Fórum témák
» Több friss téma |
Nem én építem .... Két hozzászólással visszább mindent leír a kérdező
Egy 880x 520 miliméteres hely van.. erre kel betennem!
Számolgattam, az már biztos hogy az hid az a hosszabbik utat fogja bejárni, mert igyí jobban tudok a hellyel spórolni! Az Y tengelyen a kocsik pedig már remélem lehet kisebb oda két kocsit teszek be egymás mellé az 47*2 azaz 94 milliméter! Így a 434 miliméterből megmarad 340 milliméter. Rajzolok " gyorsan " egyet aztán töltök fel pár képet hogy ki mit gondol, meg hogy érthetőbb legyen
Csak véleményezésre...
![]() A híd 400 milliméter hosszú MGN12 sínek és kocsik A két sin tengelye 6 centire egymástól a kocsik kb 2 centire.. Kell e a két sin és négy kocsi? Vagy nagyon "ágyúval verébre" effektus?
Ez így teljesen korrekt elrendezés de a hidat én tuti nem fából csinálnám ..
Nekem bejön! Igazság szerint ez a verzió jobban tetszik mint az előző. Mennyi lesz a hasznos terulet?
Meg csak tippelni tudok mert a Z tengelyen még gondolkozom de széltébe 340 hosszaba meg kb 700 lesz a vége! A vázlat ma meglesz a pontos rajzal pedig remélem hétvégére végzek hogy a jövőhéten rendelhessem a fő darabokat!
Az is (szinte)biztos hogy fogasszíj hajtású lesz!
Hát megszületett a nagyon felületes skicc... Arra jó hogy számolni tudjak!
Kéretik nem kinevetni, mert csak 1 órám volt befejezni. Hozávetőlegesen 320 miliméterem fog maradni , szélte pedig lecsökken 600 re mert a vezérlőt a dobozon belülre rakom... ( Ez még nincs rajta a rajzon!) A gép teste és a doboz közé ( az egy centis hézagba) egy 10 milliméteres hangszigetelő anyag kerül! ( ipari) Az X és Y tengelyt fogasszíj fogja mozgatni, a Z-t pedig valószínű áttétes menetes orsó ( de ez még képlékeny. A rajzon a motorok még nincsenek rajta ( ezen már nem is lesznek) de az X irányba a hid két végére rögzített léptetőmotor fogja cibálni a falhoz "fixen" rögzített szíjat y iránynál a hidra rögzített szíjat cibálja majd a "Y" kocsira rögzített léptető, "Z" irányba pedig .... van ötlet de még nem tudom melyiket válasszam! Az anyag falvastagsága még változni fog, sok helyen indokolatlanul vastag a 22 milliméter réteglemez, Az is biztos több helyen változni fog! A híd jelen pillanatban fából van tervezve ( még akkor is ha sokan lebeszéltek róla) de szeretnék egy fa és egy bosch profil hidat is csinálni hozzá, hogy tudjak különbséget nézni ( na persze nem egyszerre mert a technikai elemek ugyan azok lesznek csak a szerkezet fog változni!) Ki mit gondol?
Szia!
Jól látom, hogy a sín két darabból van? Amennyiben igen, akkor az felejthető ötlet, ti. ott döccenni-ugrani fog a kocsi és kikészülnek a görgők. ![]()
Természetesen egy darabból lesznek, csak idöm se volt ugy szerkeszteni ( meg nem is ismerem még annyira a sketchUp-ot)
Hogy flottra megcsináljam! Ez csak a "szemléltetés"!
A két egy oldalon lévő hosszú vezeték egymástól való távolságát meg lehetne növelni, van rá hely érdemes kihasználni. A rajta futó szánok távolságán is lehetne növelni kicsit, (?) az némileg csökkenti majd a lökethosszt.
Tud valaki bejáratott eladót MGN 12 sinekhez meg kocsikhoz?
Láttam pár elrettentő fotót ebay-en, és nem merek már akárhonnan rendelni!
Ebbe igazad van! Az alsó sint lejebb viszem jóval, és igen igy hogy fordult az irány, igy már csökkenhet a lökethossz! A kocsikat is széthuzom jobban
Heló!
A képen látható adatokkal bíró léptetőmotorhoz milyen meghajtó lenne ideális? 6 vezetékes, (2 tekercs középmegcsapolással), bipolárisként szeretném használni. Én a TB6600-ra gondoltam, van valakinek tapasztalata ezzel? Ezen a vezérlőn szabályozható a max áram? Mekkora bemenő feszültség kellene a vezérlőre, hogy ki lehessen hozni belőle a maximumot? a tekercs ellenállás ~1,4Ω (két végpont között). Köszi! ![]()
A TB6600 egy olcsó, de megfelelő vezérlő lehet ehhez. Nekem csúcsra járatva kigyulladt az IC a vezérlőben. Minél nagyobb feszültséget adsz neki, annál nagyobb lesz az elérhető fordulatszám. A TB6600-nál maradva 40V 4A motoronként jó lehet.
Egyébként ha a motorra 2V van írva, akkor miért kell neki (a vezérlőnek) nagyobb feszültség?
Hogyan lehet kiszámolni, (ha lehet egyáltalán) hogy mekkora legyen a bemenő fesz.? A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2018
Azért hogy mihamarabb felépüljön a mágneses tér, a vezérlő áramkorlátos, így a beállított áramtól nagyobb nem folyik, gyors lesz a motor.
Nem érdemes a feszültségen rágódni. Minél többet adsz neki annál többet tudsz kihozni a motorból. Persze elmegy 12-24V-tal is, csak a sebesség növekedésével erőtlen lesz és lépést veszt.
Köszönöm a válaszokat!
![]() Még lenne egy utolsó kérdésem: A szóban fogó motor kb hány Nm lehet? (saccra) 76mm hosszú (tengely nélkül).
Bővebben: Link
nálam a második vaterás linken ott van, kb 1Nm A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2018
A tartónyomaték megegyezik azzal amit forgás közben tud?
Nem. A tartónyomatékot adják meg rendszerint, mivel az nagyobb érték, a szemnek jobban tetsző...
![]()
Jaaa! Értem, köszi!
![]()
Hozzátartozik a nyomaték megadáshoz, hogy a forgásban mért nyomaték a léptető impulzusok időegység alatti számának függvénye,vagyis diagrammon célszerű ábrázolni. Ha megnézel egy ilyet, rögtön szemet szúr a nagyobb fordulatok felé mennyire legyengül a léptecs.
Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni egy cnc maró további tervezésében.A jelenlegi állapotról töltök fel pár képeket ,hogy legyen elképzelésetek róla mit is szeretnék.Ez a második gépem amit készitek és szeretném minnél stabilabbra nagy megmunkáló területtel és erős motorokkal felépiteni. Az Y tengely 4 db 20-as tengelyen mozog lineáris csapágyakkal. Az X tengely Talpas 20-as tengelyen mozog. A Z-t 16-os tengelyekkel tervezem A vázszerkezet 30x30 vastag falú zártszelvény homokkal kitöltve , nagyon stabilnak tűnik ,súlya kb 150 kg A nagysága 100x100 mm ,Ebből a hasznos munkaterület kb 80x80 mm lesz. Az Y tengelynek nagyon nagy súlyt kell majd hordoznia mivel az oldallemezek 6-os kazánlemezből készültek, ehez jön hozzzá a vastagfalú zártszelvény tartás, Z tengely,plusz maró és léptető motorok súlya és egyéb. Naggyából ezt a súlyt 35-40 kg-ra saccolom. A tengelyek nagyon könnyen mozognak de a hordozott súly tehetetlenségi ereje miatt aggódom. Nema 23-as motorokat tervezek, 3NM nyomatékkal és 16-os golyósorók lennének mindegyik tengelyen (Három tengelyes Maró készül) Az is felmerült bennem hogy az Y tengelyt 2 db motorral hajtanám meg mindkét oldalon 1-1 db. A vezérlést egy 5 tengelyes csatolókártyával és TB6600 Amperes vezérlővel szeretném megoldani.A kérdésem az lenne hogy a felvázolt terv megállja e a helyét ekkora gép esetében. Milyen módositást javasolnátok ahoz hogy a végeredmény jó legyen?
Szia.
Az én gépem: Bővebben: Link Az Y tengely lineáris tengelyét/csapágyát gyengének találom. Jobb lett volna talpas változatot venned, és úgy beépíteni hogy jól alá legyen támasztva, félek hogy középen el fog hajolni. Én NEMA24 -es motorokat használok, ezek 4Nm tudnak. A lineáris csapágyam 20 mm-es és a golyós orsóm is 20mm-es 5 mm menetemelkedésű. A munkaterületem 1500mm x 1100mm x 300mm. Ha gondolod mutatok még képeket.
Szia! Az az alátámasztás nélküli 20-as tengely felejtős!!!! Akár fél centit is "lógni" fog ezen a távolságon...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |