Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Az Ni-Mh cella a legérzékenyebb a kisütésre, Minél hamarabb el kell kezdeni a töltést, mert ha elmarad, úgy marad a cella. illetve túltöltésre, illetve a töltés vége detektálása. Ezért egy hibás, vagy nem eléggé kiforrt típusú töltővel nagyon könnyen tönkre mehet az akupakk, mint "Proli" is írta. Ezért ilyen kísérletezésre szerintem nem fog vállalkozni itt senki.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2019
Köszönöm, a tájékoztatást. Azt hitem egyszerűbb a megoldás. Jól tippeltél, ez egy 2002 Toyota Rav4 elektromos autó akupackja, sajnos adattáblája nincs meg. A gyári töltője indukciós megoldással AC 475 V, 22,5 A, 6 Kw-al tölt (ez van a töltő csatlakozó aljzatra írva), ami a hálózatból 25A-t vesz fel, ezt szeretném kiváltani valami egyszerűbb megoldással.Az akkupack 24 db 10cellás egységbő áll, mind a 24 egységből "+" és " -" külön feszültség jel megy az elektronikába.Maga az autó egy 500 V-os 3f. váltóáramú motorral működik.
A gyári a legjobb megoldás, ingyen lecserélik az automatát 32A -esre.Én is kértem anno, még otthon, mert nem bírta el a hegesztőt. Itt a kis szigeten 65A minden házba a bejövő!
Sziasztok!
Ezt a kapcsolást nem lehetne módosítani úgy, hogy 12v 24Ah zselés akkumulátort is tudjon tölteni? Köszönöm.
De, Kb 0,1 Ohm kell a 24Ah álláshoz a kapcsolón. Persze a trafót is ahhoz kell megválasztani, kb 3A-t tudjon, a TIP 5A -t tud, ha melegedne, kell nagyobb borda, vagy izmosabb tranyó.
Így is használhatod az akku töltésére, max lassabban tölti. De legalább kímélőbben. Gondolom így csak max 1,2A árammal tölt.
Üdv.
Kaptam egy vagy 30éves orosz akksi töltőt,és vele kapcsolatban lenne kérdésem: Mégpedig hogy az normális dolog-e,hogy töltés közben annyira felmelegszik a teteje+hátulja(lemez házas)hogy nem állja a kezem?? Tölt rendesen,azzal nincs gondom,az amper mérő is működik rajta,csak ez a melegedés gyanús nekem.... Van egy Tescos műanyag házas töltőm is,az akkor is csak langyos ha 24 órában megy.. Ha ez a nagyfokú melegedés normális dolog ezeknél az orosz masináknál,akkor tárgytalan a kérdésem,ellenben ha nem,akkor mit ellenőrizzek rajta,mivel kezdjem a dolgot?? Még nem volt szétszedve,elvileg.... Íme a kép,ez nem az enyém,de ugyanilyenről van szó.. Üdv.Zoli
Az orosz gyártmány bírja ...
Az oké hogy bírja,de arra lennék kíváncsi,esetleg akinek van ilyen töltője,hogy ez a nagyfokú melegedés természetes jelenség-e vagy esetleg valami kontakthiba okozhatja,mert csak akkor szedném szét ha muszály,mivel jól műkszik! Üdv.Zoli
Szia! Ezzel a töltővel vigyázni kell, mert a kötései és kontaktusai lelazulnak és az egyenirányító hűtését szolgáló lemezek összeérhetnek ami jelentős túláramot hajthatnak. A kimeneti feszültséget mindenképpen le kell ellenőrizni a csipeszeken, mert nem biztos, hogy jelenleg a megfelelő értékeket adja ki a fokozat kapcsoló. A probléma az egyenirányító csavarkötéseinek fellazulása okozhatja és a hűtőlemezek valamelyikének összeérése. A kimenet avagy az akku így lehet, hogy váltó feszültséget fog kapni. Mindenek előtt bele kell nézni és leellenőrizni az említett konstrukciós hibákat, mert hát régen csak ezek az anyagok és megoldások voltak az ilyen és ehhez hasonló töltőkben. Amivel nekem dolgom volt az narancs színű volt.
Nyugodtan vedd le a burkolatot, nem bogyolult szerkezet ! Trafó, 4 dióda, fokozat kapcsoló meg a műszer. A hátlap környékén vannak a diódák, nem túl nagy hűtőlemezeken. Esetleg meglazultak a csavarok.
Üdv.
Nagyon szépen köszönöm a segítőkész hozzászólásokat,ezen segítő tippek alapján sikerült megoldanom az orosz akksitöltő melegedési problémáit.. Levettem a burkolatot,valóban egyszerű de strapabíró szerkezetet találtam. Átnéztem az összes forrasztást,azokat rendben találtam,plusz még hosszú csőrős fogóval megmozgattam az összeset,nem találtam hibát. Egyedül a fokozatkapcsolóra rámenő néhány vezetéknél találtam sőtét elszineződést,a szigetelés néhány helyen kezdett megolvadni,de maga a forrasztások hibátlanok. Ezt annak tudom be,hogy nagyon szorult már a kapcsoló,el voltak oxidálódva az érintkezők,nem lehetett "érezni"a fokozatokat. Valószínű aki előttem használta,vagy kipróbálta,nem foglalkozott vele,és a kapcsolás közben kétfokozat közé tette a kapcsolót,csakhogy ilyenkor képes két fokozatot is összezárni egyszerre,és valószinű ezt sínylették meg a rámenő vezetékek... De a melegedés is megoldódott,igazatok volt,a hűtőbordáknál volt a probléma,nem értek össze,de nagyon meg voltak lazulva a csavarjai,így az egyenirányító diódák(remélem nem írok hülyeséget)lazák voltak,szinte lötyögtek a hűtőbordákkal együtt a műanyag tartó panelen Jól meghúztam őket,menetrögzítővel bekentem,hátha így tovább bírják majd.. Kipróbálva az egységet,szépen tölt,műkszik az ampermérő is,és ami a lényeg,mostmár nem süt a burkolata hátul,hanem csak jó langyos. Ismét sikerült egy retro apróságot megmentenem,ami nem utolsósorban még így több mint 30év után is hibátlanul teszi a dolgát Ugyanis a belsejében levő táblácska alapján 1986-os gyártmány! Mondjuk ismerek olyan embert,aki még valóban a 80-as években vásárolt egy ugyanilyet,újonnan az akkori még KGST piacon,és azóta is kifogástalanul tölti neki az akkumulátorait,és az övé még szét se volt szedve semmilyen probléma miatt. Az enyémet is most én bontottam meg először a csavarok és a belső állapota alapján Mégegyszer köszönöm a jótanácsokat! Üdv.Zoli A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2019
Örülök, hogy sikerült használd egészséggel nagyon sokáig !
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2019
Sziasztok!
Szert tettem egyTrakis Ak-20töltőre. Érdeklődnék,hogy a 12V illetve 24V-nál a fokozatok mit takarnának? Köszönöm!
A töltőáram erősségét állíthatod vele 3-3 fokozatban , hogy mekkora lesz az áram azt mutatja az ampermérő ... 10-20 A közt
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2019
Köszönöm a segítséget!!
Szívesen , csak rákerestem a típusszámra a guglival ... Elvileg 16-17A a maximum áram amit tud .
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2019
Szia!
Most volt időm közelebbről megnézni.Melóhelyen használták,valamiért nem jó....senki nem tudja miért.12 volton 1-es fokozaton 11,21V 2-es 12,89V 3-as 13,67V a kimenő feszültség. 24Volton 1-3 fokozat között mértem 27,90-29,7Voltot.Egyenirányító dióda előtt 1Volton 1-12,64V 2-14,40V 3-15,30V Kevesellem a 12Volton a 3-as fokozat feszültségét.
Szia!
A méréskor gondolom nem volt rajta semmi. Tegyél rá el nagyobb kapacitású elkót, vele párhuzamosan egy 100 ohmos ellenállással, terhelésnek. Ilyenkor a csúcsfeszültségre fog töltődni a kondi, mint amikor az akkut tölti. Üdv: Alex
A terheletlen kimenő feszültséget hiába méred, becsapod magad vele.
Szia!
5000µF-os kondi volt,meg egy 200 ohmos teljesítmény ellenállás.Úgy mértem egyes fokozaton 17,86 Voltot.Kicsit sok lenne töltésnek,gondolom én.
Igen, sok lenne. Kb. eddig a feszültségig töltené fel, nyílván idővel, az akkut, már ha bírná addig.
Hello! Nincs ezzel alapvetően semmi baj. Olyan töltőnél ahol nincs szabályozás, túltöltés védelem, csak felügyelet mellett tölthető az aksi. (a felügyelet alatt, a feszültség figyelése, jobb esetben a savsűrűség mérése lenne értendő.)
Amit mértél, soknak tűnik, de a 200 Ohm terhelése elenyésző. Mikor folynak a töltőáramok, nagyobb a feszültség veszteség. Ha nem lenne "túlfeszültség", a hálózat értékére lenne bízva a töltés és a töltés vége elhúzódna a végtelenbe. A kapcsoló egyébként is (trafó) feszültségeket kapcsol, ami aztán a a töltő és az aksi belső-ellenállása szerinti töltőáramot állítja be. Ha felügyelet nélkül töltenél, építsd meg pld. ezt a kapcsolást és komfortos töltőd lesz. (Persze ez 12V-os aksihoz van.) A TR1 és D6 tulajdonképpen maga a jelenlegi töltőd. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2019
Sziasztok!
Hoztak hozzám egy suhanó halál akkumulátorának a töltőjét. Állandóan be volt dugva a hálózatba, de egy villámcsapás okozta túlfeszültség pár alkatrészt tönkre tett benne. Ezeket cseréltem, a többit átnéztem és odáig eljutottam hogy 55v Dc megjelenik a kimeneten, a töltés visszajelző kétszínű led zölden világít. A kimenő feszültségből gondolom hogy 48v-os aksit tölthet,de nem érem utol a tulajt hogy megkérdezzem. Az lenne a kérdésem,hogy akku híján hogy tudom letesztelni a töltőt,hogy tényleg megfelelően működik-e?
Hello! Kipróbálni pld. úgy lehet egy töltőt, hogy az aksi helyett egy labortápot, egy 10000µF-os kondit és egy terhelést párhuzamosan kapcsolsz. A terhelés akkor jó, ha az aksi névleges feszültségén az árama meghaladja a töltő áramát, vagy az alatt van cseppet.
Ha a tápon beállítod az aksi feszültségét, akkor az fogja ellátni a terhelést árammal. Ha a töltő tölt, átveszi a táp áramát, tehát a labortáp árama csökken. Ha meghaladja a töltőáram a labortáp eredeti áramát, akkor el kezd a feszültség emelkedni. De itt nálad valami kis félreértés látok, mert a készülékre 100W van írva, és maximum 3,5A. Ha a kettőt elosztod egymással, akkor 28,5V jön ki, ami pont két 12V-os soros aksi töltési végfeszültsége. Hogy lenne akkor 48V? De ha már szétszedted, lehetett volna tájékozódni, hogy mi van benne. Mert pld. ha mondjuk egy TL431 van benne, annak feszültségosztójából már lehetne számolni mekkora is a töltési végfeszültség.
Szia!
Köszönöm a választ, a próba mikéntjét értem, csak kivitelezni nem tudom,mert ekkora tápom nincs . Viszont sikerült a tulajt elérnem és szétszedettem vele az akkupakkot. 4 db 12v-os akku van sorba kötve benne, bár azt elfelejtettem megkérdezni hogy hány Ah-órásak. Viszont azt mondta hogy az összes púpos,úgyhogy kidobandó. Tehát akkor 48v-os a cucc, így akkor lehet 55v a kimeneten,nem? Bár azt nem tudom hogy így sorba kötve a a 4 aksit mennyire jó tölteni?
Oké, csak az adatok nem stimmelnek. Vagy a 0,5..3,5A-t így kell értelmezni. De hogy egy töltőre nem írják még azt sem rá mekkora feszültségű aksihoz van, az elég vicces. De ha ez egy készülék tartozéka, akkor lehet az is a válsz, hogy "mi közöm van hozzá". Mennyire jó? - Felpúposodott nem? Bár ez néha a helytelen használat és/vagy a szűk beépítés eredménye. De sok összetevője van a dolognak. A töltési végfeszültség az életkor és használati ciklus során csökken. Tehát egy idő után igazából túltölti a töltő az askit, így rohamosan romlik a vége felé. Mértem ilyen bicó töltőt, és a töltés vége felé nem tudott lecsökkenni a töltőáram a kikapcsolási szintre. Viszont melegedtek az aksik. Így attól függően lett vége a töltésnek, hogy milyen hőfok volt a pincében ahol töltik.
Viszont megmértem az új aksik kapacitását és súlyát. Olyan volt a súlya mint a réginek. A ráírt kapacitás kisebb volt, de a régi új kapacitását is túlszárnyalta. Tehát óvatos duhaj volt a gyártó. "Te itt nem fogsz reklamálni" jeligére, inkább kevesebbet írt rá. De hozzáteszem nem egy "olcsó János" volt az aski sem.. Minden estre minél több aksi van sorba, annál rosszabb a helyzet, mert a töltési feszültség maximuma az aksik között elsikkad. Tulajdonképpen, a nagyobb kapacitású még nincs feltöltve, a kisebb meg már túltöltésen van, mikor lekapcsol a töltés.
Már volt szó hasonlóról. Szünetmentes akkupakk 20*12 V > 3*380 V AC kimenő. Itt se volt semmi kiegyenlítés illetve akkunkénti feszültségfigyelés. (nem bóvli kategória. Bank)
Hát igen, én is kerestem a töltőn hogy milyen feszültségű akkuhoz szánták, de sem a burkolaton,sem a panelon nincs rá utalás. Megmondom őszintén,én még a biciklit sem láttam, csak ezt vackot hozták hozzám,hogy nézzem már meg mi baja lehet. De azt tudom hogy a gépet használtan vették, az is lehet hogy ez a töltő gyárilag nem is hozzá való. Mindegy, vissza adom neki,elvileg működik, de előtte úgyis másik aksit kell szereznie bele, ami úgy 50-60 rugó. De ez már nem az én gondom. Azért köszönöm hogy foglalkoztál a problémámmal.
Olvastam én és mindenkinek hiszek, kizárólag a tapasztalatom írtam le. Mert egy adatból nem lehet statisztikát csinálni. A cégnél sincs kiegyenlítés a szünetmentesben. De anno ezek nyitott cellák voltak, ahol egyenként lehetett a savsűrűséget mérni/cserélni. Akváriumnak csúfoltuk, mert mint ha guppi telep lett volna.
Minden estre az elgondolkodtató számomra, hogy aksigyártókat nem látok töltőt árulni. Valahogy nem fér a profiljukba? Pedig a gyártmányaikról Ők tudnak a legtöbbet, de valahogy meg is tartják maguknak.. (Persze én szkeptikus vagyok meg pesszimista..) |
Bejelentkezés
Hirdetés |