényes, nem reprodukálható, stb. Feri53: az ónpestis forrasztóónnál nem áll fenn, csak ötvözetlen óntárgyaknál.
Kleihuis, ViD, Weidmüller A kleihuisnak nem is tudtam, hogy van ilyen összekötője. A VID el gondok voltak. a Weidmüller felénk nagyon régóta nincs forgalomban. Azzal nem volt gond úgy rémlik.
Noha én köhögni szoktam, ha azt mondják a forrasztott kötést nem szabad (tilos értelemben!) alkalmazni, de ez bizony 6 éve a védővezetőre tételesen is igaz (a többire ma sem, de ki az, aki kétféle módon köt egy dobozban?).
A szabvány egyértelműen fogalmaz, ha a forrasztott kötésnél kiküszöbölöd a roskadás/kúszás jelenségét, mechanikai igénybevételektől mentesíted, és a zárlat alkalmával történő melegedést korlátok között tartod, akkor lehet alkalmazni (még egyszer: védővezetőnél már akkor sem).
Szia!
Ez melyik szabványban van leírva? A napokban beszéltünk kollégák, és nem tudtuk eldönteni, hogy akkor most mi az aktuális szabály. Köszi!
A védővezetős tiltás az az MSZ HD 60364-5-54:2012-ben:
543.3.1. harmadik bekezdése: A kötéseket nem szabad forrasztással készíteni. A többire nézve az MSZ HD 60364-5-52:2011 rendelkezik, aminek szövege nem szó szerint az alábbi (ez egy régebbi változat), de a lényeg nem változott: Megjegyzés: Az erősáramú kábel- és vezetékrendszerekben ajánlatos elkerülni a forrasztott kötéseket. Használatuk esetén a kötések megvalósításánál figyelembe kell venni a tartós folyáshatárt, a mechanikai igénybevételt (lásd a 522.6., az 522.7. és az 522.8. szakaszokat) és a hőmérséklet növekedését zárlat esetén.
Köszönöm!
Sziasztok!
Én nem értem ezt a riadalmat a forrasztott kötésekkel szemben!Mi az autóelektronikában mindent forrasztunk,sőt nem is jöhet szóba más kötési forma némely helyen. Jóval nagyobb igénybevételre mint ami egy lakásban valaha előfordulhat!Autóbusz generátor diódák,tekercsek kivezetései a diódahídra 100 Amper mindenhol ,töltőkábelek,Önindító bronzkefék forrasztva vannak,főkábelek bekötései Igénybevétel:-Rezonancia -Rendkívüli hőmérsékletingadozás -Páratartalom(télen sós lé,iszonyat problémákat okoz nekünk! Érdekes!A lakásunk elektronikai berendezéseibe lévő vezérlőkbe minden forrasztva van,ott nem olvad ki semmi?De lehet ,hogy a mosógép fűtőszál vezérlőfetje is WAGO-ba van dugva? Köszönöm szépen,ez az én véleményem,tapasztalatom erről az egészről! Én 25 éve minden kötést alaposan összetekerem fogóval 5-7 centi hosszban,vastagon rendesen átmelegítve leforrasztom, szigetelőszalag vastagon vége visszahajt,utána még egy menet és soha semmi probléma nem volt a lakásba se sehol!
Javítottam már mosógépet, a beöntött vezérlőlapon ment el a motor csatlakozójában az érintkező forrasztása (befeketedett). Nem volt könnyű hozzáférni. Réz vezető a NYÁKon, erre acél szegecs és ebbe jöhetett az érintkező, ha nem tévedek, már nem emlékszem pontosan. Társult mellé a nem megfelelő minőségű ón, meg az idő.
Ugyan már, az elektronikában, autóvillamosságban csak 12-24V van, a lakásokban 230V.
Az meg, hogy a lakásokban előforduló 10-20 amper helyett az autóvillamosságban 40-80 -100 amperek mozognak, az nem számít. A feszültség a lényeg.
Ha be volt öntve, miért javítottad? Amit beöntenek, nem azért csinálják hogy javítgassák.
A NYÁK-lapokat mégis, hogy oldják meg? Vagy eljön az idő amikor azokat is betiltják? |
Bejelentkezés
Hirdetés |