Fórum témák
» Több friss téma |
Csak próbára gondoltam a sziloplasztot. Az O gyűrűk mérete nincs fent valahol a neten? Nem az ára miatt, elfelejtettem kivenni mintát és itt egy O gyűrű gyártó / kereskedő az utcában. Csak kéne a méret milyen kellene és vihetném is hazafele...
Idézet: = Az EGR nálam NEM kotyog...stb „Az EGR nálam kotyog...”
Ha az opelhez (meg általában) Kell az O gyűrű mérete és sok egyéb akkor ajánlom a 7zap-ot. Az opelon kívűl számos autó elérhető az oldalon. Opelhez van magyar nyelv is.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2019
Köszi az infót, meglesem.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2019
Hűűűű vazze kategória ez az oldal. Kész kánaán. Hála és köszönet érte Nagyuram!
Ugyanmár Én is innen is szemezgetek ha javítok. Van itt minden
Igen, csak az nincs ami nekem kéne sajnos. Még az injektort se hozza a Z16XEP hez nemhogy az O gyűrű méreteket. Ettől eltekintve viszont valóban nagyon jó kis oldal, szinte minden fent van.
Ha már ennyire otthon vagy a G astrában(?)... A szívósor bal oldalán van egy kis fekete valami amiből egy merev 3mm-es kb 40mm hosszú műanyag cső megy a szívósor alján az alsó tartócsavar mellett található 'gumicsöcsbe". Az a kütyü mi a bánat?
Bővebben: Link Ne a motornál keresd, hanem a tüzelőanyag ellátásnál. Fent van minden csak időbe telik megtalálni. Pár dolog nem ott van ahol a józan ész diktálja.
Itt néztem de itt csak Z14XEP ig van sajna, a Z16SE van csak a "Tüzelőanyag befecskendező szelep" - ek között. A "Tüzelőanyag csövek és tömlők" - nél már van 16XEP de ott meg nincs az injektor.
De a motornál sincs a listában a 16XEP sajnos.
Esetleg kompatibilis modell? Pl az X16XEL meg az X14XE szinte minden alkatrésze azonos.
Lehet, de az O gyűrű méretei nincsenek ott sajna... Most beszéltem a Cromax al, injektoronként 2e HUF a két alsó/felső O gyűrű. Itt az O gyűrűsnél 10 HUF kb és biztos hogy van csak a méretek kellenének.
Kivettem az egyik injektort, ma viszem az O gyűrűshöz. Nem tudom mennyire relevánsan tudtam megmérni (a kiszereltet...) A felső a vékony O gyűrű belső átmérője 7,8mm a vastagsága 3mm, az alsó O gyűrű belső átmérője 9,5mm a vastagsága 4mm.
Érdemesebb lenne a helyét megmérni, tehát tömítő felületeket. Ettől függetlenül nem gond ha a gyűrűt méred meg. Csak első esetben pontosabb a mérés. Arra figyelj, hogy mindenképpen olaj és benzinálló legyen az anyaga.
Köszi, kaptam a gyártónál. Tény hogy nem hő és olaj álló de megrendeltem náluk azt is mert azt nem tartják raktáron. A normál 14 ft / db a hő benzin / olajálló 115 Ft
db no comment...
Egyébként az első / hátsó lambda szonda értékek milyen értéken mondhatóak elfogadhatónak? Alapjáraton és magasabb fordulaton? Vagy ez így nem meghatározható? G astra Z16XEP 1,6V motorról van szó 220e Km el a háta mögött...
Az Opel Astra J gépkocsinál hogyan lehetne "felokosítani" a világítást arra, hogy fényszóró-testjeiben levő helyzetjelzők járó motor esetén pl. nappali fény funkcióban üzemeljenek?
Nekem mindezt eddig szépen csinálta 21/5W-os hagyományos bilux izzókkal, ám mindkettőt nemrég kicseréltem 21/5W-os LED-ekre, így akkor mindent gyorsan elfelejtett. Bár az autó kezelési utasítása (gépkönyve) megemlít rá bizonyos világítási/programozási beállításokat, de mélységében mégsem derül ki belőle az összes tudomány. Minden bizonnyal lehetséges dolog a (fedélzeti számítógép okosságában), viszont nálam nem igazán derült ki még az sem, hogy azt hogyan tenné? Avagy egyből szakszervizbe kell vinni - pl. szoftver-frissítésre? (5 éves) A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2019
Igazából ez a multiméteres lambda mérés nem releváns, mert folyamatosan ingadozik, és a multi nem tudja rendesen követni az ingadozást. Opcommal jól megfigyelhető a dús és a szegény keverék képzése. Oszcilloszkóppal meglehet nézni a jelalakot. Az O gyűrű ha nem benzin álló akkor hamarabb tönkre fog menni. Tehát fals levegőt szívhat. Ez olyan dolog hogy a vizes lapos tömítést sem illik a gázcsőhöz betenni. De bízzunk benne nem érvényesül az olcsóbb a drágább mondás. Nekem az olajsapka kapott sima o gyűrűt két hónap alatt ette meg az olaj. Lambda nekem a gyári 260ezret futott. Állítólag 150-170ezer km az élettartam.
Nem multiméteres mérésre gondoltam, az nyilván lusta ehhez, még ha csúcsérték tárolós akkor se erre találták ki. Van viszont nekem egy WIFI s OBD kütyüm amin látszik a pillanatnyi érték amit a két szonda szolgáltat. Kérdés, jók e azok az értékek amiket látok. Fogalmam nincs hogy volt e ebben az autóban cserélve bármelyik lambda szonda is (két szondás rendszerű a vezérlés) De az általad említett futásteljesítmény maximuma (260eKm) már feszegeti a határokat tehát lehet csere lesz a vége. Egyelőre beletettem a sima/mezei O gyűrűket csak próbából, a tömítetlenség kizárására. Keddre lesz meg az olaj benzin álló fajta. Méretre legyártják őket, természetesen nem szabvány méretek ezért annyi az áruk autósboltban amennyi. Egyelőre még szenvedek mással, mert az EGR alatti / melletti kütyú alól csöpög a hűtővizem, most ezt idomítom aztán holnap összerakon és próba. Köszi a választ.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2019
Sajnos a két szonda közötti értékre nem tudok helytálló választ adni. Nekem csak egy darab van benne, a leömlőbe. De úgy rémlik, hogy a második a katalizátort monitorozza, tehát nem egyforma értéken kell dolgoznia a két szondának. A 260e nem kőbe vésett szám, nekem a legkevesebbet futott lambda például 24km volt. Aztán ment is a kukába. Nem volt hosszú életű.
G astrába erre külön relé volt (van), ahogy felépül az olajnyomás úgy kapcsolta a nappali menetfényt. J-be valószínűleg már elektronikusan van megoldva. Mivel a LED és izzó ellenállása nem egyforma így a ledet valószínűleg figyelmen kívül hagyja az elektronika. Okosítani nem tudom hogy lehetne. Arra figyelj, hogy olcsóbb ledek idővel szeretnek villogni, vibrálni, ami a szembejövőt esetenként nagyon megzavarja. Pl én kék villogó led miatt álltam félre, mert azt hittem rendőr jön. Másrészről vigyázz vele, mert műszaki vizsgán előszeretettel buktatják az autót utólagos LED-ezés miatt. Vagy épp a rendőr a helyszínen dönthet arról, hogy elveszi a forgalmit (volt már rá példa). Kivétel ez alól a LED-el jóváhagyott lámpa.
"a rendőr a helyszínen dönthet arról, hogy elveszi a forgalmit"
- de attól azt a kocsit szerintem lehet tovább használni. (mert egy kocsiba benzin kell, és nem forgalmi) Oszt ha utána gyorsan (vagy inkább azonnal) bemész az okmányirodába (előbb, mint ahogy a rendőr intézkedne az elkobzott forgalmiddal) s ott bejelented hogy elveszett, általában rögtön kapsz helyette egy másikat (másolatot). Nekem a régi Astra G-nél még olyasmi volt a megoldás, ám a műszaki vizsgára a szervizesek az utólag szerelt nappali fényt mindig fekete műanyag szigszalaggal leragasztották. (gondolom éppen ezen utólagos /szerintük szabálytalan/ ledezés fennforgásának okán)
Ilyen esetben eljárhat úgy is, hogy a rendszámot is leveszi és útvonal engedéllyel hazáig lehet menni. Egyébként ha a rendőr elveszi, akkor egyből ideiglenesen kivonásra kerül és rosszabb esetben szigorított vizsgára is küldhetnek, erről tudni fog az okmányiroda is. Ismerős csak 50ezer helyszínivel úszta meg a ledes mutatványt. Bár neki sima led szalag volt feltéve. Nekem pl az angel eye az astrában leddel is jóvá van hagyva, így nem harapnak (eddig nem kötekedtek) érte. De a sima helyzetjelzővel leddel már szeretnek kekeckedni. Ha E jóváhagyási jellel van a nappali fény és DRL/RL felirat benne van akkor abba már nem köt(het) bele. Az ha szabályosan van bekötve és felszerelve átmegy a műszaki vizsgán. Ezekkel az eljárásokkal kapcsolatban van fent sok dolog a közlekedési hatóság oldalán. Anno amikor nekem cserélve lett a lámpa körbejártam a témát. A leragasztásról, ugye jogszabály szerint az összes felszerelt lámpának megfelelően kell üzemelnie. Ha le van ragasztva, mivel az NKH "figyelgeti" a műszaki vizsga folyamatát, és ha valami rendelleneset látnak akkor leállítják a vizsgát és kiküldik a szakikat autó revízióra. Ha le van ragasztva akkor jobb esetben nem zoomolnak bele hogy az ott mi?
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2019
Nekem saját magam által felszerelt nappali LED világítás már eleve gyárilag "E" jelzéssel volt ellátva. Ámde a vizsgára mégis leragasztották, hogy semmiféle hiba (avagy kötözködési lehetőség) ne is lehessen vele.
Igaz, a szerelő valójában széthúzhatta volna már alapból a relénél, de akkor valahogyan mégis ezt látták egyszerűbbnek. A műszaki vizsgán aztán átment, utána meg már ugyan kit érdekel a többi? Így viszont a szerviz semmiképp nem reszkírozott. Egyébként - nekem az egyik autómnál a Mozaik utcában pontosan a műszaki vizsgán szállt el az egyik hátsó dobfékem, így meg is bukott egyből. Aztán akkor ott azt mondták: - "uram, ezt innen már csak trélerrel viheti el" ... Na persze! Én viszont csak simán beleültem - oszt hazajöttem. Elmentem egy autós boltba, majd megvettem hozzá 2 új fékmunkahengert, aztán másnap kinn az utcán szépen kicseréltem, ... majd tovább jártam a kocsival. Aztán kb. 2 hónap után ismét bejelentkeztem műszaki vizsgára (Mozaik utca), és oda "saját lábon" elmentem (semmiféle útvonalengedélyem vagy trélerezési szándékom nem volt). Akkor viszont simán és egyből átment.
Fékkel azért óvatosan. Nekem elszállt a fékcsövem, mondanom sem kellett, hogy az életem filmjét végig néztem. Fék nélkül felelőtlenség kimenni a forgalomba.
Az, hogy a hátsó fékjei egyike nem fogott, attól az elsőknek még semmi bajuk sem volt (kétkörös fékrendszer). Óbudától hazáig szép óvatosan elmentem a kocsival, aztán másnapra már minden meg volt javítva!.
Kérünk mindenkit, hogy tartózkodjon a hogyan sértettem törvényt, hogyan veszélyeztettem másokat című dicsekvésektől.
A Hobbielektronika.hu fóruma nem az a hely, ahol nem szégyen ezzel dicsekedni. Köszönjük!
Köszönöm, akkor indítok én is a leömlőben lévő szonda cseréjével (lévén hogy az csere szempontjából jó helyen van, remélem ki is tudom venni. Nincs összeégve a menet) aztán majd meglátjuk mit lép.
O gyűrűkkel kapcsolatban megállt a project, egyelőre marad benne a sima mert új problémát generáltam... A termosztátház alatt az EGR szelep (ami a termosztátházon ül) mellett csöpögött a hűtővíz. No erre levettem, nyomtam a régi fém tömítés alá/fölé hőálló tömítőanyagot, aztán összeraktam. Csakhogy valószínűleg most a tömítés átenged az EGR felé, onnét a hűtővíz pedig visszajut a szivósorba mert most meg fehéren füstöl a verda és csöpög a víz a kipufogóból. Az indítás utáni alapjáratom hidegen pedig 600 - 3000 között ugrál ciklikusan. Hurrá. Rendeltem új tömítést, hétvégén megmókolom. Remélem csak ez a baja és nem hengerfejes. De biztos ez lehet a gond mert nem jártam vele. Bízom benne hogy jó lesz és többször nem kell szétszednem. Ha most se lesz jó akkor kivonatom a forgalomból aztán tavasszal folyt köv. Vagy megy a bontóba kilóra, kezd elegem lenni belőle. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |