Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „mennyire jó a szigetelése a hűtőfelület felé” Ezen nem aggódnék, ilyen hibával még nem találkoztam. Egyébként ha földre van kötve és a fázist kapcsolgatja, zárlatnál úgyis veri a biztit = túl nem fűthet.
Sziasztok !
Szeretném megkérdezni,hogy az ebay-on vásárolt kínai szilárd test relé mennyire bírja az induktív fogyasztót .Csak egy KR relé lenne a fogyasztó (230V). A választ előre is köszönöm !
Ha készítesz hozzá snubber áramkört, akkor nem lesz vele gond.
Egyébként meg egyik sem szereti.
Jó szerencsét! az lenne a kérdésem, hogy az SSR-ék nullátmenet érzékelése a kikapcsolásnál is működik? Szerintem egyértelmű, hogy igen. Azzal kapcsolatban vetődött fel a kérdés, hogy van egy 3x230V-os fűtőbetét, amit egy megfelelően méretezett 3 fázisú mágneskapcsoló működtet, ami igen rendszeresen beég. Lehet-e helyettesíteni egy szilárdtest relével? Hiába olcsóbb, de ívoltást nem tervezek, kérem ne erre reagáljanak. Köszönöm a válaszokat. Üdv.: Joe
SSR esetén nem keletkezik ív. A nullátmenet érzékelős SSR-ek esetében a kikapcsolás is nullátmenet esetén megy végbe. Ha a mágneskapcsoló rendszeresen beég, akkor nem jó a méretezés, nagyobb kell.
Egy SSR nem elég, három fázishoz 3db kell...
Vagy egy db. három fázisú.
SSR esetén nem lesz ív. Azt hittem a tudatlanságom miatt így halok meg.
Ez nem 3 fázisú, hanem 3x1 fázisú. Piszkosul nem mindegy, oda van írva, hogy 3x230V!
Három fázisú mágneskapcsolót írtál de ha gond, hogy segítünk, szólj, befejezzük.
Igen, 3 fázisút, de a fogyasztóra 3x230V-ot, utóbbi egyértelmű. Valójában mindegy, a kérdésemre választ kaptam. Egyébként van valamiféle szakirodalom a szilárdtest relékről. Bővíteném az ismereteimet.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2018
A háromfázisú relé olyan, mintha három egyfázisút raknánk egymás mellé (nullát egyik sem szakít), tehát 3x400V-os SSR-t nyugodtan használhatsz 3x230V-os helyett is.
Helló! Irod,hogy 3 db fűtő ellenállásod van aminek egyik oldalára fázisokat kötöd.A másik oldalait hova kötöd? Írod 3x230V.
Nagy valószínűséggel csillagba vannak kötve a fűtőbetétek, a másik oldal közösítve mennek a nullára.
Üdv a csapatnak! Valami hasonlóban szenvedek mint az előttem szóló. Csakhogy nekem a dolgot több tényező is bonyolítja. 50V-os a rendszer, üvegcsőben van a fűtőpatron, ráadásul igen agresszív folyadékban (nikkel fürdő, elektrolit, mindent szétmar). Egy fürdőben három 1Kw-os patron van. Most kézzel kapcsolgatjuk ezáltal sokszor elmegy a hőfok. Arra gondoltam, hogy egy patront állandóan, a másik két patront a hőfok függvényében kapcsolgatnám. Ez menne is simán egy egyszerű termosztáttal, de mint írtam egy kegyetlen agresszív folyadékról van szó. (a patron csatlakozó saruit -réz- is szétmarja) Az üvegcsőbe meg lecsapódik az elektrolit gőze és ez eszi meg a patron ellenállását. Arra gondoltam, hogy SSRrel oldanám meg. Csak, hogy itt akadtam el, miként? Az SSR-t 50% és 100% között kellene járatnom. A kicsapódás miatt mindig kellene, hogy működjenek a patronok, de, ha az összes 100%-on megy állandóan akkor túl melegszik az elektrolit. A hullám csomag meghajtás szerintem jó lenne az SSR-nek. De hogyan hozzam össze a termosztáttal? A pillanatnyi hőfokot is ki kell jelezni (az szerintem minden termosztát tudja, mármint a digitális). Köszönöm a válaszokat előre is.
Nem értem a kérdést.
Miért segítene az SSR korrózió elkerülésében?
A hőmérő szenzorát is tedd üvegcsőbe...Tapasztalatom szerint, ha a fürdő nincs mozgatva (kevergetve), akkor - ez esetben mindhárom - fűtőbetéthez külön hőmérést alkalmazva egyenként kell őket kapcsolgatni. A teljesítményt em kell visszavenni, az SSR zavarmentesen működik ON-OFF módban
Helló! Nem vagyok benne biztos, hogy a kicsapódó pára újból nem jelenik meg az üvegben. Ezért gondoltam, hogy kb. 50%-on járatni két patront. A termosztátnak pedig kb . 3-5°C hiszterézist. Ha eléri a felső határt vissza venni 50%-ra, ha lecsökken az alsó határra akkor 100%-ra. Erre gondoltam. Ha valamennyire fűt a patron akkor (szerintem) nem engedi a párát kicsapódni. Hihetetlen agresszív anyag, a saválló lemezt is képes szét marni. Eddig csak a hőálló bór-üveg és a szilikát kristály üveg tudott ellenállni. A titán is ellenáll neki, de azt biztos nem vesznek...
Zárd le azt az üvegcsövet és akkor nem megy bele a pára. Például szilikonnal.
Próbáltam már egy tüzeléstechnikában használatos szilikont, de nem lett jó (megkeményedett és összetöredezett) A kialakítás és a hőtágulási együtthatók miatt nem arról nem is beszélve, hogy a sziló nem bírná.
Sajnos nem sokat tudok róla. Van ugyan Rex 100 de csak a termosztát kibe kapcsolgatását tudom programozni (úgy ahogy). A PID részét nem tudom, mert nem értek hozzá. Tavaly télen próbálkoztam vele, de valahogy abba maradt (valószínű nem értetem) Megpróbálom újra, hátha valami fény felvillan az alagút végén... (remélem nem a vonat jön szembe)
REX-C100 leírás is van.
PID a legjobb szabályzás erre a célra.
Beszélgettem a barátommal a Googleval, és kezdek megbarátkozni vele, mármint a PID-del. Hosszú folyamat lesz. Van itthon REX-em SSR-em. Sötétebbek lesznek a délutánok megpróbálom, hát ha... Addig pallérozom magam, hát ha... Amit belinkeltél az szerintem nem a PID-es vezérlés, hanem a sima termosztát vezérlés alarmmal egybe. Próbálgattam a REX-et, kazánrendszert akartam vezérelni vele. De abba maradt, mert olcsóbb a gáz mint a fa. Így abba maradt a REX-vel az ismerkedésem. De előveszem.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Köszönöm az eddigi segítségeteket! Ha valaki segítene a PID vezérlés rejtelmibe való eligazodásban, nagyon megköszönném.
Nem egy ördöngős dolog. A betűszó jelentése:
"P" proporcionális, arányos, azt jelenti, hogy a kimeneti jel hányszorosa, hányadrésze a bemenő jelnek. A szabályozás statikus jellemzője. Az "I", és a "D" a szabályozás, vagy vezérlés dinamikus jellemzői. Az "I" integrálás a szabályozás reagálását lassítja, a túllövések csillapítására használják. A "D" diferenciálás, a gyors reagálásra utal. Ha nagyon gyors, akkor túllövés keletkezik, ami a kívánt érték fölé, majd alá szabályoz, a lecsengésnek is van időállandója. Az "I", és a "D" eseteinek időállandó helyes megválasztásával a szabályozás elegendően gyors lesz, és elég hamar beáll a kívánt értékre. Ha bővebben érdekel, mélyedj el a szabályozás technika témakörben.
Szia! Egy újabb PID kontrolleren csak nyomni kell egy autoset-et vagy autotuningot és így edyszerűen behangolható a rendszered.
Helló! Tanulmányoztam a P.I.D. vezérlást, azt hiszem értem. Csak az nem világos, hogy mi jön ki a vezérlőből? Folyamatos feszültség ami meghajtja az SSR-t, vagy jel csomagok az elérni kívánt hőfok függvényében? Készítettem egy rajzot kérem szakértsétek meg bátran. Az elgondolás az volt, hogy a patronban két 500W-os cekász van párhuzamosan. Ezeket szétszedném és az egyik 500w-ot állandóan járatnám míg a másikat egy termosztáttal vezérelném.
Hello! A PID kibe kapcsolgatja a fűtést és a kettő aránya adja a munkát. (Mivel abban az idő is benne van.) Tehát ha 10 másodpercre bekapcsolja és 90 másodpercig vár, 10% lesz a kivezérlés és fordítva. A fix betét bekapcsolás akkor jó, ha az nem fűti túl a löttyöt. Viszont hamarabb fog elhasználódni..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |