Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Üdv. Kis segítséget kérnék. Készül a kompresszorom de nem igazán akar működni. 2kw 2760 fordulatos motor hajtja. A gond hogy indulásnál is nehezen indul, lassan pörög fel és 4 barnál már alig hajtja. 22-es ékszíjt raktam rá a kompresszor szíjtárcsa miatt. A sűrítőn 260 átmérő a motoron 118-as. Szerintetek?
Csökkentsd a motoron a tárcsa átmérőjét hogy kb 1000ret forogjon a kompresszor. Nekem 1.8Kw-os motor hajtja minden gond nélkül 10 bárnák kapcsol le erölködés nélkül.
És milyen szíjjal hajtod? Mert ha megfeszítem a szíjt el se indul csak búg a villanymotor. Olyan mintha a vastag szíj miatt sok erőt elveszítene a motor.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Viccelsz?,ezzel a felállással 1250-et pörög a kompri,annyi meg kell neki. Más a gond,nagyon vastag az ékszíj,és szerintem túlfeszített!
14-15 mm es ékszíj elég oda,és ha keresztbordás lenne az lenne az igazi!
Igen a fordulat az jónak tűnik, legalább is jó hangja van ezen a fordulaton csak félek kell növelnem az áttételen hogy legyen nagyobb motorerő, mert nem vagyok benne biztos hogy csak a szíjcsere megoldja a problémát, az meg a fordulat rovására megy ugye.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Már miért menne a fordulat rovására?.az áttételi arány nem változik,csak jobban beleül az ékpályába.
Akkor nem ha csak szíjat cserélek de mint írtam ha növelem az áttételt akkor igen.
Lehet kapni forrasztható réz idomban külső és belső menetes hollandis csatlakozással ha a sima cső menet megfelelő. Nem tudom ez melyik harmonika cső, de a méretre peremezett cső állítólag 40 bar-t bír.
Na ti tudjátok,nekem 3 éve működik és nincs vele baj. De nem értek hozzá. Dupla szij van fennt. Kétpályás ékszíj tárcsával.
Ezen filóztam, hogy kétpályás szíjtárcsa két 10-es szíjjal valamennyivel növelve az áttételt.
Erről beszélek,hogy neked biztos nem két 22 mm es ékszíj van rajta és kevesebb a motor ereje,mégis megy! Azt nem tudni,hogy 230/400 as a motor,vagy sima 230 as segédfázissal.
Akkor pedig le kell adnia a ráírt 2 kW-ot.
Szia! Ha lecseréled a kompriról a szíjtárcsát, megvenném. Csak szólok, hogy szerintem Nálad más probléma lehet. A motorról nem tudni, hogy állandó üzemi kondenzátoros és starteres vagy csak indító kondenzátoros. Ez lehet gyenge pontja az indulásnak. A másik a szíjhajtás, amiről tudni kell, hogy bizonyos szíj keresztmetszettel milyen hosszú tárcsa felfekvéssel vihető át a teljesítmény a hajtott eszközre. Minél nagyobb lesz a nyomás annál nehezebb hajtania a motornak, de ha csúszik a szíj akkor úgy tűnhet mintha fogná a motort pedig csak a kompri lassult le, mert nem kapja meg a csúszás miatt a megfelelő fordulatot. A szíjról még annyit, hogy a jobb felfekvés érdekében a kereszt bordás szíjat kellene megpróbálni és rányomni görgőkkel a motor szíjtárcsájára, hogy legalább a tárcsa átmérőjének a felén fogjon. Ha gyengén indul a motor azon nem tudom, hogy mit lehetne segíteni, mert nem sokat írtál róla de a 2kW-nak elégnek kellene lennie.
Kilágyított rézcsövet akár kézben tartva is ki lehet peremezni. Előre ráteszel egy hollandert, kiperemezed és egy tömítéssel felszorítod. Ha nem tetszik, veszel hozzá roppantógyűrűs közcsavart. Akkor nem kell kilágyítani. Szépen meg lehet hajlítani, ha belebújtasz sűrűre hajtott rugót, ~1 mm-rel vékonyabbat, mint a cső. Egy ékszíjtárcsán meghajtod, majd kihúzod belőle a rugót.
Nekem nem akadt ilyen vékony rugóm, 2-es, kissé acélos drótból tekertem 10-es rúdra. Annyi gond volt vele, hogy kihúzáskor kinyúlott, minden hajlításhoz újat kellett tekerni. Megéri rézcsővel a tartályba vezetni. 5 barnál már olyan forró a kompresszor kimeneténél, hogy nem lehet megfogni, de a tartálynál csak langyos. Igaz, ~2,3 m cső került rá.
Szia. Sokat nem értek a villanymotorhoz. Most vásároltam, nagyon pöpec állapot motor. Csapágyat cseréltem benne, én szedtem szét esőnek. Ezek az adatokat a táblájáról leolvasható?
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Az van ráírva, hogy dugattyús szivattyú hajtómotor. A "kárher" alkalmazta valamelyik régebbi gépein. Amihez ezt a motortípust alkalmazták valószínű, hogy elegendő volt az 50µF a starterhez de a kompresszor indításához talán többre van szükség. A kondenzátor kapcsolását röpsúlyos centrifugál kapcsoló választja le ha eléri a megfelelő fordulatot a motor. Azt kellene megnézned, hogy plusz kapacitást rákötve az indító segélyre, könnyebben indul-e a motor. Ha röpsúly nem működteti a starter kondenzátort az is probléma lehet, amit szintén ellenőrizned kellene.
Na ez innentől nekem magas. Előszőr rendbeteszem a szíjhajtást és kiderűl. Ha akkor sem akkor a kondikérdésbe tudsz bővebben segíten?
Sziasztok! Tk 200 kompresszort aki gyűrűzött ahhoz szólnék! Gyuruket mar felraktam a dugattyura. A henger rahuzasnal van valami ugyes eljárás? Vagy hogyan csináltatok? Koszi
... még annyit a villamos bekötéshez, hogy legalább 2.5mm2 keresztmetszetű sodrott vezetékkel legyen bekötve és a konektor is ehhez hasonló legyen, nehogy áramfelvételi probléma legyen.
Erről a képről nézve tudsz instrukciót adni mit hol kell mérni? Nem akarlak fárasztani nyugottan mond ha nem!☺
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2019
A kapocsdekni alatti részről kellene kép és ha megoldható a centrifugál kapcsoló részről is. A kondenzátor nagyságát tekintve egy nagyobb érték az 50µF helyett egy 100µF határozottabb indulást tenne lehetővé. Azt még hozzá kell tennem, hogy a német rövidítéseket nem értem DE mintha az AK rövidítés lenne az üzemi érték ami az 50µF lenne, ezért kellene megnézni, hogy melyik kondenzátor kapcsolódik le a fordulat elérésekor.
Amit bekarikáztam, azt mindenképpen tedd rendbe, mert így nem jó...
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2019
Az egyik kondi megy a fekete dobozba gondolom az a röpsúlyos kapcsoló a másik a csokiba.
Előre bocsájtom, hogy nem vagyok biztos a dologban de a bekötésből ítélve és a rövidítéseket tekintve, mintha a 40µF kondenzátor fékezésre volna bekötve az ellenállással együtt és az 50µF az pedig az üzemi kondenzátora volna. Van ott még egy kisütő ellenállás a vezetékek alatt zöld színű szigetelő van a kivezetésein. Szerintem a féket ki lehet kötni, mert ehhez a művelethez nem szükséges és talán indító relével hozzá lehet kapcsolni egy startert ehhez az értékhez és úgy indítani a motort. Ez a motor ugyanis állandó üzemi kondenzátoros motor ami nehezen indul (alacsony az indító nyomatéka) de fordulaton jó paraméterei vannak. Ezért lehet gyenge az indulás a kompresszor indításakor.
A "BK" az talán bremsung kondenzátor az "AK" pedig arbeiten kondenzátor.
Csak az a baj hogy nem csak az indulással van baj mert menet közben 4bar környékén már nyögött a motor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |