Fórum témák
» Több friss téma |
Működik amit írtál. Barna/piros zárja, barna/fehér nyitja. Bekellett hozzá kattintani a zárat, az ajtó élénél.
Akkor a negatív trigger szerint kötheted és kész. Minden működik, ahogy eddig, plusz távirányítóval is menni fog. Ha valami még el van fuserálva az előző szerelés miatt, azt rakd rendbe...
Működik minden! Köszönöm. Tudtam volna, itt érdeklődőm és megsporoltam volna egy kifüstölést....
Tiszteletem az Öné!!
Így pár nap után vettem észre, hogy ez tudná külön a csomagtérajtót is nyitni és zárni. Ami a vezérlőhöz adott rajzon szerepel bekötés, az szerintem nem igazán helytálló, az enyémben ugyanis 5 vezetékes vezérelt motor, nyitható kulccsal is, igy nyitja/zárja az egész autót. Találtam egy jobb bekötést, lehet ez sem igazán jó, ezért kérdezlek meg!
Csomagtérajtó
Tisztelt Mesterek ! A képen látható autóriasztó bekötését ismeri valaki ? A segítségét megköszönöm !
Ez a kérdésed valamiért kimaradt.
Amit küldtél rajz, az nem a csomagtér zár nyitás/zárás, hanem a csomagtartó felnyitása (felpattintása). Ez csak egyik irányban megy és egy bumszli elektromágnes csinálja. Kell közé egy relé és testet kapcsol a TRUNK kimenet a relének, az meg +12V-ot a solenoidra, ennyi jön le a rajzról nekem. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Otthon tudom megnézni, van-e valami Piranha rajzom.
Ellenőrizd le, de nagy valószínűséggel a mellékelt táblázatban ez van.
Igen úgy néz ki, hogy ez a táblázat jó hozzá. Ahhoz kérhetnék segítséget, hogy a központizár
működéséhez , pontosan melyik szint melyikkel kell összekötni ?
Egyetlen Piranha bekötésim van, egy Piranha802SA. Nem teljesen stimmel a tiedhez, de talán adhat támpontot.
Ha minden igaz a tied egy Piranha 914/55. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Ha figyelmesen elolvasod, akkor láthatod:
- központi zár nyitó impulzus a 12 pólusú csatlakozóban a piros-sárga vezeték - központi zár záró impulzus a 12 pólusú csatlakozóban a sárga-fekete vezeték
Igen az enyém 914-es típus. Köszönöm a segítséget !
Köszönöm a táblázatot . Igen azt látom,hogy melyik a nyitó és a záró vezeték. Én a pozitív és a negatív kapcsolásra gondoltam.
Ezt fejtsed ki részletesebben mert nem értem mire gondolsz. Milyen autó központi zárjával akarod összekapcsolni?
Erre gondoltam ami a képen látható nyilakkal jelöltem. Pozitív kapcsolás, Negatív kapcsolás, Pozitív/Negatív kapcsolás. De itt más színű vezetékek vannak. Audi 80 bal első 5 vezetékes , a többi 2 vezetékes zár.
Az Audi 80-ban negatív impulzussal vezéreljük a központi zárat. Az én riasztóm is egy Audi 80-ban volt.
Eddig rendben, de nekem melyik színű vezetéket kell összekötni melyikkel ?
A táblázatban minden vezeték funkciója egyértelműen le van írva, nem tudom melyik nem érthető számodra.
Azt nem értem ,hogy a negatív kapcsoláshoz milyen színű vezetékeket kell összekötni. Ennél a rajznál értem, hogy a fehér a zárás jel, a fekete/fehér a nyitás jel. A sárga és sárga/fekete összekötve és testelve. Javíts ki ha nem jól mondom ! De az enyémnél mi a helyzet, mert ott más színek vannak ?
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2020
Egy Pranha riasztó bekötését kérdezed, megkapod rá a választ. Most egy teljesen más típusú riasztó rajzát teszed fel és azt kérdezed ez alapján, hogy színek szerint mit hova kell kötni. Mi köze ennek a riasztónak a Piranha riasztóhoz. Azt már írtam, hogy negatív indító impulzushoz hogyan van bekötve a Piranha..
Szerintem nem értjük egymást, a táblázatot értem de az nem a bekötési rajz, mert ott nincs ábra a kapcsolásokról.
Milyen rajz kell ahhoz, hogy a 10 pólusú csatlakozónál:
- a piros vezetékre gyújtáskapcsoló utáni 12 V kell - a két sárga vezetékeket egy-egy 7,5 A biztosítékon keresztül az irányjelzőkre kötöd - a piros/fekete vezetéket egy 15 A biztosítékon keresztül az akkumulátorra kötöd - a kék vezetéket az ajtó/motorháztető nyitását érzékelő kapcsolóra kötöd - a fekete vezetéket testpontra kötöd a 12 pólusú csatlakozónál: - a barna kimenet testre kerül, ha a riasztó be van kapcsolva. Ide kötöd a visszajelző LED-et - a sárga/piros vezetéken negatív impulzus jelenik meg, ha bekapcsolod a riasztást - a sárga/fekete vezetéken negatív impulzus jelenik meg, ha kikapcsolod a riasztót Ez rajz nélkül is érthető. De még mindig nem értem mit keres itt a másik riasztó bekötése, erre nem válaszoltál.
A másik riasztó bekötési rajzát csak szemléltetőnek küldtem. Ott a rajzon érthetőek a negatív, és a pozitív kapcsolások, ennél pedig nem tudom mit hova kell kötni. Pl: A piros nyíllal jelzett vezeték egymással összevolt forrasztva ,csak én szedtem szét. Itt a vezetékek színei nem pontosan ugyanolyanok mint a táblázatban.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2020
Én itt abbahagyom, mert egy lépéssel sem vagy előbbre, mint amikor elkezdtük. Nekem nem kell szemléltetésnek egy teljesen más rajz, láttam már riasztót, kötöttem is be néhányat. A saját Audi 80-ban volt bekötve a működő Piranha, negatív impulzussal. Mivel 16 évig hibátlanul működött gondolom jól volt bekötve.
Én elhiszem neked, azt látom, hogy melyik a nyitó- záró vezeték, és a többi vezetéket is értem. De azt, hogy a negatív kapcsolás hogyan jön létre ,sajnos még nem tudom. Szerintem itt is kellene valami kapcsolási rajz.
Vannak riasztók, főleg régebbiek, ahol nem 2db 2 váltóérintkezős relé csinálta még a kz zár vezérlést. Ezeknél működik úgy, ahogy az univerzális rajzodon van. Kötheted negatív és pozitív vezérlésre is, vagy akár levegőshöz is. Ha jól értem, akkor a te riasztód nem ilyen. Ott fixen negatív vezérlésű. Tehát másik vezeték nem kapcsolódik hozzá, ez a kettő van, nyitás/zárás. Csak ezeket kell összekötnöd az autód zárvezérlésének nyitó/záró szálával.
Vagy nincs benne kp zár vezérlő? Közvetlenül a motorokat akarod vezérelni? Akkor kell még 2db relé, ha kell lerajzolom.
Az igazsághoz hozzátartozik ,hogy ez a riasztó a központizárat vezérelte ami működött. Csak elkövettem azt a hibát,hogy kiszereltem és nem figyeltem meg alaposan a bekötését,és amikor visszaszereltem akkor már nem működött. Nekem elég lenne ha csak a központizárak működnének.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |