Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
A 45W hihető csatornánként 4 ohmon, 24V körüli belső tápfeszültséggel, hidalt erősítő kimenettel. Ezt a pl tpa3116 IC is tudja. Egyedül a hangszóró és tápfesz csatlakozó valamint kábel keresztmetszete tűnik a konstrukció gyenge pontjának, vagy másképpen ezt szolid hallgatásra tervezték nem full hangerőn való zene hallgatásra.
Az akkumulátor és az erősítő közötti vezeték szigetelésének átvágása, ledörzsölődése esetén kell ez a védelem. A 30 A-es biztosíték is teljesen megfelel. Ha egy számmal nagyobb erősítőd lenne, úgyis azt használnál, ugyan ezen tápkábelhez.
Sziasztok!
Na úgy látom hogy csak nem tudok megszabadulni az erősítőtől. Szóval van ez a MAC Fearless 1000D típusú autó erősítő első körben tönkrement benne az egyik IRF1010E típusú fet,mivel nem akartam vacakolni így a hibás egy helyet cseréltem mind a 4.db-ot. Viszont nem kaptam IRF1010E csak IRF1010N típust na ezt beraktam és vissza adtam a gazdájának,az erősítőt.Egy napig bírta ki aztán visszaadta hogy nem szól na ismét fet csere de most 1.db régit raktam be tehát IRF1010E típust itthon kipróbáltam jól szólt de nem akkuról próbáltam hanem egy állítható 30.Amperes tápról,na minden oké volt.Ma levittem a sráchoz kocsiba berak beköt bekapcsol erre füst.Na most szétszedtem erre most a két IRF1010N rúgta le a láncot. Szerintetek mi a franc lehet vele hamisak a fetek vagy hol keresem a hibát vagy rossz típust vettem a fetből. Előre is köszönöm szépen ha valaki tud segíteni. Sziasztok. A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2019
Szia!
Csak cserélted a Feteket, vagy meg is nézted, hogy a gate-eken mind megvan-e a gyönyörű gyorsfelfutású-lefutású négyszögjel? Mennyi volt az erősítő nyugalmi áramfelvétele? Mennyi volt teszemazt 100W terheléses kimenőteljesítménynél? Az autóban nem e kontaktos a test, avagy a B+? Remote honnan jön, fejből? Hány volt jön ki terhelve 300mA-nél? Csak így hirtelen... Pityu
Szia
Csak a feteket cseréltem,mérni még nem mértem. A Remote a fejegységből jön ki. Most ennyit tudok de majd méricskélek és írók még. Köszönöm ezeket végig méregetem amit írtál. Köszi.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem.
Adott egy Magnat 360 Rapbull és nem tudom hogyan kellene bekötni van 4 hangszóróm + a sub láda (első hangszórók a fejegységre vannak kötve) fejegység:Blaupunkt hamburg 420Bt Hogyan kössem ezeket össze hogy tökéletes legyen? Előre is köszi Mindenkinek!
Idézet: „Szóval akkor mindenképp muszáj az autóhifis üvegbiztosítékoknál maradnom?” Nem muszáj! Sőt, nekem ezekről a foglalatokról kifejezetten rossz véleményem van! Gyereljáték hifinék még elmennek. Ami nekem volt 2, kiderült hogy valami rézbevonatos alu szemét, menet megszakadt benne, forrasztani nem lehetett, mert lejött a bevonat. Kukába landolt mind2. Egyszer egy ismerős jött, hogy torzít az erősítője. Kiderült beszakad a tápfesz, de a csomiban lévő pótakkun még teljesen jó. Az akku mögött lapult egy teljesen megolvadt ilyen szemét... Kapott egy ipari késes olvadóbetétet foglalattal..
Attól függ, hol vetted a FET-eket. Ha Ebay-ről, akkor 99.9% hamis. Ha máshonnan, akkor a hibát máshol kell keresni, esetleg az a hiba, ami miatt az első FET-ek is tönkrementek, még nem szűnt meg (pl. kiszáradt kondi, rossz felfogatás, kevés hűtés, hiányzó potenciál a kábelezésnél, stb.).
Sziasztok! A képen látható autó erősítőt szeretném mélynyomóval használni de nem látom rajta hogy lehetne e hídba kötni.
Leírást nem találok hozzá a neten.
Szia! Az Output polaritás kiosztása arra utal, hogy nem támogatja a készülék a hídkapcsolást.
Külső megoldás létezik rá? akár gyári eszköz?
Hajthatsz vele dupla tekercses mélyhangszórót, vagy két hangszórót egy dobozban, esetleg a két kimenetet párhuzamosan is kötheted, ha mrgbizonyosodtál róla, hogy azonos a kimeneti jelük, ekkor kisebb impedanciájú hangszórót is használhatsz, mint egyébként.
Híd kapcsolásnál duplázódik az áram, félő, erre sem az erősítő, sem a táp nincs felkészítve.
Ilyen esetben két hangszórós ládát szoktam készíteni, speakon csatlakozón viszem be a négy vezetékágat.
Üdv,
Esetleg még annyival is kiegészíteném,hogy valószínűleg aluláteresztő szűrő sincs benne. Ha a fejegységen nincs sub kimenet,akkor még ez is macera. Egyébként tényleg jó darab.
Köszönöm, mindenkinek. Nem vacakolok vele.
Kérdezem a téma ismerőit, hogy létezik-e aktív zajszűrős autóerősítő, amelyik az gépkocsi saját zaját csökkenti, ahogy egyes aktív szűrős fejhallgatók is teszik? Létezik-e ilyen gyáriban, vagy csinált-e ilyet valaki? Van-e létjogosultsága egyáltalán az ötletnek?
Ha a menetzajmaszkolásra gondolsz, létezik olyan fejegység ami tudja.
Igen a menetzajra gondolok: motor, futómű, szél stb. Lécci írj valami közelebbit.
Anélkül, hogy konkrét terméket ismernék, nem átlagember pénztárca kategória lehet egy ilyen fejegység, vagy inkább egy jelprocesszor a fej és az erősítő közé. Én még nem láttam élőben, de rákeresve sem olyan széles a paletta...
Szia! Én már nem foglalkozom vele, de arra emlékszem, hogy a 2000-es évek elején volt egy Blaupunkt fej ilyesmi kunsztokkal, külső mérő mikrofonnal.
Az a baj én azt sem tudom, mit keressek. Addig amíg nem ismerem az árát nem ijedek meg. Majd utána. A kérdés inkább arra irányult, hogy egy ilyen berendezés (fejegység) valóban el tudja-e nyomni a nem kívánatos hangokat. Jó lenne gyártó/típust tudni...
Üdvözlöm !
Emlékeim szerint sebesség függően, a rádió hangerőt emelte,ezzel csökkentve a külső zaj hallhatóságát. Hasonlóan mint a sebesség függően az ablaktörlő törlési sebességét.
Köszi a tanácsot, amúgy is kicsit nagyot (szelektív) halló vagyok, ez még rátenne egy lapáttal. És a nagy zaj fárasztó. A módszer ismerős, így működik az autómban.
Az azért más. Az aktív zajszűrés egy mikrofonnal érzékeli a külső zajokat és ellenfázisban kiadja vagy a meglevő hangrendszerre, vagy egy kiegészítőre, így (részben) kioltva azt. Analóg módon nem igazán működik, mert nagyon bonyolult az autó belseje, sok a visszaverődés, fázistolás. A komoly elektronika miatt nem nagyon elterjedt utólagos beépítésben. Inkább luxusautókba építik gyárilag szerintem, abból sem sokba.
Itt foglalkoznak vele:Aktív zajelnyomás
Hacsak nem IFA-val, MTZ-vel vagy valami hasonlóval közlekedsz naponta, akkor nem nagyon értem már a kérdést sem. Milyen zajt kell tompítani az utastérben, ami elnyomja egy autóerősítő hangját?
Foglalkoznak pár helyen vele, de az általad is megtalált oldal linkjei is halottak. A Bose-nál meg nem fecsegnek sokat róla.
Sziasztok! Adott lenne egy BDA 380 erősítő van egy magas szintű bemenete ez egy 6 pólusú aljzat elvileg ha ide kötöm a jobb és bal oldali hangszórót nem kell magas-alacsony jel átalakító az RCA bemenetekre viszont felirat nincs rajta. A 2 középső össze van kötve és az RCA hidegpontjával van összekötve A jobb felső a bal felsővel össze van kötve egy 100 ohmos ellenálláson keresztül és így meg tovább az alsónál ugyan ez a helyzet . ahogy nézem boltban kapható csatlakozót amin semmi nincs csak pár centis vezeték na amelyikben csak négy szál vezeték van a négy szélén van amelyikben mind a 6 de semmi leírást nem találtam hozzá.
ha valaki tudna nekem segíteni azt megköszönném.
Üdvözletem !
Talán így érthetőbb. |
Bejelentkezés
Hirdetés |