Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Míg nem szakad fel. Vagy nyomásszelep le nem csökkenti. Ciki, 110 foknál elmegy a keringető szivattyú, ami nem volt bedugva... "Visszatér" 110 foknál.
A fizikára , a nyomásmérő órára és rendszer ismeretre hagyatkoztam. Szerencsére nem spóroltam a tömítéssel, nem szólalt meg a túlnyomás szelep. Így nem lett baj. Idézet: Mire legyen méretezve. Ha kinti -20° -on is meleget akarok, akkor kinti +10 fokon túlméretezett, csak alapgázon megy. „túlméretezés utáni alulhasználatnak.”
-20 fokra nem kell méretezni, annyi errefelé tartósan nincs. Néha, az ország egy-egy pontján eléri a lehűlés ezt az értéket, de abban az órában, aztán visszamelegszik. Tartós kideg Magyarországon -5 és -10 között fordul elő, de a -10 nem egész napos, a hajnali órákban a legjellemzőbb.
Vannak közzétéve megfigyelések is erről, még ott is megjegyzik, hogy az elért (negatív) maximumról van szó, nem az egész naposról. És vannak az átlaghőmérsékletről, na a fűtéssel azt ellensúlyozzuk, a falon elvesztett hőt pótoljuk a fűtéssel, azt sokkal könnyebb, mint tábortűznél melegedni a szabadban. Itt egy kép, azt mutatja, hány nap volt évente, amikor -15 fok alá süllyedt Magyarországon a hőmérséklet. Nem egybefüggően az sem, csak annyi napon mértek néhány órára átlagos -15 fok alatt.
Ha -5°-ra méretezünk, akkor is +15°-nál már fűteni kell csak picikét.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2020
Ha kinn +15 van, akkor be kell gyújtani a kazánba???
Na ja. Kint hiába gyújtok be, attól még kint 15 fok marad. Bent meg sokkal gazdaságosabb esténként villanyossal befűteni, mint a kazánt birizgálni. Azért napi 6-8 kWh árából a kazán a vízrendszert meg sem langyítja.Még tavasz óta nem gyújtottam bele, pedig én a fázós típus vagyok.
Szerintam jobb és gazdaságosabb a házat hőntartani, mint túlfűteni, aztán ablaknyitással ellensúlyozni, és 50 fokon pangatni, ezzel tönkretenni a kazánt. Közben másokat szidunk a világ pazarlásáért.
És ezért fűtünk, mert a mutató kint 4 fokot mutat? Nem azért, hogy idebent ne fázzunk?
A külső hőmérséklettel arányban van a belső. Ha kint hideg, akkor bent is, azért fűtünk.
Elég baj lenne, ha úgy állna arányban, amire célzol. Azért építünk házakat, hogy eltérhessünk a külső hőingástól. Hogy a fűtés ne tábortűz körüli melegedés, hanem csak hőntartás legyen.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2020
Igen. A maiaknál már ez a tétel, de egy 40-50 + -os háznál koránt sem így van.
Hiába jó a lakásom, ha alattam és mellettem senki sem lakik és nem fűti a lakását. Úgy szívódik el tőlem a meleg, mint a szivacsba a víz. Állítom a fele fűtésem a szomszédoké lesz.
Én nem ún. mai házban lakom. Mégis ez a tétel.
Idézet: „Hiába jó a lakásom, ha alattam és mellettem senki sem lakik és nem fűti a lakását” Mellettem, alattam, fölöttem senki nem lakik. A legközelebbi szomszédom 200 méter. Nem a szomszédoktól függ a fűtés hatékonysága, az csak a kiegyenlítésben segíthet. Ha nem lenne falszomszédod, fűtened akkor is kellene, mégcsak közbenső légzárvány sem lenne (mint ahogy nekem nincs is)
De kell -20C°-ra is méretezni, mert ha csak ritkán is van akkor is kellemetlen a hideg lakás. Legyen csak három napig akkor is kellemetlen nagykabátban ücsörögni a nappaliban.
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólását!
A kondenzációs nem opció, így azt nem fogják választani, a mostani gázkazán 18KW (rosszul tudtam, én azt hittem csak 10) ezzel hidegebb napokon vagy ha nincsen kedvük puffert futeni, akkor a nappalit hálót fürdőt konyhát ( összesen kb 55nm) be lehet füteni. A vegyestüzelésü résznél: Első körbe összerakok nagyobb hőtűrésű hőmérőt amivel tudom mérni a kazánnál és a kémény "felső végénél" kilépő füst hőfokát. Illetve a "hőátadó rács" teljes tisztítása. Ez az első lépés. A következő lépés az jövő nyáron egy puffer beszerelése. Egyrészt, hogy kicsit jobban el lehessen osztani, tartalékolni a hőleadást a lakás felé, másrészt tervbe van egy szigetüzemű napelemrendszer kiépítése, ami egy jobb MPPT DC/AC modullal akár még rá is segíthet a puffer felfűtésére. Ezen felül a csövezés áttervezése, szakaszolása, bypass-olása, jön illetve a radiátorokra termosztátos szelep. Reméljük már ezek a módosítások olyan mértékbe fogják javitani a hatásfokot hogy az elégséges legyen, ha mégsem akkor a következő lépcső, a kazáncsere egy magasabb hatásfokúra! Ugyhogy mégegyszer nagyon köszönöm!
Sok dolgot leírtál de a kazán hatásfokán kb. egyik sem segít, kivéve a belső takarítást és ahogy korábban leírták, az ajtók tömítésének ellenőrzése, már ha a meglévő nem lenne megfelelő.
Ha a kazán tatarozása után is túl meleg a füst, akkor annak cserélése legyen az első lépés, addig a többi csak kidobott pénz. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2020
Igen.. helyesebben akkor a pufferral egyetemben azonnal kazáncsere is!
A puffer azért is kell mivel szüleim, túl vannak a 70-en és, hogy kis "könnyítést-kényelmet" kapjanak, mivel nekem 1500 km -ről elég nehéz lenne " napiszinten besegíteni". De valóban ha a kazán nem birja kivenni a hőt a tűzből, akkor varázsolhatok én akármit mőgé, az nem fog segíteni csak a kazán csere. Mondjuk szerintem az is bennevan, hogy jelen pillanatban a vegyestüzelésű kazán brutálisan túl van méretezve! Helyesebben a ház teljes területe 3*110 nm ezt szépen ki is fűti, de amikor csak szüleim vannak othon ( álltalába 90 százalékba) akkor mindössze 50-60 nm van fűtve, a hálózat nagyrésze lezárva. Ilyenkor marad kb 60 méter 35-ös cső még 6 lapradiátor ami funkcionál és persze hogy olyankor nem tudja csóró kazán hova nyomni a meleget csak a kéménybe. Ezért akarom monitorozni egy kicsit az egészet hogy jobban rálássak!
Aztán mutass már nem három, egyetlen napot is, amikor tartós -20 lenne.
Magyarországon nem tudsz. El sem éri általában, esetleg ötévente pár félórára -néhol. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2020
Akkor had jöjjön egy másik kérdésem!
Tudtok javasolni olyan 3D-s tervező programot ( mint pl Sketchup) amibe ha megrajzolok például egy CNC-t akkor be tudom állitani hogy a hid az x tengely mentén mozogjon de azy kocsinak "függősége legyen " a hidhoz. a kocsi a hidon y irányba mozogjon de a főorsónak függősége legyen a kocsihoz stb stb.. értitek mit akarok kihozni?
FreeCAD tud függőségeket kezelni, a Sketchuphoz is van kiegészítő erre, de élmény megtanulni kezelni. S persze ott vannak a "komolyabb" zsebbe nyúlós CAD programok is, mint az Autodesk és a Dassault programjai.
Köszönöm, megnézem a FreeCAD-et Ha tud annyit mint a sketchUP és van benne függőségkezelés akkor nekem már jó!
Amugy a Sketchup kiegészítőjét nem ismerem.. lenne rá linked? A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2020
Nem kell tartós -20C°, elég ha csak hajnalban annyi pár óráig és napközben felmehet akár -10C° ig is. Mégis fázni fogsz. Emlékszem tán 86-ban volt olyan tél, hogy Novemberben leesett a hó és maradt egészen Márciusig. Még 8.-án a névnapomon fent voltam a Kékesen síelni. Igaz csak hajnalonta volt az általad LINK-elt táblázat szerint több mint 10szer -20C° alatt, de mégis kellemetlen lett volna egy olyan fűtés, ami ezzel nem bír el.
Olyanok jelentkezését várom akik ismernek olcsó szállást két főre Budapest és a Balaton között. Olyanra gondolok ami nincs fent a neten. A többit privátban szeretném.
Jó a sketchup. Főként az ára miatt. Amíg X,Y?Z tengelyen kel huzigálni, az is megfelel. Ha komoly kell, arra ott a fizetős Solidedge, de gondolom, nem erre gondolsz. A sketchuphoz te magad is írhatsz plugint. Nekem a FreeCAD még mindig bal kézzel jobb fülvakarós, de ez legyen az én bajom.
Milyen anyaggal tudom helyettesíteni a krokodil csipesz szigetelő részét? Úgy bekeményedett hogy alig tudom össze nyomni.
Sketchyphysics néven keresd.
Újabb, ámbár puhább darabbal.
De ha nem sürgős, akkor 2021-ben viszek pár darabot Csabára (nem csak a gumit). |
Bejelentkezés
Hirdetés |