Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor nem egyezik...
Az első piros-fekete az valami más lesz. A 3. az igazi, az a +12V, rajta a biztosíték. Az is gyanús, hogy 2 fehér-kék lenne... Nem mindegy, hogy melyik színből van több, tehát pl. egy kék-fehér és fehér-kék nem ugyanaz. Akkor szokott lenni azonos szín, ha mindegy. Pl. a sárgák az indexhez, a zöldek a gyújtástiltás. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2020
Még egy kis segítséget ha kérhetek. Nekem az 5 vezetékes központizár motoron ezek a színjelzések vannak. Piros. Lila, Kék, Fehér, Szürke
Ezek közül honnan tudom meg ,hogy melyik mire szolgál ? Annyit tudok, hogy a kék és a szürke a motor. De melyik a test, és melyik a vezérlés mikrokapcsoló vezetéke ?
Sípolós állásban rámérsz kettőre.
Ha sípol, és átmozgatva a motort a másik állásba is sípol, akkor ez a kettő a motor. Ilyen esetben a mozgatás közben kicsit megbolondul a műszer az indukált feszültségtől. Ha nem sípol, és átmozgatva igen, akkor ezek érintkezők lesznek. Ha nem sípol, és átmozgatva sem, akkor egy érintkező és egy motor szál van mérés alatt.
Sziasztok! Egy Skoda Octavia tourba szeretnék távírányítós központi zár vezérlőt beszerelni. A vezérlő egyszerü két rellés 6 kivezetéses kütyü. Gyárilag csak sima kulcsos központija van. Tanulmányozva a kapcsolásirajzát láttom, hogy canbusos. Szóval az ajtó átvezető kábelnél nem lehet megoldani a bekötést. Szerintetek hogyan tudnám megoldani? 81 es ajtózár és a 70 es ajtóvezérlő modul közé betudnám iktatni?
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Idézet: Mit gondolsz, az ajtózár és a vezérlő között mi van? „Szóval az ajtó átvezető kábelnél nem lehet megoldani a bekötést.”
Amit mértem a következő. Kék és a Szürke sípol, átmozgatva is sípol. Piros és a Lila sípol ,átmozgatva is sípol. Piros és a Fehér nem sípol, átmozgatva sem sípol. Lila és Fehér nem sípol, átmozgatva sem sípol. A Szürke és a Kék lehet a motor vezeték, mert 4-4 db van összekötve, és a relé 1M és 2M csatlakozójára megy. De még ott a Lila, Fehér, Piros szál vajon melyik mi lehet ? És emlékszem a Piros az nem volt bekötve sehova ! Marad a Lila és a Fehér, de hol a test szál ?
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
Nem tudom ezeket a színeket. Az univerzálisnál a kék és a zöld a motor és a fehér, fekete, barna a mikrokapcsoló.
A motor és a mikrokapcsoló között nincs kapcsolat. A motor 2 vezetékén kívül nem lehet olyan, hogy mindkét állásban sípol. Rögzítsd a vezetékekhez a mérőzsinórokat és úgy mozgasd a motort. Ha áthúzod és rámérsz, becsaphat, mert kicsit visszarugózik, és van olyan motor, aminél nem középen kapcsol, hanem a szélén.
Még egy kis segítséget szeretnék kérni ha lehet. " Az univerzálisnál a kék és a zöld a motor és a fehér, fekete, barna a mikrokapcsoló." A mikrokapcsoló fehér, fekete, barna szálaiból, az egyik az test szál ? A riasztó nyitó és záró vezetéke, a mikrokapcsoló vezetékeire kapcsolódik ?
A mikrokapcsoló alapból független, az van rajta, amit a magalkotó rákötött, de valóban, túlnyomó részt test (szerintem is így biztonságosabb) szokott lenni. Ilyenkor hívjuk negatív vezérlésnek. Általában a motorokon is test van nyugalmi helyzetben.
A mikrokapcsolónak 3 kivezetése van, mivel egy váltóérintkezőt tartalmaz. A COM jelölésűt alapból a NC-ra, átbillentve a NO-re kapcsolja. Lehet, hogy te előző motor mérésednél nem volt leválasztva a motor a vezetékekről? Ilyen esetben persze, hogy majd mindennel sípol, hiszen testen van 4 szál az 5-ből...
A riasztónak a nyitó vezetékét( sárga/piros ), és záró ( sárga/fekete ) vezetékét, a központizár mikrokapcsolójának ( fehér, fekete, barna ) vezetékei közül melyikre kell kötni ? Tehát azt szeretném kérdezni, hogy a riasztónak a nyitó és záró vezetéke melyik szálakat vezérli ?
Ezt így nem fogom tudni megmondani. Már többször írtam, hogy tudni kéne, hogy most mi is jön ki azon a 2 vezetéken. Ha relés (többször írtam, hogy nézd meg ezt is), akkor ide a motorok 2 vezetéke megy, és csak távirányítóról fog menni. Kell még az is, hogy a relék megkapják a másik 2 pontjukra a +12V-os és a testet.
Ha nem relés, akkor kell (2 tranzisztor és) 2 relé, hogy ugyanazt elérjük. Vagy kell egy kp zár vezérlő áramkör, ami megcsinálja a mikrokapcsolók állapota alapján a sima vezérlést és akkor ezt kell vezérelni a 2 riasztós kimenettel. Ilyen a kp zár vezérlő az a dupla relé méretű kütyüd. Ezek nélkül az infók nélkül csak találgatni lehet. Hiába írod a Piranha színeit, általában nem szabványosak a különböző gyártók által használt színek. A riasztódhoz csak az az XLS a támpont, ha igaz...
Lehet rosszul kérdeztem. Ha így bekötöm mint az ábrán látható, akkor itt melyik vezetékre kell kötni a riasztónak a nyitó, illetve záró szálát ?
Ha ezt így összekötöd és negatív impulzust ad ki az a két szál a riasztóból, akkor 2-3 pont lesz az.
A kp zár modulon a + kivezetést is be kell kötni, ahogy a rajzon van. Ha idáig meg van, akkor ezt külön próbáld le először! Mechanikusan mozdítva (kulcs, gomb) mennie kell. Ha egy autós izzós próbalámpával hozzáérsz (csipesz testen) a 2-3 pontokhoz felváltva, nyitnia/zárnia kell. Utána kötheted rá a riasztót, ha negatívat ad, de még mindig úgy rémlik, hogy ezt nem ellenőrizted. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
Köszönöm a segítséget ! Valóban még nem mindent ellenőriztem le.
Sziasztok. 1997-es Suzuki swiftbe szeretnék távirányítású központizárat szerelni. A bal első ajtó bejövő vezetékei közül
a barna és a fehér vezetékekre adott 12v zárja, illetve nyitja a központi zárat. (próbalámpával nézve). Erre a két vezetékre kötöttem rá a modul fehér és fehér-fekete vezetékeit, a sárga és sárga-feketére 12v-ot.Problémám: Távirányítóval működtetve a bal első ajtót egyáltalán nem vezérli, a másik hármat zárja, de csak akkor nyitja, ha kézzel előtte bezárom, vagy csak kattog hármat. Kérlek segítsetek. Köszönöm szépen!
Valószínűleg nincs a bal első ajtóban motor. Így az nem működik, így a mikrokapcsolója is úgy marad, ezért kell átbillentened, mielőtt kinyithatod. Eddig csak erről az ajtóról működtethetted kézzel (kulcs6gomb).
Van benne motor, kulccsal zárja is az ajtókat. Nyitni viszont csak néha nyit. Az igaz hogy csak ezzel az ajtóval nyitottam mióta nálam van. (1 hónapja).
Akkor az a motor rossz, néha megy, néha nem...az lehet a motor vezetékének is a sérülése azt ajtóátvezetőnél.
Akkor kicserélem, és megpróbálom úgy. Köszönöm a segítségedet!
Ha a vezetéke szakadozik, akkor hiába cseréled ki a motort. Ez utólagos, vagy gyári kp zár? A színek alapján utólagos lehet...
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2020
Gondolom hogy utólagos lehet, mert a bal első ajtó átvezetésnél a műszerfal alatt vannak a vezetékek összeforrasztva. A bal első ajtó motorjának vezetékei meg vannak írva, barna feh
sárga fe barna ke fehér bh zöld nincs felirat. Az egyik barnára zárja az ajtókat, a fehérre nyitja. A másik barnán és a zöldön folyamatosan világít a próbalámpa, 12v- ra kapcsolva. A sárgán nem világit.
Lehet, mondjuk a sárga helyett kéknek kellene lennie a másik motorszálnak...meg nincs 2 barna...
kék és zöld - motor szálak, alapból test vagy +12V mindkettőn fekete, fehér, barna - mikrokapcsoló szálak, a fekete a COM, a fehér és a barna a NO és NC, ebből adódik, hogy adott pillanatban a COM és valamelyik a másik kettőből zárva van és vagy test, vagy +12V van rajtuk Az, hogy alaphelyzetben mi van a pontokon az elektronika tervezője határozta meg. A motorokon levő szálaknál üzem közben vagy az egyiken, vagy a másikon az alaphelyzettel ellentétes polaritás jelenik meg egy rövid időre. Elég ritka a pozitív vezérlés is és az is, hogy a motorokon van +12V, inkább test szokott lenni.
Megpróbálom átvezetékelni a bal első motortól az ajtó átvezetés utáni forrasztási pontokig, ha szerencsém van jó lesz.
Az ajtóátvezető harangba nézz bele, ott lehet nagy eséllyel a szakadás, vagy valamelyik nem túl szakszerű kötésnél. Ha nem, akkor valóban lehet gyengélkedő motor.
Sziasztok,
2007-es VW Sharan központi zár hibához szeretnék segítséget kérni. A vezető és csomagtér ajtó zár mindig bezáródik gombnyomásra a többi csak kb 10-ből 3-szór. De ha nem záródnak be akkor a háromból egyik sem záródik. Mindezt teljesen véletlenszerűen produkálja. Ha tudja valaki, hogy mi lehet hiba kérem segítsen. Előre is köszi
Sziasztok.
Adott egy citroen saxo 1,1 60LE 3 ajtos. Kulcsos centralzar van benne es szeretnem taviranyitosra atepiteni mert a dio haldoklik. Olvastam toletek a 6 kabeles triggeres morses dolgot. Ez mind stimmel mert allitolag a kozp zar vezerlo a vezetooldali motorban van. De a szinek amik az ajtoban vannak azok : rozsaszin,vekony v kek,vekony sarga,vekony zold,vekony szurke,vastag zold. A vastagzold es a vekony v kek re villant a lampa. De mind a ketszer nyitasra. Ha a tav vezerlonel osszekotottem a narancs+ narancs feketet es az ajtoban a vkeket akkor morse szerint le fel ugralt a zar. (Nyitott-csukott) A barnara be van kotve a veszvillogo,a +12 piros es a fekete negativ. Amit nem talalok az h melyik a nyito es melyik a zaro vezetek. Kimerve a taviranyitovezerlonel gombnyomasra egyik vezeteknel sem jon ki aram. (Feszultseg). Mi lenne a megoldas? Hogyan tudnam bekotni? Kellene a nyito ,zaro szinkombo az ajton es a taviranyito vezerlojenel. A kepen az ajtobol jovo vezetekcsonk van es a tav vezerloe. Koszonom elore is a segitseget!
Szia!
Ha olvastad az eddigieket, akkor láthattad, hogy mindig van bajunk a kérdezőkkel... Kevesen mondják be fejből minden autómárka, minden típusának, motorváltozatának, minden évjáratára, hogy milyen színű vezetékre kell kötnöd. Olvasgattál, de mégis úgy tűnik, hogy találomra kötöttél vezetékeket, nem is értem, hogy mire? Milyen típusú a távirányítós vezérlő? Bekötési rajz? Nem fog kiadni feszültséget, mert mint már számtalanszor leírtuk és az összes rajzon rajta van, a kimenete 2 váltóérintkező (2*3=6 vezeték). Vagy az egyik relé húz be, vagy a másik, neked kell rákötni, amit kapcsolni akarsz. Én már tucatszor leírtam, hogyan lehet kideríteni egy izzós próbalámpával, hogy melyik 2 vezetékkel lehet vezérelni és mivel. Ha az meg van, akkor lehet nekikezdeni szerelni, addig nem kötözgetünk találomra.
Üdvözlet!
Szeretnék némi segítséget, ötletet kérni: Adott egy GIORDON V686 központizár vezérlő, mivel pár dolog miatt megint ki kell bányásznom pár kábelköteget az autóból (majd a nyáron a vizsgák után), így ha már úgyis pókot játszom akkor legyen ez is belhúzva. Jelenleg csak annyit tud hogy van egy 5 lábú relé, és ajtónyitásra a relé áthúz így a vezérlő nem kap +12Vot magyarul ha nyitva van az ajtó nem zár le. De ezt a relét én megszeretném szüntetni, és szeretném ha a vezérlő dobozába kerülne be, továbbá ezen kívül még 2db funkciót is szeretnék ha megoldható, lehetőleg ebbe a dobozba. Tehát akkor a vezérlő a Standard dolgokon kívül kap egy ajtókapcsoló negatívot, amit akkor zár a kapcsoló ha bármelyik ajtó nyitva van. a másik vezeték pedig egy ACC azaz a kulcskapcsolón az első katt (+) lenne behúzva szintén azért hogy távadásra ne működtesse a zárat. Tehát akkor megpróbálom pontokba szedni a dolgokat. 1. A központizár távadós része ne működjön akkor amikor bármely ajtó nyitva van, ellenben ha lenyomom a nyitó gombot akkor működjön, személy szerint én ott szaggatnám meg az áramkört ahol a nyákba van forrasztva a rádió vevős rész, a képen látható. 2. amikor a kulcs a zárban van és megy a rádió akkor a fent már ecsetelt ACC vezetéken +12V jelenik meg, szintén ne működjön a távadós rész. 3. Egyben a legnehezebb pont. Itt szeretném már azt a "luxus" extrát elérni, hogy ha távadóval kinyitom az autót tehát oldom a kp-zárat akkor a belső lámpát egy kis időre kb ~ 2-3 percig felkapcsolja, de ha én beülök az autóba és megtaláltam a kulcslyukat majd elfordítom a kulcsot akkor kapcsoljon is le a lámpa (az idő lejárta előtt) ehhez lenne az ACC szál. szintén ehhez a részhez, ha nem ülök be az autóba ,csak kinyitom de az ajtót nem nyitom ki és a távadóval bezárom akkor kapcsoljon le a lámpa is (az idő lejárta előtt). Egyébként ezeket az Ignis gyári vezérlője simán tudja... csak sajna ebbe nem nagyon lehetne beépítani túl sok lenne a komplikáció (zárakon a kapcsoló, nem úgy működnek a záron a mechanikus dolgok stb) illetve távadóm sincsen.. nameg gombnak helye ami reteszeli... Sajna nekem ilyen extráim hogy programozni (azt nem tudok), meg a kódot rátenni az áramkörre ilyen felszereltségeim nincsenek... - 4. nem várt pont. a távadó hatótávolságát is nővelni kellene ,míg volt farkincája antennája akkor messzíről is működött, de most hogy bekerlüt ,egy alien vett antennát tettem be így csak egészen közelről működik sajna... a képen még a régi antenna van... A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2021
Szia. Le tudnád nekem írni, hogy akkor pontosan melyik vezetéket hová kell kötni. Én is Suzukiba szeretnék távirányítós kp.zárat. A rajz alapján ugyanolyan mint a tiéd. Köszi
Üdvözlet!
Tanácsot szeretnék kérni egy bonyolult ügyben. Van nekem itt egy Suzuki Ignis (és Liana) központizár vezérlő modulom, azt szeretném valahogy beépíteni egy S.Altóba. Az Altonak minden központi zár motorja 2 vezetékes, és gyári, de kivételt képez a vezető oldali ajtózár, az is gyári ,de Angliából jött, tettem rá egy mikrokapcsolót aminek a COM érintkezője állandó testen van, ez a jelenlegi vezérlővel tökéletesen működik, mert funkcióját tekintve pont olyan mint egy 5 vezetékes univerzális központizár motor a kapcsolóból megy az NC és az NO vezeték a vezérlőbe. tehát amikor a motor átáll egyik végállásból a másikba akkor működtet egy mikrókapcsolót is. A gond ezzel csak az hogy az Ignis mint kiderült nem így működik. Ott csak a kulcskapcsoló aktiválja a mikrokapcsolót a motor működése nem. 1x távadó megnyomásra csak a vezető oldali ajtót nyitja, míg a 2. nyitás gombra nyitja ki a többi zárat, és a zárásra (1x) mindet lezárja. De , amikor én 1x megnyomom a távadón a gombot akkor vált a motor és a mikókapcsoló is , mint egy 5 vezetékes motornál, akkor elkezd össze vissza kattogni és nyitja az összes többi motort, ami azért nem jó mert attól tartok hogy a túlzott terhelés miatt hamar elhaláloznának a motorok, ill az 1 gombnyomásos történet nem működik mert rögtön nyílik a többi ajtó is (össze-vissza kerreg kattog szegény vezérlő). Ekkor elő vettem a Liana kapcsolási rajzát(ugyan ez a vezérlő van benne csak a kábelek színe más), és találtam valami érdekeset. "Front door lock switch" - én ezt úgy értelmeztem hogy ez lesz az a funkció mint az 5 vezetékes motoré. átdugdostam azt a 2db vezetéket ,ami az ignis rajza szerint, mivel a kábelköteg onnan van. A fehér-piros, és a piros-kék színű vezetékeket átdugaszoltam, a 16-és 5ös Portba. és a 17-es PIN-t is pluszban letesteltem. De ugyan az, semmi változás, ugyan ugy kerreg kattog szerencstélen vezérlő, vagyis 1 távadó nyomásra nyitná a vezető oldalit, de úgy érzékeli mintha 2x nyomtam volna meg a gombot. A kérdés, mit rontottam el, illetve mit lehetne kezdeni ezzel hogy úgy kb olyan legyen a funkciója mintha 5 vezetékes motor lenne? Illetve mi az a kék vezeték? állandó testet mérek rajta , de anélkül is minden működik (a vezető oldali zár külön és a többi egybe, majd zárásra mindent lezár). Az a baj hogy nincs külön gomb az altoban ami árat máködtetné, az ignisben van a kapcsolási rajzokon ez a fehér színű vezeték. Ez űgy működik , hogy ha zárva van az ajtó és kap egy testet akkor nyitja az ajtót, ha zárva van és szintén kap egy testet akkor nyitja az ajtókat. Gomb az nem maradúgy mindig vissza áll alapállapotba ami nyitja az áramkört, de az előző állás megmarad. A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |