Fórum témák
» Több friss téma |
A helyesírási szabályok sorozatos és szándékolt figyelmen kívül hagyása miatt a hozzászólás eltávolításra került. A továbbiakban valamennyi, olyan hozzászólás, amely egy minimális mértékű helyesírási szintet nem ér el, ugyancsak el lesz távolítva.
Üdv!
Valószínűleg Peltier hűtő. A ventilátorok fontosak a hatásfok kedvéért.
Electrolux alul fagyasztós hűtőgép. A tavasz és melegebb idő óta a normál hűtő tartalma is fagyogat. A normál hűtő alul lévő zöldségtartó dobozai lefagynak az aljára.
Dupla motoros, mindkét szabályzó a minimumon. A régi felülfagyasztós hűtőknél volt olyan, hogy a kétfajta hűtő közötti szigetelés elfáradt és akkor kezdett megfagyni a normál hűtő felső polca. Ennél is lehet ilyen csak fordítva? A felső ajtó gumija már volt cserélve. Az alsó mélyhűtő ajtó gumija is cserére érett, de nem fizetnék újabb 20eFt-ot ha az nem oldja meg. Valakinek tapasztalata, tanácsa?
Kis böngészés után a neten arra jutottam,hogy egy PTC melegítő elem.(bár azt sem tudom,hogy mire jó)
Az lehet?
Nagy valószínűséggel pedig az Peltier elem lesz hűtőbordával. Pici hűtőszekrényeket előszeretettel készítenek Peltier elemekkel. Az egyik oldala melegszik, míg a másik hűl - a rákötött feszültség polaritásának függvényében. A hatásfok érdekében a melegedő részt ventilátorral érdemes hűteni. Ahogyan előttem is mondták.
Nem tudom elképzelni, hogy egy borhűtőben fűtőelem kapna helyet.
sSegítségre lenne szükségem.*
Van egy Whirpool hűtő. Az vele a problémám, hogy amikor kikapcsol, a hálózatba egy nagy fesz impulzus kerül, ami a számítógépen, erősítőn megjelenik . mMég a mozgásérzékelős világítást is bekapcsolja . Ezekben nincs zavarszűrő? vVagy tudtok megoldás a problémára? * De egy helyesírási szabályzatra mindenképpen! A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2018
Moderátor által szerkesztve
Szevasz!
Igen ritka hiba ennyire feltűnő jelenségként, igazából nem is köthető hűtőgéphez. Zavarszűrő ezekben nincs, csak egy sima termosztát a ki-be kapcsoló. Ha mégis mondanom kell valamit, az a tippem, hogy már erősen beégtek a termosztát kapcsoló kontaktusai vagy lustán kapcsol szét. Kapható ilyen tüskelevezető eszköz (1,2kA !), megoldhatja a problémát. Hestore: 1002.0712 593-250 VARISZTOR 250V De inkább termosztát cserét javaslok, ha jó az okfejtésem, mert ez már indulási gondokat is okozhat. Azért egy próba: egy határozott mozdulattal kapcsold ki (0-ra) járó állapotban a termosztáttal, de 5 percen belül ne kapcsold vissza. Még talán hálózati (vezetékezési/meg nem engedett nagy ellenállású laza kötés) hiba is lehet, de ezt nem tudnám indoklolni Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2018
És mit mérsz rajta? Lehet abszorpciós hűtő is, ha valóban ptc. Bár borhűtőben inkább Peltiel elem szokott lenni. Abba viszont nem kell ptc.
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2018
Egy fotó amin a típus, ilyesmi van jól jönne, meg az alkatrész feliratairól, ha van rajta.
Üdvözlet mindenkinek.
Van egy Liebherr Öko super fagyasztó láda ami mostanság érdekes dolgokat produkál. Elektronikus vezérléssel ellátva a készülék és a hibája, hogy a piros ALARM lámpa nem akar elaludni benne. A hőfok megfelelő relét próbáltam cserélni benne de az új relével nem hajlandó kikapcsolni és lehűt -32C°-ig de a lámpa itt sem hajlandó elaludni. Mellékeltem képet a panelról. A választ és a segítséget előre is köszönöm. Üdv. János
Azt a középső nagy hengeres kondit én megmérném kapacitásra vagy cserelném.
Ahogy látom, az LM324 2., 3. szekciója párhuzamosan van kötve ( invert, noninvert és out ) és az kapcsolja a relét. Talán meg kellene vizsgálnod a bemenetek állapotát, reagál-e bármire és így a kimenet miért nem vált át.
Mi az, hogy az új relével nem hajlandó "kikapcsolni"? Húzott vagy elejtett állapotban van? Ennek megfelelően mérd meg a 6,7,8 lábakat is a 11.-hez képest. 4-11 lábak a tápfesz, az hány volt például? Stb.....
Először tápfeszt mérj! Az első képen a poti felett egy zener van. Akkora fesznek kell rajta lenni, mint a zener feszultsege! Ha ez nincs meg, akkor hibás az említett kondi. X2-es típus jó csak és legalább 275-300V AC!! Amivel eddig találkoztam ilyen hűtőpanelekkel, mind úgy működtek, hogy a relé meghúzott állapotában állt a kompresszor, relé elengedve ment. Így ha csökken a táp a kondi miatt, egyszerűen nem tud meghúzni a relé.
Köszönöm a segítséget én is gondolkodtam a kapcsolón, ge nem voltam benne biztos.
Az ötlet a varisztorral hirtelen egyszerűbb megoldás lenne mert nagyon régi a gép, és alkatrész nem biztos hogy egyszerű lenne beszerezni. Köszi a segítséget. Tisztelt Moderátor elnézést a hibákért, igyekszem megoldani ezt a problémát is.
Lenne egy kérdésem mivel nem ismerem ezt a alkatrészt a bekötése nem világos. kérlek küldj egy rajzot. Köszi
Köszönöm a választ.
A relé alap esetben ejtett állapotban van és működik a kompresszor. Ha eléri a kikapcsolási hőfokot meghúz a relé és bontja a kompresszor áramkörét érdekesség képen a tekercs ponton 6,9V-ot tudok mérni amivel meghúz a régi relé de az új az nem.
Nem írtad, mennyi a tápfesz. Mi az, hogy tekercs pont?
1., Próbáld visszakövetni legalább az IC 11. lábától a +tápfeszt és mérni, az mennyi. 2., a 11- láb és a 4. láb között mennyi; 3., a reléd hány voltos? Az se mindegy, hogy az új teljesen egyforma-e a régivel - ha a meghúzó árama nagyobb és a dupla kimenet nem bírja, vagy egyáltalán kicsi neki táp; 4., ha húzni szeretne, hány volt van a tekercs két kivezetése között.
Köszönöm mindenkinek a választ és a gyors segítséget. A probléma megoldódott. A 100µF kondenzátor volt a hibás csak 33µF volt a kapacitása cseréje után minden működik a lámpa is elaludt és az új relével is működik a panel.
Még 1x mindenkinek köszönöm. Üdv. János
Na akkor nem az a kondi volt rossz, amit írtam, hanem a zener melletti. Mindegy, az a lényeg, hogy működik. Ennél nagyobb baja ne legyen!!
Így van, a 100V 100µF-os elko volt a hibás, az X2 eredetileg 680nF-os 650nF-nak mértem.
Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2018
Moderátor által szerkesztve
Sajnos semmit nem tudtunk mérni rajta,mert mint kiderult ez a szerkezet és az alsó venti nem kap áramot a vezérléstől.
Így előbb a kezelőpanelt kell megnézetnem. Csatoltam egy képet,hogy hogyan néz ki az alsó rész.
Üdvözletem!
Van egy BOSCH KSU 3320 ie no-frost-os, felülfagyasztós hűtőm, ami mostanában azt csinálja, hogy a fagyasztó hibátlanul működik, viszont az alsó rész nem hűt. A kijelző szerint 11, egy sima hőmérő szerint 14 fok van benne. Egyszer hívtam egy szerelőt, aki azt mondta, hogy a no-frost-os gépekre jellemző, hogy valami kis cső befagy és ekkor ki kell kapcsolni és 45 fokban előre megdönteni, hogy a dugulás elmúljon. Azt mondta, hogy kb fél évente kell ezt megismételni. A problémám, hogy kb két hete ezt megcsináltam, mert megint elkezdett nem hűteni alul, ekkor megjavult és ment szépen, egészen a múlt hétvégéig. Most megint nem hűt alul, ezért kikapcsoltam és előredöntöttem. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gondja, hogyan lehetne orvosolni, hogy ne kelljen kéthetente leolvasztani? Köszönettel: Daddy A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2018
A gép belsejében a ventilátor mögött van egy olvasztóbetét az elpárologtatón annak a hőbiztosítékja van elszállva ezért nem olvaszt .
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, egy Beko kombi, alul fagyasztós hűtővel kapcsolatban. A hibajelenség az, hogy nem kapcsol ki a hűtő. Akár ha csak egyesre van állítva a szabályzó, akkor is lefagy a hűtőrész hátsó fala. Csak akkor kapcsol ki, ha nullára kapcsolom a szabályzót. Ha vissza kapcsolom, akkor egy rövid idő után bekapcsol, de nem kapcsol ki. A szabályzót már cseréltem, ugyan az a hiba megmaradt. Mi lehet a gond? Hol keressem? Nem találok benne semmi más érzékelőt, szabályzót. Előre is köszi a segítséget. Idézet: Az egész fal vagy csak egy része ? „lefagy a hűtőrész hátsó fala” Képet láthatnánk róla (mármint a lefagyott hátlapról)
Estét!
Egy rokonom megkért, vadásszak nála kicsit, mi zabálja az áramot. Első lépésként egy regisztrálós hőmérőt raktam a fagyasztóládájába és kb. azonnal feltűnt, hogy egy óra aktív üzem után egy óra alatt vissza is melegszik a belső hőmérséklet -22 °C -ról -18 °C -ra. A fagyasztóláda viszonylag hűvös helyen van (20 °C, télen kevesebb) de én egy "kicsit" sokallom a napi átlag 12 óra aktív kompresszorjáratot. Kérdezném a tapasztaltakat, hogy ez normális vagy valami nagyon nem stimmel a szigeteléssel? Régi, talán 15 - 20 éves, ~300 l-es Lehel fagyasztóláda. Utánanéztem itt-ott, mindenhol a -18 °C-os beállítást javasolják. Ez rendben is van, de a -18 °C a hiszterézis alja vagy teteje legyen? Tehát a -22 ... -18 °C jó beállítás vagy túl alacsony? Előre is köszönöm!
Kb 160w os kompresszor van rajta ami olyan 2Kw naponta , ez tényleg sok egy kicsit. Mennyi cucc van benne ? Ha kevés az áru ami tartja a hideget akkor előfordulhat ilyen , meg akkor is ha nedves a szigetelés vagy gyenge a kompresszor(csökkent a szállítóteljesítménye)
160 W/ó, ~12 óra alatt, bizony ~2 kW-.
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2018
Kb. félig van, 90 %-ban hús. Egy 200 l-es fagyasztóládában is elférnének szerintem de ezt majd még megkérdezem. Szerinted érdemes lenne egy kisebbet venni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |