Fórum témák
» Több friss téma |
Ez már csak ilyen szóró olajzásra van tervezve , csinálj egy olajleválasztót a nyomó oldali kivezetésre ..
R134-es hűtőben vajon mennyi közeg lehet üzemszerűen? Minap szétszedtem a régi kishűtőt, nem tudtam értékelhető közeget kinyerni. Pedig nem találtam, láttam, éreztem lukat rajta.
Már azt hittem, oda van a kompresszora is, de nem, most forrasztottam rá szelepeket, és szívó oldalon az ezeknél "szokásos" kb 0.05bar-ra szív le, nyomó oldalt nem mertem megmérni mennyi a max, 35-40 bar körül mindig becsokiztam. Olajat érdekes, szinte nem hord ki, ami egyébként jó, mert a PAG olajnak a szagát nem birom, igaz nekem nem is légkompresszor helyett kell ez, hogy mennyiséget toljon..
A közeg menyiség a hűtő kivitelétől méretétől függ , általában fel fan tüntetve az adatlapján (a hűtőtérben vagy a hátulján egy ezüst színű matricán)
Hát, vagy nem volt, vagy az évtizedek alatt nem maradt rajta ilyen matrica....kora 2000es évek hűtője, majd 15évet szüntelenül üzemelt, hermetikus belsőfagyasztós zanussi.
Valamiért nekem most van egy olyan gondolatom, hogy ezekben ilyen rohadt kevés, 10 grammokban mérhető a közeg. A kondenzátor a hátulján szinte kapilláris, bazi vékony, az elpárologtató nem cső, hanem valami két lemezből nyomott szintén papírvékony (de nagy felületű) képződmény, egyszerűen alig van térfogat. Így utólag érthető is lenne, miért nem tudtam sehogy kitermeltetni belőle, egyszerűen "elfogyott" a szívóoldal, mire a nyomóoldalon lett valami nyomásom a tartályban, (+csaptelepben, csövekben)
Üdv!
Olvasgatva a topicot egy kérdésem lenne, a kompresszorba kell olaj ez rendben van, benne alul áll az olaj és ő keni magát a dugattyút stb? Tegnap nagynehezen szereztem egyet, a másodikat, az első nem fújt, ez a jó öreg orosz kompresszor tökéletesen megy nem tudon befogni. Az olaj szerelésnél kifolyt, a kérdésem az hogy a szívó oldalon pár deci olajat adagoljak be neki és akkor azzal el van egy darabig? Nem tervezem sokat használni...
Igen, felrántja és azzal keni magát. Azt kellene tudni hogy mennyi fojt ki belőle, mert annyit kell visszatölteni. Az sem jó ha sok van benne és az sem ha kevés, pontos számot nem tudok mondani de olyan 2-3 deci van benne ha jól emlékszem. És bele való olaj kell, másik nem jó, szóval motorolajat ne tegyél bele.
4,5 dl kell bele.Az nem baj hogy kifolyt,én mindig kicsurgatom az eredetit,mert erősen nyeli a vizet(higroszkópikus)! Ne sűrű olajat tegyél beleÉn már cc 40 éve hidralika olajat használok,ha apad utána töltök 1 decit a szívócsonkra szerelt fémforgács szűrőn keresztül.
A belevaló olaj vizesedik a nyitott rendszernél(a szerszámok nem szeretik)
Nekem kb. 12 éve van így és semmi bajom vele, mondjuk én másra nem használom csak gumi fújásra.
Találtam hudraulikus fékfolyadékot, ez talán megteszi
Egy hűtőgép szerelőtől hallottam,mivel h.olajam volt 50 liter,lecseréltem.
Ez egy 1989 es orosz csoda, honnan tudni hogy ebbe is 4.5 deci kell?
Ha kisebb a maiaknál akkor elég 3,5 dl. De nem árt neki a több,a rotoron van egy huzagolás,az hordja fel a dugattyúhoz az olajat
Ok, rendben, kisebb kicsit mint egy mai szemre
Üdv!
Lenne egy kérdésem, mellékelek egy összedobott rajzot és egy képet, a hűtő gyári olajleválasztóját szeretném használni, tehát elvileg alul fúrok egy lyukat rá oda mehet a kifújt levegő, akár forraszthatom is? Nem tudom mi van benne, felül távozik a levegő, illetve a spirál csövön az olaj elvileg. Azt ezen módon a szívó csonkba bele vezethetem? Úgy hogy a csonkot nem zárom le, csak hagyom hogy az olaj bele szivárog? Szeretném ha a szívó rész megmaradna továbbra is, olajat felszívni stb. Módosítom, rosszul fogalmaztam szívó rész marad nyitva, hiszen akkor nem szívna levegőt, így jó az elképzelésem? A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
Ez nem olajleválasztó ,ez a nyomó oldali szűrő . egy "szita" van benne és egy kevés szilikagél ami a rendszerben maradt vizet köti le .
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
Akkor ez nem nyert, minden hűtőben van leválasztó? Illetve független a képtől az elméletem jó?
Bővebben: Link Ezt néztem azért hittem hogy az A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
A háztartási hűtőkben nincs olajleválasztó , az csak a nagy ipari hűtőkamrák gépészetében van ,de annak a formája sem ilyen. Ha csak kerékpumpálásra akarod használni akkor jó lehet , de csodát ne várj tőle .
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
Amit linkeltem az micsoda, milyen megoldás?
Nem "savanyodik" bele az olaj a hűtőgépből levágott kompresszorba az évek során?
Házi megoldás maszek olajleválasztó , egy részét lefogja a levegővel szállított olajnak ...
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
Nem savanyodik , savasodik ! A használat során a levegő víztartalmát megköti (higroszkópos) és ettől savasodik , rosszabb esetben még a tekercselés lakkszigetelését is képes megmarni megbontani ....
Az ipari olajleválasztókban van egy szelep amit egy úszókas szerkezet működtet hasonló mint a WC tartályokba.Ez automatikusan ürít mikor az olajszint megemelkedik, máskor le van zárva.A te szerkezeted is működhet ha kapilláris csővel oldod meg az olaj ürítést, annyi a szépséghibája könnyen bedugulhat és így mindig visszafúj a kompresszorba! Egy másik megoldás lehet egy mágnesszelep használata az olaj útjába amelyet egy időzítő elektronika működtet.
Idézet: Nem az én szerkezetem ... (és tudom hogyan működik az olajleválasztó )„A te szerkezeted is működhet” Idézet: Ezt írta Miklós (az ő kompresszora van a képen) „A levált olaj alul távozik egy 0,6mm-es 5m hosszú kapillárcsövön és vissza van vezetve a kompresszor egyik szívócsonkjába. Ez a kapillárcső hossz és fojtása max. 18 barra korlátozza a felpumpálandó tartály nyomását, ha netán felejteném kikapcsolni.” A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
Semmi baj van hogy félreüt az ember ....
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2020
Fékolajat semmiképpen ne tegyél bele ! Az autóról lemarja a festéket ha rácsöppen ,szerinted mit csinál a tekercselés lakkbevonatával ? Vegyél vákuum szivattyú olajat azt erre találták ki nem savasodik nem árt neki a levegő és nem egy ökör áraBővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |