Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Nézd meg, van-e külön memória-táp kivezetés a rádión és amikor leveszed az akkut, arra mindig tegyél megszakítás nélkül 12 voltot. Ha nincs ilyen, akkor simán a 12 volt betápjára. Különben mindig problémád lesz.
Sziasztok! Egy Audi navigációs fejegységet kellene kipróbálnom, csak a rádió van nálam az autó az nincs. Bajban vagyok a bekötést illetőleg. Nem tudom melyik az állandó 12 volt és melyik a kapcsolt. A fotó alapján nem tudom eldönteni.
Szia,
Ha Bosch számozás szerint van a leírása,akkor a 31 a test,30 az állandó pozitív. Kulcsos tápfesz bemenet már nincs azokon a VW csoport fejegységeken,ami már CAN-es. A kulcs helyzet információt is CAN-en kapja. És ami érzékeny téma azen a fórumon:az alvázszámot is. Ha nem abba az alvázszámú autóban van,amibe gyárilag szánták, kódot fog kérni. És itt arról ne is kérdezz.
Szia! Köszönöm a gyors választ, jó hogy ezeket leírtad!
Sziasztok!
Egy 2011-es octaviába tettünk egy multimédiás fejegységet (tipusspecifikust) amivel nincs is baj viszont a kamerát is telepítve (a kamera a tolatólámpáról kap +és - is) gyújtáson tökéletes a kép, viszont járó motornál nincs kép csak felkiáltó jel. Mi a hiba? Állandó áram kell neki? Kicsit lelombozott mert egész nap azzal szptam hogy szépen elvezessek mindent behúzva az ajtóba és a végeredmény nem lett jó. Segítsetek légyszi. Bővebben: Link Bővebben: Link
Szia,
Járó motornál négyszögjel vezérli az izzókat,így a tolatólámpát is. Így gyakorlatilag gyorsan ki-be kapcsolgat a kamera. Relével vagy egy egyszerű dióda-RC szűrővel ki kell simítanod a kamera tápját. Vagy Can modullal veszel hátramenenet jelet,de az meg drága. Némely MM fej kiad a kamerának tápot,amihez a infot can-ről vesz,a tiéd nem tud?
Szia
Ha gyújtás után adok a kamerának fix 12v-ot akkor megoldódhat a probléma? A fejegység úgy is érzékeli mikor hátramenetet kapcsolok és csak akkor ad képet. Amíg külső akkuról ment a kamera kipróbálásnál akkor jó volt ott próbáltam járó motorral is.
Szia,
Nem tudom hogy a fejegységen van-e külön hátramenet digit bemenet,vagy automatikusan átvált ha videojelet kap a kamerától. Ha van külön digit bemenet,akkor persze,kösd gyújtásra nyugodtan a kamera tápot. Akkor szívás,ha videojelre kapcsol. De a szűrő is 3 alkatrész ha minden kötél szakad. 1N4001,100u,10K értékekkel megpróbálhatod. Ha még mindig fut a kép vagy túl sokáig "tart",változtass R vagy C értékén.
Ha nincs rajta kamera akkor is kapcsol csak fekete kép van rajta sárga háromszöggel és egy felkiáltójellel.
Ok.
Akkor a fej digit bemenete nem érzékeny a négyszögjelre... Kötheted gyújtásra a kamera tápját.
Esetleg még ezek vannak
Köszi
De jó, hogy megláttam ezt a hozzászólásodat!
> Járó motornál négyszögjel vezérli az izzókat,így a tolatólámpát is. Ez régi, nem CAN buszos autóknál is így van? Nekem egy 1996-os Renault Laguna I-esem van. Egy hónapja szereltem bele tolatókamerát, én a hátsó rendszámtábla világításáról vettem le a tápfeszültséget a kamerának. Annyi gond van vele, hogy időnként fut a képe, de ha 3-4-szer ki-be kapcsolom a világítást (és így a kamera tápját), akkor általában megáll a futás. Lehet, hogy ez a fenti szűrő az én problémámat is megoldaná? A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2019
Szia,
Lagunából volt olyan elektronikával szerelt,ami ellenőrzi a világítás áramköröket,és olyan is,amelyik nem. Az ellenőrzés talán okozhat ilyet,de ha a tiéd nem ellenőriz,akkor inkább más elektromos hiba; Jellemző a típusra a hátsó lámpák csatlakozóban a test pin beégése,így földhurok képződés,vagy a vezérlő elektronika csatlakozó lábak forrasztásainak kiolvadása. Volt is egy írás erről itt Ettől függetlenül a szűrő segíthet,de javaslom hogy segítséggel nézd át,ellenőrizz minden világítást az autódon.
Jól emlékszel, tényleg volt gondom a tompított fénnyel, de akkor meg is találtam a hiba forrását, egy megolvadt csatlakozóláb volt: Bővebben: Link
Azt akkor megoldottam szépen, azóta semmi gond nincs a világítás áramköreivel. Földhurok sincs egyik izzónál sem, azt még a hibakeresés során ellenőriztem egyenként, ahogy tanácsoltátok. Viszont az én autóm ellenőrzi az izzókat és konkrétan a rendszámtábla izzónál is kiabál, ha kiégett, én meg azt használom ugye a kamerához. Esetleg az ellenőrzés pakolhat a tápra plusz jeleket, amik nem tetszenek a kamerának?
Szia,
Persze, lehet. Ledes próbalámpával néha lehet látni a kis impulzusokat,sőt olyat is láttam, hogy a ledesre cserélt fényforrás is be-be pislantott egy-egy pillanatra.
Szia!
Bárcsak ez lenne a gond. Hétvégén megnézem oszcilloszkóppal az izzó tápját. Köszönöm a tippet!
Megnéztem szkóppal az izzó tápját, AC módban ha beindítóm a motort, egy 0,3-0,4 V (pp) között ugráló zaj látszik. Gondolom ez okozhat gondot a kamerának. Ki fogom próbálni az általad fentebb ajánlott kapcsolást, hátha az megoldja.
Érdemes lehet kapásból nagyobb kondit tenni? Pl. 330 μF-ot?
Összeállítottam az ajánlott kapcsolást, de a kimeneten változatlanul mértem oszcilloszkóppal az össze-vissza ugráló AC zajt a 12 V-on felül. Próbáltam nagyobb kondenzátorral is, de az sem segített.
Szerintetek ha betennék egy ilyen szabályozható DC-DC step-up modult a kamera elé, az megszűrné nekem rendesen? Valahol van is egy ilyenem itthon: Bővebben: Link
Nos betettem a fenti modult és pár nap tesztelés során egyszer sem ugrott ki a kép vagy kezdett el szaladni. Úgy néz ki, ez szépen megszűri a tápot a kamera felé.
Szia,
Bocsánat,mostanában nem sok időm volt fórumozni. Érdekes hogy csak a DC-DC átalakítóval tudtad megszűrni,de a lényeg hogy sikerült. A másik témádhoz(a hangsugárzó recsegéshez),annyit szólnék hozzá,hogy próbáltad-e kézzel finoman megmozgatni a membránokat és figyelnihogy akkor recseg-ropog-e. A hővezető paszta elöregedése is hibátlan hozzászólás volt,nekem egy régi de kiváló erősítőmnek ez volt a baja.Elcsúszott a hőkompenzációja.
Szia! Köszönöm a tanácsot!
Szinte biztos, hogy a végfok túlmelegedése okozza a recsegést, ugyanezt írták egy erősítős topikban is! És így már értem is, hogy miért. Nemrég feltuningoltam a fejegységet, kiszedtem belőle a CD modult és helyette fejlesztettem bele egy lapkaszámítógép alapú mp3/bluetooth lejátszó rendszert. Az 1,6 GHz-en futó négymagos proci meg termeli az extra hőt rendesen. Hiába tettem egy plusz ventillátort a gyári mellé a fejegység hátuljára, az sem segít olyan 2/3 hangerő felett. Így már eldöntöttem, hogy egy külső erősítő lesz a megoldás és akkor a fejegység végfokjának nem kell majd erőlködnie. Meg a hangsugárzók terhelhetősége is jobban ki lesz használva.
Sziasztok
Egy olyan kproblémám lenne hogy kicseréltem az autóban a rádiót. szabványos csatlakozók voltan mindkettőn, viszont a régi rádiómüködése ugy volt, hogy nem volt muszály ráadni a gyujtást hogy bekapcsolhassam a rádiót, viszont ha levettem a gyujtást kikapcsolt, és gyujtásráadásnál is automatikusan bekapcsolt. Ez a rádiótól függ? vagy valamit átt kellene kötnöm hogy ez is igy működjön?
Szia,
Ez a működés leginkább a gyári fejegységekre jellemző. Opel rádióknál egy külön logikai rész. Az viszont teljesen megszokott,hogy a gyártók az állandó és ACC bemeneteket felcserélik. (A két pozíció szabvány,csak megcserélik) Az utólagos fejegységek kötegén mindig van csatlakozó ezen a két vezetéken,hogy szükség szerint lehessen cserélni,esetleg párhuzamosítani. Előfordulhat modernebb típusoknál,hogy a kulcs információt can-bus hálózaton kapja. Ez esetben lehet hogy a can modul hiányzik vagy nem a típushoz való. Ha megírod milyen autó és milyen fejegységet milyenre cseréltél,esetleg még agyalhatunk rajta.
Szia.
Ez egy Panasonic CQ-C7703N, ugy turkáltam, az autó is egy Peugeott egyszerü semmi computer nincs benne, viszont az előző fejeegységet is csak úgy tettem bele és az rögtön úgy működött, akkor gondolom ebben az ujjban nincs olyan funkció.
Szia,
Nagy általában elmondható,hogy ha gyújtás levétel után nem felejti el a beprogramozott csatornákat,akkor jól van kötve az állandó és kulcs utáni tápfesz. (Persze itt is vannak kivételek,néhány régebbi Blaupunkt,Becker és gyári fej megőrzi évekig is a tárolt állomásokat.) Ha megtartja a memóriát,akkor egyebet nem tudsz tenni. Üdv!
Kösz szépen a válaszokat.
Ha már ilyen általános információkról van szó, akkor van olyan fejegység, ahol nem a kábelen van ez a lehetőség. A hátulján az ISO csatlakozó aljzat házában levő biztosíték foglalat 2 állású.
Ezen a Panasonic fejegységen elvileg az ACC vezetéken levő Y csatlakozóval lehet megoldani a problémát.
Sziasztok!
Fejegységet szeretném visszakötni az autóba, eddig az akkura volt kötve a pozitív szál, ezt hagynám is így, azt szeretném kérdezni hogy: -a negatívot is érdemes lenne az akkuról vinni vagy az mehet bent a kaszni egy pontjáról mint eddig? -akku után érdemes biztosítékot tenni a tápkábelre vagy elég a fejegységen levő 10 amperes? Ha érdemes lenne hány ampereset tegyek? -a memória vezetékét is kössem az akkura vagy az menjen a műszerfali biztosítéktábláról? Gyárilag van helye. Köszönöm szépen!
Sziasztok: Egy autoradiot szeretnek 12 voltos taprol beszerelni a konyhaba. A tapbol kijovo drotbol honnan tudom melyik a tap es melyik a 0? Vagy teljesen mindegy?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |