Fórum témák
» Több friss téma |
Most jön a nagy bukfenc.
Az AC reléje működik, biztosítéka jó. Az AC pumpát ma kiszereltem, majd +12V-ot ráadva - a szivattyú szépen üzemel. (most, hogy csak úgy forog /mert hangot ad/, vagy hozzá némi nyomást is produkál, azt egyenlőre nem tudom), Mint ahogyan azt sem, valójában az autóba beépítve megkapja-e a tápfeszültséget a gyujtás ráadásakor. Ezt holnap fogom kilámpázni és megmérni. Érdekesség, de mintha egy kis víz lett volna a tartály aljában, ahogy szívtam kifelé a benzint ... Ha persze a végén minden jó, és összerakva pöccre indul, akkor rögtön nem szóltam egy szót sem. De hogy már 2 napja meg se nyekkent az utcán, az számomra bizony elég érdekes. Van valami szerkezet az AC pumpa fedelében, lehet hogy az a hunyó mindenben? Azon át jön ki a benzincső, és némi áramot is kap a bemenetről ... Lehetséges, hogy valami nyomásszabályozó, vagy esetleg az átfolyás-érzékelője? (Valójában még nem néztem meg tüzetesebben) De ami késik, az ...
Milyen motorod van pontosan? Z12XE-nél a K16-os jelölésű relé (amelyiknél biztosíték van) lehet az AC pumpa reléje. Jobbra mellette a K18-as jelölésű "ECU", pl. a légtömegmérőt kapcsolja be. A közelebbi fekete K11-es jelölésű "időzítő, lámpamosó". Ne vedd 100%-ig biztosra, rajzon más elrendezésben vannak a relék.
Az AC pumpa rajz alapján egy motor. A 8-as biztosítéktábládban a zöld 30A-es (az előző hozzászólásban betett képed alapján balról a harmadik) az F6-os biztosíték. A rajz alapján 20A-esnek kellene lennie. Erről kapja az áramot a K16 és K18 is. A biztosíték bemenő oldala az akkun van (állandó áram), nincs köze a gyújtáshoz.
Az az igazság, hogy a biztosítékos lenne az AC reléje, erre már én is rájöttem. Szép lilásrózsaszín doboza van. A mellette levő szintén ugyanolyan szinű nem tudom mit kapcsol.
És szintén nem tudom, mit kapcsol még ebben a dobozban a fekete színű és fele akkora méretű relé, mert amint írod, az a K11 valami "időzítő, lámpamosó" relé lenne, ámde nekem nincsen az autómon semmiféle lámpamosó! Lehetséges, hogy a relé csak ott van, de minek? És utólagosan persze ott van (én építettem bele - egy biztosítékkal együtt) a nappali fény reléjét. Amúgy a motorom - ZX12XE 19CH tipusú.
Nos - a végkifejlet.
3-4 indítózás után rendre lehalt az akksim. Tegnap aztán vettem és tettem bele egy vadi újat (úgyis kellett volna a közelgő tél miatt, no meg -az az akksi már 7 éves volt), és egyből másodikra pöccre beindult a szerkezet. Tehát - köszönöm az ötleteket és jótanácsokat, ám a továbbiakban ez a téma okafogyottá vált.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi "érdekes" jelenségre: Az autóm egy 2001. évi g astra 1. cabrio, aminek teljesen random módon, néha az indexe "beragad", azaz bármerre kapcsolok, az izzók és a műszerfali visszajelző is csak világít folyamatosan, nem villog. Ilyenkor, ha megállok, kiszállok és bezárom a kulcs távirányítójával az autót, az indexlámpák nem alszanak el, csak ha újra ráadom a gyújtást. Az is előfordult már, hogy ilyenkor nem nyit/zár a távirányító, viszont kulccsal tudok zárni. Index reléket már cseréltem. Előre is köszi! Köszi!
Szia!
Nincs, 4 hete vettem, előtte nem tudom, hogy mit mókoltak benne.
Az akkor tényleg jó vásár volt.
Lehet hogy valamelyik relé, vagy pl. a bajuszkapcsoló hepciáskodik. Annak a házilagos cseréje meg eléggé macera, avagy a szervizben nem az olcsó kategória.
A bajuszkapcsoló alatt az idexkart érted?
Az indexreléket cseréltem már. Egy villamos emberkével beszéltem, aki csak mellékesen foglalkozik autók elekrtomos problémáival , hogy az irányjelző kapcsoóval lehet a bibi. A kapcsolón belül a vékony érintkező felület elkophat egy idő után, vagy nedvesedés miatt, és a bent maradó rézpor marháskodhat. Ráadásul ezekben az autókban még a vészvillogó kapcsolója is valahogy részt vehet a játékban. Amúgy a kapcsoló csere nem nagy ügy. Még mindíg előjön a jelenség.
Igen. Nekem a "bajuszkapcsoló" bal oldalon az index kapcsolója. Jobb oldalon meg az ablaktörlőé.
OK. A kapcsolót szétszedtem, minden ok. benne. A vészvillogó kapcsoló is jó. Bontósokkal beszéltem, javasolták, h a központi zár/riasztó elektronikáját is nézzem meg (jobb "A" oszlop aljánál), de ott is mindent rendben találtam. Most hozatok egy komplett biztosíték táblát, multitimerrel. Azt kicserélem, majd elválik. A tapasztalataimat majd leírom.
Sikerült megoldani? nekem is ezt csinalja most a corsa, c14nz motorral
Szia.
Ezt a típusú hibát szokta okozni a hall jeladó fáradása. Jól kicsontozott téma. Melegen elmegy a szikra,visszahül megint pöccre indul... Egy próbát megér. Olvasgass vissza itt is lett már tárgyalva a téma.
Szia! Nem. Úgy néz ki megoldódott. A multitimer panelen , a csatlakozó érintkezőknél lehetett valami kontakthiba, mert kicsreéltem és azóta pöpec. Majd ha lesz egy kis szabadidőm, átnézem, ha kell végigforrasztgatom.
opel astra f 1998 1.4 16v motorral. kérdés hogy lehet a szivargyujto hibát elháritani nincs meg a 12v. köszi
Keresd meg a biztosítékját és cseréld ki ...
Hello! Azt figyelembe vetted, hogy csak gyújtás ráadásakor van ott feszültség? (Legalább is az enyémben úgy van.)
Szerintem az általában mindenkinek az Opeljében - már gyárilag úgy van megcsinálva!
Gyujtás nélkül csupán a fénykürt, féklámpa, belső világítások (esetleg a helyzetjelző) működik. Meg persze az elektromos ajtózárak és a rádió (már ha van benne). A többi mind csak gyujtással együtt megy. .......... úgy tudom.
Sziasztok !
Van egy opel astra g-m . Ha gázra lépek / rendszerint ekkor / hibajelzés . Gyújtás le , üres gurulás , gyújtás vissza , 5. és a hiba eltűnik . Valakinek ötlet ? A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2018
Szia lehet a fojtószelepház ragad,vagy pedálnál hiba,de ezeken kivül sok más is lehet.Benzin nyomás,holtponti jeladók stb.
Köszi , ez nem régóta van .
Az opelek megtudják szivatni a szerelőket,sok sok olyan hibát produkálhatnak hogy csak a sokadik szerelő jön rá.Lehet trafósor,lehet lambda szonda,lehet a légszürőházból menő harmonika szivócsőben levő szenzor,de lehet az üzemanyag szivattyú kontakt hibája,sok minden lehet,ki kellene olvasni a hibakódot.
Nem írt semmi hibakódot
Úgy mentünk vele de akkor persze nem esett hibába és nem is raktározta el a hibát .
Ami nekem van programom ott is sürün előfordul hogy nem ir hibát,de ha lefuttatom teljes rendszer diagnosztikát ott biza előszokott bukkani még ez az.
Köszi
Vállalnád ha nem laksz messze ?
Mit értesz hibajelzés alatt? Ha a gyújtást ráadod, akkor folyamatosan világít a motorelektronika hibát jelző ikon a műszerfalon? Ha igen, akkor van tárolt hibakódod. Nem kell berendezés a hibakód olvasáshoz. Ki is tudod villogtatni: Bővebben: Link A hibakód tudatában talán tudnék további tippeket adni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |