Fórum témák
» Több friss téma |
Érdemben nincs nagy fogyasztási különbség egy LED cső illetve egy hagyományos fénycső között.
Ha akarod hogy sokáig működjön egy LED cső akkor muszáj megvenni a már már iparban is használatos minőségűt, és lehet 10 év alatt megtérül az ára. A pille könnyű bármilyen LED fényforrástól pedig sok mindent ne várjunk, mert hűtőbordának max egy csillag lap van. Bár idővel gondolom tesznek bele majd kamu súlyokat hogy azt higgye a nép jó nehéz, biztos van benne jókora hűtőborda. Mint egyes tápegységekben ![]() Sajnos az az idő kezd elmúlni, hogy majd a LED-es "égő" örökké jó lesz. Lehetne olyat gyártani ami sok 10 évig működne, de akkor ki venné meg az újat? Sajnos ez már nem a Hajdú mosogép korszaka.
Ha még csak fél éves, akkor gariban kell visszaküldeni!
Nekem is volt garis problémás E27-es és T8-as Vtac-om, szó nélkül cserélték. 30-30 darabos készletből ment ki 1-1 pár hét után, betudtam gyártási selejtnek. Egyébként tházi teremgarázsba telepítettem bő 3 éve a T8-asokat (SKU 6208 és SKU 6140), épp a napokban ment ki az első, eddig jól bírják.
Igen, cserélve lesz, a tapasztalat miatt tettem fel.
Nálam is csak ezzel az 1 db-al volt gond, a többi az jól működik. Nem árt a gyártó felé sem a visszajelzés.
Sziasztok!
Remélem jó témába írok. Kaptam egy ilyen LED vezérlőt. A DMX sosem működött rajta, de nem ez a fő gond vele, mert a távirányítóra reagál. Viszont a kék színt "átereszti" (ez egy viszonylag új dolog), tehát távirányítóval kikapcsolt állapotban kéken világít, ha piros színt kapcsolok akkor lila lesz, stb. A kék kimenet FET-jét kellene cserélni? Vagy az azt meghajtó áramkört? Esetleg az egészet vezérlő chip lehet a rossz? Hol kezdjem a keresést?
Kezdj visszafelé mérni, úgy ahogy írod....
Már ha vannak részegységek, és nem egybeintegrált az egész
Valóban nincs nagy különbség fogyasztásban. Van egy Osram márkájú ledes fénycső is, ez nem is műanyag, hanem üvegcsőben van, mint a hagyományos fénycső. Az még bírja, fényereje is jó. Bár dupla az ára, mint a v-tac-nak. Az egyik rosszba belenéztem kidobás előtt, hát hűtése nincs. Egy led szalaghoz hasonló hosszú ( csak merev) nyákon vannak a ledek, beletolva a műanyag csőbe. csoda, hogy eddig bírták.
Sziasztok!
Bocsánat a kérdésemért de nem értem. Az a kérdésem, hogy az alábbi kapcsolás miért nem működik. Egy SYLVANIA 0039346- os LED panelt szeretnék kipróbálni, hogy a 1-10 V-os része jó-e. Mivel lehet egyszerűen használni? Köszönöm a segítséget.
Hali!
Az a 114 mennyi az annyi? 110kOhm? A tranzisztor BE feszültsége 0,6V környéke, csak ezt a 0,6V szűk környékét tudod vezérlésre használni, az osztódat ide kéne méretezni
Szia!
114 Ohm. Most már azt is tudom, hogy a vezérelni kívánt lámpa 1-10 V között áramgenerátoros. Az érdekes, hogy a TINA-ban pedig jól működik. Mekkora az a sáv amiben lehet vezérelni. BC300 a tranzisztor.
Túl kis értékűek az ellenállások, menj a kOhm tartományba.
A potival kb 0,4-0,9V közötti értéket lőjj be. Pl alsó ellenállás 4k, a poti legyen 5k, a felső ellenállás 10V esetén kb 91K. A poti közepe menjen direktbe a tranyó bázisára Utána finomíthatod az értékeket... Mekkora áram kell, az a BC300 sokat nem bír. De ha áramgenerátoros a cucc, akkor ez a kapcsolás butaság... Akkor PWM-el tudsz esetleg fényerőt állítani, már ha a cucc elektronikája elviseli
Most nézem a lámpád paraméterét, az egész felesleges, a lámpavezérléséhez 1-10V feszültség kell, a teszthez ha 10V os tápod van akkor tegyél a táp-föld kozé egy 10K potmétert, a csúszka megy a lámpa vezérlésre.
Ha 12V-od van akkor 10k poti, meg vele sorba felülre egy 2k2 ellenállás. Én rosszul úgy értelmeztem a kérdésed hogy magát a lámpa tápját akarod 1-10V között állítgatni a tranyóval
A lámpának van egy kétvezetékes kimenete, amin 10 V jelenik meg. Ha lezárom egy 10k-val akkor van minimum fényerő, ha szakadás van, akkor van max. Minimum állás esetén 1V van a 10k-n. Ezt szeretném szabályozni. Gyakorlatilag egy olyan kapcsolást szeretnék ami lineárisan változtatja az ellenállását. Például a poti is jó, csak kiváncsiságból szeretném megoldani mással is. Műterheléssel megoldható lenne?
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2019
Az nem kimenet, hanem bemenet, csak tettek rá egy felhúzó ellenállást, ha nem kotik be sehová a bemenetet, akkor világítson. Szóval teszthez egy poti a saját 10-12V tápodra, a negatív és a poti csúszka megy a 0-10V bemenetre. Kár tovább komplikálni.
Köszi az lesz.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy hogyan lehetne meg oldani a LED-es világítás esetén a fényerő szabályzást a legkevesebb rombolással. Jelenleg a hagyományos triák + izzó szerelés van(3 kapcsoló egy izzó, a szabalyzó az egyik váltó kapcsolónál van), 0 sajnos nincs a kapcsolónnál.
Nem kell hozzá semmit sem rombolni. Fényerő szabályozható (dimmelhető) LED lámpákat kell betenni az izzók helyére.
Próbáltam több kevesebb sikerel, több féle gyártó termékével. Pont ott nem működik ahol legjobban kellene a kb 10-30% tartományban. A legjobb eredményt egy békebeli lámpával értem el de az sem tökéletes + néha kikapcsol a szabályzó, valószínűleg túl kicsi a gate áram.
Nem a gate áram kevés, hanem a tartóáram. Tirisztor-triak esetén a bekapcsolt állapot fenntartásához tartóáram kell. Egy 8-15 A-es triakkal készült szabályzó LED-es lámpákkal nem fog együttműködni. Ha 1 A-esre cseréled, talán nem lesz jó izzókhoz, de le tudod vinni a LED-et 30 % alá.
Ezt a LED-et szeretném meghajtani egy 20V 4Ah akkumulátorról.
Kérdésem az lenne, kell-e ehhez driver? A led egy meglévő 20W-os LED-reflektor házba menne, így a hűtés meg lenne oldva. https://www.arwill.hu/termekek/ledek-fenyforrasok/ledek/nagyteljesi...63647/ A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2019
Moderátor által szerkesztve
Kell egy step-up ami legalább 40 Voltot csinál a 20 Voltból. És kell egy áramgenerátor, ami biztosítja a 0,6 Ampert a LED-nek.
A LED biztonságos működtetéséhez a rajta átfolyó áramot korlátozni kell. Ha nincs korlát, megsüti magát.
Az ismertetésben szereplő 0,6A áram egy maximális érték, ami eszményi hűtés esetén sem léphető túl. Ha hosszú életet vársz tőle, akkor a réteghőmérsékletet nem engeded 60°C fölé. Ez egy spiáter reflektorházba szerelt alkatrész esetén a hűtőborda 40°-45° hőmérsékletét jelenti. A LED és a hűtőborda között hővezető pasztát kell alkalmazni. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2019
Sziasztok!
Van egy LED menyezeti lámpám. Egy nyákon van az összes alkatrész. Kb 2 hónap alatt elromlott. Jelzőfényes kapcsolóval volt felszerelve, azt olvastam, hogy az tilos mert elrontja ezért kiszedtem a jelzőfényt. Kb hetente elromlott egy egy lámpa rajta (a 6ból, kivülről befele) ez azt jelenti hogy felkapcsolásnál volt egy nagyobb hang majd elkezdett halványan villogni mindegyik smd LED majd később pedig végleg kialudt egyszerre. Van tippetek mi lehet a baja?
Talán kelet-kínai. Túlmelegedtek.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2019
Hali! Nem rajzoltad el kicsit? a 4.7 mikrós elkó párhuzamosan kéne a ledekkel, nem sorba...
Szerintem is túlmelegedés miatt halnak. Esetleg hűtőborda kéne a ledek hátuljára, ha a mennyezeten van úgysem látszik
Készíts neki normális tápegységet. Megfelelő teljesítményű toroid trafóból. (12V-os ).
Valószínűleg a meghajtó rész mehetett tönkre. Az a 230 V-os rész az egyenirányító előtt nem egy bizalom gerjesztő. Annak a helyére . Gondolom a LED lámpatestek már 12V-osak. Persze a megfelelő hűtésről gondoskodni kell. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2019
Lassan ott tartunk ezekkel a mindenféle LED-es lámpatestekkel, "izzókkal" hogy egy rakás szemetet adunk a környezetnek, mert állítom hogy hiába fogyasztanak kevesebbet, mint egy hagyományos wolframos, de összességében a környezet ráfizet vele. Pár év után kuka. Nem vagyok ellene, mert nálunk is 3db kompakt csövön kívül minden LED-es. Igaz azokból 5 év alatt még nem ment ki egysem.
V-tac is jól tartja magát az íróasztali lámpában a maga 2 wattjával ![]() Annak idején 1500ft volt...:d Lehet nem véletlenül.
Hello. 50m rbg led szalag bekötését hogy oldanátok meg?
KB 11w/m 12V 40A táp kell hozzá tényleg? Vagy inkább ketté osztani, és 2x 20A?
Ha egyben van az egész, inkább 10x5m, és a végekre is egy-egy vastagabb vezeték.
Néha szemmel észrevehetően csökken a fényerő egyik végén bekötött 5m szalagnál, ezért a több ponton megtáplálás ajánlott.
(50 m) * (11 W/m) = 550 W
550 W / 12 V = 45.8 A 40 A kevés lesz. Természetesen ezt annyi kisebb tápegységre osztod, ahányra csak akarod. Egy 5 m-es LED szalagot minimum 4 ponton érdemes feszültséggel ellátni, hogy egyenletes legyen a fényerő. Nem lenne meglepő (most lusta vagyok utánanézni), ha öt db. 12 A-es tápegység olcsóbb lenne, mint egy 50 A-es. Érdemes beállítható feszültségű tápegységet és a kelleténél nagyobb fényerővel rendelkező LED szalagot venni. Így lehet, hogy 11 V is elég a kellő fényerőhöz, cserébe a LED szalag messze-messze hosszabb élettartamú lesz, mint 12 V-tal hajtva. Én ezt választanám a feladathoz: HDR-150-12.
Engem 5m is megszivatott a fényerővel, csinálj először tesztet a földön, rakd egymás mellé a szalag elejét és végét, mekkora a különbség fényerőben...
Tudsz feszültséget is mérni mindkét ponton. Szerintem meg fogsz lepődni. Tehát itt nem a táp lesz az elsődleges probléma, de ne legyen igazam. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |