Fórum témák
» Több friss téma |
JZoli válaszával egyetértek, de mondom az én esetemet: Az enyém, amikor új termosztátot szereltem be, 10 percenként kapcsolt, ezért visszatettem a régit, mely óránként már csak egyszer-kétszer kapcsol be ilyen időjárás mellett. (Ezért írtam ide a fórumba hetekkel ezelőtt.) Azt tudom, hogy a villamos eszközöknél, elsősorban forgó gépek esetén az indítási gyakoriság, az indítási áramerősség miatt sokat levon az élettartamból. Még az egyszerű izzóknál is (pedig nem is forgógép) leírják a várható élettartami kapcsolási számot, a dobozukon rajta van. Sűrűbb indítás, vagy kapcsolás, rövidebb élettartam.
Ha nagyon ritkán kapcsol be a kazán, akkor előfordulhat, hogy túl nagy lesz a lakásban a hőmérséklet ingadozása, ami kellemetlen. Amikor lekapcsol a kazán, akkor még forró a radiátor, tehát túlfűt, majd kicsit később már izzadsz is, mikor meg bekapcsol, annyira hideg van, hogy dideregsz. Ez nem egészséges.
Ha a kazán előremenő vizének a hőmérséklete megfelelően van megválasztva, akkor ez a hőingadozás minimális lesz. További prblémát jelenthet, hogy a kazán a fűtés közben is lekapcsol, ha a radiátorokban levő víz elég meleg. Tehát csak a termosztát jelez folyamatosan fűtést, a kazán modulál, vagy ki-be kapcsolgat. Szerintem felesleges ezen agyalni. Ha valahol spórolsz (mondjuk a kazánon), akkor máshol lesz gondod (pl. betegség).
"További problémát jelenthet, hogy a kazán a fűtés közben is lekapcsol, ha a radiátorokban levő víz elég meleg.
Tehát csak a termosztát jelez folyamatosan fűtést, a kazán modulál, vagy ki-be kapcsolgat." Ez mit jelent? Szerintem a termosztát adja a parancsot, hogy milyen hőfok legyen, amíg a kazán ezt el nem éri addig nem kapcsol le. Legfeljebb közben megáll, pihen, keringtet és újra fűtésre áll. A kazán nem a radiátorokban lévő víz hőfokát méri, csak a kazánon átfolyó fűtővíz hőmérsékletét figyeli és szabályozza. Nem? Akkor én valamit nem értek a termosztát és a kazán együttműködéséből, lehet új dolog ez már. Segítenél? Előre megköszönöm!
Ugyan arra gondoltam, amit írtál. Ha a kazánnál a visszatérő víz már elég meleg, annál csak melegebb lehet a radiátorban (át vannak melegedve teljesen). Innentől csak annyi hőt kell pótolni, amennyit a radiátorok le tudnak adni, így a kazán visszább modulál vagy lekapcsolgat, mert különben túlmelegedne. Valószínűleg félreérthetően fogalmaztam.
A ugrándozó hőmérsékletet mutató és ezért túlmelegedés miatt lekapcsoló Westen kazánnál úgy tűnik, az NTC volt a hibás, mert a csere után nem fordult elő többé a hiba.
Köszönöm! Teljesen logikus és perfekt a válaszod. Lehet, én értettem félre a korábbi írásodat.
Sziasztok!
Tudna esetleg valaki abban segíteni,hogy hozzájussak egy Eurostar 3 szerelési és kezelési tasításához. Pontos tipus:ZWE 24-3 MFK23 A net-en nem találok csak Eurostar 4-hez Köszönöm.
Itt van, a kezelési litván, az alkatrész jegyzék pedig lengyel nyelven. Magyar nyelvűt nem találtam, de ez is hátha segít.
Sziasztok,
a következő problémám lenne. Buderus Logamax u012-24 kombikazán vízhiány miatt leállt. A töltőcsap nem mozdul, beszorult. Van valami trükkje, vagy feszegessem, erőltessem valami alkalmas szerszámmal?
Csak érzéssel!!!
Letörik, nagy szósz lesz!
Ha végképp nem megy, inkább szól, átugok segítek, nem vagyok messze.
Szia
én is küzdök egy GBH 11-el, vezérlőpanel-hiba. A tiéddel mi volt a gond? Hogy oldódott meg? A paneltáp kondi cserélve, de nem segített. Elindul, gyújtana, de a mágnesszelep csak csak egy rövid időre nyit, újra lezár. Hallatszik is, de szétszedve látható is (gáz persze elzárva). köszi Ez egy régi bejegyzés, a rudolff@freemailre kérek választ - nem tudom, ,hogy visszatalálok-e? köszi
Sziasztok! Csak egy kérdésem lenne: a régi Junkers kombi kazánoknál (pl. ZWE 24-2 KP) miért megy négy cső a hőcserélőre? Külön a fűtés és a melegvíz? ha igen, miért nem forr fel a víz az egyikben, míg a másikat használja?
Sziasztok! Az előző kérdésem tárgytalan, már kivettem, kisavaztam. Egy másik kérdés. A csatolt képen lévő szelepnek hogyan kellene működnie? A bemenő hideg vízen van, ez indítja a lángot, de az elején van egy piros szelep, ami szerintem nem állít semmit. Forgatható két végállás között, ha jól sejtem a víz átfolyását kellene szabályoznia, de nem teszi. Lehet ilyen hibája? Nem szedtem szét, de lehet, hogy már valaki kibelezte régebben? Indítja a gázt, de csak langyos víz jön.
http://www.tam-zo.hu/ocart/Alkatreszek/Junkers-alkatreszek/Junkers-...002110 A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2018
Udv,
a rajza szerint ez egy on/off folyaserzekelo.Kicsi hozam melett(3,5-4l/min) ha bekapcsol a lang es igy sem meleg akkor a melegvizes hoerzekelo es gazszabalyozas korul kell keresni a hibat.A halon egy Let nyelvu hasznalati utasitast kaptam amit csatolok Udv Istvan
A gázszabályozás szerintem jó. Kis lánggal indul és ráadja a nagyot pár másodperc után. Ha a csapon zárok, akkor forró a víz, nem lehet belenyúlni, de ha teljesen kinyitom visszahűl. Épp csak langyos. Gondolom most a bemenő víz is hidegebb, mint eddig. Ezen a szabályzón kellene állítani gondolom a hozamot, de nem szabályozza. Ha teljesen kinyitom a csapot és figyelem, a szabályzót bárhova tekerem, ugyanúgy nagy sugárban folyik.
Szia! Ennek a képnek a részletes rjza egy kattintással odébb volt. A kérdéses állítási lehetőség az az esetlegesen alacsonyabb víznyomáshoz tartozó működés biztosítására van, tehát alacsony víznyomás is működtetni tudja a vízáram kapcsolót ha teljesen be van csavarva.
Szia! Ez a robbantott rajz megvan, azt hiszem szétszedem, többet látok akkor. Persze, azért van, meg ezzel lehetne állítani a víz hőmérsékletét, nagyobb átfolyás - alacsonyabb hőmérséklet, de ha állítom, a csapon látni kellene a változást, nem? Hogy csökken az átfolyás. Olyan, mintha nem állítana semmit.
A HMV csap vételezési helyénél teljesen nyitott állásnál nem is fog látszani a különbség, de ha csak csordogálósra nyitod ki akkor látni lehet. Ha be van csavarva ez a nyomásszabályzó akkor a legmelegebb és ha ki van nyitva akkor csökken a HMV hőmérséklete. Ha a víz hőmérséklettel volna problémád akkor a HMV NTC értéke 14kOhm/20Cfokon és 1.2kOhm/90Cfokon közötti értéken jónak mondható.
Sziasztok! Fűtés közben az elektróda újra elkezdi adni folyamatosan a szikrát, aztán letilt a kazán és a piros lámpa világít. Szimpla elektróda csere kell, vagy valami más okozza?
A leírt jelenség lángellenőrzési hibára utal. Ez több eséjes. Ha például koszos az elektróda, akkor csak egy tisztítás elég, ha valahol a vezetékével van baj, akkor csere, de akár panelhiba is lehet, akkor meg a vezérlőpanelt kell cserélni. Mérni kellene, hogy mennyi áram folyik rajta, az többet mondana a hibáról.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2018
Idézet: Egy lángőrhiba legtöbbször igen kedvező áron javítható egy panelcseréhez képest. „vezérlőpanelt kell cserélni”
Nem sikerült végigolvasni? A panelhibát harmadikként említettem, de igazából nem tételes felsorolás volt! Mintha említettem volna némi koszolódást, na meg esetleg a vezeték hibáját is említettem. Igazából most is azt mondom, hogy mérni kellene először is az elektróda áramát. Az sok mindenre fényt deríthet.
Köszi a tanácsokat. Elsőnek megtakarítom, mert a felfogatásánál is kormos egy kicsit és amikor elindul a fűtés nehezen pirosodik be. Panel hibára nem gyanakszom, mert néha napokig jó. Mellé teszem, nem vagyok szakember. Korábban már a fórum segítségével megjavítottam a kazánt annak ellenére, hogy a szervíz azt mondta panelhibás és dobjam ki. A segítségetekkel kiderült ntc szonda hibás volt, tehát azóta is működik. Minden tanácsot megköszönök, ha tudom megpróbálom megcsinálni, de miattam ne vitázzatok! Tudom hogy nagyon sok segítséget nyujtotok sok embernek, ez a fontos.
Ha csak csordogálósra nyitom a csapot mondjuk a kézmosónál, akkor forró a víz, de ha teljesen kinyitom, akkor visszahűl, alig langyos. ( a gáz nagy lángon ég ekkor is ) . Egy másik átfolyós bojlerünknél is volt az előlapon ilyen szelep, amit ha melegebb vizet akartam betekertem és forró jött, de ekkor lassabban is folyt a csapon teljesen kinyitva is. Végül is így logikus. Ennek nem úgy kellene? Mással nem tud variálni, csak az átfolyással. Ezt hiába tekerem, se a hőmérséklet, sem a vízhozam nem változik. Lesz időm szétszedem. A fürdőszobában nem is gond, nem nyitják ki annyira a csapot és forró a víz, de a konyhában nem hallani/látni ég-e a gáz. Ha nagyon zár a csapon, akkor nem gyújt, várhatja a meleg vizet a mosogatónál. Hát ez az átfolyós átka. NTC-re rámérek majd, de szerintem nem lehet rossz.
Nem hinném, hogy fel kellene kapnod bármiért is a vizet.
Idézet: A panelcsere ötletedre írtam, amit írtam, hogy ne cseréljünk egyből 60-80eFt-os paneleket egy lángőr hiba miatt. Ez nem érinti a többi általad felvázolt hibalehetőséget, és nem jelenti azt, hogy biztosan lángőr hiba van (a panelon). „de akár panelhiba is lehet, akkor meg a vezérlőpanelt kell cserélni” A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |