Fórum témák
» Több friss téma |
Nem volt időm, most szedtem elő újra, és az elkokat is cserélni akarom, vagy is szeretném.
De köszönöm a megtisztelő segítséget!
Üdv!
Segítségre volna szükségem az alábbi cuccal kapcsolatban, hogy mi lehet. Egy Kia Sorento jobb C oszlopában volt szigszalaggal betekerve. Az biztos, hogy nem immo mert megy az autó nélküle. Megy bele 3 vastag vezeték (+,-, meg még egy) meg két vékony (ez vmi kapcsolószálnak tűnik). A vezetékek mintha a jobb első kerékjárat felé tűnnek el. Az ic valami nevenincs motorola. Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
Sziasztok,
Ez a szabályzó vajon bármely 1 fázisú ventilátorhoz jó vagy fázishasítás elvét használva csak univerzális motorokhoz?
Szevasztok!
Ez vajon mi?
Utóbbi. Aszinkron motort le lehet égetni vele.
Így gondoltam én is, kösz a megerősítést. Azért írhatták volna a leírásban. (Van szénkefés szellőztető háztartási használatra? )
Ha lenne, akkor úgy visítana, mint egy fúrógép, vagy hajszárító, hőlégfúvó. Biztos nem sokáig hallgatnád.
Egy véleményen vagyunk. Na de akkor mihez árulhatják ennyi pénzért?
Madaraknak. Így, hogy te már tudod mi a helyzet, nem fognak átverni.
Kollegámnak spóroltam meg ezt a pénzt, nem engedtem neki megrendelni. (azért egy sör árát bevasalok rajta )
Fejlődök, megtaláltam mi ez!
A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
Régi izzószálas lámpa fényerő szabályozására kitűnő.
Árnyékolt pólusú motorokhoz jó, persze a megfelelő áramerősségig, ami jelen esetben 2A. Bővebben: Link
Nem mindíg jó. A fázis hasításos szabályzás aszinkron motoroknál tulajdonképpen szlip szabályzás.
Ez csak akkor működik, ha állandó a terhelés. Ha netán változik a terhelő nyomaték, akkor a motor áteshet a billenő nyomatékon, és akkor megáll, és többnyire le is ég. Ebből a szempontból mindegy, hogy árnyékolt pólusú, vagy segédfázisos. n=60*f/p -s [ford/perc], ahol a p a póluspárok száma, az f a hálózati frekvenca, és az s a szlip, ami a szinkron fordulatszámtól való eltérés. A fázishasítással a motor feszültségét változtatod, ez a mellékelt ábrán a "púp" magasságát befolyásolod. A fordulatszámot ezzel a módszerrel csak viszonylag szűk tartományban tudod befolyásolni. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
Teljesen jogos az észrevétel. Mégis nagyon sok helyen használják, ismerek egy rendszert ahol a klíma elszívó motorjait csak ilyen rendszerű motorokkal, fázishasításos eljárással szabályozzák. Már vagy 15 éve egyfolytában megy.
Szia!
Aszinkron motoros ventilátort jól lehet szabályozni fázishasítással (áramszabályzás). mert ha kevesebb áramot hajtunk át rajta, akkor lassul, de egyben könnyebben is forog, így nem terhelődik túl úgy, mintha állandó tengelyterhelése lenne.
40 éve még létezett. A háború előttről maradt. Múzeumokban még találsz. Amióta tudnak aszinkron motorokat kis méretben gyártani, megszűnt a kefés ventilátor.
Ha így lenne, nem gyártanának relatív drága, több kivezetéses állórészű ventilátorokat. Az elektronika töredékébe kerül, de minimális a szabályozhatóság.
Érdeklődnél 10nF és 100nF SMD kondenzátorokból létezik mindenféle méretben vagy csak bizonyos méretekben gyártják?
Többféle méretben gyártják. A "mindenféle" az nagyjából nem jelent semmit.
Akkor pontosítok, van itt egy táblázat, ami SMD kondenzátorok méreteit mutatja. Szóval ha ebből a táblázatból kiválasztok egy nekem megfelelő méretűt, abban a méretben biztos lesz 10nF és 100nF kondenzátor, vagy nem biztos, hogy gyártják a táblázatban felsorolt minden méretben?
Igazából azért kérdem, mert a folyamatban lévő panelre, nem tudom melyík fajtát kellene betervezni, mivel nekem nincs, viszont így nem tudom, hogy milyen méretben kaphatóak. A másik szempont, mivel másnak is készül a panel, jó volna olyan méretet választani, amit egy kezdő is be tud majd forrasztani minden gond nélkül, akár pillanatpákával is, tehát lehetőleg nem a legkissebbet kéne beterveznem...
Megnézed egy alkatrészbolt kínálatát, ahol 2-nél több félét is tartanak . . .
Lomex, Tme, stb A 1206-ból szinte minden van pl. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2018
Az alkatrész méret egy paraméter, de vannak egyéb szempontok is. Pl. a kondenzátor esetében az értékén kívül a feszültség is fontos lehet. Nekem esetenként kimondottan gondot okoz 100 V-os, vagy akár még nagyobb feszültségtűréssel 100 nF-ot találni SMD-ben.
Véleményem szerint 1206-tól kisebb méretet nem érdemes tervezni, mert ahhoz már speciális eszközök, és nagy gyakorlat szükséges. A 1206-ot még az én viszonylag rossz szemem és kezdetleges pákáim is képesek kezelni.
Nem ismerem az autót, de a 4 tranzisztor/FET ről ítélve H-bridge nek gondolom. Talán a típus-számok, vagy a kocsi elektromos rajza töbet elárulna.
üdv.
Régebbi ismeretlen ellenállásról, hogyan lehet megállapítani,hogy fém, vagy szénréteg,egyáltalán meg lehet?
Tegyél fel egy fotót, hátha valaki már látott olyat.
Ha minden kötél szakad, akkor el kell csiszolni a lakkréteget,és meglátod mi van alatta.
Ha H-bridge, akkor talán valamilyen motort vezérelhet. Elektromos ablak, elektromos antenna, vagy valami motoros kütyü lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |