Fórum témák
» Több friss téma |
Így már világos, félreértettem valamit. Olyat én is csináltam, a bedöglött elektronikájú töltőből kivettem a panelt a kimenetet meg direktbe, a mélyen leült munka-aksikra.
A kikapcsolható feszültségfigyelés, kifejezetten jó hatással bírhat szakavatott kezekben. Egy döglődő akku nem tölt fel 14,5V.-nál. Merítés után is megkívánja, és veszi is az áramot a maximális 15,6V.-ig. A Resurs-1 (16,5V körül tekinti befejezettnek a töltést) Mondhatni átdolgozza rendesen, és csurig tölti. Sok esetben, és hozzáértő kezeléssel, ez előnyt jelent, mintsem hátrányt.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2018
Ezt a technológiát inkább munka-akksiknál alkalmazzuk, ott jóval vastagabbak a lemezek, és pótólható a víz. Így igaz, 14,4V -nál még nincs feltöltve, csak megindul a gázképződés. A 24V os akksitöltőm, 32V környékén áll meg, de figyeli a feszültséget!! A megfogalmazást nem értettem, nem a technológiát, mert akkor feltölthetjük 12 V -os akksit 24V -ra is, de csak 1x!
Már nem Suzukim van.. eladtam. Peugeot 306.. 2 éves 55Ah(?) Banner "kamu" gondozásmentes van benne. Néha nehezen kapta el az indítást.. reggel kattant is egyet az egy fokban, de utána indult.. Gondoltam húzzuk már fel azt a matricát.. Hát nini.. Nyitható cellák. Két szélső, és egy középső cella is a képen látható víz vesztett állapotban. Gyógyszertári desztillált vízzel feltöltve. Kb egy deci belement. Töltőn van.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2018
Üdv!
Találtam itt a HE-n egy meg építhető regeneráló töltőt. Azt kérdezném a tisztel t fórumtársaktól, hogy 35v/10A trafóval működhet-e a dolog, mert csak ilyet találtam itthon. Egyébként a legkisebb akku, amire ki szeretném próbálni 55Ah-s, A legnagyobb pedig 155. Itt valahol olvastam hogy talán működőképes a dolog. A segítséget előre is köszi! A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2018
Persze.
CSAK! A félvezetőket, a diódákat, a fet-et, sőt a 7812-öt is úgy kell cserélni, méretezni, hogy bírják a csúcsfeszt. Ez szerintem 63V-ra való méretezést jelent alaphangon. Én kb 80V-ra méreteznék. És persze arra is vigyázz, hogy 40V felett már életveszélyes a villany, azaz figyelj a szigetelésekre.....
Nem tudsz középkivezetést kihozni? Azzal éppen jó lenne.
A trafó, amit találtam eleve közép kivezetéses 2x35v-os. Gondoltam az egyik széle meg a közép között oldom meg, úgy 35v-ot mértem.
A 7812-t mivel cserélhetném, Lm317? A fetre esetleg valami tipp?
Azzal az 50V-tal szerintem simán tönkre fogod tenni az akkut, nem csak a stab IC miatt van a rajzon a max. 35V-os ajánlás.
Inkább a fetet küldi halálba.
Mint írtam régebben ezt a gyenge fetet az áramimpulzus simán beviszi aktív tartományba, így a fet mint áramegerátor nem engedi és nem is tudja felengedni az áramot 50 A fölé. Ez az áram az akkunak kb semmi, a fetnek bazinagy veszteség. Próbáltam IGBT-vel (25A-es), az is bement aktív tartomyányba 50A környékén. 60A-es tirisztor, na az kibírja amit kell. 2db 10000µF 25-35V között töltve (SKKT56/12E, egyik fele korábbi helyén elhalt, másik felével használva, éppencsak langyosodik), akár 500A csúcsáramot is könynedén kapcsol. Az akkuk amiket megkínoztam vele (többnyire 300-500A között) nem haltak el (indítót és AGM-et (7-150Ah-ig)). Amelyik akku még használhatóság határát súrolta azon némi javulást hozott, de amik életjelet mutattak, de eredeti céljukra alkalmatlannak bizonyiltak, azokon nem segített (szóval nem kell féltenik az akkukat az áramtól, ami sz@r lesz kezelés után, az elötte is az volt). A tirisztorhoz még anniyt, hogy annak kissé más kapcsolás kell, meg kell oldani, hogy ki tudjon kapcsolni! Én azt választottam, hogy miután már vége a nagyáramú impulzusnak és csak a tápegység felől folyik az 1-5A, akkor lekommutálom egy pár miliohmos fettel ~100ms-ra. Ugyan ezesetben nem kap záróirányú feszítést, sőtt... De rekombinációval ráér abbahagyni a vezetést, ami gyakorlatban "lassú"-nak számít, a célnak jelen esetben tökéletesen megfelel.
Szerintem olyan fetet senki nem rak bele. Ezt az aktív tartomány meg áramgenerátor dolgot nem igazán értem, az enyémben egy 500V/20A-es FET van, és visszahoztam vele már néhány akkut a halálból. Az "áramgenerátor" minden esetben a trafó belső ellenállása, meg a kondi kapacitása, ESR értéke. Az áramát sosem mértem, de az enyém pont jó úgy ahogy van, valami 250VA körüli trafóval. Az az 50V-os töltögetőfeszültség szerintem kárt tenne a lemezekben, de az elektrolitra sem biztos hogy jó hatással lenne. A fetnek meg bírnia kell ekkora kitöltéssel, az enyém egy két tenyérnyi lemezen van (a doboz előlapján), és épphogy csak meglangyosítja, szóval elenyésző a veszteség.
Mérj rá szkóppal a fet Uds-re, az Ugs mellett (arra triggerelve). Te tudod jól hogy mit kell ott látni, láttam én is , de láttam azt is hogy, ha több áramot szeretnék, akkor valami megváltozik.
Persze próbáltam jobb fetekkel is, a szokásos javítás után megmaradó túlélő példányokat használtam (UPS 48V dcdc fetjei pont jók 60V 50-60A es típusok, nem kár értük, szabadon lehet feszegetni a határokat), a jelenség ugyanúgy megvolt csak "késöbb". Én azt láttam, hogy az Uds az impulzus alatt felszalad több V akár 10-20V magasságra is (gyanus lett hogy az már nem biztos, hogy csak az Rdson ból adódik, az alakja is elváltozik). Aztán néztem meg a fet adatlapját Ids-Uds|Ugs paraméterezéssel görbesereg. És bizony a fetnek a határait is képes feszegetni ez az üzem, legalábbis én el tudtam vinni odáig a fetet, hogy annak ellenére, hogy direkt gétmeghajtón 5ohmos gétellenállással volt kapcsolva és bekapcsolva tartva, magára vett akkora Uds-t bekapcsolt állapotban, ami már nem lehetett csak az Id*Rdson, az alakjával sem stimmelt ugye minden (arra jutottam hogy a munkapont belekanyarodott a vízszintes részébe (ez már az aktív tartomány) az Ids-Uds grafikonon látható jelleggörbének). Ugyanakkor láttam azt is, hogy a fetnek szimplán az Rdson-ja alapból komolyan behatárolja az elérhető áramcsúcsot (hátmég az, ha kijön aktív tartományba), gondolam kicserélem olyan elemre amely szaturációs jelleggel rendelkezik BJT-t meghajtásával nem akartam bajlódni úgyhogy IGBT-t tettem be. Azzal előbb tuóbb megint magasabb áramértéket tudtam elérni kisebb Uds_on mellett, de hosszabb üzem után zárlattal fejezte be, illetve egy esetben, ahogy növeltem az energiát a tárolóban, szintén zárlatba ment. Utána jött a tirisztor, új vezérlés-meghajtás (lekommutálás), 500A áramcsúcs fölé nem engedtem még, az már nekem is az a nagyság, ami az akkura veszélyes lehet. Én Labortápot használok 2-4A áramkorláttal, 25-35V között, ezért nekem csak az energiatároló csinál 1db impulzust utána egy pici áramgenerátoros rész jön, míg nektek impulzus után a trafó és a szórása stb által csinált áramlöketek jönnek. Ha azt mondod úgy jó, akkor úgy jó. Engem furdalt a kíváncsiság, hogy a nagyobb jobb-e (illetve maga az impulzus-e az, ami jó), a lehetőségem meg volt rá, ennek engedve tornáztam egyre feljebb az áramcsúcsot. A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2018
Szia, Nekem a 10.000µF os kondit megfőzte a kapcsolás...
Öreg narancssárga öklömnyi méretű ROE 10000µF 100V még csak meg sem langyosodott (pedig nem ért volna meglepetésként, ha megsértődött volna az igénybevételtől, az elért áram impulzus nagysága sugallja, hogy milyen belső ellenállása lehet a kondinak.)
Milyen fetet raktál bele? Szereztem egy trafót. Elvileg 24V/270VA.
Idézet: „meg a kondi kapacitása, ESR értéke” Itt pontosan melyik kondenzátorról van szó (C6:3300µF/40V)?
Üdv Mindenkinek. Fejbe vettem, hogy utánépítem a szulfátlanító töltőt. Kérdésem az lenne, hogy 24V trafó esetén a 35V 3300µF elmegy még? Vagy érdemesebb 40V-os kondit keresnem? Illetve 105°-os legyen?
Szia, Ha pont 24V a ~, akkor a DC=33,84, határeset, mivel a kapcsolás eléggé rángatja, érdemesebb a 40V-os.Nekem 10.000u/100V van benne, 2db IRFP250, igaz igen-nagy akksikal is babrálok.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2018
74Ah-s akkut akarok regenerálni. Viszont a HEstore-on nem találok csak 35V kondenzátort. Ha meg nagyobb értéket választok, és későbbiekben kisebb akkun akarom használni, akkor nem tudom mondjuk a nagyobb kapacitás mennyire befolyásoló tényező.
A nagyobb kapacitás nem befolyásolja a kisebb terhelést, csupán energia tároló szerepe van. Az akku, csak annyi áramot fog felvenni, amennyit kíván, illetve a készülék szolgáltatni tud.
Köszönöm a segítséget. Akkor nagyobb kondit kap. 105°C-os legyen vagy elég a kisebb is oda?
Attól függ, milyen közel kerül a FET, Greatz hűtőbordához. Nekem ventit is kellet beépítenem, annyira melegedett, Inkább a 105 -öset javaslom. De mondom, az enyém egy 24V/ 50A -es trafóról megy, a Greatz is 50A -es benne, nagy munka-akksikhoz, 200-500 Ah
50A, az már majdnem hegesztő A ventit mindenképpen bele teszem. 105°C-ra gondoltam én is, de kellett a megerősítés. Ami a leírásban van NYÁK terv azt építem meg minimális módosítással. A két NTC ami a kapcsolási rajzon szerepel, abból gondolom mindegy melyiket teszem az akksira?
Teljesen felesleges a bonyolított kapcsolást megépíteni, mert az akkud nem fog melegedni. Az alap változat bőven elég, abba nem kell semmi huncutság csak az 555 a passzív elemeivel meg a FET.
Szinte nyák sem kell neki, nálam úgy néz ki hogy a doboz előlapjára belül van rögzítve a FET, az előlapon van a poti és a LED is, a FET felhajtott lábai meg tartanak egy fél gyufásdoboz méretű kis próbanyákot, ezen van az 555 a passzív elemeivel. A graetz meg a puffer pedig a trafón vannak.
Nekem itt Ír-ben nem melegedett az akksi, csak a teljesítmény fokozat, de itt nyáron is max 20 fok körül van, nem tudom Otthon 40 fok környékén hogyan viselkedne az akksi?
Nekem a motor akku melegedett , de az csak 5 Ah volt . Gondolom , ha rajta hagyja az ember egy - két napig , akkor a 75 Ah is melegedhet , vagy ha zárlatos lenne közben .
Gépjármű akkukat szoktam szulfátoldózni, ezek általában 45-55Ah kapacitásúak. Eddig még nem találkoztam olyannal ami akár csak meglangyosodott volna, 30 fokban sem. Nálam ez úgy működik, hogy első nap merítés kb. 9V-ig, éjszaka pihi. Következő nap reggeltől estig rajta van, éjszaka pihi. Harmadik nap szintén reggeltől délutánig-estig rajta van, ha elérte az akku a megfelelő töltöttségi szintet (nem nagyon akar már 13,5-13,8V fölé menni a fesz töltés közben) akkor beépítés és próba. Ha nem, akkor még egy napot rajta van, de melegedni még ilyenkor sem szokott.
Benne van a Zoli által közölt rajzban. 12V.-os Zener. A stab IC nem csipázza már a 35V.-ot se annyira.
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |