Fórum témák
» Több friss téma |
Nem egyenfeszültség kellene legyen a motoron? Próbáltad az AC komponenst megszűntetni a motoron? Vagy esetleg rámérni a tápra a stabilizálás után, hogy ott mekkora ez a hullámzás? Én a tápban lévő szűrőkondira gyanakszom, ha kiszáradt, akkor az értéke a töredékére csökkent.
Mondjuk ettől függetlenül lehet a pucuka által említett árnyékolási gond is. Azt próbáltad, hogy leválasztod a motort és úgy indítod el a gépet? Ha akkor is zúg, akkor tuti valami szűretlenség/táp hiba, ha viszont elnémul, akkor a motort kell árnyékolni, esetleg galvanikusan leválasztani. A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2020
Természetesen egyen fesz van a motoron javarészt.A szkópon leválasztva a dc- t ez a csúfság 100 Hz háromszögszerű jel is rajta van. Motor lekötésével sokat javul a helyzet,csak sziszegő zaj marad.Méricskélem a tápot..
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2020
Motor kivezeteseire koss 100u kondit probara.
A sziszegéssel sokat nem tehetsz, az az erősítő fokozatokból jön.
Viszont ha lekötött motornál nincs búgás, akkor a motor körül kellene keresgélned, hogy mi az, amitől átmegy a zaj az erősítésbe. Esetleg terheld meg egy 5-10 ohmos, 5W-os ellenállással a motor körét (még mindig leválasztott motornál) és indítsd be a rendszert pár másodpercre (nehogy megfőzd a terheléssel a motor külső stabilizálását, ha van olyan) és mérd meg, hogy így van-e búgás a kimeneten. Ha nincs, akkor a táp rendben, a motor zaj szempontjából való leválasztására koncentrálj inkább. Amúgy a motor eredeti? Hogy van a motor felfogatva? Gumibakokkal, vagy vas a vasra? Van külső háza belső gumi szigeteléssel?
Üdv! Kondi nem segített..
A motor gumival van fogatva. Viszont a látható ic elég jócskán meleg 5-10 perc üzem után.
Holnap kipróbálom az általad írottakat.
Mechanika, fejegyseg, motor foldelese rendben? Ez gyorsan kimerheto.
Külön vezetékkel Próbáltam motort ,vázat, fejet testre rakni.....semmi
A motorhiba produkálhat ilyen zajt,zúgást?
Motorhiba magasabb tonusu serceges szeru hsngot, esetleg.
A motorhiba sok minden gondot okozhat.
Valoszinü csak sima kefés DC motor, rosszabb esetben mechanikus stabilzátorral. Ha elektronikus is a stabilizátor de zárlatos a motor az csinálhat ilyen brummzajt - esetleg leszakadt földelés vagy árnyékolás. Ha a stabi IC melegszik akkor már gyanus, hogy baj van a motorral.
A képen látható IC a csévélőmotor vezérlője, természetes, hogy melegszik. Legalábbis működés közben igen, ha csak üresben áll, akkor nem kéne neki. De ha az MMU... típusút kötötted ki, akkor a kettőnek semmi köze egymáshoz.
Csak az a gyanús, hogy a motoron stabil 100 Hz -es fűrészfog jellegű brumm van. Ez pedig a motor tápjának problémája lehet, (nem tudom biztosan, de lehet szabályzó tranzisztor zárlat) itt kéne kutakodni, mérni DVM -el, szkóppal.
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2020
Nekem is gyanus az a hullám, de igy távolbol nehéz valamit mondani. Én is zárlatra gondolok, ami lehet akár a motoron belül is.
Üdv-ha lehet itt kazettáról kérdezni:tudnék szerezni sokat Maxell UD-I 120 perceset,fóliásak mind.Érdemes vele kezdeni?Eladó szerint "stúdió szalag" volt anno mert kobaltos és nem szűzhártya vékonyságú...szóval tanács-vélemény kellene,köszöntem.Jah,a lényeg 400 lenne darabja.
Felejtsd el a 120 perces kazettákat. Azok hordozoja annyira vékony, hogy hosszabb távon használhatatlan - legfeljebb szalagsalátának jo ( sajnos). A szalag vastagságát a szabvány irja elö s nem az elado, különben nem fér a kazettába.
Stúdióban sohasem használtak 120 perces kazettákat, nem is volt értelme. Stúdióban (riporter magnókban) 30 perces, vagy még rövidebb játszási idejűeket használtak, mert sokkal strapabíróbbak, és egy riport meg ritkán több mint 30 perc, még vágás előtt is.
Más célra pedig nem használtak kazettát a korlátozott hangminősége miatt.
Sziasztok, képek a rádiómagnóról
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2020
Küldtem képeket, a rádiómagnóról.
Az biztos, hogy volt ez már gányolva, lásd a toldott vezetékeket.. Tápfeszültség a mechanika hátán levő fémnyelves kapcsolón kéne legyen, az indít magnó üzemben. Elsőnek ezt nézd meg, megvan-e, és ha igen, utána a panelen kéne lekövetni az útját.
Esetleg kezdheted a motor feszültségmérésével is, bár az viszonylag ritkán döglik meg teljesen, inkább csak úgy, hogy gyengébb lesz vagy nyávogni kezd. Ellenben nagyon nem tűnik gyárinak ez a motor, benne szokott lenni a szabályzó is, hátulja fémlappal fedve, csak egy lyuk szokott lenni rajta, ahova be lehet nyúlni sebességet állítani.. Azt hozzátenném még, hogy kizárólag hobbi értéke lehet, ha kell egy magnó régi felvételeket lejátszani, ennek a javításánál kb. bármivel jobban járhatsz, ha mondjuk motort kell szerezni hozzá, meg még ki tudja, mit csesztek el benne.. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2020
A levágott kábelek nem a fejre mennek véletlenül? Mert innen úgy tűnik. Az a kis különálló elektronika, amiről nekem úgy tűnik, hogy a motor kapja az áramot, nem véletlenül a fordulatszabályzó elektronika? Mert akkor a motor úgy jó, ahogy van.
Ha az első kérdésre igen a válasz, akkor meg kell keresni, hogy hova ment eredetileg. Egy hegyes csavarhúzóval tapogatózhatsz lejátszásra kapcsolt géppel (persze ha már ad magáról életjelet) és feltekert hangerővel. Meg jól mondod, hiányzik egy szíj, az párszázas tétel, olyan 50mm-es átmérő körüli kellhet bele, korábban volt már itt szó arról, hogy hogyan kell lemérni.
Üdv, a kis kedvencem,Philips N5581. Vezérlő ic hibát produkált. Nem reagált a funkciókra, és nem működött (világított) a számlálója. Vezérlő ic kiszerel majd vissza és megjavult. Még most jól működik. A probléma a következő: MI lehetett a baja, mert én nem tudom mitől lett jó!Gyanítom elő fog jönni ez a hiba valamikor. Tippeket ötleteket elfogadok.
Szép gép, stílusa van! Én arra tippelek, hogy esetleg egy forrasztás elvált és mikor kiszedted az IC-t, majd vissza, a forrasztás megújult és minden rendben. De ez csak egy tipp.
Az végülis nem volna meglepő, legendásan kispórolta a Philips az ónt annak idején a gépi forrasztáskor. Pl. a korai - és ma már egészen értékesnek számító - Philips CD-k többségén is az egész panel újraforrasztását szokták javasolni (meg a saját gyártmányú elkók gondolkodás nélküli kidobálását) a repedő, anyaghiányos forrasztások miatt.
Ez nemcsak a Philipsre volt jellemzö, de 80-s évek szinte valamennyi elektronikájára is ( még a profi világban is) . Egy idöben mi is felváltottuk a forrasztopákát a hölégfuvoval és azzal javitgattuk a berendezéseink kártyáit.....
Üdv mindenkinek. Köszönöm a tippeket. Egyébként furcsa volt a vissza forrasztás utáni feléledés először azt hittem kivégeztem.Először semmi nem működött majd többszöri be-ki kapcsolatára után "rendbe" jött.
Szia, jó láttad a leszakadt két vezeték a fejre megy. A kis panelről (elektronika), a motorra megy a két vezeték. Engem még az érdekelne?, hogy amin a szíj van (tárcsa), hogy lehet lehúzni a tengelyről. Mivel szerintem a mechanikával van kapcsolatba a kisebbik tárcsa, amiről hiányzik a szíj, és ezért sem működik rendesen. A vezetékeket még ki kell nyomozni hogy hóvá mennek.
A motor (fordulatszabályzó elektronika), a szíj leszedése után elemmel kipróbáltam működik. Egyszer jobbra illetve balra is forog. Csak a mechanika nem működik továbbra sem.
Nézd meg, hogy minden mozog-e a mechanikában, aminek kell. Pl a lejátszás megnyomásakor a nagyobbik sárgás színű fogaskerék ráugrik-e a mellette lévő fehérre? Az egész egy lapos lemezen van, kívül és belül is folytatódik, ha szorul/beragadt, akkor az egész nem fog menni, csak üresben forog a motor a lendkerékkel és a kisebbik fekete tárcsával (az is fel-le kell járjon). Ez előfordulhat, ha mondjuk étolajjal lett okosan megkenve valamikor a mechanika és az meg beszáradt. Igen, javítottam ilyen gépet, van ilyen okos ember!
A lendkereket tengelyestől ki tudod húzni, ha a másik oldalon a zégergyűrűt leveszed. Érdemes, mert jó belül kitakarítani és egy csepp finommechanikai olajat cseppenteni a perselybe, hogy minél kisebb legyen a súrlódás. A csévéket szerintem a kis fekete tárcsa aktiválja, ha rajta van a szíj és nincs beragadva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |