Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ez a villogó, a rádió csatlakozónál kimértem az állandó +12v úgy hogy gyújtás nélkül a multiméter egyik érintkezőjét a csatlakozóhoz a másik érintkezőt pedig a kasznihoz érintettem.
Kipróbáltam a rádiónál lévő gyújtás +12v de ugyan az a jelenség. Ez alapján kötöttem : A LED pozitív kivezetését állandó áramra kell kötni, míg a negatív pontját gyújtásáramra. Amikor gyújtás van az autón, a LED minkét fele pozitív feszültségen van, így mivel nincs feszültségkülönbség nem világít. Amikor leveszi a gyújtást, a LED negatív pontja az autó valamilyen fogyasztóján keresztül testre kerül és világítani kezd.
Sziasztok, kicsit elbénáztam egy LED lámpa vásárlást. Vettem 18W-os 1530lm-es LED-es, gipszkartonba építhető lámpát. Persze kapásból 4 db-ot. Kipróbáltam és kiderült, hogy túl erős a fénye... visszavinni nem szeretném, a kérdésem az, hogy lehet-e fixen csökkenteni a fényerejét valahogy (ellenállással pl.)? Pincébe lenne, de túl alacsony lesz a belmagasság (kb. 190 cm) és így nagyon zavaró az erős fénye...
A válaszokat előre is köszönöm!
Hello! Kösd Őket sorba és kiderül. Közben mérj áramot, hogy alakul..
Azt elfelejtettem írni, hogy alapból 230V-osak... akkor is működik/működhet a sorba kötés?
Ha nem működik a sorba kötés és hozzáférsz a betápjukhoz, egy 20 VA körüli kistrafóval csökkentheted a feszültségüket. A primert természetesen a 230 V-ra a szekundert sorba kötöd a lápákkal, de figyelve, hogy kivonja a szekunder feszültséget a hálózatiból. 230/24....42V. Akkor nem 230 V-ról mennek a lámpák, csak 205 illetve 19x V-ról. A szekunder tekercs áram terhelhetősége legyen annyi, mint a lámpák össz árama.
Pont az a gond hogy nem szivargyújtóra kötve, tehát a rádió kapcsolt +12v kötve is a led villogásaval azonosan megjelenik a + 12v ott ahol gyújtás hiányában - 12v kéne hogy legyen
Sziasztok!
Hát... Kapcsolóüzemű áramgenerátoroknál a bemenő feszültség csökkentése valószínűleg mit sem ér. Főleg, ha már 100 - 150 V-tól működnek. Itt esetleg drájver csere segít, ha szétszedhetőek a lámpák. Üdv, Csaba
Sajnos stroboszkópként villognak... azt hiszem fájó szívvel, mégis visszaviszem.
Igen, valószínű egyszerűbb, ha belátom, hogy béna voltam ismét és visszaviszem, kicserélem kisebb fényerejűre.
Sziasztok! Az alábbi képen látható feszültség szabályzó bekötésével vagyok gondban. Egy biztos, a test a hűtőborda.
Multiméterrel szerintetek ki lehet mérni?
Szia!
Valamelyik izzó foglalaton lévő dróttal ki kell tud húzni a trafót a lukon, ha jól lett alapban szerelve. Ez után már csak a ledekhez való tápot be kell építeni a régi táp helyére. Ezer egy nehány forint egy ledhez való trafó. Nem éri meg kínlódni. Mint ahogy előttem írták a halogénizzó táp, -ha csak nem sima trafó- Csak bizonyos terhelés hatására ad kimenő feszültséget.
Nagy a valószínűsége - sőt biztosra veszem, hogy a rádióra menő kapcsolt 12 Voltos vezeték lekapcsolt gyújtásnál nem kerül testre csak szakadás van. Ezért mérhető az általad leírt helyen feszültség.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
És akkor mit tegyek hogy működjön megfelelően a ledes villogó?
A legegyszerűbb megoldás, hogy testre teszed a kapcsolt 12 Voltra menő szálat. Igaz, hogy így menet közben is villogni fog. Lenne még ötlet, de az lehet, hogy a fedélzeti computer hibáját okozná ezért inkább nem folytatom mert az nagyon drága játék lenne! Ha menet közben zavarna a villogás takard le vagy tegyél egy kapcsolót az áramkörbe.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
Keresd meg az ablaktörlőhöz menő pozitívot. Ha ki van kapcsolva, tuti testet ad annyira, hogy villogjon teljes fénnyel.
Mert elvileg a szivargyújtón nincs +12Voplt ha nincs üzemben az autó.
Le írom az én elképzelésem a villogó gyártó szerint tervezett működéséről:
Ha a rádió nincs bekapcsolva a villogó működik, feltételezve, hogy az állandó 12 Volt megvan és a kapcsolt 12V hiánya miatt a rádió készülék tápegység részének belső ellenállása nem olyan kicsi ami elég a villogó működéséhez. A leírás szerint ez a feltétel nem áll fenn. Bekapcsolt állapotban a villogó nem működik, mivel az állandó +12 V és a kapcsolt +12 V között a potenciál 0 Volt. Azt sem ártana tudni, hogy egy villogó led és egy ellenállás van -e vagy más is a tokban? A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
Idézet: „Ha a rádió nincs bekapcsolva a villogó működik, feltételezve, hogy az állandó 12 Volt megvan és a kapcsolt 12V hiánya miatt a rádió készülék tápegység részének belső ellenállása nem olyan kicsi ami elég a villogó működéséhez.” A nem -et törölten olvasd, ne vedd figyelembe- ezt elírtam! Bocs. A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
Hali!
Ezt nehéz elképzelni, hogy a rádió betápját egy led+soros ellenállás fel tudja húzni. Nem mérsz el valamit? A kapcsolt 12V és a kaszni között gyújtás nélkül mit mérsz (villogtatóval és anélkül)? A villogtatód mekkora áramot vesz fel 12V-ról?
Idézet:
„Ha a rádió nincs bekapcsolva a villogó működik, feltételezve, hogy az állandó 12 Volt megvan és a kapcsolt 12V hiánya miatt a rádió készülék tápegység részének belső ellenállása nem olyan kicsi ami elég a villogó működéséhez.” A nem -et törölten olvasd, ne vedd figyelembe- ezt elírtam! Bocs. Ezt a hszem ne vedd figyelembe, töröltem, de előbb olvastad.
Nekem csak hozzászólásom van. Nem az én kérdésem.
De, a kapcsolt táp ugye +12Volt állandó, ha a kapcsolt 12 Volton szakadás van a táp felől akkor a rádió kapcsolt bemenet feszültség mentes, tehát a testhez képest valamilyen ellenállásértéket kellene mérni. Hogy ez elég -e a ledes villogó működéséhez az már kérdéses. Elképzelhetőnek tartom azt is, hogy a ledes áramkör csak a régi autórádiókkal működik megfelelően. Így leírás alapján látatlanban ki tudja? A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
Még annyi, hogy a mért értékek alapján a kérdezőnek kellene tudnia, hogy a mért adatok alapján működhet -e a villogója. Mivel ha leírása szerint jól kötötte be, nincs meg a működéshez a megfelelő feltétel.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
Így van, kevés az infó. Bocs, a neveket nem követtem, azt hittem a tiéd.
Megesik, nincs gond. Már velem is megesett nem is egyszer.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
Megpróbálom állandó +12v - ra kötni a led pozitív részét és testre a negatív részét, így állandóan villogni fog, de gyújtás 12v kötök egy relét ami gyújtás esetén megszakítja a led állandó pozitív 12v így gyújtás esetén nem fog villogni.
Megnézem még hogy gyújtás +12v és test közt mit mérek ha nincs gyújtás.
Sziasztok.szeretném kérdezni miért füstöl a szenkefe a motor bekapcsolaskor
Koszos, illetve nem porszáraz és a grafitpor ég. Nagyon laza a kontakt, ezért ég a por. Menetzárlatos a forgórész. A kefe mindenképp gyanus.
És az hogy van 24 voltáról szépen működik semmi szikra . Ha a forgoresz zárlatot lenne működne 24 v ról?
Köszi, Már megtaláltam a trafót. majd kicserélem ledesre
|
Bejelentkezés
Hirdetés |