Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   14 / 108
(#) Moderátor hozzászólása marci91 hozzászólására (») Máj 30, 2008
 
A bal oldali topik-listában CSAK 6-ot kellett volna lemenned... még csak elrejtve sincs a topik!



A nagy meleg teszi ezt?
(#) 1kiskavics hozzászólása Máj 30, 2008 /
 
Üdv minden kedves felhasználónak,nem sok türelmem volt átolvasni a fórum-ot,de szívesen fogadnák némi segítséget ha valaki ráér velem foglalkozni. A probléma a következő: 6m-es tolókapu 4m nyílik, vagyis 4m-t kellene csukni nyitni.A kapu megvan,hajtást 24v MAN ablaktörlő motorral oldanám meg 20X20-as alul felhasított zártszelvénybe fektetett motorlánc segítségével (fogasléc helyett)láncfogaskerék használatával.Van egy egycsatornás távitóm hozzá,elképzelésem szerint 1 gombnyomás becsuk,megáll,ugyanaz gomb megnyom,kinyit,megáll.Esetleg ha nyitás közben megnyomom megállna, újabb megnyomásra folytatná a megkezdett műveletet.Azt hittem néhány relével,és reed relés végálláskapcsolóval meg tudom oldani a feladatot, de napok óta töröm a fejem a kapcsolási rajzon, gondoltam hátha valaki megoldott már hasonló problémát sikerrel, megköszönném a segítségét, esetleg rajzot.E-mail-on.Kevéske elektronikai ismerettel rendelkezem, kapcsolási rajz után már elő tudok állítani egy egyszerűbb eszközt.
Köszönettel:Ferkó
(#) szabi83 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
Hi!

Ezt a megoldás már próbáltam.. Üt, nem jó! Esztergályos központosan fúrta ki, ő mérte meg a tengelyátmérőt is és még is ütött..

Kéthét múlva befejezem,.. Elszabtam Nem figyeltem a kiskapura,.. Rálóg a motor KB 6 cm-t

Suli miatt elnapolva

Üdv
(#) kaqkk válasza 1kiskavics hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
Legyen türelmed ! Sok jó dolgot találsz itt!
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 30, 2008 /
 
Hello!

Nem rossz :kalap:

Tetszik az orsó, milyen motor van rajta ?

Üdv
(#) zsoltee0001 válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Hali
Hmmm... erre most nem tok mit mondani, csak azt, hogy valaki valamit nem jól csinált, én már csináltam ilyen tengelyösszekötést az antennaforgatóhoz és I. osztályú lett, pedig nem esztergályos csinálta, hanem én, egy álványos fúrógéppel, persze óvatosan, nagy odafigyeléssel kell fúrni, de azért meg lehet csinálni.
Amúgy nem vagyok bizti benne, hogy a hardy tárcsás módszerral nagyobb sikered lesz, de azért hajrá!!
üdv
(#) 1kiskavics hozzászólása Jún 5, 2008 /
 
Üdv minden kedves felhasználónak,nem sok türelmem volt átolvasni a fórum-ot,de szívesen fogadnák némi segítséget ha valaki ráér velem foglalkozni. A probléma a következő: 6m-es tolókapu 4m nyílik, vagyis 4m-t kellene csukni nyitni.A kapu megvan,hajtást 24v MAN ablaktörlő motorral oldanám meg 20X20-as alul felhasított zártszelvénybe fektetett motorlánc segítségével (fogasléc helyett)láncfogaskerék használatával.Van egy egycsatornás távitóm hozzá,elképzelésem szerint 1 gombnyomás becsuk,megáll,ugyanaz gomb megnyom,kinyit,megáll.Esetleg ha nyitás közben megnyomom megállna, újabb megnyomásra folytatná a megkezdett műveletet.Azt hittem néhány relével,és reed relés végálláskapcsolóval meg tudom oldani a feladatot, de napok óta töröm a fejem a kapcsolási rajzon, gondoltam hátha valaki megoldott már hasonló problémát sikerrel, megköszönném a segítségét, esetleg rajzot.E-mail-on.Kevéske elektronikai ismerettel rendelkezem, kapcsolási rajz után már elő tudok állítani egy egyszerűbb eszközt.
Köszönettel:Ferkó
(#) zokni86 hozzászólása Jún 19, 2008 / 1
 
Helló mindenki én igy készítettem el a kapunyitó motort ahogy a képen látszik 16mm normál menetes szárból 12Vos akkus fúró motort használva...vezérlésnek ---1 karos kapcsoló ami váltja az irányt a végállást motoronként 1 -1 db nyomógomba ami nyitós....és hogy távírányítható legyen igy 1 autó központizár motor kapcsolja a karos kapcsolót nyit vagy zár állásba és akkor ál meg amikor a végállásba ér ........A 16os menetesszár vége 30mmen 10es hogy a tokmányba befogható legyen semmi extra....
A PROBLÉMÁM AZ HOGY KÉSLELTETNI KÉNE AZ 1IK MOTORT LEGALÁBB ZÁRÁSKOR........nyitáskor nem gond ha 1szerre mennek..
Ötlet?
(#) zsoltee0001 válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 20, 2008 /
 
Hali
Mikor megláttam a képet leesett az állam, és csak ezt tudtam mondani : Azttttttttttttaaaaa!!!! kemény!! :eek2:
akkus fúróból kapunyitót csinálni, nem gyenge.!!
a késleltetésre egy egyszerű ötlet: az a motor amelyik hamarabb csukódik teszel a csukló ponthoz plussz még egy kis kart ami rugóerő elllenében el tud mozdulni, így mikor becsukódik a kapu a rugó enged annyit amennyi kell a másik szárny rácsukásáig. Nem a legegzaktabb megoldás, de nekem a garázskapunyitóm is így van megoldva és jól működik.
Ha esetleg nem világos szólj és csinálok róla fotót.
üdv
(#) zokni86 hozzászólása Jún 20, 2008 /
 
Heló jólenne a fotó met igy nemnagyon tudom elképzelni.......
1szerre nyílhat a kettő csak csukni kéne kis különbséggel ma felraktam és 22sec alatt kinyitja 1,2Ah ás szünetmentes tápról én 9Ah ásra gondoltam hogy majd a kettő elmegy róla és 1 adaprter(500-900mA majd gondoskodik a szintentartásáról
(#) zokni86 hozzászólása Jún 20, 2008 /
 
Amugy talátam olyan relét aminek lehet állítan a be ill kikapcsolását ill lehet késleltetni ídőzíteni de haton sokezer és annyit nem akarok rászánni mert a vezérlés maga 8500lesz és már majdnem és még kell akku meg vmi adapter vagy hasonlló az akku szintentartásához + járulékos költségek kábelcsatorna nagyon olcsón akarom mert akkor drágáér már gyári is van.......
(#) zsoltee0001 válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Hali
Nálam egy szekcionált garázskapunyitó van átalakítva 2 szárnyú kapunyitóvá, tehát mechanikailag kicsit másabb mint a tied, de ebből kiindulva nálad is megoldható szerintem.
Az 1 es képen látható ez a karos izé, a belsejében van egy erős rugó, és az ellenében tud elmozdulni, itt alaphelyzetben van.
A 2. képen meg ki van feszítve.
Persze meg lehet oldani egy síma húzórugóval is (egyszerűbb), csak az a lényeg, hogy a rugó ne legyen gyengébb mint a kapu mozgatásához szükséges erő.
Amúgy sok gyári kapunyitó se foglalkozik a nyitási késleltetéssel, bár ezek a régebbi tipusok, a mostaniak már ügyelnek erre is.
remélem tudtam segíteni.
üdv

1.JPG

2.JPG
   
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Hali ,köszi ez tényleg jó és 1szerü megoldás meglátjuk gyakorlatban mit lép majd .....Köszi
(#) nemgyuri válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Helló!
Nekem is fontos volt, hogy olcsó legyen, de fontosabb a biztonság. Felépités: kétszárnyas garázsajtó, TRABANT 6V-os ablaktörlőmotor, használt(kidobott) kerékpárlánc lánckerekekkel, 12V 7Ah-s akksi, 2 végálláskapcsoló, 12V 35W-os izzólámpa, vezérlés(PIC-el), 13.8V-ra beállított mini fesz.stab akkutöltésre, távirányitás: ugrókódos "gyári rádió". Árak (kb) motor - , lánc+lánckerék -, akksi 2300Ft, vezérlés 1000Ft (+sok munka), akkutöltő 800Ft (ebböl a trafó ~600Ft), rádió (~6 éve vettem 11800Ft 6db távadó! PROFI-TECH-nél vettem)
Ha érdekel 1-2 dolgot fel tuduk rakni.
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Heló...igen megköszönném a képeket...
Én is próbálkoztam alblaktörlőmotorral mondjuk én ladáéval ,de van 1 trabié is igaz nem láncos hanem menetes szár elgondolásban csak lassunak találtam a ladáét......Most az imént tesztelgettem kicsit ..ugy néz ki megoldódott a késleltetés miután jobban szemügyrevettem a két akkus furót mivel az 1ik max fordulata 550 másiké 640 /min igy asszem jólesz és fenn volt mindkettő működik is......
Kérdésem lenne akinek már készen van.......az enyém mikor kb 90fok közelében járnak a szárnyak nyitáskor már eléggé belassul ez természetes vagy nekem rossz a mechanika.......?
(#) Inhouse válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Megjegyezlek magamnak, pont így akarom én is megcsinálni (lassan évek óta nem jutot el odaáig)...

Nem nagyon olvastad a topic elejét, van ott egy tervező program, ahol meglátod, hogy adott menetes szár hosszúsággal és fordulattal, valmint pánt tengelytávokkal, hogyan is fog nyílni, csukódni. Valamennyire fog változni a sebesség (és az erő), arra kell törekedni, hogy a legideálisabb legyen.
Én jóval rövidebbre veszem a fútó részt.

Gratula!

Üdv
Inhouse
(#) nemgyuri válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Amikor elkezdtem a garázsajtóval játszani én is mentes szárral akartam, de hamar letettem róla. 1. rossz hatásfok, 2. ha ütközik az ajtó nagyon nehéz leállítani.
A motor egyébként teljesen mindegy ilyen volt ingyen.
A láncos megoldást azért választottam, mert így a motor áramát figyelve le lehet állítani. jelenleg 1 ujjal megtámasztva is megáll! És mivel kétszárny, de összekapcsolva a szél eddig még nem állította le.

P1070782.JPG
    
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Köszönöm.......de én azt javaslom ha akkus fúrót használsz 24V-os legyen legyen inkább erősebb mint kell anyémek 12 és 14 V-osak
Használt német lomosoknál mindig akad pár 100asért olyan aminek szar az akkuja amit ugysem használunk.....
(#) nemgyuri válasza nemgyuri hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Az előző a reteszelést mutatta, itt van a lényeg
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Nekem nincs plafon ide kell kivitelezni........itt nem áll le hanem leracsnizik az akkus fúró ,,kuplungja"

img010.jpg
    
(#) nemgyuri válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
A 24V-os motor még nem biztos, hogy erős, az a teljesitményétől függ. Az ajtómozgatás sebessége, a mechanikai kivitel, és a bevitt teljesitménytől függ!!! A gyorsulások pedig a megmozditani kivánt tömegtől, bár ez nem szokott iyenkor számítani. A 6V-os trabi motor azért vált be nekem mert sorba van kötve 1 izzóval. Inditásnál és leállásnál és főleg túlterhelésnél korlátozza a motor áramát(ezzel le lehet állítani), ha pedig "könnyen" forog a 6V-os motor közel 12V-ról nagy fordulattal megy!!!
(#) nemgyuri válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Ha már ennyire kész, akkor erre kell továbbmenni. Mindenesetre továbbra is azt mondom, hogy az akkufesz. legyen 2x akkora mint a motor névleges feszültsége, persze a megfelelő soros ízzólámpával. Az izzó feszült sége akkora legyen mint az akksié, a teljesitménye pedig a motor áramától függ (akkor jó, ha éppen izzik amikor foly. mozgatja az ajtót!).
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Ezen a dolgon még elgondolkozok és halgatok az idősebbekre mert én még most szabadultam az iskolából 21 éveske vagyok és nem is elektrós hanem autószerelő teknikusként végeztem....
Olvasgattam hogy voltak akik megílyedtek az akkusfúró rögzítéséről ill burkolásáról....Namármost a markolat részenek adtam 1 vasfűzészt aztén szemétbe az nem kell két helyen átfúrtam a műanyagot M6os csavarral rögzítve 1 laposvashoz aztán félliteres kólásflakon ráhúzva a tokmány részre és rá a pvc cső és ezt követően üvegszállal erősen körbetekrni végig a fúrót és a cső elejét hogy csak a végén lévő rögzitési pont maradjon kint...ezzel a gond az ha valami folytán a tokmányból kicsiszna a menetesszár akkor barmolhatjuk szét az egészet hogy újra befoghassuk.......Erre találtam ki azt hogy ha belököm a fagyóba az egészet és kiveszem 1-2 óra után ugye az valamennyi zsugorodik így fogom be aztán vmi ragasztóval összekontrázom a tokmányt ...így talán sose lazul meg........röviden ennyi de napról napra haladok vele ..........még nemkaptam végálláskapcsolókat........amit én 1szerü nyitós nyomógombbal képzeltem el...

IMG013.jpg
    
(#) nemgyuri válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Induláshoz jó, de lesz az még fejlesztve!
(#) Inhouse válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Szerintem érdemesebb a motort minél közelebb (függőleges irányban) rakni az ütközési ponthoz. Tehát mivel neked lent van, attól feljebb 30-40cm-re. Mivel ha nagy a távolság, akkor megcsavarhatja ráfeszítéskor a kaput, ami csúnya. Ha felül lenne az ütköződ (pl. garázs), akkor lenne jó így.
Persze csak okoskodok, nekem még szinte semmi sincs kész.

A javasolt programot megnézted?
Köszönjük neked mindenható Nyeste kft és Varga Szabolcs (gephu.exe)

Üdv
Inhouse
(#) zokni86 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Valóban jólenne középen csak mivel a kapuszárnyak a kerete adott nemakartam még behegeszteni még 1 vasat oda a fához meg szintén nem akarok rögzíteni...alil talán jobb lenne a motor elhelyezése viszont akárki megy le a kiskapun bicajjal mind a feritésoszlopnak megy neki míg nyítja a kisajtót szóva lemakarom hogy utbalegyen........Most megnézem a programot is köszönöm!
Dénes.....
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Alapötleteim közt volt még esetleg karos mechanizmus is ami szintén 1 jó kiinduló lehet akinek van elfekvőben 2db kispolski kormánymű.....ezt viszont már mindenképp ablaktörlőmocival kellene Ladáé (csigatengely csigakerék) hogy önzáró legyen mert a kormánymű alapjábavéve nem az ugye hogy visszatérjen középállásba........ Lehet kiváncsiságból összeütök 1 ilyet is mert van 1 polák kormányművem.......
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Még 1 ötlet...... lehet sok butaságot írok szóljatok rám......
Álltalában a kapukon található 1 tolózár ami ugye a bosszantóhoz rögzíti a kaput ezt ugy képzeltem el hogy kell 1 behúzótekercs valamiféle öninditóról....legjobb lenne motorkerékpáré mert pl a ladáé felvesz vagy 30A-t is szóval ezt pedig a motorral párhuzamosan kötni és ugye mikor indul a motor mágnes behuz hozzá van rögzítve a tolózár és mindaddig behúzva van mig a motor lezár és reteszeli a végállásban a kaput vissza ugyanez jah és ugye mondanom sem kell rugó tartja rögzitett állapotban a tolózárat........ezzel az a gond igy már eléggé megnő a villamos teljesítményigény és talán nem is olyan fontos hosz a menetesszár önzáró.........de esetleg talán a két kapu 1máshozzárásához mégis jó lehet.........
(#) zsoltee0001 válasza zokni86 hozzászólására (») Jún 21, 2008 /
 
Hali
nem akarok beleszólni, de ennél a behúzótekercses zármegoldásnál csak jobb módszerek vannak. eleve marhanagy táp kellene.
1-2 ezer ft-ért lehet 12 ill. 24V-os beépíthető mágneszárat kapni (kb 10 Wattos lehet, de lehet, hogy sokat mondtam).
Sajnos a zár az a legkritikusabb pontja egy elektromos kapuknak, millimétrpontosan kellene passzolnia, nem mozdulhat az oszlop, ami a fagytól könnyen előfordul, + a kapu hőtágulása is kihat, tehát ha zárat csak akkor szerelj bele ha minden ok.
Nem véletlen nem tesznek a gyári kapunyitókba zárat, a motor mechanikájára bízzák az esetleges erőhatásokat.

"az enyém mikor kb 90fok közelében járnak a szárnyak nyitáskor már eléggé belassul ez természetes vagy nekem rossz a mechanika"
Majd fatertól megkérdezem, hogy hove kell pontosan tenni a motor felfogatását, ha jól emlékszem akkor a Kapuszárny forgáspontjától 20cm-re, ílyenkor csukódik a legegyenletesebben.
Üdv
(#) zokni86 hozzászólása Jún 21, 2008 /
 
Nemtudtam hogy van ilyen mágneszár de végülis nem is igazán szüséges nekem........
Következő: »»   14 / 108
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem