Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Életvédelmi kapcsolás, FI relé
Témaindító: bankimajki, idő: Máj 6, 2009
Van olyan sejtésem, hogy a felcserélés oka az alumínium vezeték szakadása, törése miatt történt korábban.
Egy sima 220V-os izzóval ... és egy fázisceruzával.
Fázist megállapítani, hogy melyik (fázisceruzával!), majd az izzót a fázishoz és "föld" majd "védőföld", ha a "föld"-nél leold, akkor fel van cserélve ... A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
Gondoltam a FI relé, de aztán rájöttem, felcserélődött az előző hozzászólásban a két kivezetés. A FI relének az izzó védőföldhöz való érintésekor kell leoldani. Ha nem így van akkor lehet keresni az okot.
Persze, de a kérdező ezt a FI-relé nélkül akarja kimérni. Bővebben: Link
Nem véletlenül írtam le először a legjobb megoldást. Beszerelt FI-relével, a hibás áramkörnél old a FI-relé. Akkor nem az egész lakásban kell keresni a hibát, hanem csak abban az egyben. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
Szia!
Fi relé nélkül islehet -Voltmérővel. Áramtalanit, szétszedi az N-PE kötést -vagy ha van Nulbontó akkor azt. A két oldalára beköt, 1 autó/vagy más akkut. igy a Voltmérővel már csak a polaritást kell nézni .PL; + a Nu és a -a PE .
Mi a kócos lócitromnak az akku???????? Nem tudunk szakadást/vezetést vizsgálni??
Szia!
honnan látod melyik a másik? szürke -kék,fekete, Nulla , szürke ,kék ,piros, fekete meg a PE /védő. Lehetne 1 gombolyag vezetékkel is az elosztóból, de az ohm mérő bizonytalan .Mit csinál 1--10V hatására? tehát legalább laposelem zseblámpa izzó! A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
Szia !
Aki ügyes , meg tudja oldani. Nem véletlen irtam a kikapcsolást.---ehhez tartozik még a ellenőrzés, kisütés, földelés/rövidzárás. Ezután már lehet tapizni stb... de úgy látom legjobb lenne villanyszerelőt hivni. ? A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
Sziasztok !
ha az elosztóban igy van kötve? utána meg igy folytatódik a N---Pe összekötése bontva . Akkor mivel néznéd meg? Mert , én 230V al szoktam (csak van némi gyakorlatom ) De laikusnak ilyet ajánlani?
Szia!
A Régebbi szabvány ezt ajánlotta; A mostaniban meg , ezzel egyenértékű megoldás...... Csak ezek nem életszerűek mert 1 üzemben /irodában kapsz-e 1-2 nap üzemszünetet? A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
Szerinted? Természetesen a FI relé!
Bővebben: Link
Hogyan, ha még nincs. Egy sorral alatta ezt írtam le, hiszen így lenne az egyszerűbb, de ő a nélkül szeretné. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2020
..és ha valahol lesz egy ilyen átkötés amit pirossal jelöltem, de te valamiért nem találod meg, akkor jön a Bakman által említett szikraeső! Főleg ha autóakkut használsz...
Szerintem aki ezt a kitalálta az sem volt a helyzete magaslatán... Üzemekben is szokott lenni decemberi leállás, energiamentes nap, TMK, hétvége, éjszaka, vagy bármi amikor lehet ezt csinálni! Ha nem, akkor meg nem fontos ez a munka!!! És egyen kefét a megrendelő! Amit én mondtam az meg pár óra... csak kell hozzá némi ész is..
Ez is egy módszer, lehetnek helyzetek, amikor gyorsabb a többinél. Annyi módosítással, az induló oldalon is kell egy izzó az akkuval/laposelemmel sorba. Így már rátételnél kiderül a piros átkötés ( és nincs szikra) Ha jól látható helyre kerül az égő, akár folyamatosan rajta maradhat, a gyorsabb hibakereséshez.
Szia!
Eddig hányszor kerestél már PE-N cserét? mert a kb 30 év alatt (felülvizsgálat ) olyan 5 X . nagyon ritkán kell ilyet csinálni.
Bővebben: Link
Szerintem valami"szakértői" beavatkozás volt, vezeték szakadás, törés miatt és nem megfelelően lett összekötve valahol. De a véleményem az, hogy erre az egész alumínium vezetékre ráférne a csere, a felújítás, nemcsak azért mert alu, hanem nincs is szín jelölve. Az erősített szigetelésű egyszínű MM falvezeték. Ennél már egy fokkal jobb a kettős szigetelésű, aminek a belső szigetelése megfelelő színű. ( fekete, kék, zöld-sárga)
Lehetséges, hogy meg lesz a hiba, de akkor egy szoba, vagy más helyiség áram nélkül marad
Utána hogyan tovább ? A vége az lesz, hogy cserélni kell.
Mindent kihuztam,lekapcsoltam utana kotottem le ez 1mp-es dolog volt.Szoval nem mentem be es hatradoltem a karosszekben mint aki jol vegezte dolgat.Minden vissza a helyere,ill firele ki,masnap folytattam.
A lenyeg megtalaltam a hibat.A hibas aramkorbol kihagytak a nullat csak fold volt behuzva ket szalon a fazis melle. Most mar minden ok.
Örülök, hogy sikerült! (És köszönöm, hogy tájékoztattál minket az eredményről )
Szia!
Akkor a nem odafigyelés ,meg az ellenőrzés lemaradt. Te végig nézted már a dugaljaidat? Mindegyiklekapcsolja a FI-t?
Szia!Ujra van huzva a haz de nem en csinaltam,csak a fi-t raktam be.Igen mind lekapcsolja.
Szia!
köszi, bár nem rre gondoltam. Miskolcon a városi villamos 1 "nagyjavitott "példánya okoz olyat,hogy ahol elhalad sorra kapcsolnak le a FI/RCD relék. De Mindegyik.20-50 db . S szinte mindegy milyen betűjelű. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2020
Akkor a városi villamos 1 "nagyjavitott "példánya a hibás, nem a többi szerelés.
Már megint mennyi őrült megy szembe az autópályán . A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2020
Ha az az őrült egy kamionos, ott is mindenki kitér.
Ez van, amikor mindenki csak a saját szűk szakterületével foglalkozik.
A MÁV is összeállított egy reklámmenetet az új kocsijaiból, az elejére egy taurust, amerre elhaladt az esztergomi vonalon, az összes sorompó behalt. Biztos nem volt közelben egy "zavaros" emberke, amikor a biztbert tervezték, építették. |
Bejelentkezés
Hirdetés |