Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.!
A második kapcsolást én megépítettem, nagyon jól működik. Két pasra kapcsol csak, és állítani lehet a két taps közti időt és hogy a msáodik taps mennyi ideid érkezhet. Hátránya, hogy nehezen beszerezhető a hozzá szükséges mikrofon és hogy még azzal is kicsit érzéketlen. Néhány méterről tapsolva nálam már nem kapcsolt. Üdv.: Attila
Hát megpróbálok bányászni egy kondenzátor mikit, bár...
Nem lehet kapni sehol?
Sziasztok!
Tud nekem ajánlani vaaki egy könnyen megépíthető és jól működő tapskapcsolót, ami 1 tapssal működik 5 és 12V között. Ütemvezérlőként szeretném használni, igaz van rendes ütemvezérlőm, de az közben polaritást is vált, ami nekem nem jó. Majd egy motort szeretnék üzemeltetni róla.
K1ll3rghost!
Ne mondd, hogy nem olvastad el a topicot, amiben kérdeztél... van benne rengeteg rajz! a másik meg, ha polaritást vált az ütemvezérlőd, akkor gondold meg, hogy egyenirányítással (egyutas, kétutas) meg tudnád-e oldani a problémád! nem tudom pontosan mire gondolsz, de egy diódával, és egy relével simán tudsz motort vezérelni!
Igen pont azért mert rengeteg van, ezért kértem, hogy valaki aki jártas a témába az válasszon ki egy egyszerűbbet, ami működik.
A másik, hogy léptetőmotor lenne a tapskapcsolóval vezérelve, illetve úgy lenne, hogy egy knight rider fény lenne a motorra kötve és a ledek helyett vannak a motor kivezetései, és így a motor oda-vissza mozog, soha nem forog körbe, csak oda vissza, egy adott szöget bezárva. És hogy ne menjen állansóan oda vissza, ezért szeretném ha valamennyire ütemre menne és a tapskapcsolót bekötném a knight rider fény elé. Amikor taps, azaz basszus van, akkor a led helyett relét kapcsolna, ami kapcsolná a knight rider fényt, ami a léptetőmotort vezérelné.
Ajánlok neked valamit:
Legyen egy vezetéked, ahonnan a zenét le tudod venni (pl. hangkártya kimenet), ez után egy sub filtert teszel (így csak a mély frekvenciák jutnak tovább), majd ez után teszel egy AN6884-es kivezérlésjelzőt! a potival beállítod az érzékenységét, és az 5 LED közül kiválasztasz egyet (tranzisztorral illeszted!), ami kapcsolja a knight rider fényed. ennyi. Alkatrészköltsége maximum 500ft.
Nem fogom tudni levenni a jelet, illetve ha nagyon leakarnám akkor le tudnám, lehet jobb is lenne így, de egyelőre tapskapcsolóval szeretném megoldani.
@Attila86 Köszi a kapcsolást, hamarosan megépítem és majd leírom, hogy mire jutottam vele, de még semmi sincs meg, még a knight rider fény sem, csak a nyákrajz. Még azt is megcsinálom.
Sziasztok!
Valaki megépítette már ezt a taps-kapcsolót? Mert én igen de valahogy nem akar működni. Ráadom a feszt és egyszer csak meghúz a relé de nem mindíg,tapsra pedig egyáltalán nem reagál... Átnézné nekem valaki hogy miért nem? Csatoltam szükséges cuccokat:
Készits a lay-ból pdf-et,úgy megnézem,(sprint layout)nincs a gépemen.
Gyos átnézés után csak annyi hibát látok,hogy a relétekerccsel párhuzamos led+1k-nál a led forditva van bekötve,most a katódja csatlakozik a +-ra. Igy nem is világithatott akkor sem,ha esetleg működött a relé.
Próbáld meg jobb hijján hálózati brummal vezérelni: köss a miki helyére 1k ellenállást,fogj a kezedbe 10k-ot és érintsd meg a C1 miki felőli kivezetését. A relének be kellene húznia.
Pedig a dióda világít ha a relé meghúz.
Mindjárt megpróbálom amit írtál. Köszi.
A stabkockához kellene 1-1 100nF. A tápfesz megvan rendesen?
Amúgy a bemeneti pufferelkó hol van? kimenethez sem ártott volna legalább10uF,de a bemenethez legalább 100µF kell. Idézet: „Pedig a dióda világít ha a relé meghúz.” Akkor azt nem úgy raktad be ahogy a nyákon van.... Vagy az anódja van jelölve. Nézd csak meg a jelölt oldala ugyanoda csatlakozik ahová a D1 katódja,az pedig a pozitivra megy közvetlenül.
Bementre utólag tettem 47µF-ot,kimenetre 100N-ot.
Az ellenállásos érintgetős módszer nem jött be. néha amikor ki-be húzogatom a hálózati feszt akkor behúz a relé.
Akkor én keverem a diódának a jelölését mert én azt hittem hogy mindíg a pozitív felét jelölik.
Növeld a bemeneti elkót és mérj tápfeszt. Legjobb volna szkóppal nézni,nincs-e valami gerjedés a stab körül.
Katódot jelölik az esetek 99%-ban. Kivétel:az orosz kisjelű diódák még az ezelőtti érában...
A ledet illő nyitóirányban bekötni,tehát katód az áramkör negativabb részére kötendő.
Okés.
Na megnöveltem a puffereket mindenhol 100uF,a táp pontosan 11.999V de semmi változás. Talán rossz miksit választottam?
Nem nincs,de a rajzon sincs ilyesmi ...
Innentől érdekes. Miután felületszerelt a cucc,nehéz ic-t cserélni.Szkóp kellene. Illetve ha kötsz az 555 3-as lábára egy ledet(katód a 3-ra csatlakozzon) ugyancsak 1kohm ellenállással sorba akkor tudod indikálni az állapotváltást amit a hangnak kell előidézni ha odáig működőképes a cucc. Az 1k a +-ra csatlakozzon,igy világitani fog alapállapotban. Hang hatására rövid ideig ki kellene aludnia. Ha az 1kohm-ot a negativra kötöd,és vele a ledet sorba,úgy hogy az anódja megy a 3-as lábra akkor alapállapotban nincs fény,de villan a hang hatására.
A rajzon nem kondenzátormiki van az tuti! próbára megteszi egy kisebbfajta hangszóró is,köss be egy olyat,vagy egy fejhallgatót,annak is az egyik felét és abba KIABÁLJ.
Azért hálózati brummal már működnie kellett volna,miki nélkül is.
Ez működik de nem hangra hanem csak úgy hogyha a pozitívról még egy 1k-ot érintgetek a c1 miksi felöli pontjára.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |