Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is! Idézet: „...de ha a bevonatot megsérted, onnantól csak kínlódás...” Na igen, erre én is rájöttem. Egyébként az meg plusz szívás, hogy elvileg a bevonatost is úgy adják, mintha réz lenne, csaképp nem az. Fogja a mágnes... Szóval hiába reszelném is be, vassal nemigen lehet forrasztani. Régen a pillanatpákában állandóan rézdrótot használtunk, bár az se volt túl hosszú éretű, ezt a tiszta réz csúcsot legalább újra lehet csiszolni. Csak rendeltem belőle...
Ifjúkoromban csak réz hegy volt, semmi bevonat. Időnként reszelni kellett egy picit, aztán mehet tovább. Ha elfogyott, jött az újabb rézrúd, aztán kész.
Pillanatpákába a legjobb a halogén izzóból bontott tartó . A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2018
Van mellette egy kondi lehetséges hogy az a ludas??
Több dolgot kevertek:
- "Klasszikus (minifor)" páka hegye réz(ötvözet). - Weller "kattogós TCP" hegyét fogja a mágnes, mert melegen nem taperolod, valamint bevontnak is része (és valóban megeszi a fene (lánykori nevén korrózió), ha sérül a bevonat). - Pillanat pákának "másfeles" huzalt használtunk, ha van csupaszon. Most osztottuk el a szentesi kutyavásáron a maradékát. A hajlító sablont amivel apám gyártotta, kidobtuk, mert senkinek sem kellett
Sziasztok!
Van egy kisebb fadobozos Genius 1 hangszórós hangfal páram. Kb. 10 éves és egy ideje gerjedő-búgó hangot ad akkor is ha ki van kapcsolva ha nem szól vagy ha halkan szól. Lehet valamit tenni vele? Köszi.
Ha a "klasszikus" 50 Hz-es búgó hangot hallod, akkor nagy valószínűséggel az egyenirányítás után pufferkondenzátor száradhatott ki. Többet nem tippelnék, a "gerjedő-búgó" hang, mint leírás sem túl pontos.
Kikapcsolva, bekapcsolva hangerő állásától függetlenül hallom. Ha kihúzom a konnektorból nyilván nem hallom
Nem sercegő-pattogó inkább monoton mélyebb zizegős hangon. Nem tudom jobban leírni a jelenséget, valószínűleg a "klasszikus" 50 Hz-es búgó hang lehet az. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2018
Tönkrement az elektronika benne. Hozzám is került ugyanezzel a hibajelenséggel egy mélyláda. A pufferkondi kiszáradt, szinte teljesen, tehát az egyenirányítás után lüktető egyenfeszültség volt, az egyik félvezető folyamatosan vezetett (előtte levő meghajtó tranzisztor zárlatba ment), emiatt a hangszóróra kikerült a táp egy része lüktető DC formájában (a másik része fűtötte a tranzisztort, mert nem nyitott ki teljesen hálistennek). Ez komoly zúgásként jelentkezett, hangerő szabályzó poti állástól függetlenül.
Köszönöm Mindkettőtöknek!
Szétszedem, veszek egy egyező méretű kondit és átforrasztom, illetve rámérek a félvezetőre, ha az is rossz akkor cserélem. Jól értelmeztem a válaszotokat? A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2018
Ha tudsz erősítőt javítani, akkor igen. Ha még sosem csináltad, akkor lehet problémákba fogsz ütközni. Az általad leírt hibajelenség (az a pár szó) nem egyértelműen jelenti az általam leírt hibákat, így a javítási mód sem biztos, hogy az általam leírtakban kimerül. Egy tuti: valami tönkrement. Ha szól a zene is a hangszórókból, akkor a félvezetőkkel nincs gond valószínűleg, csak a kondik szorulnak cserére. Ha nem szól a zene sem, akkor félvezető gondod is van. Esetleg levált vezeték is okozhat búgást, rossz forrasztás is!
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2018
A zene kiválóan szól, csak mellette halkan búg is.
Szia! Meg tudnád adni a típusszámát? Mivel a beszámolód szerint kikapcsolt állapotban is hallható a búgás, érdemes volna tanulmányozni a hibát mielőtt elindulsz alkatrészt vásárolni.
A relét kiváltó témában ebben az egy kérdésben még tudnátok nekem segíteni?
Már meg is rendeltem ebay-en a SSR-t, csak azt szeretném tudni, hogy az említett (Bővebben: Link) DC-DC SSR vezérlése esetén direktben ráköthetem-e a mikrovezérlő DO lábára az SSR bemenetét? Vagy esetleg ajánlott soros és/vagy párhuzamos ellenállást tenni oda is? Ha igen, akkor mekkorákat?
Rajz szerint van benne, de én inkább azt mondom, mindenképp tervezz be egy soros ellenállást...
Egyébként meg direkt 5V -ról egy árammérővel sorba kötve rámérhetsz, mennyit vesz fel. Ha ezt nagyobb feszültséggel is megismétled, kb ki is tudod számolni, hogy mennyi a belső ellenállás értéke. De mindenképpen a külső soros ellenállással mérj két feszültségszinten, biztos ami biztos... Idézet: HA biztosra akarsz menni, akkor egy ellenállás és egy tranzisztor megteszi. Így tuti, hogy nem terheled túl a kontroller kimenetét. „direktben ráköthetem-e a mikrovezérlő DO lábára az SSR bemenetét”
Rendben, hálásan köszönöm mindenkinek a segítséget, tanácsokat!
Sajnos nem találtam hozzá kapcsolási rajzot, de a felépítéséből arra következtetek, hogy van benne egy trafó, ami állandóan áram alatt van. Szabadíts fel ezt a trafót és győződj meg róla, hogy ez okozza-e kikapcsolt állapotban a búgást.
Üdv! Egy electrolux porszívó 12v 1,3Ah Ni-Mh akku csomagját szerintetek ki lehetne cserélni egy 12v 1,3Ah zselés akkura? Fizikailag elférne.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
Szétszedtem, ahogy sikerült belefotóztam. A trafó meleg, de nem forró, az alu hűtő úgyszintén. Két kondit kicsit púposnak látok, a nagyot és a közepesből a belsőt.
Ha belefér, akkor mindegy milyen 12 V körüli névleges feszültségű akksit teszel bele. Nem hinném, hogy sok elektronika lenne benne, a 12 V -os motornak meg szinte mindegy, csak túl nagy eltérés ne legyen.
Szia!
A C3 és C9 mindenképpen cserére szorul. Ha lehetséges, akkor építs be nagyobb feszültségtűrésű típust.
Szerintem a tranzisztor a vezérlő részbe már teljesen felesleges. Akkor tök mindegy lenne, ha egy normális optocsatolót használna az SSR helyett, és a kapcsolt áramkörbe tenne egy kapcsoló tranzisztort/fetet...
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2018
És gondolod, hogy az ólmos akkut ugyanúgy kell tölteni, mint a Ni-Mh-t?
Miért kellene ugyanúgy tölteni, hol állítottam ilyet?
Ha már itt tartunk, szerinted mi az egetverő különbség a két akku töltése között? Beállítod a töltőáramot, meg a töltési végfeszültséget, aztán ennyi. Az persze meglehet, hogy az eddigi primitív töltője nem lesz jó, dehát ezt legalábbis sejtheti a kérdező.
Mint írtam, ha biztosra akar menni. Nem minden kontroller kimenet terhelhető pl. 20 mA-rel. Én eleve úgy tervezem a kapcsolásaimat, hogy a kontroller kimenetei a lehető legkevésbé legyenek igénybe véve, 10 Ft-nyi alkatrészen ne múljon már a dolog, így még azt sem kell számolgatni, hogy az összteljesítmény határértéken belül van-e vagy sem.
Sziasztok!
Egy ismerősöm sztereo erősítöje tönkre ment, ami már egy ideje nálam van, azt mondta dobjam ki, de én szeretném megmenteni. Megtaláltam, legalábbis azt hittem, hogy megtaláltam minden hibás alkatrészt, de mégse 3 ellenállást és egy tranzisztort cseréltem ki ami tutira rossz volt, de sajnos előtte is gond van, mert amint bekapcsolom az egyik ellenállás és a tranzisztor rögtön elfüstölt. Egy Kenwood KA-727 erősítőről van szó. A Service Manualt mellékeltem és, ha lenne valaki olyan rendes, hogy megnézné nekem és tudna tanácsot adni, hogy mit nézzek át benne azt meg köszönném. Az R24, R28, R44 ellenállásokat és a Q22 tranzisztort cseréltem. Bekapcsolás után a Q22 és R28 rögtön elfüstölt. ( Manualban jelölve ) Kezdő vagyok a témában, de kisebb dolgokat már sikerült javítanom.
Sziasztok!
Nem is tudom hogy melyik "Témába" írhattam volna, ezért ha rossz helyre írtam akkor bocsi. Adott egy ilyen biztonsági kapcsoló. Bővebben: Link Ennek a működése annyi hogy mikor a működtető "kulcs" nincs benne akkor a 21-22 pont zárva van és a 13-14 nyitva. Mikor pedig bent van a kulcs akkor a 21-22 pont nyitva van, a 13-14 pedig zárva. Jól olvasom ugye ? Ebből bármikor kilehet húzni a kulcsot ? Nem akadályozza meg maga a kapcsoló. |
Bejelentkezés
Hirdetés |