Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ez a megoldás csak Ford típusoknál működik.
Parancsolj: 1:Gyújtást ráadni(motort nem indítani) 2:Tompított lámpát felkapcsolni,innentől ügyesen kel dolgozni,mert 10 mp alatt kel elvégezni a további műveleteket. 3:Hátsó ködlámpa kapcsolót(nyomógomb)5x egymás után megnyomni(kapcsolni),és rögtön 3x megnyomni (kapcsolni) vészvillogó kapcsolót.Villogás(kattogás)rajta marad. 4:Várni,és figyelni műszerfalon az akku ikont,aminek egy idő után kb 20 mp-n belül fel kel villania 3x.Ezzel kész is a kézi resetelése BMS-nek. 5: ki lehet kapcsolni vészvillogót,meg a világítást is.
Még annyit hozzáfűznék,hogy ez a resetelési mód egy úgynevezett nem dokumentált funkció lehet, amit a fejlesztők építettek bele kifejezetten azért, hogy ne csak géppel lehessen megcsinálni a resetet - számtalan ilyen kiskapu létezik a bonyolultabb rendszereknél. És pont azért ilyen kacifántos, hogy véletlenül ne legyen könnyű rájönni. De kiszivárgott.
Köszönöm, alkalomadtán ki fogom próbálni.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne,_hogy meghalt a generátorom,_rendeltem egy bontoóbol egy teljesen joót, csak az a bibi, hogy a csatlakozó nem egyezik a fesz szabályzoón._Enyeémbe keét kaábel megy, es ezen csak egy csavaros, alátetes felfogatás van._Emberke azt mondta, ugyan abboól a kocsiboól lett kiszerelve, mint az enyem,_csak az egyik szál le volt szigetelo őszalagozva,_maásik meg raákötve._Keérdésem az lenne, hogy az eén generátorom fesz szabályzóját rá tudom erre a maásikra rakni? Köszi a válaszokat. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2018
Moderátor által szerkesztve
Szia!
Adjál meg több adatot és mutass fényképeket a generátorok kivezetéseiről.
Autó pontos évjárata motorkód típusa. És a fotóval máris sokat tudnál segíteni.
Sziasztok!
Van egy uj Nissanom 15e km-el. Ha hidegben (10 fok alatt) beindítom akkor a tompitott fényszóró fényereje lecsökken majd ujra felerősödik. Es ezt csinálja folyamatosan kb 1-2 másodperces ciklusokban. Meleg motornál, vagy ha a kinti hőmérséklet 10 fok fölött van akkor semmi gond. Alap esetben indítás után a feszültség 14.4-14.7V majd ez kb 1 km megtétele utan leesik 12.8V-ra. Motorfék üzemben ujra 14 fölött van a töltés. (Intelligens toltesrendszer). Amikor viszont hideg van a kocsi nem tartja a 14+ töltést hanem 12.x és 14.x között változik. Pont ahogy csökken majd erősítődik a fényerő. A két eset kozott szerintem a kiegészítő futes nagy terhelése a külömbség. Na de miért nem akarja tartani a magasabb feszültséget?
Valószínű szabadonfutós a gen szíjtárcsája és azzal lehet a gond , nem teker rendesen és folyamatosan. Csak egy tipp ,
üdv mindenki.
Segitséget szeretnék kérni Suzuki ignis 2007 es töltés problémával akku tesztelve,cellák fajsúly mérővel mérve,mindegyik cella a zöld mezöbe...terheléssel 10 voltot mutat a műszer,akku töltövel veszi a töltést. Inditás előtt akku fesz12,6 -12,8 volt Inditás után müszer szerint 13,5 volt feszt mérek az akkun A problémám ,hogy rákapcsolom a világitást leesik 13,1 volt köré....további fogyasztók bekapcsolásakor a feszültség tovább esik, (hátsó ködlámpa, hátsó ablakfűtés utastér fütés) 12,2-12,5 volt ra amit szerintem már nem is nevezhetek töltésnek,... cseréltem akkut is de azzal sem töltött Generátor cserélve , a jelenség ugyan az...a generátor keféi rendben (bontott generátor) A generátor diódáira gondolok de ahoz hogy kimérjem nagyon szét kell szedni....arról nem is beszélve hogy cserélni se nagyon tudom merthogy nincs mire igy marad a szakmühely... Kérdésem, létezik hogy két generátor ugyanazt a hibát produkálja? Vagy ha van valami ötletetek azt megköszönném
Mérd meg terhelés alatt a generátoron közvetlenül is! A kivezetése (csavarfej) és a fémháza között. Mire az akkura ér, ha van valamilyen kábelezési, vagy saru problémád, az átmeneti ellenálláson eshet ennyi feszültség.
A töltésnek illene 13,8V-nak lennie, és terheléssel is legalább 13,6V-nak. Ez alatt már biztosan nem lesz elégséges. Érdekes, hogy a régi Swifteknél is két megoldás volt, az egyik fajtában stabil 14,4V terheléssel is, a másikban meg 13,6V jó esetben.
Köszönöm a segítséget , meg lett a hiba.A generátoron 14,2 voltot mértem.az akkumulátor 13,1 et terhelés nélkül .A generátor test és az akku negativját összekötöttem 4es sodrott vezetékkel ideiglenesen, így már tökéletesen működik...Terhelt allapotban is14 volt. Ha lessz idöm, cseréltem a negatív kábeleket .... Üdvözlettel...
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne a generátorral, hogy a kocsi beindítása után nem minden esetben kezd el rögtön tölteni, hanem van, hogy 5-10 másodperc eltelik mire elkezd tölteni. Tegnap pedig egyáltalán nem töltött indítás után 10 másodperccel sem. De ami érdekes, hogy kb. 2 perc múlva újra indítottam az autót és akkor meg rendesen töltött. Egy 90A-es régi típusú (nem szabadonfutós) Bosch generátorról van szó. kb. 1 hónapja cseréltem rajta feszszabályzót (Hella) is, hátha javít a dolgon, de semmi változást nem hozott. Előre is köszönöm a válaszokat.
Szia a kefék rendesen futnak a csúszó gyürükön? Nincs nagyon felkopva a felülete?
Szia!
Sajnos ezt nem tudom, mert a szabályzót mikor cseréltem, akkor a generátort nem szedtem ki, így meg nem láttam oda be. Következőnek valószínű ezt fogom megnézni. Köszönöm!
Szia! Nincs véletlenül az akkun BMS szenzor? A múltkor egy Dacia logan-ban is ilyen volt ... elég nehéz volt feléleszteni, mert rövid távon használták a kocsit, nem ragoznám tovább.
Szia!
Köszi, de nincs. Sima szög egyszerű akkuról van szó.
Sziasztok!
Még mindig nem volt időm lebontani a generátort, de lehet, hogy mégsem fogom. Annyi időm volt csak hogy mérjek egyet,kettőt rajta, lakatfogóval és multiméterrel. Nos úgy tűnik a generátor tölt rendesen, csak az akkuig nem jut el a töltés teljes mértékben. A generátoron mérve 14,2V volt a töltés, de az akkun mérve már csak 13,6V. Lakatfogóval azt mértem, hogy alig van pár A-nyi töltés, ha megy a lámpa és jár a motor. Tehát rádió meg ventilátor még be sem volt kapcsolva. Úgyhogy következőnek szerintem a test kontaktusokat, illetve a generátor/indítómotor/akku kábeleit átnézem, mert lehet hogy valahol ellenállás van a rendszerben és elfűtőm a generátor teljesítményének egy részét...
Mérj a generátor + és az akku + között, majd a generátor háza és az akku - között. Meglátod, hogy melyik a rossz(abb). Terhelés legyen, pl. a fényszóró és a fűtőventilátor.
Nézd meg a negativ kábeleket és a generátoron a +12v kábelt is.Én úgy szoktam ha hozzáférni külön vezetékkel viszem a generátorhoz a +12v ot.Próbaként persze.És mérés utána megint.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, mi lehet szerintetek a probléma?! Nissan Note 2006-os, 1.5 dízel autóban egyszer csak minden előjel nélkül leállt a fűtés (totál kialudt minden jelzőfénye is), majd leállítása után be sem indult. Akkor betiltják, menet közben az ABS lámpa világított csak, (töltés nem) majd kialudt a műszerfal is és leállt a kormányszervó. Időnként pislákolva vissza-visszajött. Töltés után újra beindult, de s fűtés nem. Szerelő azt mondta új akku kell. Vettem. Szépen beindult, minden működött egy napig! aztán minden elődök kezdődött... fűtés ki, műszerfal ki, szervo ki. Pislákolva ujra vissza, leállás után se kép se hang. Most jobban megfigyeltem, az ABS, a PS és s hőmérséklet jelzők világítottak. Töltés megint nem. Mi lehet s hiba? Előre is koszonom a véleményeteket.
Mérj töltést. Nagyon kis gáz mellett 14 felettit kell mutatnia. Ha nagyon lemerül az akkumulátor, akkor lehet kevesebb, de emelkedő. Ha nincs ilyen feszültség, vagy változás, akkor generátor. Jellemzően szénkefék.
sziasztok van egy 92-es opel vectrám 2.0 benzin!nyáron semmi baj a töltéssel,de ahogy bejönnek a hideg idök,inditás után 'parázslik'a töltésjelzö!kb 5-10 percig,gondolom amig be nem melegszik!Utána megjön a töltés!Mi lehet a gond?válaszokat köszi!!
Például kontakt hiba a generátor-akku között.
kábel kontakt hibára gondolsz?de az állandóan fennálna nem?10perc és tökéletes a töltés
Szia ha parázslik a visszajelző az nem kábel probléma,az maga a generátor.Lehet valamelyik kefe a hideg miatt betapad a fészkében,és ahogy megmelegszik már tud mozogni rendesen.Ezt általában olaj vagy felgyülemlett bronzpor miatt van,vagy már kicsi.
köszi valami ilyesmire gondoltam,elöször mikor beindítom még nem is parázslik,csak késöbb kezd és egy hirtelen gázfröccsre megjön a töltés
Minél hamarabb orvosolni kell,mert ha a kefék kicsik akkor a csúszó gyűrűt felégetik.Nem olyan vészes árban van a komplett szabályzó keféstül cserélni kell.Pár csavar csak.
köszi,elég szar hozzáférni,lehet le kell hozzá venni a generátort.amugy már vagy a harmadik tél hogy ezt csinálja
|
Bejelentkezés
Hirdetés |