Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Úgy tűnik, ezt nem úszom meg szétszedés nélkül.
Kitekered a szénkefék kupakjait és beszorítva a keféket rámérsz. Onnan a csatlakozóig is tudod mérni, mi hova megy. Ahogy látom, négy kefe van. Vagy aszimmetrikus, mint az önindítóknál.
Az a baj, a nagy hétvégi kavarodásban elfelejtettem elhozni (eltartott egy ideig mire bevittük), majd valamelyik nap átugrom érte. Az biztos, hogy legalább négy szénkefe van benne.
A csatlakozó miatt úgyis kell valamit alkotni. Már ha nincs meg az ellendarabja.
Ma végre volt időm a motorra is. Úgy tűnik, egyszerű, állandó mágneses DC motor.
A forgórészhez négy, viszonylag nagy szénkefe tartozik. A másik négy szénkefe pedig a fordulatszámmérőhöz (tacho tekercs). A motor 12 V-on már kellő fordulatot ad, innentől nem sok kérdés maradt csak a meghajtás frekvenciája (PWM).
Sziasztok !
Egy újabb egyfázisú szivattyú motorral küzdök, aminek semilyen adata nem áll rendelkezésemre. Én kb 700-1000W re saccolom. Korábban működött , de most csak búg a motor, de nem indul el. Szétszedtem és ha kézzel rásegítek akkor bármelyik irányba elindul és nyomatéka is van rendesen 12uf 400V kondi van rajta. 3 vezetékes és a következő ellenállásokat mérem a vezetékek között . Zöld /Piros 25,8 OHM (ide van a kondi bekötve), Zöld/Fekete 18,7 OHM , Fekete/Piros 7,9 OHM (ide van a fázis és a nulla bekötve) Lehetséges hogy a kondi értékének a növelésével , vagy a rendes fáziskör ,ami jelenleg 7,9 OHM átvariálásával,elindídulna magától is a motor ? Mit javasolnátok
A kondenzátort mérted? Nagy valószínűséggel az a szakadt.
Már János vitéz is megénekelte:
"Egy rózsaszál szebben beszél..." Azaz egy megfelelő kép többet elmond, mind kétoldalnyi szöveg. Mondom én, aki soha nem néz meg videót, inkább kapcsolási rajzot kér. Hát ha még méretek is lennének.
Hali!
A kötődobozon úgy látom van matrica... Ha bármelyik irányba elindul mozgatásra, akkor az a kondi már nem 12uF, hanem pont 0uf. Variálni ne variálj, csak rosszabb lesz, jól volt az szerintem bekötve, A szivattyúnak nem biztos hogy mindegy a forgásirány...
Pff. Akkor egyszerűbb a helyzet. Külső gerjesztésű egyenáramú motor.
A PWM frekire nincs tippem.
A képet csak a típus beazonosítása miatt raktam ide ,nem az én motorom. A problémát valóban a hibás kondi okozta. Találtam hozzá egy 14µF kondit ,ezzel most működik rendesen. Köszönöm a segítséget.
Üdvözletem Mindenkinek! Megkérdezem itt is hátha valaki tud segíteni.
Leírom a rövid előzményt kaptam egy házi vizmű motort. Ennek több sebből vérzett a mechanikai része. A tengely, ház, csapágyak. Ezeket természetesen mindet felújítottam. A motor azért előtte megnéztük és a tekercseknek szerencsére nem volt bajuk. Ami a kérdésem lenne ezzel kapcsolatban a segédkondenzátor mérete. A motoron csak annyit találtam, hogy talán CMI(?) gyártmány 800W és látszólag sokkal gyorsabban forog mint 3000f/min! (Természetesen asszinkron motor és nem szénkefés.) Az lenne a kérdés, hogy mekkora értékű kondenzátort tegyek rá? Amit eddig kipróbáltam az a 12µF ezzel üresben elindul de gyenge és melegszik. A 20µF amivel már van erő és megy rendesen DE! A másik motoron amit ki kellene váltani az egy sima talpas motor 550W 2900f/min és azon az adattábla 25µF kondenzátort ír! DE mivel azon eddig senki nem csinált semmit csapágycserén kívül megnéztem és csak 20µF-os a gyárilag rárakott kondenzátor ezt érdekesnek találtam. Megköszönném ha valaki tudna segíteni. Sajnos nem tudok fordulatot műszerrel mérni, mert nincs de az biztos, hogy legalább 50%-al gyorsabban hajt az "új" motor mint az amin van adattábla. Előre is köszönöm a segítséget!
Egy aszinkron motor 50 H -en nem pöröghet 2880-nál többet!
Szia! Biztosan többet forog! A két motor üresjárati fordulatán is látszik! Ráadásul a "lassúbb" motor adatlapja 2980-as fordulatot ír! Kicsit el vagy maradva. A mosógépek motorjai is így vannak tekerve. Nyilván az 50hz adja a fordulatot. Amikor szétszedtem a motor forgórészén 2x sűrűbben voltak az osztások és 2x annyi különálló tekercs van a gyorsabban forgó motorban..... De csak a te kedvedért veszek egy fordulatszám mérő műszert. Amúgy azért sem igaz már amit írsz mert van otthon egy 3fázisú villanymotorom ami alapból 1500-at fordul viszont egy 1-ből 3-ba modullal (csak 1 fázis van)a frekvenciát állítva simán kihozok belőle 2000f/min is. A frekvenciát 0-150hz-ig lehet változtatni(nyilván nálam 60hz-nél van határolva) De a lehetőség megvan.
Hidd el, hogy egy aszinkron motor 50Hz-es frekvenciával táplálva már 3000-es fordulaton sem tud forogni, mert ott már nulla lenne a nyomatéka. Több tekercs több pólust jelenthet, ami éppen a fordulatszámot osztja, de semmiképpen nem növelheti. Fordulatszámot növelni frekvenciaváltóval lehet (vagy mechanikusan áttétellel, de az más tészta).
Aszinkron gép
Szia! Ez tudod, hogy csak akkor igaz, ha a forgórész vasmagja azonos!? Itt mint írtam is ezen a motoron 2x annyi vagy sűrűbb ahogy tetszik az állórész osztása a másik motorhoz képest. DE az forog 2980-at. Én is azt hittem, hogy nem lehet több de megcáfolt a valóság! Hidd el szinte pontosan meg tudom mondani az éppen forgó eszköz fordulatát hiszen egész életemben forgó gépekkel dolgoztam! ÉS igen van itthon frekvencia váltóval szerelt villanymotorom. Ez egy 1-fázisból->3 fázis 1,5Kw teljesítményig 0-150Hz frekvenciára. Egy 1,1Kw-os motor üzemel róla és tökéletesen működik évek óta egy esztergagépen. A lényeg nem is ezen van hanem a kondenzátoron! Ha megjön a fordulatszám mérő teszek fel videót!
Egyezzünk meg. A két pólusos aszinkron motor fordulatszáma nem lehet több, mint 3000 , mert ebben a esetben a nyomatéka nulla. Ha magasabb fordulatszámmal forgatod, generátor lesz belőle. Amit meg láthatsz az lehet csalóka is, még az adattábla sem mindíg 100. Lehet áttekercselt motor is, előfordult már, hogy az adattáblához nem nyúltak. A több tekercs (több pólus) csak a fordulatszámot felezi. Pontosabban nem pontosan a szlip miatt, mert nem mindegy, hogy 3000 -ből, vagy 1500 -bó vonod ki a 4% - 5% szlip értékét.
Olvasd el kendre256 linkjén levő írást, abban minden benne van. A segédfázis kondenzátornak indításkor van szerepe, (az is látszik a képeken) ezért a kondenzátornak akkorának kell lennie, hogy üzembiztosan el tudjon indulni. Nagyon nagyot nem érdemes rátenni, legalábbis nem állandó üzemre, mert az felesleges fogyasztást okoz. Ezért van üzemi, és indító kondenzátor is, amit az elindulás után lekapcsolnak pl. egy áram relével.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni, a képen látható villanymotor bekötéséhez. A képen látható értékeket mértem a kivezetések között. Életre kelteném .. bekötésben tudna valaki segíteni ? Kék barna vezeték -》29,5ohm Fekete fekete -》28,8 ohm Előre is köszönöm .
Szia! ITT már egyszer megpróbáltuk bekötni, lentebb megtalálod azt is.
Szia! Igen olvastam tegnap este mar ezt a bekötést .Tiszta sor az a motor bekötése .. de nalam van egy +fekete vezetek ?
Azaz én motoromból 4 db vezeték jön ki. 2db fekete 1kek es1 barna. Ezért elbizonytalanodtam hogyan is kössem be . Mindkét motor szögre ugyan az ... 1 betű eltérés van azonban..az enyémD1/33 ,a masik motor E1/33 . Abbol motorból pedig csak 3 vezeték jon ki ?
Ha a két tekercs különálló akkor egy-egy szálat összefogsz és ugyanúgy kell bekötni mint a három szállal kihozott motornál.
Üdv. Csak nekem tünt fel , hogy mintha két fordulatű motor lenne?1410/275 U/ min
Az az érdekes, hogy a kérdező nem közöl más mérési eredményt így mit feltételezzen az aki válaszra méltatja?
Igen különálló a két tekercs . Erre gondoltam én is , azaz hogy így gondoltam
2 feketét ossze vagozom ide bekotom a fázist ., A ķekre a nullát A kek es barna közzé a kondit . Földeles a testre Delutan meg nézzem élesbe mit csinál
Mertem a tobbi vezeteken is ellenallast de semmi eredemy
Igaz a ket fekete nem volt ossze kotve .. ugy mertem .. Gyarilag a motor elejen van egy attételház .. en annak tudtam be a 275u/min fordulatott ?
Szia!
Van a motor elején egy gyári áttétel ház én ennek tudtam be a 275 ford./percet ..?
Szia. Az nem látszik a képen tisztán , de így már valószínű, hogy azt jelenti.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2021
Idézet: Szerintem az úgy nem lesz jó. Kösd sorba a két tekercset ahogy a rajzon van és úgy tápláld meg. „2 feketét ossze vagozom ide bekotom a fázist”
Az mindegy hogy a forgórésznek vagy az állórèsznek hány hornya van. Lehetne akár csak 6 (2pólusú motorhoz) meg lehet 666 is, mert a kalickán üzem közben kialakuló pólusszámot az állórész határozza meg. Persze van optimális, de ha attól bármerre eltér az pont nem növeli a fordulatszámot.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |