Fórum témák
» Több friss téma |
Nem.
Csak a szivattyú és a ventillátor megy addig amíg a termosztát kéri a fűtést.Volt hogy órákon át.Persze a rendszerben hideg vizet forgatva nem lessz meleg. Ha ebben a kiakadt állapotban lehúzom az előremenő NTC röl a vezetéket,megáll hibára.Visszadugva kérdés,reset vagy bármi nélkül índul és be is gyujt. Padló és radiátor,külső hőmérséklet érzékelővel. Valami ötlet?
Rendszeresen F1-es hibára áll ki a kazán! Mi lehet ennek az oka?
Üdv a fórumozóknak.Segítséget kérnék a következőre.Kaptam egy saunier Duval ECOSY F AS 28 E turbós kondenzációs kazánt.A tulaj szerint jó csak valami morgással működött neki.Itthon feszültség alá helyeztem.nem reagált a 220 ra,ha igen akkor oly lüktető módon kapott feszültséget a ventilátor.Elvileg a panel két éves,Tud valaki segíteni?Köszönöm.
Nézd meg az elektródákat.
Szia! Akkor már próbáltad, és az eredmény, hogy csak a megfordított dugvillával működik rendesen a kazánod jelenleg, ugye? És előtte évekig nem volt gond, ugye?
Ezért nem értem a dolgot, ezért is kérdeztem, hogy mi ez a dolog, mert semmi más műszaki eszköznél ilyenről még nem hallottam. Valami olyanról viszont igen, hogy időnként felcserélődhet a gyújtó és ionizátor elektróda funkciója, mert ezek már egyenáramról kapják a tápot és az egyenirányító képes ezt megtenni. De ilyen csak a vezérlőpanel utasítása szerint történhet, talán bizonyos üzemóra eltelte után. A gyártó programozhat ilyen üzemmódot, hogy a szervíznek is adj munkát. Persze ez csak feltevés részemről.
Előtte pontosan 8 évig nem volt használva a kazán!!!
Szia,
Olyat nem tudnak a kazánok, hogy cserélgetik a fázis- nullát programból, ilyet csak az áram szolgáltató tud.
Sziasztok. Van egy Junkers Ceraclass Acu ZWSE28-5MFA típusú kombi turbó kazánom melynek fűtés oldalával van problémám. Gyakran előfordul, hogy fűtés esetén a láng ugyan bekapcsol, de pár másodperc után (amikor szerintem fel kellene modulálnia a lángot) kikapcsol a láng (most is amikor fűteni kellene a hideg miatt). Aztán kis idő múlva, vagy a reset megnyomása és ki-be kapcsolás esetén ugyanezt csinálja. Már több szerelő megnézte, kémény nyomásokat mértek, de az rendben volt, más ötletük nem volt (panel csere). Lettek fújva a vákuum csövek is. Most már azt csinálja hogy be sem gyújt reset után, bekapcsol, de amikor szikrát kellene adni akkor leáll (de lehet hogy ez egy belső időzár - később nem próbáltam). Szóval a fűtés oldalon ezt csinálja és az érdekes az, hogy a melegvíz oldalon soha nem volt probléma. Tehát ha a nyomáskülönbség kapcsolóval lenne gond akkor a melegvíznél ugyanezt csinálná, nem? Ezért gyanakszom a panelre. Lenne esetleg valami ötletetek hogy mit csináljak?
Nem indul el a ventilátor 2. fokozata. Heat III. szériabetegség.. Minden valamire való junkers-es szerelőnek tudnia kéne..
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2018
Ilyet az áramszolgáltató nem tud. A fázist nem lehet csereberélni a nulla+földdel.
Az oszlopon fázis vezetők vannak, bizonyos számú oszloponként meg földelés a nullára. A nagyfesz távvezeték oszlopon sincs más csak fázis.
Sziasztok!
Adott egy Ariston Cares Premium 24 gázkazánunk, melyben 2 napja gondolt egyet és előjelek nélkül a lángérzékelés megszűnt. Így a kazán SP1 -SP2 -két indítási kísérlet után kiáll 501 hibára (lángérzékelés nincs). Mivel a szikráztatás megy így véleményem szerint marad a két további lehetőség a panel hiba vagy a gázszelep hiba. Van ötletetek, hogy hogyan zárjam ki a gázszelep vagy a panel hibáját? (Olvastam itt a fórumban kondi cserékről de erről esetleg egy alaposabb leírása, infója van valakinek) Köszi a segítséget....
És láng van-e, ami majd ezt követően szűnik meg? Vagy a gázt el sem kezdi adni?
Igazad van, olyat nem tud, még az áramszolgáltató sem, hogy a fázis-nullát megfordítsa. De, mondjuk 10 évig rendesen működik a kazán és azután jön csak elő a hiba, majd a dugvillát elfordítva már ismét rendesen működik a kazán. Miért? Elektronikusan mi történt közben?
Mi a csoda ez a fázisérzékenység? Mindig egyfázisú kazánokról van szó, itt van a fázis, a nulla és a föld. A fázist és a nullát cserélhetem, ha fordítva dugom be a dugvillát. Akkor ezt úgy 10 évente meg kell csinálnom?
Nézd, ezt kár tovább ragozni, ha annyira kíváncsi vagy rá, akkor vissza kell rajzolni, tanulmányozni, megérteni. Én megtettem párral (kb 15-20óra panelforgatás, átvilágítás, ohmmérőzés) és mind különbözött egymástól, nem beszélve arról, hogy ugyanolyanok még egyszer nem kerültek hozzám, tehát abszolút nem éri meg vele foglalkozni, csak a kíváncsiság hajtott.
Azt mondhatom, hogy amelyik a hálózati fázist vezeti 10nF X2 kondenzátorral az érzékelő elektródra, ott mindenképp feltétel a helyes csatlakozás, de ez a kezdettől fogva fennáll, nem változik meg. Amelyeknél ez a funkció is a galvanikusan leválasztott 12-24V-os tápról van megoldva, azoknál ez nem fordul elő. Idézet: „Én megtettem párral (kb 15-20óra panelforgatás, átvilágítás, ohmmérőzés)” Minap pont nézegettem a feltöltött revengelt kapcsrajzaidat (hogy bakker ezzel jó sokat dolgozott valaki) így ezúton köszönném meg a befektetett idődet/munkádat!
Láng nincs...a gázcsap elzárása utáni indításnál egy egy pamacs előfordult (egy pillanatra a kazán bepöccent) majd SP1-SP2-501 kombóval leáll.
Mármint ha újra nyitom a gázcsapot.... Bocs most olvastam vissza mit írtam...
Sziasztok van egy duval renova star f- s kazán. Elindul a turbo és a szivattyú de a lángot nem gyújtja be szerintem szikra sincs. Így látatlanba mit tudtok rá mondani és a végén letílt hibával a kazán.
Még egyszer,mert látom nem olvasol el mindent! A BUDERUS KAZÁNOM 8 ÉVIG NEM VOLT HASZNÁLVA!!! Részemről befejezném...Köszönöm konop, tökéletesen működik!!!
A kazán begyújtásának menete: Szivattyú indítás-ventilátor indítás-gyújtás indítás-gázszelep nyitás. Ha ebből valamelyiknél elakad akkor vagy azzal, vagy az előző lépéssel valami baj van. Nálad a ventilátor indítás utáni lépés marad el. Nagy valószínűséggel a ventilátor működését ellenőrző presszosztáttal lesz a baj. Ha az nem vált át, akkor nincs gyújtás. Nos ezt a presszosztátot kellene lellenőrizni, hogy a hozzá vezető csövek nincsenek-e eldugulva, az érintkező ami benne van átvált-e rendesen.
Ami a ventillátor mellett van? Annak a csatlakozóját akkor meg a csöveket ami rámegy, ha az jó akkor meg marad a szervíz mert gázzal nem babrálunk
Köszönöm, szakszerű választ adtál, így már értem.
mercike: Nem a Te kazánodra gondoltam a 10 évvel kapcsolatban, hanem a szomszédom kazánjára. az a hozzászólás ott van talán egy oldallal visszább. Persze én szintén befejezem.
Sziasztok!
Abban kérném itt a segítségeteket, hogy van nekem egy Unical KONe C18-as kazánom és mostanában olyan problémám van vele, hogy a fűtés végén, amikor a szivattyú még cirkulál, majd leál, a leálláskor lecsapja a Fi-relémet a lakásban. De ez se minden esetben történik meg. Voltak kint szerelők, szerelők szerint panelcsere (89e+szerelés). Esetleg van valakinek tapasztalata hasonló problémával kapcsolatosan? Milyen alkatrész okozhat egy ilyen hibát a panelen, lehet-e javítani, javíttatni a panelt? Köszönöm, Péter
Hány milliamperes az a Fi relé? Lehet, hogy egy értékkel nagyobb segítene rajta.
Sziasztok!
Egy Ariston BS II 24 FF kazánnal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, hátha valaki már találkozott hasonló hibával. A kazán hangosan, pukkanva indul az esetek 90%-ában. A szervizes kimérte, hogy az indító gáznyomás magas (8 millibar, 4 helyett) Állítólag ennél a típusnál ezt az értéket nem lehet állítani, hanem az elektronika vezérli. Ezért nem is tudja megszüntetni a problémát. Az elektronikát viszont nem meri kicserélni, mert túl drága és nem biztos a dolgában. Innetől pedig zsákutca. Ha valakinek van egy jó ötlete, vagy ismerős a probléma, megköszönöm a segítséget.
Nem pont ez az Aristonom van, de az is dübben amikor belobban a gáz. Lángőr rész meghibásodás miatt került másik panel bele, azzal is ilyen volt. Próbált valamit állítani a szerelő, de nem tudott.
A Bs-en a startgázt a szelepen lehet állítani.
Nézd meg a váltószelep motort, hogy nincs e felázva a szeleptől. Csak a Fi csak akkor reagál, ha 30mA-nél több szivárog el a védőföld felé. A vezérlés nem csinál ilyet. Vagy a szivattyú, vagy a váltószelep motor, vagy valami vízszivárgás rossz helyen. De mivel mindig leálláskor csapja le, gyanus, hogy amikor a váltószelep átvált leállás után és átkerül a vezérlő áram a szelep másik oldalára, ott víz van a motorban és azért veri le.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |